Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3296365
eelke schreef:Ik heb -12. Maar alleen voor je sterkte wordt het niet vergoed. En, ik heb net ff gekeken, je moet toch rekenen op 6000,- voor 2 ogen. En dat is wel nog best veel geld als het 'maar' 10-20 jaar mee gaat.
Ik weet het. Maar volgens mij is -12 toch best een behoorlijke sterkte waarbij je wel mag rekenen op een of andere vergoeding. Ik weet nog dat ik met mijn -10 daarbuiten viel terwijl je toch echt best blind bent :-X Of zou dat niet meer zo zijn, zou het afgekloven zijn zoals zoveel dingen in de zorg?
Mijn operaties kostten iets van 1100 € (per stuk) maar dat was vast omdat ik staar had...ik betaalde dan alleen de eigen bijdrage.
#3296366
- pien - schreef:Ik weet het. Maar volgens mij is -12 toch best een behoorlijke sterkte waarbij je wel mag rekenen op een of andere vergoeding. Ik weet nog dat ik met mijn -10 daarbuiten viel terwijl je toch echt best blind bent :-X Of zou dat niet meer zo zijn, zou het afgekloven zijn zoals zoveel dingen in de zorg?
Mijn operaties kostten iets van 1100 € (per stuk) maar dat was vast omdat ik staar had...ik betaalde dan alleen de eigen bijdrage.
Nou dat lijkt me niet, want in heb het niet nodig; er bestaan gewoon brillen en lenzen voor mij. Wat ik wel jammer vind is dat ze de brillen vergoeding niet ineens kunnen uitkeren. Dan zou ik het wel eens serieus gaan overwegen.
#3296419
Mij gaat het puur om het verbeteren van mijn zicht voor het lezen. Daarvoor gebruik ik nu een sterkte van 1,5 tot 2 voor. Voor veraf heb ik geen bril nodig.
Ik heb wel een bril met varifocale glazen, maar daar kan ik niet aan wennen.
#3296470
judith vd schreef:Mij gaat het puur om het verbeteren van mijn zicht voor het lezen. Daarvoor gebruik ik nu een sterkte van 1,5 tot 2 voor. Voor veraf heb ik geen bril nodig.
Ik heb wel een bril met varifocale glazen, maar daar kan ik niet aan wennen.
Ja, op een gegeven moment komt de leesbril in zicht. Ik heb er éen in m'n tas, éen op m'n hoofd, éen bij de computer en éen bij de bank. En ik verdom het om er éen aan een kettinkje te hangen ;D

Je hebt een bril met een leesgedeelte. Wat zit er bovenin dan?
#3296507
judith vd schreef:Mij gaat het puur om het verbeteren van mijn zicht voor het lezen. Daarvoor gebruik ik nu een sterkte van 1,5 tot 2 voor. Voor veraf heb ik geen bril nodig.
Ik heb wel een bril met varifocale glazen, maar daar kan ik niet aan wennen.
Ik weet niet hoe oud/jong je bent?
Bij veel mensen gaan hun ogen na 40+ achteruit. Dat begint vaak met een leesbril, maar vaak ook gevolgd door een bril voor veraf (multvocale bril dus).
Ik vraag me af of het dan de moeite waard is?

De blij gelaserde mensen die ik ken, hebben al levensslang een bril/lenzen. Voor alleen het lezen ken ik niemand die zich heeft laten laseren...
#3296522
Too schreef:Zou je met nachtlenzen een leesbril kunnen omzeilen?
Da's misschien ook een optie!
- pien - schreef:
Je hebt een bril met een leesgedeelte. Wat zit er bovenin dan?
Hier zit 'n minimale correctie.
Borke schreef: Ik weet niet hoe oud/jong je bent?
Bij veel mensen gaan hun ogen na 40+ achteruit. Dat begint vaak met een leesbril, maar vaak ook gevolgd door een bril voor veraf (multvocale bril dus).
Ik vraag me af of het dan de moeite waard is?

De blij gelaserde mensen die ik ken, hebben al levensslang een bril/lenzen. Voor alleen het lezen ken ik niemand die zich heeft laten laseren...
Ik ben nu 53. Veraf is nog steeds dus heel erg goed. De verwachting is dat dit voorlopig wel zo blijft.
#3296774
Hier is Nynke :P :P :P

Mijn ogen zijn dus gelaserd, ik had ongeveer -8 links en -1 rechts. Het kostte totaal ongeveer €2300,- en daarvan is de helft door mijn zorgverzekering vergoed. Omdat de laseraar een prachtige brief opgesteld had hoe lastig het was om zo'n sterkteverschil te hebben :cool:
Dat was ook lastig, daarom droeg ik een heel klein brilletje, om het zwaarteverschil tussen links en rechts zo klein mogelijk te maken.

Ik ben 100% tevreden. Gebruik nu wel een leesbrilletje maar dat is voornamelijk gemakzucht.
#3297086
Nachtlenzen zijn geen optie. Dat is alleen voor bijziend.
Ik heb een uitzending van Zembla (met droge ogen) bekeken en besloten dat ik mijn ogen niet laat laseren.

Denk dat ik toch maar weer een keer de multifocale lenzen ga proberen.

Iedereen bedankt voor de input!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door