Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3296325
Zo vreselijk onhandig: niet goed meer de kleine lettertjes kunnen lezen en dan een bril op moeten zetten!
Veraf zie ik alles heel erg goed, maar van dichtbij . . . mwah: da's beter geweest.

Is er iemand die ervaring heeft met laseren?

Groet,

Judith
#3296345
Nynke is 20 april nog aangelogd geweest hier. Mocht ze hier antwoord willen geven: ze kan mij altijd even vragen haar te helpen met aanlogproblemen hoor :)

Mijn broer heeft geinformeerd en heeft het uiteindelijk niet gedaan en heeft lenzen genomen. Ik zal hem vragen waarom hij er niet voor gekozen heeft.
#3296347
Lizzy schreef:Nynke is 20 april nog aangelogd geweest hier. Mocht ze hier antwoord willen geven: ze kan mij altijd even vragen haar te helpen met aanlogproblemen hoor :)

Mijn broer heeft geinformeerd en heeft het uiteindelijk niet gedaan en heeft lenzen genomen. Ik zal hem vragen waarom hij er niet voor gekozen heeft.
Als je dat wilt doen graag!
Ik heb al lenzen geprobeerd, maar dat vond ik niet fijn. Met 2 lenzen leverde ik teveel in op het zicht veraf, maar ik vond het leesgedeelte ook te klein. Je moet echt mikken om iets te kunnen lezen.
Door Martine-Tom
#3296348
Lizzy schreef:Nynke is 20 april nog aangelogd geweest hier. Mocht ze hier antwoord willen geven: ze kan mij altijd even vragen haar te helpen met aanlogproblemen hoor :)

Mijn broer heeft geinformeerd en heeft het uiteindelijk niet gedaan en heeft lenzen genomen. Ik zal hem vragen waarom hij er niet voor gekozen heeft.
Het lukt haar niet met dr mobiel en ze is een paar dagen van de laptop af, verder geen problemen hoor ;)
#3296354
Ik heb er naar geïnformeerd en besloten het niet te doen. De reden: er wordt niets gedaan aan het feit dat je ogen achteruit gaan. Met een beetje pech helpt het dus maar kort en heel vaak kan je het niet doen want zoveel is er niet om weg te laseren.

Daarnaast is het niet zonder risico's en vallen ook de kosten nogal tegen. Zeker als je beseft dat het waarschijnlijk geen eenmalige oplossing zal zijn. Stel je ogen gaan achteruit vanwege ouderdom, dan wordt dat proces niet gestopt en heb je wellicht volgend jaar alsnog een bril nodig.

Ik heb lenzen geprobeerd, dat vond ik niks. Ik heb nu een bril. Was even een investering (meekleurende glazen zodat ik niet continu hoef te wisselen met een zonnebril) maar geen risico's gehad met mijn ogen, de bril is mooi verzekerd en als hij niet goed genoeg meer is kan ik een andere aanschaffen.
#3296356
Laseren gaat bij mij niet omdat mijn sterkte te hoog is. Als ik wat zou laten doen is het een lens implantaat. Maar dat is behoorlijk duur, wordt niet vergoed, en ook daarbij is het niet bekend wat het doet op de lange termijn, zeg 20 jaar.
#3296358
eelke schreef:Laseren gaat bij mij niet omdat mijn sterkte te hoog is. Als ik wat zou laten doen is het een lens implantaat. Maar dat is behoorlijk duur, wordt niet vergoed, en ook daarbij is het niet bekend wat het doet op de lange termijn, zeg 20 jaar.
Bedoel je ivm de sterkte? Of ?
#3296359
- pien - schreef:Bedoel je ivm de sterkte? Of ?
Ja, alles eigenlijk. Nu bedenk ik me dat het ook al weer een jaar of 10 geleden is dat ik om info vroeg. Lensimplantaten worden vooral gezet bij staart operaties, en dat is meestal op leeftijd, dus die ogen hoeven niet nog 50 jaar mee te gaan.
#3296362
eelke schreef:Ja, alles eigenlijk. Nu bedenk ik me dat het ook al weer een jaar of 10 geleden is dat ik om info vroeg. Lensimplantaten worden vooral gezet bij staart operaties, en dat is meestal op leeftijd, dus die ogen hoeven niet nog 50 jaar mee te gaan.
Maar wel nog 10 of 20 jaar.
Ik heb implantaten en de eerste zit er al zo'n 8,5 jaar in. Ik was 50 toen ik geopereerd werd aan staar.
Mijn zicht is nog steeds fantastisch :D
Het enige wat moeilijk is met zo'n operatie is het gokken wat voor lenssterkte het best is voor je, want met een behoorlijke sterkte is het vaak moeilijk meten. Bij mij kwam er 2x een andere sterkte uit ::) (ik had -10, jij iets van -11? )
#3296363
- pien - schreef:Maar wel nog 10 of 20 jaar.
Ik heb implantaten en de eerste zit er al zo'n 8,5 jaar in. Ik was 50 toen ik geopereerd werd aan staar.
Mijn zicht is nog steeds fantastisch :D
Het enige wat moeilijk is met zo'n operatie is het gokken wat voor lenssterkte het best is voor je, want met een behoorlijke sterkte is het vaak moeilijk meten. Bij mij kwam er 2x een andere sterkte uit ::) (ik had -10, jij iets van -11? )
Ik heb -12. Maar alleen voor je sterkte wordt het niet vergoed. En, ik heb net ff gekeken, je moet toch rekenen op 6000,- voor 2 ogen. En dat is wel nog best veel geld als het 'maar' 10-20 jaar mee gaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door