Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3312083
Kuikuhnek schreef:Ben ook weer langzaam aan het opbouwen.
Van de week 10 km gelopen met een gemiddelde snelheid van 5.50 min/km
Wel stramme benen erna maar heerlijk gelopen.
:o :o :o :o :o :o

Kom ik aan met mijn paar minuutjes ;D . Maar geeft wel aan hoed sterk een basis conditie kan zijn, als ik zo lees dat je het zelf "weer langzaam opbouwen" vindt. Dat is toch wel heel indrukwekkend van het menselijk lichaam.

Ik heb net 18 km gefietst. Dat zijn toch echt wel het soort dingen die ik vaker zou moeten doen. Erg lekker om al in de benen te hebben voor mijn avonddienst zo begint.
Door Siberienne
#3312090
Jaaaaa je begint niet bij nul. Ook een lijf heeft een geheugen, en de ene dag gaat het beter dan de andere.
@karin :
Jij vindt het snel. VL vindt het nog 'geen tempo' :biggrin2: :biggrin2: maar ja, die loopt al veel langer en een stuk snellerder... Dus jouw commentaar deed me wel goed! ik ben er voorlopig best tevreden mee (het voelde langzamer) Nu eerst maar eens pijnvrij opbouwen.

Als de kracht in mijn romp dan weer op peil is, kan de beuk er wel weer eens in ;) ;)!

Hmmmmm, ik heb voor vandaag yoga op het programma staan en wat oefeningen maar misschien is stukje fietsen ook wel goed idee eigenlijk! Heerlijk weer iig
Door Kuikuhnek
#3312124
Kaela schreef::o :o :o :o :o :o

Kom ik aan met mijn paar minuutjes ;D . Maar geeft wel aan hoed sterk een basis conditie kan zijn, als ik zo lees dat je het zelf "weer langzaam opbouwen" vindt. Dat is toch wel heel indrukwekkend van het menselijk lichaam.

Ik heb net 18 km gefietst. Dat zijn toch echt wel het soort dingen die ik vaker zou moeten doen. Erg lekker om al in de benen te hebben voor mijn avonddienst zo begint.
Ik ben ook ooit begonnen met een beginnerschema, 2 minuten joggen minuut wandelen.
Nu zit ik redelijk snel weer op de 10 na een paar weken lopen. Maar ik ben er wel een paar jaar mee bezig geweest.
Is ook een stukje mindset hoor, ik heb ook wel eens na 3 km dat ik geen fut meer heb. En dan toch uitlopen tot 8 bv.
En nooit vergelijken, lekker je eigen ding lopen.
Door Siberienne
#3312190
Ik heb weer gelopen: 2x 10 minuten. Waarvan de twee met onderbreking :biggrin2:
De eerste in 5:55. De twee in, nou ja, gehinderde tijd? Ik kwam een nieuwe pupsel tegen van kennissen Een kleine Hovawarth. Van 10 weekjes. Dus ik moest even knuffelen. Dat ging voor!

Ja, mindset is leuk, tenzij je tegen de pijngrens aanloopt. Ik mag/kan nog niet langer. Eerst zorgen dat ik binnen de pijngrens blijf..

Dat gezegd hebbende: ik loop liever een kleiner stuk met goede techniek hard dan een eindeloos hobbelstuk. Ik vind dat niet leuk en hoef dat dus ook niet van mezelf. ;) :) boevendien, als ik ga 'hangen' krijg ik alleen maar meer klachten. Dus ja, die 2x tien is effe genoeg.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3312198
Siberienne schreef:Ik heb weer gelopen: 2x 10 minuten. Waarvan de twee met onderbreking :biggrin2:
De eerste in 5:55. De twee in, nou ja, gehinderde tijd? Ik kwam een nieuwe pupsel tegen van kennissen Een kleine Hovawarth. Van 10 weekjes. Dus ik moest even knuffelen. Dat ging voor!

Ja, mindset is leuk, tenzij je tegen de pijngrens aanloopt. Ik mag/kan nog niet langer. Eerst zorgen dat ik binnen de pijngrens blijf..

Dat gezegd hebbende: ik loop liever een kleiner stuk met goede techniek hard dan een eindeloos hobbelstuk. Ik vind dat niet leuk en hoef dat dus ook niet van mezelf. ;) :) boevendien, als ik ga 'hangen' krijg ik alleen maar meer klachten. Dus ja, die 2x tien is effe genoeg.
Ooooh ja, voor een pup is een extra pauze volledig geoorloofd!

Ja, mindset en blessure zijn twee dingen die niet goed samen gaan. Ik durf met mijn benen geen grenzen op te zoeken. Ik heb nu geen klachten meer, de ontsteking is weg. En dat kan ik zo houden als ik er voor zorg dat mijn kuiten de belasting aan blijven kunnen. En tot nog toe zijn mijn kuiten altijd eerder de beperkende factor geweest dan mijn conditie.
Nou zit mindset hem bij mij vooral in regelmatig gaan. Afgelopen donderdag eerste loopje, vrijdag flink aan het fietsen geweest, gisteren lopend de stad in wat bijna 10 km werd, vandaag gaat niet lukken, morgenochtend krachttraining en dan avonddienst. Ik kan op zijn vroegst dinsdagavond weer. Maar ik ga binnenkort een ander rooster werken en dat gaat hopelijk meer ruimte geven. Want zo schiet het niet op.
Door Kuikuhnek
#3312199
Ik bedoelde uiteraard mindset als je weer hersteld bent.
Toen ik die shin splint had kon ik ook niet wat ik wilde.
Sterker nog, ik moest mezelf enorm afremmen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3312202
Kuikuhnek schreef:Ik bedoelde uiteraard mindset als je weer hersteld bent.
Toen ik die shin splint had kon ik ook niet wat ik wilde.
Sterker nog, ik moest mezelf enorm afremmen.
Snap ik hoor! En als je gezond bent, is mindset ook heel belangrijk in de zin die jij bedoelde.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3312281
Kaela schreef:Ooooh ja, voor een pup is een extra pauze volledig geoorloofd!

Ja, mindset en blessure zijn twee dingen die niet goed samen gaan. Ik durf met mijn benen geen grenzen op te zoeken. Ik heb nu geen klachten meer, de ontsteking is weg. En dat kan ik zo houden als ik er voor zorg dat mijn kuiten de belasting aan blijven kunnen. En tot nog toe zijn mijn kuiten altijd eerder de beperkende factor geweest dan mijn conditie.
Nou zit mindset hem bij mij vooral in regelmatig gaan. Afgelopen donderdag eerste loopje, vrijdag flink aan het fietsen geweest, gisteren lopend de stad in wat bijna 10 km werd, vandaag gaat niet lukken, morgenochtend krachttraining en dan avonddienst. Ik kan op zijn vroegst dinsdagavond weer. Maar ik ga binnenkort een ander rooster werken en dat gaat hopelijk meer ruimte geven. Want zo schiet het niet op.
Oke, gisteren ruim 13km gewandeld, van Wezep naar 't Harde. Super leuke wandeling, ook nog een stukje bloeiende heide gehad. Maar twee flinke wandelingen in 1 weekend is wel wat veel opeens. Dan merk ik weer hoe vreselijk weinig we nog maar met Oscar liepen, vroegah was een wandeling van 10-15 km niet heel gek en nu ben ik compleet kapot.
Vandaag dus even herstellen en de krachttraining naar morgen verplaatst. Het hardlopen zal dan pas van het weekend weer kunnen, maar uitstel wegens flink fietsen en wandelen is niet zo heel erg.
Door Siberienne
#3312289
Kaela schreef:Snap ik hoor! En als je gezond bent, is mindset ook heel belangrijk in de zin die jij bedoelde.
Als ik eerlijk ben: mijn mindset is inderdaad belangrijk. En nu: vooral me houden aan de mijn schema. Want ik ik heb de neiging om soms te denken "f*ck it, ik wil gewoon lekker een stuk met Spot gaan lopen" en dat soort acties zijn niet altijd even handig ;)
Tegelijk vind ik in het opbouwschema lastig om mijn schoenen aan te trekken voor zoiets "kleins" als een paar minuutjes lopen :P Gelukkig heb ik dat nu een poosje wel vol gehouden, maar ik heb bewondering voor mensen die dat netjes doen keer op keer :biggrin2:

Vandaag krachtttraining, heb er best zin in ;)
Door zurca
#3312291
Ik ben afgelopen week 0 keer geweest :-[ Voor het eerst echt helemaal een week overgeslagen...
Ik was in Garderen en ben daar druk in de weer geweest met de tuin. Geen puf meer om 's avonds te gaan voor een rondje rennen.
Vanavond is de bedoeling om wel te gaan, zal mij benieuwen...

Aankomende week zijn we in Zuid-Limburg. De camping ligt in een dal, vanaf de camping gaat het beide kanten steil omhoog...ik ben nog met mezelf in conclaaf of de hardloopkleding mee gaat of dat dat zonde van de ruimte gaat worden :P
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3312346
Ik vind het echt knap hoor, en ik hoop ooit ook te kunnen zeggen dat ik even een rondje van 10k heb gedaan. Maar dat gaat nog wel een paar jaar duren :biggrin2:
Vandaag weer les 5 van Evy gelopen, ik loop ze net zo lang tot ik ze volhoud en vandaag ging het goed. De les duurt 20 minuten, heb 2,8km gelopen. Gemiddelde snelheid 7min/km
Langste was nu 3 minuten rennen aan een stuk en ik vind dat best wel lastig nog. Ben blij als ze stop roept ;D
Door Siberienne
#3312567
PFfffff de krachttraining valt me zwaar. Hopelijk vanavond stukkie lopen maar op de dag dat ik getraind heb ben ik helemaal "uit"
Vanmorgen kreeg ik mijn armen nauwelijks opgetild en waren de heren lekker bezig op wandeling. Was blij dat ik weer thuis was. Positief: er gebeurt wel wat! Want ik heb spierpijn in spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had :biggrin2:
Door Siberienne
#3312764
Vandaag weer gelopen en mijn 2x tien minuten weer gedraaid. Wel even op de fiets naar een ander stukje bos. Lekker over een door de heuveltjes gecrossd. Onze oude paadje (van de traingingen van voorheen) is deels ondergraven door dassen en nu nog wat smaller> maar goed, ik ben van de school "hoe moeilijker hoe leuker"

Wij kijken vandaag mee met een vriend van ons die de UTMB mag lopen (na lange jaren van voorbereidingen en paar keer uitgeloot zijn. IHet is wel heeeeel lang. Het is ook niet allemaal hardlopend, het is zo steil dat zelfs de toppers stukken wandelen. Wel gaaf om zo mee te kijken.
163 km door de alpen bij Chamonix. Hj is gisteravond gestart en heeft er 119 km op zitten. Waarschijnlijk finisht hij morgen vroeg in de ochtend. Brrrr. Ze hebben wel pech: het is ook nog eens takkeweer. We duimen heel hard dat hij het haalt!
Door Siberienne
#3312766
In de 2 minuten pauze, een van mijn favo plekjes
En de laatste net voor mijn start
IMG_3173.JPG
IMG_3173.JPG (572.74 KiB) 2337 keer bekeken
IMG_3175.JPG
IMG_3175.JPG (1.1 MiB) 2337 keer bekeken
IMG_3174.JPG
IMG_3174.JPG (963.84 KiB) 2337 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door