Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3298649
Wij hebben in Duitsland een zakje bonenzaad -Buschbohnen- gekocht. Naar ons idee,-gelet op de afbeelding-, zijn het sperziebonen. Maar volgens de vertaalcomputer ( die vaak 'vreemde' vertaling geeft ) zijn het snijbonen. Wie kan ons zeggen wat het nu is
Gebruikersavatar
Door pluk
#3298652
Als ik Google voor afbeeldingen op "buschbonen" dan zie ik alleen maar sperziebonen.

Snijbonen zijn blijkbaar Schnippelbohnen
Door Lida. S
#3298654
pluk schreef:Als ik Google voor afbeeldingen op "buschbonen" dan zie ik alleen maar sperziebonen.
Zo gaat het ons ook. De afbeelding is sperzieboon, maar de vertaalsites zeggen snijboon
Gebruikersavatar
Door pluk
#3298657
Lida. S schreef:Zo gaat het ons ook. De afbeelding is sperzieboon, maar de vertaalsites zeggen snijboon
Ik vertrouw meer op de Google afbeeldingen dan op vertalingen. Google Translate maakt in dit geval overal Gruhne Bohnen van.
Zal eens kijken of ik nog een Duits woordenboek heb liggen :)
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3298809
Ik denk dat wij dat stambonen noemen: sperziebonen die een lage groeivorm hebben (en dus geen hekje/rekje/stokken nodig), vandaar de aanduiding ´busch´. Omdat het in de vorm van een bosje groeit.
Door Lida. S
#3299041
Naar aanleiding van de reacties ga ik er nu definitief vanuit dat het stam-sperziebonen zijn. Er bestaan natuurlijk ook stam-snijbonen, maar daar lijken ze niet op. Wel vind ik het merkwaardig dat op het pakje alleen maar buschbohnen staat, en verder geen varieteit /soort of naam in het latijn. En vertalen mbv de computer blijft toch altijd een gok. Mocht tijdens de oogst toch blijken dat het wat anders is, dan laat ik het weten.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3299136
MargaS schreef:Had ze vorig jaar ook. Zijn gewoon struik- sperziebonen. Snijbonen zijn stangenbohnen.
Klopt. (Heb jaren in Dld. gewoond, waar ik ook een moestuin had)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door