Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3349403
Zo zeg, dat ziet er inderdaad moeilijk uit die yoga :o

En ik heb nieuwe schoenen gekocht :
https://www.trailrunshop.com/altra-the- ... 1LFnZCxU1I
Afbeelding
Ben benieuwd, zero drop en footshape, voelt wel raar aan , zoveel ruimte ;D Had wel echt een andere maat nodig dan normaal, 38, 5. ( maar eigenlijk zijn mijn asics van 37 ook te klein)
Laatst gewijzigd door Kaio op do 23 aug 2018, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#3352864
Het is wel rustig hier hé?

Na de vakantie pakte ik het niet echt meer op. Wel een paar keer gefietst en tijdens een uur wandelen af en toe een klein stukje gerent. Dus vandaag ging ik er weer voor. Na de 4 x 3 min was ik dat op tijd lopen wel beu dus ik dacht vandaag, ik doe gewoon hetzelfde stuk heen en weer (da's 2 x 1 km). Blijk ik ook al gewoon 12 min achter elkaar te kunnen rennen (euh, sjokken). Na die 12 min even op adem komen dus ik wilde nog een rondje doen, maar toen kreeg ik een daas achter ons aan dus dat werd een eindsprint naar de auto (waarbij ik ook nog Joep mee moest slepen want die snapte er niks van).
Maar 12 minuten is al leuk zeg. Op die manier schiet het wel wat op. Nu op naar het hele stuk op en neer kunnen rennen zonder te wandelen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3352867
Oh ja hahaha, had mijn schoenen inmiddels al ingewijd. Heb met Fozzy gerend 5x2,2 en de dag erna met Oli 4x 2,2, vorige week.
Die 2 dagen achter elkaar was mij net iets te, ;D , en eigenlijk zijn de laatste tijd die ochtendtemperaturen alweer veels te hoog om met ze te rennen >:(
En daarna voelde ik me er niet zo lekker dus heb ik niet meer gerend ::) Maar voor de jongens is het sowieso weer te warm >:( Ik wilde er graag wat conditie op doen voor waterwerk kamp, maar dat kan ik gewoonweg vergeten. Maar ik vind ze alle 3 dus erg achteruit gegaan in conditie door dat lange warme weer :-\
Oja ik ook ;D
Door eelke
#3352870
Hier was het vanmorgen 16 graden dus dat is wel te doen. Behalve die dazen dan >:( dus nu weet ik ook even niet hoe het dan op te bouwen. Zonder Joep hier in de wijk anders maar denk ik. Stom.
Wanneer zijn die beesten ook al weer opgehoepeld? >:( >:( >:(

Het warme weer is verder wel rot ja. Ik dacht vrijdag dus ook, laat ik weer eens 5 km lopen, dat was al lang geleden. Maar het was toch met 24 graden nog wel erg warm en toen brak de zon ook nog door... maar goed, dan gaat het dus nog wel. Met Gijs liep ik niet boven de 20 graden. Dat waren dan alleen poep en plas rondjes.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3352914
Wat een sof, die warmte he! Dan is het best moeilijk om op te bouwen. Maar ja, er is altijd wel iets, straks wordt het weer koud en nat. Alles wat je loopt is mooi meegenomen en als je al 12 minuten red zonder last of klachten, dan ben je goed bezig Eelke! Nice!

Hier de hardloopschoenen best wel in de wilgen gehangen. Ik voel aan mijn lijf dat ik er gewoon niet slim aan doe als ik niet eerst sterker en soepeler wordt.

De yoga bevalt dan ook uitstekend. Door het warme weer wel wat te weinig, maar het blijft goeddoen. En ik merk ook echt verbetering. Dat ik opeens verder kom in een oefening, of de oefening correcter uit kan voeren. Zondag de handstand op het handstandbankje bijvoorbeeld, ik kwam alleen maar omhoog met een malle niet-yoga sprong en ineens kon ik het met de rechte rug en ging het super makkelijk.

Mijn doel is om voorlopig meerdere keren per week yoga te doen en minimaal 2 keer per week lopend naar het werk te gaan. Dan beweeg ik best wat. En dan zie ik wel of en wanneer ik weer aan hardlopen toe ben. Dus op dat vlak voorlopig even niets van mijn kant.
Door Siberienne
#3352965
Ik heb een aantal keren gelopen in de warme tijd, om half tien ‘s avonds kwartiertje in 2-3 intervallen.
Heb heel gaaf & inspirerend boek gelezen, ‘the cool impossible’ met oefeningen om sterker te worden gericht op hardlopen. Paar xxx de eerste oefeningen gedaan en merkte al verschil. Maar door mijn schouder ging het even niet, dus nu weer pauze, hopelijk over paar weken weer stukjes proberen
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3352978
Ik ga het opnieuw proberen, op mijn bare-foots :biggrin2:
In plaats van het schema van Evy, ren ik gewoon de 'saaie' stoepstukken tijdens de honden uitlaten. De stukken op gras kan ik dan weer gewoon lopen. Nu doe ik dat 1x per wandeling, gewoon te opbouw, misschien dat ik het later serieus ga doen (en dan ook echt verder weg, nu doe ik het alleen hier in de wijk).
Door Siberienne
#3352982
Fenixjuh schreef:Ik ga het opnieuw proberen, op mijn bare-foots :biggrin2:
In plaats van het schema van Evy, ren ik gewoon de 'saaie' stoepstukken tijdens de honden uitlaten. De stukken op gras kan ik dan weer gewoon lopen. Nu doe ik dat 1x per wandeling, gewoon te opbouw, misschien dat ik het later serieus ga doen (en dan ook echt verder weg, nu doe ik het alleen hier in de wijk).
Waarom begin je op je bf op harde ondergrond? Dat zou ik eigenlijk net niet doen. Let op dat je geen stress fractuur krijgt!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3353001
Vandaar dat ik het alleen kleine stukjes doe :) Ik doe echt voorzichtig, dank je voor je waarschuwing :)
Maar ik kan best hardlopen met Evy, ik vind het alleen niet leuk, dus ik probeer het met de honden maar leuk te maken....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3353258
Ik wil ook zo graag weer gaan hardlopen, maar toch wel beetje bang voor nieuwe blessures. :-\ Heel heel voorzichtig weer langere wandelingen aan het maken op mijn Bf´s, dat gaat goed. Zolang knie en vooral voet het uithouden gaat het goed. Binnenkort toch maar eens een stukje proberen, zonder Evy want die vind ik niet leuk. Hardlopen met klassieke muziek bevalt goed.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3359621
Even een slinger aan dit topic!

Ik zit namelijk enorm te twijfelen, misschien hebben jullie goede raad.

Ik doe nu al een tijd alleen yoga. Ik vind het heerlijk! Merk dat het mijn lijf goed doet en mijn geest zeker ook. De flexibele mogelijkheden van de yogaschool zijn super fijn, dus soms ga ik heel vaak, soms veel minder en ik wissel allerlei soorten lessen af.

Maarrrrr. Alleen yoga doet het niet voor mijn lijf. Ik ben weer zwaarder aan het worden en mijn conditie wordt slechter. Dus ik wil weer iets er naast gaan doen. Ik weet, als ik nu ga hardlopen ga ik weer problemen krijgen. Ik zal eerst wat af moeten vallen en weer wat sterker moeten worden. Ik doe nu 10 squats en ik heb spierpijn ::) .

Maar wat he. Ik kijk naar de sportscholen en ik schrik me lam van de prijzen. En dan moet ik het helemaal zelf doen, de discipline opbrengen om te gaan en mezelf echt uit te dagen.
Kijk ik naar personal training, dan weet ik een hele fijne, goede trainer. Super, maar dat is een traject van 1 keer per week voor 3, 6 of 9 maanden en dan sta ik er ook weer alleen voor. En die trainer heeft niet de mogelijkheid om tussendoor nog zelf te trainen.

Verder heb ik niet zoveel inspiratie. Misschien jullie wel? Mijn uiteindelijke doel is om van het voorjaar voldoende te zijn afgevallen en sterker te zijn geworden om weer te kunnen gaan hardlopen. Want dat zou ik het liefste weer goed op kunnen pakken.
Door Siberienne
#3359636
Ik doe op het moment alleen nordic walking en af en toe stukje fietsen op home trainer.

Mijn schouder wil niet, yoga lukt niet. En ik baal als een stekker want ik heb dat nodig, soort catch 22

Maar goed, ik probeer dus creatief te zijn en neem bv steeds de trap ipv de lift enzo. Kleine dingen.

@kaela; iets vinden wat je leuk vindt..... en het dan doen. Ik las ‘the cool impossible’ van Eric orton. Motiverend boek met reeks van krachtoefeningen voor hardlopen. Je hebt nodig een balansbord, fitness bal en twee stokken. Zodra mijn schouder beetje mee wil werken ga ik dat oppakken.

Qua gewicht; fietsen, nordic walken, laag intensief bewegen maar wel kalorien verbranden. Of schaatsen ofzo? Succes!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3359638
Kaela schreef:Even een slinger aan dit topic!

Ik zit namelijk enorm te twijfelen, misschien hebben jullie goede raad.

Ik doe nu al een tijd alleen yoga. Ik vind het heerlijk! Merk dat het mijn lijf goed doet en mijn geest zeker ook. De flexibele mogelijkheden van de yogaschool zijn super fijn, dus soms ga ik heel vaak, soms veel minder en ik wissel allerlei soorten lessen af.

Maarrrrr. Alleen yoga doet het niet voor mijn lijf. Ik ben weer zwaarder aan het worden en mijn conditie wordt slechter. Dus ik wil weer iets er naast gaan doen. Ik weet, als ik nu ga hardlopen ga ik weer problemen krijgen. Ik zal eerst wat af moeten vallen en weer wat sterker moeten worden. Ik doe nu 10 squats en ik heb spierpijn ::) .

Maar wat he. Ik kijk naar de sportscholen en ik schrik me lam van de prijzen. En dan moet ik het helemaal zelf doen, de discipline opbrengen om te gaan en mezelf echt uit te dagen.
Kijk ik naar personal training, dan weet ik een hele fijne, goede trainer. Super, maar dat is een traject van 1 keer per week voor 3, 6 of 9 maanden en dan sta ik er ook weer alleen voor. En die trainer heeft niet de mogelijkheid om tussendoor nog zelf te trainen.

Verder heb ik niet zoveel inspiratie. Misschien jullie wel? Mijn uiteindelijke doel is om van het voorjaar voldoende te zijn afgevallen en sterker te zijn geworden om weer te kunnen gaan hardlopen. Want dat zou ik het liefste weer goed op kunnen pakken.
Een kettlebell tussen de 5 en 8 kilo aanschaffen, gordijnen dicht, youtube aan, kettlebell workout met amy opzoeken en mee doen. Spierpijn gegarandeerd, opbouw van je conditie ook. Ik ben met 5 kilo begonnen, dat vond ik zwaar zat de eerste maanden.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3359640
Wat echt een goede workout is, is kickboksen. Je conditie gaat in moordend tempo omhoog. Nadeel is dat je de dag na de les de eerste maanden amper meer uit bed komt ;D

Ik ben sinds kort ook weer gaan hardlopen. Ik vond evy altijd wel lekker maar evy heeft rotmuziek erbij. :biggrin2:
Rondje gezocht op internet en kwam bij 5K runner uit. Die uitgeprobeerd en dat is echt een fijne app. Het houd vanalles bij (wat ik uit heb staan wegens privacy) en daarnaast kan je je eigen muziekje aan hebben staan, het roept gewoon door mn spotify heen wat ik moet doen. De beste 5€ die ik sinds tijden heb uitgegeven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door