Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3299670
Thessa en Shanti schreef:Het is de EOS 7D geworden. Morgen ga ik de 18-200mm lens kopen en een snelle geheugenkaart. Nu moet ik het nog even doen met mijn macrolens. Arme ik. :'( :D :D :D :D :D

Onze huiskat. Oke, het is geen macro maar portretjes doet ie ook leuk. Dit was met iso 1600 omdat het 's avonds binnen was.
Afbeelding

En iets vreemds naast onze deur, ik denk dat het iets van kit is geweest, ooit. :P
Afbeelding
Gefeliciteerd met je aankoop!
Mooie camera, ik had je gezegd ook eens te kijken naar een gebruikte/bijna nieuwe Nikon D5200.
Gewoon nieuwsgierig maar waarom de Canon?
De 5200 geeft betere specs, vooral betere beeldkwaliteit voor minder geld:
https://versus.com/nl/canon-eos-7d-vs-nikon-d5200
#3299684
Angelique schreef:
Geloof Lique nu 1 x...handleidingen zijn een openbaring in deze. Gewoon dat kleine boekje rustig doorbladderen. En ook leuk, op Youtube babbelfilmpjes met tips ect over deze camera lezen.

Budget over...ach, zo'n mooie camera verdiend toch een mooi tasje ::) :biggrin2:

Edit: vergeet het tasje...zo'n ding..ideaal, even 2 extra accu's bij DX kopen en schieten maar. Ligt ook heerlijk in de hand. https://link.marktplaats.nl/m1166767107
Mja, wie weet ga ik een NL handleiding op internet zoeken (in de doos zitten een Duitse, Franse en Italiaanse, tja volgens CITO kan ik Duits maar zoveel vertrouwen heb ik daar niet in :P ). Al klinkt de youtube optie wel prima, beetje filmpjes kijken.

Ik heb al een hele mooi tas, knal oranje lowepro. :cool: Ben hem nog nooit kwijt geraakt. ;D
Afbeelding

Extra accu wil ik er inderdaad nog wel bij, en een goede snelle geheugenkaart en misschien een gorilla pod. Maar ik heb hoop dat dat in mijn budget past.
Wat bedoel je trouwens met DX?
Lazy Garfield schreef:Gefeliciteerd met je aankoop!
Mooie camera, ik had je gezegd ook eens te kijken naar een gebruikte/bijna nieuwe Nikon D5200.
Gewoon nieuwsgierig maar waarom de Canon?
De 5200 geeft betere specs, vooral betere beeldkwaliteit voor minder geld:
https://versus.com/nl/canon-eos-7d-vs-nikon-d5200
Deels omdat ik de 7D van meerdere mensen aangeraden heb gekregen voor actie en honden fotografie. :)
Maar ook de specificaties die je noemt, voor mij kwam de canon er niet slechter uit.
Voor actie is het aantal fps wel belangrijk, die is bij deze 8 en bij de nikon 5. Mijn huidige had iets van 3-4 dat haalde die niet (slechte lenzen, geen snelle kaart) en ik betwijfel het of mijn camera de 8 gaat halen maar dat was een puntje wat ik heel graag beter wilde.
Op formaat coort de canon ook slechter maar dat was voor mij juist een pluspunt. Dit formaat past heel fijn in mijn handen. Mijn oude camera is iets kleiner en daar pas mijn pink niet lekker om het handvat. :P De batterij is ook wat beter. Ruis en dynamisch bereik vind ik wel jammer, dat scoort de canon minder op, want dat waren ook puntjes voor mij maar die waren niet genoeg om te van keus te laten veranderen.
#3299691
Dx is dx.com. Daar betaal je rond de tien euro voor een volledig gecodeerde accu die het net zo goed doet als de accu van canon die rond de €75,- kost. Een batterypack kost daar ook maar iets van rond de 3 tientjes.

Dat tasje is kek, dat is weer budget overhouden :biggrin2:

Vergeet bij de voordelen van 7d ook niet de spatwaterdichte metalen behuizing, waardoor de camera niet gevoelig is voor een regenbuitje of stof en tegen een aanrdig stootje kan. Die van mij overleefde een rol uit de hoge kofferbak zo op het asfalt :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door