Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3297993
Rij ik vanmiddag van Utrecht naar Haarlem..terug van een dag werken..ik ben altijd al licht alert omdat ik op de een of andere manier altijd dierenleed zie op en langs mijn route..dus overstekende eenden met jongen, een aangereden maar nog leven meerkoet op baan 3 van de 5 op de A2, schapen op hun rug in een weiland, koe in de sloot..ik heb overal al van wakker gelegen..
Rij ik op het nieuwe stuk A9 drie banen 100km maar t lonkt naar harder..mega druk..en vanaf baan 1 zie ik iets..loopt daar aan de kant van baan 3 waar dus amper vluchtstrook of extra weg is tegen het verkeer in een hondje..een soort klein wit Jack Russeltje..Ik schrok zo dat ik volgens mij spontaan midden in de drukte mijn gas los liet..allemaal toeterende mensen..ik was zo verschrikkelijk van slag..dat arme beestje in paniek met dat langsrazende verkeer..daar waar het kon ben ik gestopt..en heb direct de dierenpolitie gebeld..kon een nummer van een groen bordje doorgeven..er hadden al meer mensen gebeld..
Dat koppie krijg ik niet uit mijn hoofd en natuurlijk wil ik heel graag weten hoe het afgelopen is maar diep in mijn hart alleen als het goed afgelopen is natuurlijk en die kans acht ik niet zo heel groot..hoe komt zo'n moppie nou daar :'( :'(
#3297994
O, da's rot, zoiets. Daar zou ik ook stevig van wakker liggen - niet van de toeterende auto's, maar van dat arme dier dat niet weet waar het is en wat het daar doet en hoe het daar weer weg kan komen. Ik hoop ook dat hij de berm in is gelopen, de sloot over, de weilanden in, de bossen in, wat dan ook, als hij maar bij die snelweg weg is!
Sterkte met dit, je kunt niets doen behalve hopen dat het het goed is afgelopen.
#3297996
Anne in Duitsland schreef:O, da's rot, zoiets. Daar zou ik ook stevig van wakker liggen - niet van de toeterende auto's, maar van dat arme dier dat niet weet waar het is en wat het daar doet en hoe het daar weer weg kan komen. Ik hoop ook dat hij de berm in is gelopen, de sloot over, de weilanden in, de bossen in, wat dan ook, als hij maar bij die snelweg weg is!
Sterkte met dit, je kunt niets doen behalve hopen dat het het goed is afgelopen.

Ik wil het ook heel graag hopen maar hij moest hoe dan ook 3 banen over steken om weer bij de kant te komen want hij liep in het midden van 3 banen heen en 3 banen terug....ik google af en toe maar aan de andere kant wil ik het niet weten ..lekker struisvogelig
#3298001
Summerditches schreef:Ik wil het ook heel graag hopen maar hij moest hoe dan ook 3 banen over steken om weer bij de kant te komen want hij liep in het midden van 3 banen heen en 3 banen terug....ik google af en toe maar aan de andere kant wil ik het niet weten ..lekker struisvogelig
Oei, da's wel een uitdaging inderdaad...
#3298112
Wat vreselijk :'( ik zou ook niet meer kunnen slapen, ik zou ook alleen maar aan dat hondje denken of het nog leeft,of hij misschien is gered..........
Ik denk dat ik wel voor mijn eigen gemoedsrust even zou bellen met de politie of dierenambulance (volgens mij worden zij ingeschakeld om opzoek te gaan naar een dier in nood op een snelweg) of ze iets weten :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door