Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3338759
Kaio schreef:Ja warmer als dit moet het niet zijn voor mij om te rennen. Met genoeg water ging dit wel nog.
Tuin werken daar vond ik het wel te warm voor :biggrin2: ( ligt op zuiden grotendeels,moet toch maar eens een grote boom planten of zo ....)
Vandaag gaan we andere sport doen, eerst in een dik duikpak wurgen, ::) en dan het water in :D
Ook lekker!

Onze tuin is savonds in de schaduw. Was heerlijk om daar bezig te zijn.
Ik heb vandaag alweer geskipt. Dacht vanmorgen on half negen “ik breng eerst de troep uit de tuin even naar de stort”. Ben net klaar :D. Huis en auto ook gestofzuigd. Dat was een hele beste workout!!

Nu dus even beentjes omhoog en morgen lekker hardlopen. Maakt voor het schema niet uit, want ik had dinsdag de volgende op de planning.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338773
Het was een heel fijne inwijding van het waterwerk seizoen! ( zonder blauw aan te lopen! :o :cool: )

Maar eh dat was ook idd een stevige work out van jou .
Hier weer morgen of maandag...gok maandag :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3338807
Zonder blauw aan te lopen???? Omdat het water nog erg koud is zeker?

Hier net een rondje gedaan. Een heel klein rondje, want oei oei oei, ik ben zo gammel als wat van gisteren. Maar ik ben wel lekker geweest en nou kan ik straks in ieder geval nog op het paard komen ::) .

Morgen een rustdagje, dinsdag maar weer echt aan de slag. Denk dat ik dan gewoon volgens schema ga lopen als mijn benen een beetje oke voelen. Ik doe zo voorzichtig, ik durf er wel een keer 2*1 minuut aan toe te voegen. #daredevil ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338828
Nou heel vaak is het begin van het seizoen eh een beetje koukleumen, in natte duikpakken met winden max 10 graden.....dit was wel heel erg super lekker :D ;D

Vandaag boompjes bekeken en in tuin gewroet, dus morgen weer rennen, zal wel goed gaan 10 graadjes frisser . De laatste van wk 4, dus over 8 weken kan ik 5km lopen :P nou ben benieuwd hoor. Zou wel :cool: zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3339024
Kaio schreef:Hmm apart ik was vorige week sneller dan gisteren :biggrin2: . Volgens mij gaat enige warmte me goed af.
Misschien had je toen wind mee en nu tegen :P

Ik heb vanmorgen 15*1 minuut gedaan. Ik doe dus elke keer 1 minuut erbij, maar de 14*1 minuut heb ik van het weekend tot 5*1 minuut omgedoopt ivm ernstig last van de zooi naar stort brengen. Nou had ik vanmorgen ook heel flink spierpijn, maar ik dacht dat het wel kon. Tot ik begon, jeetje wat moest het van ver komen. Maar ik kwam op gang en toen ging het wel. Uiteindelijk dus keurig de 15 keer uitgelopen.
Eenmaal op het werk dacht ik dat ik heel veel spijt zou krijgen, na een dik half uurtje zitten kon ik haast niet meer opstaan. Maar dit werd in de loop van de middag beter en nu gaat het eigenlijk best wel weer oke. Dus blij dat ik het gedaan heb!

Morgen mag ik alsnog mijn tweede proefles yoga doen, de drie weken termijn was al afgelopen, maar week extra gekregen. Super netjes, dus daar ga ik ook van genieten.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3339068
:thumbup: Goed bezig!

ik vond de 5 minuten achter elkaar ook wel best zwaar en moet nu naar 6 ::) Aja moet er ff doorheen. :biggrin2:

Meestal heb ik 4 rondes nu en zie dat ik halverwege de 3de iedere keer inkak, en de 4e gaat weer helemaal ok. Leuk he zo'n app en horloge erbij :D En het voorprogrammeren in het horloge, ook zo fijn :D

Heb nu ook weer gewrichtspijnen en lage rugpijn. Voordeel boven andere sporten is dat rennen eigenlijk best prima lukt hiermee, geen pijn tijdens het rennen en wordt er ook niet erger van (helaas ook niet minder ) . Dan denk ik idd. weer aan Yoga op het moment dat deze pijnen weer beginnen. Maar ja 's avonds en weekends ben ik meestal al bezet dus dat wordt een lastige om te vinden
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3339111
Nou, ik heb net bericht gehad dat het sportgroepje opgeheven wordt :( . Das mooi jammer, maar eerlijk is eerlijk, ik moest zelf ook veel afzeggen. En dan is het al snel niet rendabel meer natuurlijk.

Dus ik ga me nu dan maar op hardlopen in combinatie met de yoga richten. Bij de yogaschool waar ik nu heen ga, worden ook door de weeks overdag lessen gegeven. En je koopt een leskaart voor een X aantal lessen binnen een periode en je mag gaan wanneer je wilt. Dus geen gedoe met lessen missen, als je de ene dag niet kan, ga je gewoon een andere dag. Misschien kun jij ook zoiets vinden Kaio? Ik heb die flexibiliteit wel nodig om het goed te kunnen combineren met werk, hardlopen en alle andere dingen die tijd kosten. En als je nu weer last van die pijnen hebt, zou je er wel veel baat bij hebben denk ik.

Ik ga zo power yoga doen, voor het eerst. Ben benieuwd. Kak ook helemaal in nu na het eten, dus dat wordt wat :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3339146
Zooooooowwwwww hey, power yoga is zwaaaaaaaar. Denk dat ik het eerst bij soft flow ga houden, tot ik soepeler en sterker ben. Sommige dingen kon ik niet eens aan beginnen door mijn korte hamstrings en kuitspieren. Het was wel leuk, tijdens de moeilijke oefeningen ging ik zitten kijken en dan was er ook wel ruimte voor een lach en onderling contact. Ik word af en toe wat kriebelig van dat "we zijn hier zo sereen en stil".

Aangezien ik zaterdag niet meer ga sporten, heb ik mezelf vandaag vrij gegeven en ga ik zaterdag rennen. Ook al vind ik het heel jammer dat het stopt, qua planning wordt het nu wel veel makkelijker.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3339152
Nou raak ik wel heel benieuwd wat je bij power yoga moet doen :biggrin2:
Ik vind stilte moeilijk nl. Kon dat op mijn werk ook niet, ik hoorde iedere muisklik, neussnotterophaal etc. :nerves: En ben ook niet het type dat bijv. ( zo een filmpje kwam ik op YouTube tegen, nb gespierde kerel) die het heel erg zen en ontspannend zijn slowjuicer af te wassen..... ;D Dat past niet en zal denk ik ook nooit passen bij mij. Ik vind ( of denk dat ik vind) yoga met name interessant om de allerlei knopen :P en de controle over de spieren .

Wat voor andere sport deed jij dan nog in de groep?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3339708
Kaio schreef:Nou raak ik wel heel benieuwd wat je bij power yoga moet doen :biggrin2:
Ik vind stilte moeilijk nl. Kon dat op mijn werk ook niet, ik hoorde iedere muisklik, neussnotterophaal etc. :nerves: En ben ook niet het type dat bijv. ( zo een filmpje kwam ik op YouTube tegen, nb gespierde kerel) die het heel erg zen en ontspannend zijn slowjuicer af te wassen..... ;D Dat past niet en zal denk ik ook nooit passen bij mij. Ik vind ( of denk dat ik vind) yoga met name interessant om de allerlei knopen :P en de controle over de spieren .

Wat voor andere sport deed jij dan nog in de groep?
Ik had je vraag helemaal over het hoofd gezien Kaio, sorry.

Op zich ook de gewone yoga houdingen zoals down dog, cobra, krijger enz. Maar op een gegeven moment moesten we in een hele brede squat gaan staan, dan een hand bij je voet plaatsen, daar je gewicht op en met je andere hand je voet optillen en dat been strekken. Ik kon al niet eens met goed fatsoen mijn voet vastpakken, laat staan optillen, laat staan het been strekken ::) .
Ik negeer alles wat richting zweverig gaat en ik ben heel eerlijk, ik zie het als zeer gezonde gymnastiek. Als ik zie wat gevorderde mensen kunnen, dan is dat ook zo en dat je er ondertussen ook van profiteerd op het gebied van ontspanning en mindfulness, is helemaal prima.

Ik heb last van mijn knie :( . Nog nooit gehad. Afgelopen maandag heb ik 17*1 minuut gelopen, mijn record. Ik moet zeggen dat ik de 16*1 minuut heb overgeslagen, had vorige week woensdag 15*1 minuut gelopen en ben tussendoor niet meer aan het lopen geweest. Aangezien ik idioot langzaam opbouw, dacht ik dat het wel moest kunnen om gewoon de planning weer op te pakken.
Maar nu doet mijn knie zeer. Maandag best erg, sinds gisterochtend minder, maar het is nu nog steeds niet weg. En nu twijfel ik wat te doen. Tot mijn verbazing neig ik naar negeren en doorlopen (volgens mij is de mindset dus wel erg aan het veranderen!), of even langs de fysio. Want ik heb er ook niets aan als die knie nu vervelend gaat doen.
Zou zo gaan lopen, als ik moet wachten op de bandenwissel bij de garage. Dat ga ik in ieder geval eerst maar niet doen. Misschien een blokje wandelen, kijken wat dat doet.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3339770
Kaela schreef:Ik had je vraag helemaal over het hoofd gezien Kaio, sorry.

Op zich ook de gewone yoga houdingen zoals down dog, cobra, krijger enz. Maar op een gegeven moment moesten we in een hele brede squat gaan staan, dan een hand bij je voet plaatsen, daar je gewicht op en met je andere hand je voet optillen en dat been strekken. Ik kon al niet eens met goed fatsoen mijn voet vastpakken, laat staan optillen, laat staan het been strekken ::) .
Ik negeer alles wat richting zweverig gaat en ik ben heel eerlijk, ik zie het als zeer gezonde gymnastiek. Als ik zie wat gevorderde mensen kunnen, dan is dat ook zo en dat je er ondertussen ook van profiteerd op het gebied van ontspanning en mindfulness, is helemaal prima.
Oo ik probeer het voor te stellen maar kwam er echt niet uit. ;D Google geeft ook geen hulp, wel heel erg onmogelijk lijkende poses ;D

https://goo.gl/images/XSQ1W5 ;D
Ik heb last van mijn knie :( . Nog nooit gehad. Afgelopen maandag heb ik 17*1 minuut gelopen, mijn record. Ik moet zeggen dat ik de 16*1 minuut heb overgeslagen, had vorige week woensdag 15*1 minuut gelopen en ben tussendoor niet meer aan het lopen geweest. Aangezien ik idioot langzaam opbouw, dacht ik dat het wel moest kunnen om gewoon de planning weer op te pakken.
Maar nu doet mijn knie zeer. Maandag best erg, sinds gisterochtend minder, maar het is nu nog steeds niet weg. En nu twijfel ik wat te doen. Tot mijn verbazing neig ik naar negeren en doorlopen (volgens mij is de mindset dus wel erg aan het veranderen!), of even langs de fysio. Want ik heb er ook niets aan als die knie nu vervelend gaat doen.
Zou zo gaan lopen, als ik moet wachten op de bandenwissel bij de garage. Dat ga ik in ieder geval eerst maar niet doen. Misschien een blokje wandelen, kijken wat dat doet.
Oo niet fijn auw aan de knie.
Ik had vorige keer tijdens het rennen wel ff dat mijn binnenkant knieband aan linkerbeen wat oncomfortabel was, maar ging net iets langzamer lopen en ben er doorheen gelopen zeg maar, dat ging over.
Vandaag al pijn aan mijn wreef/scheen overgang. Is moeilijk te stretchen, maar heel goed mijn best van tevoren en na opgedaan. In het begin van het rennen had ik dus wel van iets schenen voelt niet lekker en net iets rustiger aan, en dat ging gaandeweg ook goed. Maar daarna ook stretchen, en moet ik denk ik wat vaker per dag rekken ::)
Ik had het nooit gedacht maar ik zit wel al 8 minuten aan een stuk, en ging prima, goed dat nieuwe pad door de weilanden welke ik nog niet uitgeprobeerd had, was wat uitdagend,...ging over in gras :P

En met koud hoe is je knie? Nog naar de fysio geweest? Of toch gerend?
Door Siberienne
#3339782
Ik heb nog steeds griep en niet gelopen..

Power yoga heb ik nooit gedaan, wel Ashtanga yoga,
Grootste verschil met andere vormen is dat je de houdingen achter elkaar door doet in een flow, ipv houding - navoelen- volgende houding.
De flow krijg je door focus op een bepaald soort ademhaling en door je op een bepaald punt te richten (drishti) waarbij iedere houding eigen punt heeft.
Een goede Ashtanga les heb ik niet eens door wat degene naast me doet ;)

Maar jij woont toch niet zo ver van Sittard? Daar zit een goede yoga school, Yogaplace, kun je een keer kijken/proefles doen misschien.
Basishoudingem Ashtanga staan hier ; https://goo.gl/images/xfgYw9

En als je Googled op Ashtanga yoga primaty series of Ashtanga David Swenson kun je video’s zien ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3339804
Wat ik tot nog toe heb gedaan is ook steeds flow Siberienne. Ik vind dat ook fijn, dan gaat het mooi vlot door en zolang het houdingen zijn die ik kan hou je de concentratie inderdaad bij jezelf. Dan heb je geen tijd of behoefte om rond te kijken.

Ik heb toch de fysio maar gebeld en kon smiddags mooi terecht. Blijkt een runners knee, dus he, dan ben je toch wel een echte, heuse hardloper of niet dan!
De pees die aan de buitenkant langs de knie loopt is geïrriteerd. Zucht, dat moment dat ie dé zere plek vindt :o . Omdat ik er zo snel bij ben, zou het ook wel snel over moeten gaan. Even niet hardlopen, maar gelukkig mag wandelen wel. En paardrijden, want komend weekend heb ik mijn penny-ponny-kamp :biggrin2: .
Ik heb rekoefeningen mee en een klein elastiek waarmee ik, als de pijn goed weg is, zijwaartse stappen moeten gaan oefenen om de boel sterker te maken. We gaan braaf ons best doen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3339866
Siberienne schreef:Ik heb nog steeds griep en niet gelopen..

Power yoga heb ik nooit gedaan, wel Ashtanga yoga,
Grootste verschil met andere vormen is dat je de houdingen achter elkaar door doet in een flow, ipv houding - navoelen- volgende houding.
De flow krijg je door focus op een bepaald soort ademhaling en door je op een bepaald punt te richten (drishti) waarbij iedere houding eigen punt heeft.
Een goede Ashtanga les heb ik niet eens door wat degene naast me doet ;)

Maar jij woont toch niet zo ver van Sittard? Daar zit een goede yoga school, Yogaplace, kun je een keer kijken/proefles doen misschien.
Basishoudingem Ashtanga staan hier ; https://goo.gl/images/xfgYw9

En als je Googled op Ashtanga yoga primaty series of Ashtanga David Swenson kun je video’s zien ;)
Oo dat vind ik wel fijn een flow , en niet door hebben wat degene naast je prutst, zien ze jouw gepruts namelijk ook niet ;D
Ok yogaplace is dus een goede school, had hem al gevonden, en ligt ook erg in de buurt.
De basishoudingen van dat kaartje lukken me wel maar perfectioneren is een 2e. De moeilijkste vind ik nog been omhoog en dan teen vasthouden, wordt altijd kriebelelig van tenen en vasthouden eraan etc. ::)

Wel vervelend dag je nog steeds ziek bent. :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door