Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3290541
Er zijn hier best wat hardlopers en canicrossers, dus ik denk, ik open weer eens een hardlooptopic. Ik vind het altijd wel leuk om even te roepen hoe fijn of waardeloos mijn training ging en wie weet zijn er meer :biggrin2: .

Ik ben inmiddels een jaar bezig. Begonnen met een vrij pittige shint splint blessure en ik kon geen 50 meter rennen zonder een week pijn te hebben. Na een jaar van uitproberen, veel vallen en elke keer weer opstaan, zit ik nu op ongeveer 1,5 km wat ik aan een stuk kan lopen. In intervallen kan ik 3-4 km lopen, afhankelijk van de lengte van de intervallen.
Kort geleden weer wat te veel over mijn grenzen heen gegaan, dus nu weer een dikke stap terug moeten doen. Conditioneel kan ik het inmiddels makkelijk aan, maar daardoor wordt het ook moeilijker om de grenzen die mijn blessure aan geeft goed te voelen en te respecteren.

De blessure is een blijvertje, dus ik zal nooit heel ver kunnen rennen en al helemaal niet snel. Eigenlijk doe ik aan joggen, maar hardlopen klinkt leuker ;D . Mijn doel is om 5 km te kunnen, zodat ik aan loopjes mee kan doen en omdat ik 5 km wel de moeite waard vind qua conditie en gezondheid. Ik wilde dit jaar de loop van Leeuwarden doen, maar dat komt nog veel te snel, dus ik richt me nu op volgend jaar mei.
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3290546
Ik loop ook. 2-3 Keer per week en hoe lang ik dan loop is afhankelijk van wat er die dag mogelijk is met mijn lijf. Ik loop vooral voor mijn plezier en heb dan dus ook geen specifiek doel.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3290547
Ik heb altijd met plezier gelopen maar ook met veel pijn. Ik ben helaas hypermobiel in onderrug en heupen en hardlopen is dan net niet de beste sport. Via de fysio heb ik een groepje gevonden dat geheel bestaat uit "kneusjes" met allerlei pijntjes, handicaps in alle variaties en toch kunnen ze allemaal plezier maken met iets wat op hardlopen lijkt. We gaan niet bepaald snel maar het gaat goed en er is niks mooiers dan buiten sporten. Het doel is dan ook plezier hebben en doen wat je aankan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3290549
Ik heb er alvast nieuwe schoenen voor :biggrin2:
Het is de gedachte die telt ::)

Ik heb het een paar jaar geleden gedaan. Opgebouwd met schema, per week iets langer en anderw intervallen. Dat zou ik dus helemaal.opnieuw moeten gaan doen.
Ik kon toen redelijk het schema.aanhouden. en geloof dat ik op het eind op wel op 5 km zat, weet niet precies maar kon het vlgs mij 3 kwartier aan stuk. Ik wil het weer gaan doen voor uithoudingsvermogen, want daarvoor is het echt effectief. Kan vanalles sporten, incl.jump etc maar 1 km rennen, dat is tong op grond gok ik! Het is nu mooier weer en.ik heb een riem met 2 kleine waterflesjes dus heb eigenlijk geen excuus meer he!
misschien dat dit.hier wel.motoveerd! :D
Gebruikersavatar
Door doranto
#3290550
Ik loop 2x per week een rondje van een minuut of 20 (zonder intervallen). Geen idee hoeveel km. dat is, maar dat zal niet zoveel zijn, want het tempo ligt niet zo hoog. Ik loop om mijn conditie wat op pijl te houden en omdat het goed zou zijn voor de osteoporose die ik heb. Verder ook omdat ik het wel lekker vind om te doen :) (en Phemke inmiddels ook, want die loopt mee)
Door Danny
#3290554
Uh ik doe niet aan hardlopen....wel aan steppen ;-)
Van de winter wat weinig gedaan, maar nu het weer wat beter wordt wel weer bezig, heerlijk!
Leuk om te doen, en veel minder blessure gevoelig dan hardlopen.
Door PLientje
#3290556
Wat leuk een topic over hardlopen! Ik ben inmiddels bij les 7 van Evy, dit gaat boven verwachting goed eerlijk gezegd. Als ik het lopen wat beter onder controle heb wil ik graag 1 van de honden meenemen aan zo'n jogging belt. Lijkt me leuker dan alleen :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3290557
Els&Flow schreef:Ik heb altijd met plezier gelopen maar ook met veel pijn. Ik ben helaas hypermobiel in onderrug en heupen en hardlopen is dan net niet de beste sport. Via de fysio heb ik een groepje gevonden dat geheel bestaat uit "kneusjes" met allerlei pijntjes, handicaps in alle variaties en toch kunnen ze allemaal plezier maken met iets wat op hardlopen lijkt. We gaan niet bepaald snel maar het gaat goed en er is niks mooiers dan buiten sporten. Het doel is dan ook plezier hebben en doen wat je aankan.

Leuk dat er al zoveel reacties zijn!

Zo'n groepje zou precies wat voor mij zijn! Klinkt echt super, het samen gezellig hebben en sporten op je eigen niveau. Gezond en leuk. Al vind ik het ook wel fijn om alleen te lopen. Het is een van de weinige keren dat ik iets alleen doe en dat doet me wel goed merk ik. En hier in de omgeving weet ik alleen groepjes die al snel veel te hoog van niveau zijn voor mij. Dat is de ellende met mijn blessure, normaal gesproken mag je best eens grenzen opzoeken en er een klein beetje overheen, maar ik ben dan mooi in de aap gelogeerd!
Danny schreef:Uh ik doe niet aan hardlopen....wel aan steppen ;-)
Van de winter wat weinig gedaan, maar nu het weer wat beter wordt wel weer bezig, heerlijk!
Leuk om te doen, en veel minder blessure gevoelig dan hardlopen.
Ik heb mijn step ook weer terug. Zal eens vragen aan mijn fysio of ik dat mag. Want ik vond het erg leuk, maar ik heb het een blauwe maandag gedaan in de periode dat ik echt nul komma nul conditie had en vond het loei zwaar. Voor Oscar is steppen leuk, dus weer eens een rondje met hem op pad zou wel heel leuk zijn!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3290562
Janneke schreef:Ik hoop met Jip te gaan lopen. Heeft er hier iemand toevallig Strava?

Nog nooit van gehoord. Ik heb vorig jaar een TomTom horloge gekocht en ben er super blij mee. Is Strava voor op je telefoon, zoals runkeeper?
Door kaszi
#3290573
Leuk topic!

Ben al 4 weken bezig met lopen of toch op te bouwen.
Zit in week 5 van de 8 weken om 5k te kunnen lopen.

3x per week loop ik. Vergezeld van de honden.
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3290587
Kaela schreef:Nog nooit van gehoord. Ik heb vorig jaar een TomTom horloge gekocht en ben er super blij mee. Is Strava voor op je telefoon, zoals runkeeper?
Ja, dat is net zo iets.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3290592
Ik kan helemaal niet hardlopen..., daar werken mijn heupen, knieën en enkels niet aan mee (hypermobiel), maar ik train mezelf in sneller wandelen (arme Joris). Inmiddels heb ik vorige week in 56 minuten 6,2 km afgelegd. Neemt niet weg dat ik best met jaloerse blik kijk naar de joggers/hardlopers, wat zou ik dat graag kunnen.
Door Anne in Zweden
#3290594
Ik heb vroegah vrij veel hardgelopen, maar sinds ik honden heb en sowieso 1,5-2 uur per dag aan de wandel ben en daarbij vele kilometers afleg, kan ik de lol van het hardlopen niet meer terugvinden. :-\ Hebben jullie daar geen last van?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door