Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3295588
Dat laten plassen voordat mijn man gaat werken hebben we gedaan om hem zindelijk te krijgen.
Mijn man is chauffeur en heeft zeer wisselende tijden dat ie moet beginnen.
Als hij naar beneden gaat drinkt hij eerst nog koffie voor hij weggaat. Bono wordt dan ook wakker. Balou doet geeneens een oog open.
Misschien een idee om Bono dan niet uit te laten.
Het kan bij ons nou eenmaal niet anders. Ik sta om 6 uur op normaal.
Door tt-tjes
#3295590
eelke schreef:Ik weet niet hoe lang jouw man hem uitlaat?

Ik zou tijdelijk zelf vroeger de wekker gaan zetten om te voorkomen dat hij gaat joelen, en dat steeds rekken.
Het is toch vreemd dat het al weken goed gaat en nu sinds een paar dagen dat ie dit doet. Voorheen liet mijn man hem ook ff p&p en dan sliep hij ook door totdat ik naar beneden kwam.
Door eelke
#3295591
tt-tjes schreef:Dat laten plassen voordat mijn man gaat werken hebben we gedaan om hem zindelijk te krijgen.
Mijn man is chauffeur en heeft zeer wisselende tijden dat ie moet beginnen.
Als hij naar beneden gaat drinkt hij eerst nog koffie voor hij weggaat. Bono wordt dan ook wakker. Balou doet geeneens een oog open.
Misschien een idee om Bono dan niet uit te laten.
Het kan bij ons nou eenmaal niet anders. Ik sta om 6 uur op normaal.
Nou ja, het kan altijd anders natuurlijk. Alleen kost het soms erg veel moeite. Gijs sliep ook niet door snachts. Dus ben ik begonnen met de wekker om 2 uur zetten, en op de bank verder slapen. Ging dat goed, wekker om 2.15. Net zolang tot de nacht 'alleen beneden slapen' steeds verder gerekt werd tot een wat acceptabeler tijdstip. Om te voorkomen dat hij het steeds snachts om 3.00 op het brullen zette, waar je wel op moet reageren (want buren vinden dat niet leuk elke nacht een uur achter elkaar) en een reactie = aandacht = een motivatie voor je hond het de nacht erna weer te doen. Dit begon bij hem ook pas wat later, dus niet vanaf we hem als kleine pup hadden. Ik denk vanaf 4-5 maanden ofzo.

Het heeft zeker een jaar geduurd eer Gijs eindelijk een beetje normaal deed in de nachten. Maar uiteindelijk hadden wij de langste adem.
Door eelke
#3295593
tt-tjes schreef:Het is toch vreemd dat het al weken goed gaat en nu sinds een paar dagen dat ie dit doet. Voorheen liet mijn man hem ook ff p&p en dan sliep hij ook door totdat ik naar beneden kwam.
Ja, soms zijn honden ook wel gewoon een beetje vreemd :biggrin2:
#3295598
Ik lees heel geïnteresseerd mee, Harry wekt ons, ook door jammeren en joelen, vooral op mijn vrije dagen, rond half 6/6 uur. Als ik moet werken is dit inderdaad het tijdstip waarop hij eet en uitgelaten wordt.
Ik snap wel dat hij aan dat ritme vast houd, maar leuk vind ik het niet
Dus wie weet doe ik nog tips op hier
Door tt-tjes
#3295661
pearlsofpassion schreef:In de week ook later eten geven. Maar dat zal niet lukken zeker?
1,5 uur later kan wel. Hij zal het toch niet doen omdat hij honger heeft.
Ik kan hem 's avonds ook nog een snack geven.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 22 apr 2017, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#3295664
eelke schreef:Nou ja, het kan altijd anders natuurlijk. Alleen kost het soms erg veel moeite. Gijs sliep ook niet door snachts. Dus ben ik begonnen met de wekker om 2 uur zetten, en op de bank verder slapen. Ging dat goed, wekker om 2.15. Net zolang tot de nacht 'alleen beneden slapen' steeds verder gerekt werd tot een wat acceptabeler tijdstip. Om te voorkomen dat hij het steeds snachts om 3.00 op het brullen zette, waar je wel op moet reageren (want buren vinden dat niet leuk elke nacht een uur achter elkaar) en een reactie = aandacht = een motivatie voor je hond het de nacht erna weer te doen. Dit begon bij hem ook pas wat later, dus niet vanaf we hem als kleine pup hadden. Ik denk vanaf 4-5 maanden ofzo.

Het heeft zeker een jaar geduurd eer Gijs eindelijk een beetje normaal deed in de nachten. Maar uiteindelijk hadden wij de langste adem.
Op de bank slapen is met mijn rug geen optie. Vannacht laten we hem maar los lopen. Kijken of dat verschil maakt. Hopelijk laat hij mijn meubilair en Balou heel.
Door eelke
#3295665
tt-tjes schreef:Op de bank slapen is met mijn rug geen optie. Vannacht laten we hem maar los lopen. Kijken of dat verschil maakt. Hopelijk laat hij mijn meubilair en Balou heel.
Ja dat was hier helaas niet het geval en in zijn bench paste hij vrij snel al niet meer... halve keuken gesloopt.

Ik hoop echt dat het een tijdelijke fase is! Misschien dat je man nog wat kan doen om te zorgen dat hij moe en voldaan is als hij weer moet gaan slapen?
Door tt-tjes
#3295676
Als je zo vroeg uit bed moet als mijn man dan heb je geen zin om een uur te wandelen.

Maar het bewijs is er dat ie gewoon zijn zin door wil drijven en uit de ren wil.. Vannacht heeft ie los gelopen en niks aan de hand vanmorgen. Ik heb lekker kunnen slapen zonder gejoel.
Door Parelridder
#3295678
Verveling dus, net als mijn hond had. Maar hij heeft niks gesloopt of zo, dus dan is vrij laten gedurende de nacht toch een prima oplossing? Als zijn gedrag geen reden geeft om hem in z'n ren te laten slapen zou ik er geen principe kwestie van maken dat hij 'zijn zin' krijgt.
Door Eef+Stippels
#3295685
tt-tjes schreef: Maar het bewijs is er dat ie gewoon zijn zin door wil drijven en uit de ren wil.. Vannacht heeft ie los gelopen en niks aan de hand vanmorgen. Ik heb lekker kunnen slapen zonder gejoel.
Wat fijn dat het zo opgelost is :)

Als ik zelf klaarwakker ben moet ik er ook niet aan denken om nog uren in bed te moeten liggen :biggrin2:
Door tt-tjes
#3295688
Parelridder schreef:Verveling dus, net als mijn hond had. Maar hij heeft niks gesloopt of zo, dus dan is vrij laten gedurende de nacht toch een prima oplossing? Als zijn gedrag geen reden geeft om hem in z'n ren te laten slapen zou ik er geen principe kwestie van maken dat hij 'zijn zin' krijgt.
Nou dus wel. Hij heeft ff mijn dressoir bewerkt kwamen we achter >:(
Had het vanmorgen vroeg nog niet gezien maar net met stofzuigen. Het wordt dus weer de ren vanavond.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3295699
eh...
Beiden?

Ik zit zo te denken, hij wordt wakker als je man opstaat en dan wordt ie uitgelaten, dus voor hem is de dag eigenlijk dan al begonnen. En dan duurt het zooooo lang voor jij komt. Wellicht een idee dat hij niet snachts uitgelaten wordt door je man, zodat ie niet klaarwakker is. Dat verklaart wel ook dat ie stil was uit de ren had iets te doen met zijn wakker zijn, helaas wel je dressoir.
Ik vind 9 maanden niet de beste leeftijd om te beginnen met uit de ren laten onbeheerd snachts. Mijn ervaring met newfies is dat ze dat ze dan juist in de sloopfase zitten, en die duurt een aantal maanden, terwijl ze voorheen niks sloopten en daarna ook niet meer.
Gebruikersavatar
Door Jip1
#3295715
Ik ben nog nieuw hier op t forum, maar misschien toch een tip

Mijn man negeerde Jip smorgens en ging eerst koffie drinken. Ook al kwam ze uit haar bench naarhem toe. Geen aandacht helaas, dus ging ze maar weer de bench in. Wachten.

Op gegeven moment kwam ze er niet eens meer voor hem uit, tot het moment dat hij zei dat ze plasje gingen doen.

Ook bij terugkomst ging ze weer de bench in. Hij zei niet veel tegen dr, dus was ze ook niet in een speelmodus gekomen.
Ook als ik zelf opstond, was er eerst rust, negeren (ff naar wc of koffie pakken) en daarna ff stoeien met haar. Alles op onze tijd dus.

Geen aandacht en negeren hielp hier dus. Inmiddels weet ze niet beter.

Uitlaten om 3 uur snachts is nu toch ook niet meer echt nodig neem ik tenminste aan?
Anders is hij idd klaar wakker en rise and shine.....alleen wil jij nog slapen

Een andere aanpak heeft wel ff tijd nodig denk ik. Hij zal toch willen uitproberen, maar als t hem niets oplevert valt hopelijk t kwartje vanzelf een keer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door