Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3293316
Dian schreef:Een jachthond hoort niet los.
Nee, een hond hoort niet los in natuurgebied tenzij het een losloopgebied is. En heb je dan een jagendehond, dan zorg je er voor dat ook in zo'n gebied jouw hond geen wild opjaagt of vangt. Vind ik... ;)
#3293317
zurca schreef:Nee, een hond hoort niet los in natuurgebied tenzij het een losloopgebied is. En heb je dan een jagendehond, dan zorg je er voor dat ook in zo'n gebied jouw hond geen wild opjaagt of vangt. Vind ik... ;)
ja, oké, dat bedoel ik ook, maar waar mijn Rakker opgejaagd werd als een konijn was een losloopgebied, maar zo'n hond hoort ieg niet los te lopen als hij ook andere hondjes opjaagt........ in een aanlijngebied gaan mijn 2 jongens ook aan de lijn, ze mogen daar niet los, dan niet, dan gaat de flexlijn mee. Die van mij weten absoluut niet wat jagen is, maar ik probeer me zo goed mogelijk aan de wet te houden........... ik heb hier in Nieuwegein een vrijstelling van de aanlijnplicht in het park, ze lopen dus los (kan ze niet houden door mijn rugproblemen en 2 aangelijnde honden op een scootmobiel is een crime), maar als ik problemen voorzie ga ik stil staan en lijn ze wel weer aan..... en als we door moeten, gaat Rakker tussen mijn benen, zodat ik nog maar 1 hond hoef te sturen.......
#3293361
BlissSpirit schreef:En nu de andere kant, want blijkbaar zijn er dus weer heel veel excuses waarom het allemaal niet zo erg is en het de natuur is.
Maar wat nu als het een kat van 1 van je buren/familie is, die toevallig wegrent en je hond vangt hem en helaas buurtjes/ ma, je kat is niet meer. En ja ja, moeten ze de katten maar bij zich houden, maar dat is nu eenmaal niet zo.
Of een klein loslopend puppy zet het op een lopen, jagende hond erachteraan en oepssss? Of een klein kindje rent weg..... Dan is het ach en wee en roepen we wel allemaal, wat een kl....Hond en eigenaar.
Sorry, maar dat vind ik dan behoorlijk hypocriet, want zolang het maar niet 1 van onze geliefde beessies is, is het de natuur.
Net als de rassen die hier regelmatig langs komen, die "van nature" vasthouden en niet meer loslaten, dat is te vreselijk voor woorden( vind ik overigens ook vreselijk), maar zie het verschil niet, want een jagende hond jaagt ook een ander dier de dood in.
Dus als het maar niet te dichtbij komt, is het allemaal zo erg niet?
Snap het gewoon echt niet Afbeelding
Volgens mij heeft niemand goedkeurend geschreven over wat er met dat ree is gebeurd. En volgens mij heb ik ook niet gelezen dat iemand het okay vind als een hond een kat pakt.
Sommige vinden dat nog geen muisje een haar gekrenkt mag worden, andere vinden dat een minder groot probleem. Maar volgens mij zijn we het er allemaal overeens dat we liever niet hebben dat de hond achter alles aanjaagt.
#3293370
Kaela schreef:Niet waar. Bij mijn verzorgpaarden ligt er meerdere keren per jaar een joekel van een volwassen haas, gevangen door de stalkat. Die daar dan een paar dagen zichzelf compleet vierkant aan vreet. Hij flikt het elke keer weer.
Sorry, ik was het woordje hier vergeten. Sinds een tijdje zit hier een geïmporteerde rooie kater bij de buren met paarden, alle andere katten die hier lopen zijn zwart-wit. De rooie is een echte rover en het zal me niet verbazen als hij konijnen gaat vangen. Het is een brutaal beest. Hij dacht een keer te kunnen komen buurten toen Ko een zalmkop kreeg, dat werd een kwartiertje boomzitten.

De afgelopen tijd heb ik 5 dode hazen gezien, 3 waren aangereden en 2 lagen op een plek waar geen kat komt. Dat waren slachtoffers van roofvogels, misschien doordat ze aangeschoten waren want het was steeds kort nadat er weer flink op los was geknald. Skelet was schoon gegeten, aan 1 heeft Kootje waarschijnlijk nog wat geknabbeld want daar was iets minder bot van over...

Ik geloof best dat katten af en toe een haas kunnen vangen, maar hier zijn de hazen toch vooral jacht- en verkeersslachtoffers.

Oja, hier is een aantal jaren terug een mega katten-castratie-project geweest om alle 'wilde' zwart-witte katten te castreren. Denk aan meer dan 100 stuks in een omtrek van een paar kilometer... De meeste van die dieren zijn na castratie weer vrijgelaten. Ze 'horen' bij boerderijen, houden de muizenpopulatie in bedwang en krijgen goedkope brokkies en af en toe een pilletje. Sommige durven in huis te komen om lekker bij de kachel te liggen, de meesten niet. De boerderijkatten hier zie ik niet bij het vogelvoederstation in de jachtstand, dat is hun rustplek, lekker beschut in het zonnetje terwijl de mussen, mezen, etc. er rondvliegen.
Door sella
#3293587
Kuikuhnek schreef:Ik nodig jullie uit een keer een week mee te draaien.
Er is een dik capaciteits probleem binnen de politie.
Er wordt niemand bijgenaaid voor een pilletje, de collega's die "in de berm liggen" zijn geen agenten maar boa's
Sorry maar met deze uitspraken die je een hoop mensen, waaronder ik, tekort.
Collega's die zich het snot voor de ogen rijden om alle meldingen op een dag en geloof me dat zijn er een hele hoop, weg te rijden.
In de nachtdiensten is de bezetting helemaal triest.
Daarnaast dienen de agenten en hoofdagenten naast het werk op straat, in te vallen voor de recherche, arrestantenzorg, dienst draaien op de stations in het kader van terreur, achter de balie om aangiftes op te nemen en in de nachten zit er vaak een koppel binnen om een bureau open te houden.
Prima dat je commentaar hebt, maar zorg dat op zijn minst dat je weet waar je over praat.
Ben ik boos? Ja, dit soort opmerkingen maken me knap pissig. Zeker als je weer de zoveelste reanimatie achter de rug hebt.
En helaas is dit ook weer een politieke keuze. Te weinig personeel en het personeel 3000 verschillende verantwoordelijkheden toe te delen.
Op de stations zou wat mij betreft militairen horen te bewaken in het kader terreur.
#3295121
Kuikuhnek schreef:Ik nodig jullie uit een keer een week mee te draaien.
Er is een dik capaciteits probleem binnen de politie.
Er wordt niemand bijgenaaid voor een pilletje, de collega's die "in de berm liggen" zijn geen agenten maar boa's
Sorry maar met deze uitspraken die je een hoop mensen, waaronder ik, tekort.
Collega's die zich het snot voor de ogen rijden om alle meldingen op een dag en geloof me dat zijn er een hele hoop, weg te rijden.
In de nachtdiensten is de bezetting helemaal triest.
Daarnaast dienen de agenten en hoofdagenten naast het werk op straat, in te vallen voor de recherche, arrestantenzorg, dienst draaien op de stations in het kader van terreur, achter de balie om aangiftes op te nemen en in de nachten zit er vaak een koppel binnen om een bureau open te houden.
Prima dat je commentaar hebt, maar zorg dat op zijn minst dat je weet waar je over praat.
Ben ik boos? Ja, dit soort opmerkingen maken me knap pissig. Zeker als je weer de zoveelste reanimatie achter de rug hebt.
Boos, boos, dat is nog zachtjes uitgedrukt, in mijn vriendenkring en gezin zijn er ook bij die werkzaam zijn bij de politie, nog afgezien van het slechte loon, de belachelijke diensten die ze lopen is het bijna voor een normaal mens niet vol te houden om elke dag geconfronteerd te worden met dingen die mensen elkaar en ook zichzelf aandoen.
Diep respect voor onze handhavers.
En... een bon voor hardrijden, whatsappen, in de auto, door rood rijden of een bank overvallen, dan is dat je eigen schuld.
Honden los laten lopen, heerlijk voor baasje en hond, maar graag daar waar het verantwoord is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door