Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3298191
Mijn Duits Herderinnetje van ruim 10 jaar vind het ineens nodig om alle deuren open te doen.
Het begon met de deur naar de gang. Nou kan ik me voorstellen dat ze dat doet omdat onze Leonberger daar graag ligt omdat het daar koud is en hij hijgt nogal snel door zn stembandverslapping.
Dan is ze van zn gehijg af. Is een aanname hè..
Maar nu doet ze ook de badkamer deur open en de deur van de voorraadkast en de buitendeur zodra ik mn hielen licht.
Die Leonberger, bijgenaamd De Dikke, gaat dan lekker in de badkamer liggen. Lekker koel maar als ie zich omdraaid gaat de deur dicht en zit ie opgesloten. Misschien wel een hele nacht.
Deurklinken omgedraaid, stoelen voor de deur, want mn slaapkamer grenst aan de gang en ik wil toch wel rustig slapen.
Niks helpt. De deuren moeten open. Nou ben ik niet zozeer op de lak van mn deuren gesteld maar wel op de heupen van mn hond die al niet zo best meer zijn.
We zetten nu zelf maar vast alle deuren open behalve van de gang als we gaan slapen. Daar gaat dan een hele zware stoel voor.
Maar waarom doet ze dit???
Zou ze dement ofzo worden?
Ze heeft nooit verlatingsangst ofzo gehad, trouwens er is bijna altijd iemand thuis en dan doet ze het ook.
Iemand enig idee?? :biggrin2:
#3298192
Vervelend joh..

Toen mijn eerste hond dement werd ging hij ook hele rare dingen doen.
(proberen achter de vriezer te kruipen, door de emmer met de dweil lopen, de zak met kattengrid kapot krabben, in de wasmachine kruipen )
Dat was in het voor stadium, op dat moment had ik nog geen idee dat het dementie was.
#3298193
Robian schreef:Vervelend joh..

Toen mijn eerste hond dement werd ging hij ook hele rare dingen doen.
(proberen achter de vriezer te kruipen, door de emmer met de dweil lopen, de zak met kattengrid kapot krabben, in de wasmachine kruipen )
Dat was in het voor stadium, op dat moment had ik nog geen idee dat het dementie was.
He, apart zeg. Ze haalt ook wel eens iets uit de vuinisbak, een leeg melkpak ofzo, en dat ligt dan op haar kussen :-[
#3298256
Toen Maci in dit huis (door onweerangst) had ondekt dat ie de trappen op en af kon heeft ie dat 2 weken continue gedaan. Gewoon omdat hij het kon, lachen joh vond ie! Naar de kelder kon ook, wauw weer iets nieuws!. Dat was even zorgen dat het niet meer kon. Nu rent ie dus alleen met onweer naar boven of als ie snachts binnen ligt en moet plassen om ons wakker te maken.
Dus hier was het vooral omdat ie zichzelf een nieuw leuk trucje had geleerd. Geen idee of dat bij je herder ook zo is, of toch iets "ernstigers"
#3298295
Mijn duitse herder doet dat sinds ze hier is (2 jaar was ze toen). Dat is het enige dat ze bij de vorige eigenaars heeft geleerd.
Hier zijn dus alle deuren op slot. Van de enige deur waar ik geen sleutel meer van had heb ik de klink er af gehaald. Die trek ik er nu uit of steek ik aan de kant waar ze niet is.
#3298343
Kaio schreef:Toen Maci in dit huis (door onweerangst) had ondekt dat ie de trappen op en af kon heeft ie dat 2 weken continue gedaan. Gewoon omdat hij het kon, lachen joh vond ie! Naar de kelder kon ook, wauw weer iets nieuws!. Dat was even zorgen dat het niet meer kon. Nu rent ie dus alleen met onweer naar boven of als ie snachts binnen ligt en moet plassen om ons wakker te maken.
Dus hier was het vooral omdat ie zichzelf een nieuw leuk trucje had geleerd. Geen idee of dat bij je herder ook zo is, of toch iets "ernstigers"
Oke, zoiets van hé, ik kan dit dus doe ik het.
#3298346
Chouka schreef:Mijn duitse herder doet dat sinds ze hier is (2 jaar was ze toen). Dat is het enige dat ze bij de vorige eigenaars heeft geleerd.
Hier zijn dus alle deuren op slot. Van de enige deur waar ik geen sleutel meer van had heb ik de klink er af gehaald. Die trek ik er nu uit of steek ik aan de kant waar ze niet is.
Ze heeft het bij ons zichzelf aangeleerd toen ze nog jong was maar daarna echt járen niet meer gedaan.
Vroeger wilde ze ook zelf in een benche, tot op een dag ze zichzelf verwond heeft door uit te willen breken.
Nooit meer in de benche gegaan, hoefde ook niet van mij.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door