Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3293039
pluk schreef:Voor 1 pilletje wordt je er niet bij genaaid want 1 pilletje is niet eens strafbaar maar valt onder gebruikshoeveelheid. Kwestie van inleveren en verder feesten.
Enne... in Nederland is bezit van meer pillen dus gewoon strafbaar en op Lowlands mag je sowieso niets meenemen. dus prima als daar op gehandhaafd wordt.

En door te spreken over 'stillen die mensen erbij naaien', veroordeel je iemand dus wel. Die agent of OM medewerker doet gewoon zijn werk.
Oké, twee pillen dan. Nog steeds helemaal niet veel voor een weekend, en totaal overtrokken om daar zo mee om te gaan. Dat het strafbaar is weet ik ook wel, dat is een mooi voorbeeld van een "is-ought" tegenstelling. Dat er zoveel politiekracht naartoe gaat is gewoon zonde en nergens voor nodig. En mensen met een strafblad opzadelen noem ik inderdaad mensen naaien, en erger ook. Echter (en nogmaals), dat is in eerste instantie gericht op de politiek.
#3293040
Het zou wel fijn zijn als de toon een beetje matigt in dit topic, en discussies over wat de politie wel en niet moet doen op festivals lijkt me ook niet echt op z'n plaats hier.

Graag weer enigszins ontopic dus.
#3293042
kakocavi schreef:https://www.vice.com/nl/article/mocht-j ... etalen-245

Stillen op festivals die mensen erbij naaien tot een strafblad aan toe, om een pilletje waar ze verder geen levende ziel mee kwaad doen. Dat gebeurt dus wel. Net als het grootschalig inzetten van middelen en mankracht om een totaal niet werkend, achterhaald gedoogbeleid in stand te houden.

En het is helemaal niet zo dat ik jou, of welke agent dan ook, daar de schuld van geef. Of dat ik zeg dat agenten tijd zat hebben. Zoals ik al noemde is de politiek verantwoordelijk voor het verdelen van taken en voor de capaciteit als geheel. Daar zit de fout.
Had nog een reactie geplaatst maar zag het verzoek weer ontopic te gaan te laat, excuus.
Reactie dus verwijderd.
#3293043
Heel eerlijk vind ik hier nogal wat hysterische reacties te lezen.
Vossen moorden een heel kippenhok uit om vervolgens slechts 1 kip mee te nemen. Dus dat wilde dieren alleen maar doden voor voedsel, nou nee. En wat dacht je van jonge dieren die van de ouders leren jagen? Dat zijn geen zachtzinnige spelletjes. Ja, het is de natuur. Maar een kat die een muis/pad/kikker/haas/konijn vangt, er mee speelt en dan opvreet, dat is ook de natuur.

Nou vind ik niet dat mensen hun honden maar lekker los moeten laten lopen in natuurgebieden, vooral niet in deze tijd waarin gezinsuitbreidingen plaatsvinden, maar die overtrokken reacties dat het verboden moet worden dat katten buiten lopen en een hond geen muizen mag vangen, dat is het andere uiterste.

Ik ben blij dat hier boerderijkatten lopen die de muizen wegvangen. En ik laat Ko muizen vangen. Mollen liever niet, dus bij molshopen moet hij doorlopen. Eenden, zwanen, hazen, konijnen, katten, etc hij moet ervan afblijven, helaas wil hij nog wel eens wegschieten, gepakt heeft hij ze gelukkig nog niet. Op Terschelling had hij een belletje om als hij losliep in het bos, mensen vonden dat echt raar, sommige honden ook, maar sindsdien gaat het belletje vaker mee. Kippen laat hij gelukkig met rust, behalve als hij denkt dat het een kat is, want iets wat niet zo groot is met wit is een kat... ja, chiwafwafs ook. Als ik dan zeg: 'Kootjuh..., dat is een kippie/hondje', wordt hij meteen rustig.
Schapen boeien hem niet, hij vind het wel geinig als ze achterin de wei met bokkensprongen aan het rennen zijn als ze hun gekke bui hebben, maar hij jaagt ze niet.

Weet je wat ik veel erger vind en waar ik schijt ziek van wordt, dat mensen het totaal onnodig vinden om (af) te remmen als er een egel(tje), haas, eend, gans, waterhoen, meerkoet, kat, enzovoort op de (60km/u) weg zit. 'Pas op'-borden, yeah sure, laat me niet lachen...
De weidevogels hebben geen last van de paar katten die er lopen, maar van de jagers, boeren, motorrijders/racers (wat een t*fusherrie), eksters, kraaien, buizerds, valken, smellekens, sperwers, vossen. Die jagers staan ondanks het broedseizoen van de weidevogels nog minstens een paar keer per week te knallen en die weidevogels begrijpen echt niet dat dat niet voor hen is. Die boeren hebben terwijl de weidevogels er al zijn nog even fijn mest en gier uitgereden... Leuk hoor die bordjes dat de boer de weidevogels steunt, het is bullshit. En die weidevogelnesttellers, die steeds minder nesten vinden, markeren zo fijn die nesten zodat de eksters en kraaien die vervolgens prima weten te vinden om leeg te roven. Het is een farce.
Dus ipv loslopende katten verbieden, pleit ik voor het verbieden van loslopende mensen, hup allemaal lekker in huis blijven, daar is de aarde/natuur pas echt bij gebaat.

En voor degene die zich drukmaken om de 'moord' op een muisje meer of minder, met de muis gaat het prima, met de rat helaas nog beter, maak je liever druk om onze nationale vogel de grutto, die kan je steun veel beter gebruiken.
#3293054
src_esther schreef:Heel eerlijk vind ik hier nogal wat hysterische reacties te lezen.
Vossen moorden een heel kippenhok uit om vervolgens slechts 1 kip mee te nemen. Dus dat wilde dieren alleen maar doden voor voedsel, nou nee. En wat dacht je van jonge dieren die van de ouders leren jagen? Dat zijn geen zachtzinnige spelletjes. Ja, het is de natuur. Maar een kat die een muis/pad/kikker/haas/konijn vangt, er mee speelt en dan opvreet, dat is ook de natuur.

Nou vind ik niet dat mensen hun honden maar lekker los moeten laten lopen in natuurgebieden, vooral niet in deze tijd waarin gezinsuitbreidingen plaatsvinden, maar die overtrokken reacties dat het verboden moet worden dat katten buiten lopen en een hond geen muizen mag vangen, dat is het andere uiterste.

Ik ben blij dat hier boerderijkatten lopen die de muizen wegvangen. En ik laat Ko muizen vangen. Mollen liever niet, dus bij molshopen moet hij doorlopen. Eenden, zwanen, hazen, konijnen, katten, etc hij moet ervan afblijven, helaas wil hij nog wel eens wegschieten, gepakt heeft hij ze gelukkig nog niet. Op Terschelling had hij een belletje om als hij losliep in het bos, mensen vonden dat echt raar, sommige honden ook, maar sindsdien gaat het belletje vaker mee. Kippen laat hij gelukkig met rust, behalve als hij denkt dat het een kat is, want iets wat niet zo groot is met wit is een kat... ja, chiwafwafs ook. Als ik dan zeg: 'Kootjuh..., dat is een kippie/hondje', wordt hij meteen rustig.
Schapen boeien hem niet, hij vind het wel geinig als ze achterin de wei met bokkensprongen aan het rennen zijn als ze hun gekke bui hebben, maar hij jaagt ze niet.

Weet je wat ik veel erger vind en waar ik schijt ziek van wordt, dat mensen het totaal onnodig vinden om (af) te remmen als er een egel(tje), haas, eend, gans, waterhoen, meerkoet, kat, enzovoort op de (60km/u) weg zit. 'Pas op'-borden, yeah sure, laat me niet lachen...
De weidevogels hebben geen last van de paar katten die er lopen, maar van de jagers, boeren, motorrijders/racers (wat een t*fusherrie), eksters, kraaien, buizerds, valken, smellekens, sperwers, vossen. Die jagers staan ondanks het broedseizoen van de weidevogels nog minstens een paar keer per week te knallen en die weidevogels begrijpen echt niet dat dat niet voor hen is. Die boeren hebben terwijl de weidevogels er al zijn nog even fijn mest en gier uitgereden... Leuk hoor die bordjes dat de boer de weidevogels steunt, het is bullshit. En die weidevogelnesttellers, die steeds minder nesten vinden, markeren zo fijn die nesten zodat de eksters en kraaien die vervolgens prima weten te vinden om leeg te roven. Het is een farce.
Dus ipv loslopende katten verbieden, pleit ik voor het verbieden van loslopende mensen, hup allemaal lekker in huis blijven, daar is de aarde/natuur pas echt bij gebaat.

En voor degene die zich drukmaken om de 'moord' op een muisje meer of minder, met de muis gaat het prima, met de rat helaas nog beter, maak je liever druk om onze nationale vogel de grutto, die kan je steun veel beter gebruiken.
Ja sorry, hier kan ik het dus enkel maar voor de volle 100% eens mee zijn.
Helemaal gelijk!
#3293056
Wat een bizarre discussie is dit geworden.

Hanna, heb je de beelden van de hond en de ree gezien? Kun je mij uitleggen wat dat te maken heeft met een door jou vermeend wildoverschot in NL? Zelfs al zouden we een wildoverschot hebben, is dat dan een reden om dit oké te vinden? En is wat deze hond met een ree doet ook maar enigszins vergelijkbaar met een muizenholletje uitgraven? Wat mij betreft twee keer een dikke nee.

Wat het beleid van de politie/wetgeving op het gebied van xtc op feestjes met deze discussie te maken heeft ontgaat mij, evenals het weidevogelbeleid.

Wat ik niet snap, gewoon echt niets snap, is wat mensen niet begrijpen aan een verbod. Het is in Nederland verboden om buiten losloopgebieden je hond los te laten lopen. Punt. Einde discussie. Maar nee, Nederlanders vinden daar wat van en als je er wat van vindt geldt de regel niet voor jou. Dus worden de regels massaal overtreden, want we hebben volgens de cijfers zo'n 2,2 miljoen honden in NL en al die honden hebben toch het recht om los te mogen lopen, doen nooooooooit wat en zouden al helemaal niet een bambi een haar krenken.

En dat dit verbod er is wegens onder andere het massaal verstoren en doden van wild, dat is dan inhoud, maar veranderd niets aan het verbod.

Iemand (kan het zo snel niet meer vinden) schreef dat een ree van haar schrok en voor een auto kwam. Getsie, naar, dat is het leven, het leven is soms ruk. 99 van de 100 keer, ligt diezelfde ree wat verderop in het struikgewas en blijft ze rustig verstopt liggen als jij en je hond op het pad passeren. Loopt jou jagende hond daar dwars door het bos te racen, dan schrikt die ree op en heb je een probleem. Daarom maakt het zo'n groot verschil of je braaf met een onder controle staande hond over het pad loopt, of dat je hond ongecontroleerd door het struikgewas rent. Mij zou het dan nog worst zijn of je hond losloopt of niet, zolang het beestje maar op het pad blijft en onder apel staat. Iets wat, gezien de continue klachtenregen hier op het forum, vaker niet dan wel het geval is bij de gemiddelde Nederlandse hond.
#3293065
MarijeEnBoomer schreef:Er gaan meerdere discussies door elkaar volgens mij.
Aanlijngebied is aanlijnen, maar de jaag discussie staat volgens mij los van het aanlijngebied.
Kaela schreef:Wat ik niet snap, gewoon echt niets snap, is wat mensen niet begrijpen aan een verbod. Het is in Nederland verboden om buiten losloopgebieden je hond los te laten lopen. Punt. Einde discussie. Maar nee, Nederlanders vinden daar wat van en als je er wat van vindt geldt de regel niet voor jou. Dus worden de regels massaal overtreden, want we hebben volgens de cijfers zo'n 2,2 miljoen honden in NL en al die honden hebben toch het recht om los te mogen lopen, doen nooooooooit wat en zouden al helemaal niet een bambi een haar krenken.
Klopt, ik vergeet hierbij te noteren dat je hond laten jagen bij de Nederlandse wet ook verboden is. Het mag gewoon niet, simpel.
#3293069
Er is zoveel verboden in Nederland. In je auto bellen en whatsappen is ook verboden. Staat een flinke boete op en toch doen mensen het en rijden daarbij gerust andere mensen dood.

Hoewel ik het echt heel erg niet OK vind wat hier gebeurd met hond en hert vind ik het ook heel erg niet OK dat mensen vinden dat de hond afgeschoten moet worden. Van mij mag je hem verdoven en in beslag nemen. Hondje mag best terug, mag baasje €1000 boete betalen. Of zoiets.

Maar ik ben het niet oneens met src-esther dat er hysterisch wordt gereageerd. Als een hond een zwaan pakt is dat meer dan verschrikkelijk. En het hoort niet. En het mag niet. Jagers mogen echter wel zwanen afschieten ::) . Ganzen ook, als ze op Schiphol in de weg zitten ::) . http://www.omroepwest.nl/nieuws/3387339 ... -Noordwijk. En het is geen 1 april grap.

Wij mensen halen de verschrikkelijkste dingen met dieren uit. We trappen varkens in slachterijen verrot. We stoppen mishandelde paarden uit Zuid Amerika in onze kroket. En als een hond een hert pakt (omdat ie doet wat ie doet) dan gaan we massaal hysterisch gillen en moet de hond afgeschoten worden. Echt hoor, heel vermoeiend.

Nee het mag niet. En het hoort niet. En ik vind het ook echt niet OK. En de mens achter de hond mag van mij snoeihard aangepakt worden. Maar laten we met z'n alle ook gewoon een beetje normaal blijven doen en niet compleet hysterisch worden over een kat die een muis pakt om vervolgens zelf gifkorrels onder je aanrechtkastje te leggen en daarna naar de kiloslager te gaan.
#3293073
Lizzy schreef:Er is zoveel verboden in Nederland. In je auto bellen en whatsappen is ook verboden. Staat een flinke boete op en toch doen mensen het en rijden daarbij gerust andere mensen dood.

Hoewel ik het echt heel erg niet OK vind wat hier gebeurd met hond en hert vind ik het ook heel erg niet OK dat mensen vinden dat de hond afgeschoten moet worden. Van mij mag je hem verdoven en in beslag nemen. Hondje mag best terug, mag baasje €1000 boete betalen. Of zoiets.

Maar ik ben het niet oneens met src-esther dat er hysterisch wordt gereageerd. Als een hond een zwaan pakt is dat meer dan verschrikkelijk. En het hoort niet. En het mag niet. Jagers mogen echter wel zwanen afschieten ::) . Ganzen ook, als ze op Schiphol in de weg zitten ::) . http://www.omroepwest.nl/nieuws/3387339 ... -Noordwijk. En het is geen 1 april grap.

Wij mensen halen de verschrikkelijkste dingen met dieren uit. We trappen varkens in slachterijen verrot. We stoppen mishandelde paarden uit Zuid Amerika in onze kroket. En als een hond een hert pakt (omdat ie doet wat ie doet) dan gaan we massaal hysterisch gillen en moet de hond afgeschoten worden. Echt hoor, heel vermoeiend.

Nee het mag niet. En het hoort niet. En ik vind het ook echt niet OK. En de mens achter de hond mag van mij snoeihard aangepakt worden. Maar laten we met z'n alle ook gewoon een beetje normaal blijven doen en niet compleet hysterisch worden over een kat die een muis pakt om vervolgens zelf gifkorrels onder je aanrechtkastje te leggen en daarna naar de kiloslager te gaan.
Ja, das ook helemaal waar.
#3293083
Het kan ook anders , leer je pup of hond op het pad te blijven ( mogen dus niet het bos in ) als er mensen aan komen leg je hond even af totdat ze voorbij zijn ( wordt zeer gewaardeerd ) zo heeft niemand last van je loslopende hond ;)
#3293085
Lizzy schreef: Nee het mag niet. En het hoort niet. En ik vind het ook echt niet OK. En de mens achter de hond mag van mij snoeihard aangepakt worden. Maar laten we met z'n alle ook gewoon een beetje normaal blijven doen en niet compleet hysterisch worden over een kat die een muis pakt om vervolgens zelf gifkorrels onder je aanrechtkastje te leggen en daarna naar de kiloslager te gaan.
Nou, precies. Mijn honden lopen nooit los. Dat is een van de redenen dat wij een huis met een grote tuin hebben gekocht, zodat ze tenminste nog een beetje kunnen rennen. En wat ze vervolgens in die tuin uitvreten, dat mogen ze lekker zelf weten. En als Dali die muizen niet vangt, wat dan? Gif? Muizenval? Ik kan je 1 ding verzekeren: Dali is binnen 1 seconde klaar met het doden en hij eet hem nog op ook.
Dat lijkt mij toch te prefereren boven 2 dagen lang creperen van de pijn die dat gif aanricht. Of met je poot klem in een muizenval wachten tot je langzaam sterft. Want ik wil die muizen toch echt niet in mijn huis/schuur/kippenhok.

En (bijna) elk dier wat gefokt wordt voor het vlees, heeft een ellendig leven achter de rug en een nog veel ellendiger dood.
Als voorbeeld: in 1997 heb ik tijdens de varkenspest meeholpen met het ´ruimen´ van die dieren. Dat zijn beelden die je nooit meer kwijt raakt. Want er wordt niet zachtzinnig met slachtdieren omgegaan, niet op het bedrijf waar ze grootgebracht worden, niet tijdens het laden, niet tijdens het vervoer, niet tijdens het ´verdoven´ (verdoven, mijn neus, martelen is het eerder). Ik heb alle soorten slachthuizen van binnen gezien, allemaal even afschuwelijk.

Nee, die wilde muis die een prachtig leven in onze tuin heeft gehad en dan in een fractie van een seconde er is geweest, die heeft het toch echt beter voor elkaar.
#3293087
er word hier gesproken over de wrede natuur, de wrede mens, de wrede loslopende hond en de wrede kat.

De mens is een dier en zo als we al hebben geconstateerd zijn dieren wrede want dat is de natuur, ik weet het wij voelen ons boven de natuur maar dat zijn we niet.
dat wij als mens wreedheden begaan geeft in mijn ogen geen vrijheid aan het neer spelen van anderen wreedheden zo als hier gedaan word.

Deze hond in kwestie hoeft in mijn ogen niet dood maar mensen moet heel goed beseffen dat dit is wat ze aan richten als ze een jagende hond los laten lopen, ik vind niet kunnen en vind dat je dit moet voorkomen.
Een honden bewijs zou hier ook erg goed bij helpen in mijn ogen, mensen fatsoen leren en ze leren dat ze niet alleen op de wereld zijn!

Loslopende katten vind ik zeker een erg groot probleem want dat muisje dat er gevangen word en waar het zo goed mee gaat is niet het enige wat er word gedood, sterker nog dat is maar een heel klein deel van wat er gedood word.
Vogels, amfibieën, konijnen, hazen, wezels, vleermuizen en huisdieren van anderen mensen is wat er ook met zeer grote regelmaat word gedood. En ja dat vind ik niet kunnen!!!
Ratten worden al helemaal niet gepakt door een kat daar zijn die dieren veelste agesief voor, zelfs honden hebben zeer veel moeiten met ratten dus dat het daar goed mee gaat is geen indicatie dat katten geen invloed hebben op de natuur.
In Australië mogen op heel veel plekken katten niet meer los lopen om dat ze eigenhandig de kwetsbaren soorten aan het uit moorden zijn, nee het valt niet mee wat een kat kan aanricht.

De natuur is wreed maar de natuur stemt wel op elkaar af, een goed jaar voor de prooi betekend een groei aan roofdieren. Een groei aan roofdieren betekend een afnamen aan prooidier, een afnamen aan prooidier betekend een afnamen aan roofdier. Een afnamen aan roofdier betekend een toenamen aan prooidier en we beginnen weer van voor af aan.
Het is een golf van toenamen en af namen, van tekort en overvloed.
Wij verstoren dat met onze doorvoede roofdieren die nooit zullen sterven van honger, door onze honden en katten als deel van de natuur te laten zijn zorgen we voor een onnatuurlijke hogen roofdier bestant wat constant blijft.

Honden die jagen aan de lijn, katten binnen en in eigen tuin. Je houden aan de regels en geen overlast veroorzaken aan anderen. Het is toch zo moeilijk hè ::)
#3293092
Lizzy schreef:Er is zoveel verboden in Nederland. In je auto bellen en whatsappen is ook verboden. Staat een flinke boete op en toch doen mensen het en rijden daarbij gerust andere mensen dood.

Hoewel ik het echt heel erg niet OK vind wat hier gebeurd met hond en hert vind ik het ook heel erg niet OK dat mensen vinden dat de hond afgeschoten moet worden. Van mij mag je hem verdoven en in beslag nemen. Hondje mag best terug, mag baasje €1000 boete betalen. Of zoiets.

Maar ik ben het niet oneens met src-esther dat er hysterisch wordt gereageerd. Als een hond een zwaan pakt is dat meer dan verschrikkelijk. En het hoort niet. En het mag niet. Jagers mogen echter wel zwanen afschieten ::) . Ganzen ook, als ze op Schiphol in de weg zitten ::) . http://www.omroepwest.nl/nieuws/3387339 ... -Noordwijk. En het is geen 1 april grap.

Wij mensen halen de verschrikkelijkste dingen met dieren uit. We trappen varkens in slachterijen verrot. We stoppen mishandelde paarden uit Zuid Amerika in onze kroket. En als een hond een hert pakt (omdat ie doet wat ie doet) dan gaan we massaal hysterisch gillen en moet de hond afgeschoten worden. Echt hoor, heel vermoeiend.

Nee het mag niet. En het hoort niet. En ik vind het ook echt niet OK. En de mens achter de hond mag van mij snoeihard aangepakt worden. Maar laten we met z'n alle ook gewoon een beetje normaal blijven doen en niet compleet hysterisch worden over een kat die een muis pakt om vervolgens zelf gifkorrels onder je aanrechtkastje te leggen en daarna naar de kiloslager te gaan.
Nou hier ben ik het 100% mee eens. Ik vind het niet ok wat er met dat hert gebeurd is. Maar die hond kan er niks aan doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3293099
Cathy schreef:Het kan ook anders , leer je pup of hond op het pad te blijven ( mogen dus niet het bos in ) als er mensen aan komen leg je hond even af totdat ze voorbij zijn ( wordt zeer gewaardeerd ) zo heeft niemand last van je loslopende hond ;)
Dat kan misschien lukken bij jouw hond, maar niet elke hond heeft het in zich om heel gehoorzaam te zijn als er wild rondloopt. Wijlen mijn hond wou er wel heen, niet om er iets aan te doen, maar omdat ze elke dier (honden en mensen uitgezonderd) als een nieuw vriendje zag en wou kijken of het wou spelen. Dat type hond, als ze veel will to please hebben, leren makkelijk op de paden blijven en wild met rust laten. Mijn hond zorgde voor minder hinder los dan aangelijnd, maar er zijn heel veel honden die je dat niet betrouwbaar kan aanleren.

Als mens is het imo je verantwoordelijkheid om de schade die je huisdier veroorzaakt zo beperkt mogelijk te houden en een balance proberen te vinden tussen het welzijn van jouw dier en dat van de omgeving.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door