Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3344314
Doranto schreef:Dit gaat inmiddels steeds verdachter lijken op een nieuw BP 'must-have' topic :D
Ik ben echt ontzettend benieuwd of het jullie gaat helpen om van de klachten af te komen!
Zat me net te bedenken dat de titel voor dit topic ook goed had kunnen zijn:

BP goes BF! ;D
;D ;D ;D ;D

Ik denk dat er nog best wel veel leden zijn die ze niet aan trekken al krijgen ze een bak geld toe ;D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3344317
Hier naar aanleiding van dit topic ook aan het nadenken over onze schoenen en sloffen. Ik loop nu inmiddels op gewone sokken binnen, en ben van plan om teensokken te kopen voor binnen voor mijzelf en de kindertjes.
Barefoot schoenen zijn qua budget niet haalbaar op dit moment, dus daar moeten we nog even mee wachten. Maar als het binnenshuis bevalt dan gaan we dat buitenshuis ook wel doorzetten.

BP goes BF. No BS :biggrin2:
Door fransbulletje
#3344318
Lizzy schreef:;D ;D ;D ;D

Ik denk dat er nog best wel veel leden zijn die ze niet aan trekken al krijgen ze een bak geld toe ;D
Ik heb genoeg leuke schoenen gezien :D :D
Door Lizzy
#3344319
ellenned schreef:Pfft wat brengen jullie mij aan het twijfelen. Loop al een jaar met aan beide voeten met peesplaatontstekingen, echt niet te doen zo n pijn. Avonds werk ik op een woning met verst beperkte mensen dus loop op een dag heel wat kilometertjes. Soms rijd ik avonds na mijn dienst huilend naar huis en echt, ben niet heel kinderachtig.
Maar voor de mensen met peesplaatontsteking, als jullie op blote voeten lopen, doet dat niet ontzettend pijn? Bij mij dus wel, daarom twijfel ik al heel lang op BF te gaan, hoewel mijn podoloog het aanraad.Mijn man loopt denk ik al 4 jaar BF voor hem geen normale schoenen meer.
Twijfeltwijfeltwijfel.....

Ach gossie :'( . Ik weet zo goed hoe je je voelt, het doet zo'n vreselijke pijn :'( . Op het moment dat de pijn zo erg is denk ik zelf dat het lopen op blote voeten of barefootshoes niet te doen is.... Ik kreeg van mijn podoloog aangepaste zooltjes (handgemaakt) met een dikke demp laag op de plek waar de pijn niet te nassen was. Toen ik daar eenmaal op liep werd de pijn een soort van vrij snel redelijk minder. Maar dit is korte termijn. Want ik heb dan niet meer die gillende pijn maar de pijn kwam gewoon weer langzaam terug. En gek genoeg, als ik nu op mijn zooltjes van de podoloog loop, doet het heel snel heel veel pijn. Maar misschien dat ze inmiddels niet meer goed dempen.... Toch ben ik niet terug bij af en heb ik ook geen zin meer om weer dat podologenzooltjestraject in te gaan dus vond ik dit een goed moment om aan mijn voeten te gaan werken. Masseren, insmeren met Vogel's hatseflats en voor ik naar bed ga smeer ik mijn voeten in met magnesium-olie en ik doe vier keer per dag oefeningen om mijn voeten, kuiten, bovenbenen te stretchen en te versterken. Ik heb mijn schoenen (barefoot) inmiddels binnen en ben er vandaag mee naar mijn werk gegaan. Oef. Dat was eigenlijk een beetje teveel dus morgen neem ik mijn andere schoenen mee om halverwege te ruilen.

Als ik jou was zou ik dus naar een podoloog gaan die zolen voor je maakt. Ik zou zeker kurkuma (Golden Paste) in blijven nemen. Ik zou ook gaan smeren Symphosan (dat is die Dr Vogel hatseflats, even opgezocht). Lekker spul. Ook magnesium is echt lekker hoor. En CBD olie (inwendig), ook super fijn.

En zodra de pijn ook maar IETS minder wordt, zou ik heel langzaam de schoenen/zolen uit gaan doen en barefoot gaan lopen of met barefootshoes. Want mijn idee is dat je er anders nooit vanaf gaat komen. Want volgens mij heeft het alles (of veel) te maken met verkeerde houding en vooral verkeerde schoenen, waarbij de hiel hoger ligt dan de rest van de voet en de tenen vaak omhoog staan. Maar, ik denk dat het echt tijd kost. En het zou misschien helemaal niet zo verkeerd zijn om je een weekje ziek te melden :-\ :-X :-*

En ik zou echt echt echt die massage, triggerpoint-massage en voetoefeningen gaan doen van "leuke blauwe ogen jongetje".

En STERKTE :-*
Door Lizzy
#3344320
fransbulletje schreef:Mijn Leguano's zijn binnen....geweldig wat zit dat fijn!
Op mijn sokken is mijn voet soms nog wat pijnlijk maar dit loop echt heerlijk.
Even wennen en nadenken bij het lopen maar eigenlijk zet je je voet automatisch wel goed neer en anders voel je dat gelijk.
Maat is perfect dus blij mee!
:circle: :circle: :circle: :groupwave2: :groupwave2: :groupwave2: :groupwave2:

Gaaf toch!!!!!!!!!!!
Door marina
#3344322
Lizzy schreef:Wat goed zeg, dat ze zo fijn zijn! Nergens pijn? Want dat zal toch wel flink wennen zijn?
Had ze al een paar dagen met werken aangehad, de eerste 2 dagen wat last van spierpijn in m'n voeten.
Met wandelen afgelopen dagen helemaal geen last. Met mijn normale wandelschoenen kreeg ik altijd last van m'n tenen na verloop van tijd.
Maar ik loop binnen altijd met blote voeten of een slippertje dus ben wel eea gewend .

Leuk al die enthousiastelingen!
Door Lizzy
#3344323
marina schreef:Had ze al een paar dagen met werken aangehad, de eerste 2 dagen wat last van spierpijn in m'n voeten.
Met wandelen afgelopen dagen helemaal geen last. Met mijn normale wandelschoenen kreeg ik altijd last van m'n tenen na verloop van tijd.
Maar ik loop binnen altijd met blote voeten of een slippertje dus ben wel eea gewend .

Leuk al die enthousiastelingen!
Ohhhww, OK, je hoort al langere tijd tot "de club" ;D

Nou echt SUPER fijn voor je joh!!

Het is sowieso onwijs fijn om schoenen aan te hebben die zo ruim zitten dat je niet zoiets hebt als je thuis komt "uit uit uit uit en wel nu nu nu", toch?!!!
Door fransbulletje
#3344327
@ Lizzy: Wat jij beschrijft over zolen van de podoloog is zo herkenbaar. Vorig jaar met klachten naar de podoloog gegaan en nieuwe inlegzolen gekregen. Volgens hem inderdaad een peesplaatonsteking. In het begin hielpen die zolen prima en liep weer lekker maar na een paar maanden kwam de pijn toch weer terug,wel minder hevig. Nu kan ik geen avond werken zonder pijn in mijn voeten en zo blij als ik na het werk mijn schoenen uit kan gooien.

Door het warme weer liep ik vaker op blote voeten en de pijn werd echt minder terwijl ik eerder juist niet op blote voeten kon lopen van de pijn.
Dankzij dit topic met veel herkenbare verhalen overstag gegaan en de Leguano's besteld.
Na een middag erop gelopen te hebben heb ik goede hoop dat ik over een maandje hier op kan gaan werken.
Eerst maar eens een rondje Wildlands over hobbelige paadjes, als dat goed gaat moet een avonddienst ook lukken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3344339
ellenned schreef:Ja dat filmpje ga ik een s op mijn gemak kijken. Dat zegt de podoloog ook, je voeten zijn de basis van ons hele gestel daarom raad zij ook steunzolen af maar wel verstevigende oefeningen en het liefst barefoots.
Ze zijn nogal prijzig om zo eens te proberen maar misschien moet ik toch de stap eens wagen.
Wil je mij in pb eens de gegevens van podoloog doorsturen?
Een podoloog die pro-barefoot is, is net wat ik nodig heb. ;)
Door Lizzy
#3344365
fransbulletje schreef:@ Lizzy: Wat jij beschrijft over zolen van de podoloog is zo herkenbaar. Vorig jaar met klachten naar de podoloog gegaan en nieuwe inlegzolen gekregen. Volgens hem inderdaad een peesplaatonsteking. In het begin hielpen die zolen prima en liep weer lekker maar na een paar maanden kwam de pijn toch weer terug,wel minder hevig. Nu kan ik geen avond werken zonder pijn in mijn voeten en zo blij als ik na het werk mijn schoenen uit kan gooien.

Door het warme weer liep ik vaker op blote voeten en de pijn werd echt minder terwijl ik eerder juist niet op blote voeten kon lopen van de pijn.
Dankzij dit topic met veel herkenbare verhalen overstag gegaan en de Leguano's besteld.
Na een middag erop gelopen te hebben heb ik goede hoop dat ik over een maandje hier op kan gaan werken.
Eerst maar eens een rondje Wildlands over hobbelige paadjes, als dat goed gaat moet een avonddienst ook lukken.
En dat is dan voor mij weer herkenbaar, je weet niet hoe gauw je je schoenen uit moet doen :-X . Maar dat heb ik dus niet met de barefootshoes. Die wil ik alleen uit omdat het te warm is. Maar je zou ze zo vergeten! Ik denk toch ergens dat wat wij hebben het resultaat is van de verhoogde hiel van schoenen (en daar jarenlang op lopen) en de omhoog lopende tenen in schoenen. En, omdat onze tenen altijd bij elkaar gepakt hebben gezeten. Als ik zie hoe snel mijn voeten al sterker aan het worden zijn en hoe de voetboog al weer mooi aan het worden is.....! Merk ik voor de rest dat mijn voeten echt harder moeten werken, zonder normale schoenen, maar ja jeetje, daar zijn ze dus voor gemaakt, eigenlijk.
Door Lizzy
#3344371
fransbulletje schreef:Ik heb genoeg leuke schoenen gezien :D :D
Jawel maar toch :biggrin2:

Wat mij wel irriteert is dat alle schoenen die ik leuk vind: die hebben ze niet/nergens in mijn maat >:( . Ik wil deze:

Afbeelding

Maat 39. Hoe moeilijk kan het zijn?
Door Lizzy
#3344375
Anne in Zweden schreef:Ik heb bij normale schoenen 39-39,5 en heb de Trackers in 41 besteld. Ten eerste omdat ze klein uitvallen, schijnbaar, en ten tweede omdat ik verwacht dat ik er in de Zweedse winter toch wel een paar extra sokken bij moet aantrekken. :biggrin2: De Lowa's en Aigles heb ik overigens in maat 40, om extra ruimte te hebben bij de tenen en omdat ik jarenlang extra zooltjes heb gebruikt. Zonder die zooltjes zit maat 40 eigenlijk iets te groot, wat vooral bergaf heel vervelend is, omdat ik dan natuurlijk naar voren glij. Maar ja, net iets te klein is ook niet fijn, dan loop je altijd met je tenen tegen de neus.

Zou het voor jou geen goed idee zijn eerst een wat goedkopere barefootschoen uit te proberen, om te kijken over je er überhaupt mee uit de eh, voeten kunt? Straks bestel je dure laarzen en dan blijkt het totaal niet te bevallen. Kun je niet van iemand een paar lenen in jouw maat? Volgens mij kunnen de meeste bf's wel in de wasmachine worden gewassen, als je ertegenop ziet in andermans tenenkaas rond de waden een paar dagen. :biggrin2:
Heb jij je Trackers al binnen? En zo ja, hoe zitten ze qua maat?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3344376
Lizzy schreef:;D ;D ;D ;D

Ik denk dat er nog best wel veel leden zijn die ze niet aan trekken al krijgen ze een bak geld toe ;D

Ping :biggrin2:
Door ellenned
#3344382
pearlsofpassion schreef:Wil je mij in pb eens de gegevens van podoloog doorsturen?
Een podoloog die pro-barefoot is, is net wat ik nodig heb. ;)
Je hebt PB
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door