Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3344261
Anne in Zweden schreef:Nou, daar kan ik me eerlijk gezegd wel in vinden, in die uitspraak. Met sokken aan krijg ik ook meteen meer last van Mortons, en ik denk dat dat komt doordat ook sokken je tenen naar elkaar toe drukken. Ik had een paar jaar geleden fijne - dacht ik - dunne sokjes van de Hema gescoord, handig voor de zomer, maar mooi dat ik ze na één keer dragen niet meer heb aangehad - omdat ik echt binnen een uur weer brandende tenen had.

De natte-voeten-ook-in-de-winter-trend laat ik wel aan me voorbijgaan - bij -25 natte blote voeten, da's zelfmoord! :cold: :cold: :cold: ;D
Joh, dat meen je niet?! Dat is mooi ruk dan! Maar jij draagt ook zo min mogelijk sokken?

Hahaha, dat lijkt me ook erg straf, dan hoef je daarna geen five fingers of tenensokken meer te kopen, die liggen er dan af ;D
Door Lizzy
#3344262
fransbulletje schreef:Ben ook heel benieuwd!
Loop binnen nu op teensokken met antislip, heerlijk!
Oh wat een gave sokken! Dat lijkt me heeeeerlijk voor in huis!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3344264
Dit gaat inmiddels steeds verdachter lijken op een nieuw BP 'must-have' topic :D
Ik ben echt ontzettend benieuwd of het jullie gaat helpen om van de klachten af te komen!
Zat me net te bedenken dat de titel voor dit topic ook goed had kunnen zijn:

BP goes BF! ;D
Door fransbulletje
#3344274
Lizzy schreef:Oh wat een gave sokken! Dat lijkt me heeeeerlijk voor in huis!
Ze zitten heel fijn en het loopt net wat aangenamer dan op blote voeten op de koude plavuizen.
www.yoga-pilatesshop.nl
Door ellenned
#3344275
Pfft wat brengen jullie mij aan het twijfelen. Loop al een jaar met aan beide voeten met peesplaatontstekingen, echt niet te doen zo n pijn. Avonds werk ik op een woning met verst beperkte mensen dus loop op een dag heel wat kilometertjes. Soms rijd ik avonds na mijn dienst huilend naar huis en echt, ben niet heel kinderachtig.
Maar voor de mensen met peesplaatontsteking, als jullie op blote voeten lopen, doet dat niet ontzettend pijn? Bij mij dus wel, daarom twijfel ik al heel lang op BF te gaan, hoewel mijn podoloog het aanraad.Mijn man loopt denk ik al 4 jaar BF voor hem geen normale schoenen meer.
Twijfeltwijfeltwijfel.....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3344276
Ja dat doet pijn, zeker de eerste dagen, en ik wisselde ook af, geen ondersteuning en dan weer ondersteuning dmv steunzolen en schoeisel.
Als je dat filmpje dat Lizzy heeft geplaatst bekijkt en dan andere filmpjes van hem pakt zie je o.a. oefeningen hoe je je voelt sterker krijgt en hoe je bijv weer een ander filmpje hoe je die triggerpoints in je voet kunt " masseren ". Dat heb ik ook gedaan paar maandjes geleden en dat deed wel auw ook maar hielp super.

Eigenlijk van de zotte, wat doen we sporten voor sterke buikspieren, kuiten, schouders, billen, etc...handen gebruiken we de dag door vrij. Maar voettraining? Nog nooit van gehoord. Je komt met klachten bij de arts doorverwijzing en hoppa steunzolen. Nooit iets van juist spierversterkende oefeningen voor de voet. Je loopt er maar tenslotte op he ? Onee wacht we zitten tegenwoordig ?
Overigens heb ik de oefeningen in dat andere filmpje geprobeerd, man man eentje lukte me vanmorgen pas een beetje. Blijkbaar is het super moeilijk voor je hersenen om de juiste teen aan te sturen omdat je eigenlijk nooit afzonderlijk staand alles aanstuurt. :o En je pezen en alles hebben het ook moeilijk zeg. Iets wat ik dus ga oppakken, want na jaren steunzolen wordt het alleen maar steeds beroerder. En eigenlijk is het zo logisch he.....
Door ellenned
#3344277
Ja dat filmpje ga ik een s op mijn gemak kijken. Dat zegt de podoloog ook, je voeten zijn de basis van ons hele gestel daarom raad zij ook steunzolen af maar wel verstevigende oefeningen en het liefst barefoots.
Ze zijn nogal prijzig om zo eens te proberen maar misschien moet ik toch de stap eens wagen.
Door fransbulletje
#3344281
ellenned schreef:Pfft wat brengen jullie mij aan het twijfelen. Loop al een jaar met aan beide voeten met peesplaatontstekingen, echt niet te doen zo n pijn. Avonds werk ik op een woning met verst beperkte mensen dus loop op een dag heel wat kilometertjes. Soms rijd ik avonds na mijn dienst huilend naar huis en echt, ben niet heel kinderachtig.
Maar voor de mensen met peesplaatontsteking, als jullie op blote voeten lopen, doet dat niet ontzettend pijn? Bij mij dus wel, daarom twijfel ik al heel lang op BF te gaan, hoewel mijn podoloog het aanraad.Mijn man loopt denk ik al 4 jaar BF voor hem geen normale schoenen meer.
Twijfeltwijfeltwijfel.....
Ik heb aan mijn linker voet ook een peesplaatontsteking en dat gaat maar niet over.
Na het lezen van dit topic ben ik begonnen om binnen zoveel mogelijk op blote voeten te gaan lopen.
Omdat wij plavuizen hebben en die nu heel koud zijn heb ik teensokken gekocht en dat voelt toch wel aangenamer.
In het begin was het best wel pijnlijk maar gaat steeds beter.
Nu heb ik soms helemaal geen last tot ik mijn schoen met steunzool weer aantrek ::)
Vandaag komen mijn Leguano ballerina's om rustig aan mee te beginnen.
Kunnen voor binnen en buiten maar hoop dat ik er straks op kan gaan werken, draai avonddiensten in verpleeghuis dus loopt heel veel.
Rustig aan opbouwen en dan zien wel wel.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op wo 06 jun 2018, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3344288
ellenned schreef:Ja dat filmpje ga ik een s op mijn gemak kijken. Dat zegt de podoloog ook, je voeten zijn de basis van ons hele gestel daarom raad zij ook steunzolen af maar wel verstevigende oefeningen en het liefst barefoots.
Ze zijn nogal prijzig om zo eens te proberen maar misschien moet ik toch de stap eens wagen.
Hij heeft ook filmpjes waar hij eerst stevigere schoenen met flexibel/ buigbaar teenstuk aanraadt en dan langzaam aan als de pijn minder wordt je voeten steeds meer uit te dagen tot minimalistischere schoenen .
Het is nl. Best een proces eer je voeten zich aampassen. Is ook de reden dat ik afwissel en hardlopen doe ik echt niet zonder gedempte schoenen hoor. Wie weet hoe ik ervoor sta over 2 jaar. Volgens mij is vooral spierversterkende oefeningen doen heel belangrijk om het dus niet opnieuw te krijgen.
En dat balletje onder je voeten rollen met lichte druk erop he, dat heeft bij mij zo geholpen ondanks dat dat echt pijnlijk was.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3344289
Ik heb geen filmpjes gekeken, maar mijn fysio adviseerde me destijds om een handdoek met mijn tenen op te pakken en andere kleine voorwerpen en dat heeft mij geweldig geholpen. En ook een kleine handdoek in elkaar te frommelen.
Door ellenned
#3344290
Brrr ja dat balletje onder je voeten :o ik ben daar mee gestopt omdat dat zo n zeer deed, maar misschien dan toch weer rustig beginnen. En ik ga er mee beginnen, eerst rustig in huis, wat heb ik te verliezen. Oh ja, ik kwam op een site tegen dat curcuma in hoge dosering helpt en ik heb idd het idee dat het minder wordt.
Door fransbulletje
#3344293
Mijn Leguano's zijn binnen....geweldig wat zit dat fijn!
Op mijn sokken is mijn voet soms nog wat pijnlijk maar dit loop echt heerlijk.
Even wennen en nadenken bij het lopen maar eigenlijk zet je je voet automatisch wel goed neer en anders voel je dat gelijk.
Maat is perfect dus blij mee!
Bijlagen
1511749476172_Happy_Feet_Logo-938x704.jpg
1511749476172_Happy_Feet_Logo-938x704.jpg (58.88 KiB) 1361 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3344294
ellenned schreef:Brrr ja dat balletje onder je voeten :o ik ben daar mee gestopt omdat dat zo n zeer deed, maar misschien dan toch weer rustig beginnen. En ik ga er mee beginnen, eerst rustig in huis, wat heb ik te verliezen. Oh ja, ik kwam op een site tegen dat curcuma in hoge dosering helpt en ik heb idd het idee dat het minder wordt.
Je doet het toch eerst wel zittend ? Zodat je de druk die je legt goed zelf kunt regelen?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3344295
fransbulletje schreef:Mijn Leguano's zijn binnen....geweldig wat zit dat fijn!
Op mijn sokken is mijn voet soms nog wat pijnlijk maar dit loop echt heerlijk.
Even wennen en nadenken bij het lopen maar eigenlijk zet je je voet automatisch wel goed neer en anders voel je dat gelijk.
Maat is perfect dus blij mee!
Oo cool! :cool: :D fijn dat ze zo fijn zitten!
Ik merk dat mijn teentje in schoenen altijd onder die andere kruipt, dus alle schoenen zijn in de voordoet te smal vrees ik. Maar zoals de vooruitzichten komen er morgen binnen :D
Door Lizzy
#3344313
marina schreef:Ohohoh wat ben ik blij!!! We zijn deze week wandelen in het schwabische woud in zuid Duitsland, nu 3 dagen +10km per dag in de heuvels/bergen op voor mijn doen ruig terrein op m'n barefoots (zonder sokken :P ), in 1 woord fantastisch!! Zo fijn om eindelijk ruimte voor mijn voorvoet te hebben, heb super goede grip en gewoon geen pijnlijke voeten na het wandelen

Goed weer hier, dus heb m'n waterdichte sokken nog niet kunnen testen ;)
Wat goed zeg, dat ze zo fijn zijn! Nergens pijn? Want dat zal toch wel flink wennen zijn?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door