Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3339869
Kaela schreef:Wat ik tot nog toe heb gedaan is ook steeds flow Siberienne. Ik vind dat ook fijn, dan gaat het mooi vlot door en zolang het houdingen zijn die ik kan hou je de concentratie inderdaad bij jezelf. Dan heb je geen tijd of behoefte om rond te kijken.

Ik heb toch de fysio maar gebeld en kon smiddags mooi terecht. Blijkt een runners knee, dus he, dan ben je toch wel een echte, heuse hardloper of niet dan!
De pees die aan de buitenkant langs de knie loopt is geïrriteerd. Zucht, dat moment dat ie dé zere plek vindt :o . Omdat ik er zo snel bij ben, zou het ook wel snel over moeten gaan. Even niet hardlopen, maar gelukkig mag wandelen wel. En paardrijden, want komend weekend heb ik mijn penny-ponny-kamp :biggrin2: .
Ik heb rekoefeningen mee en een klein elastiek waarmee ik, als de pijn goed weg is, zijwaartse stappen moeten gaan oefenen om de boel sterker te maken. We gaan braaf ons best doen.

Wat fijn dat je gelijk langs kon bij de fysio. Wel handig zo. Is dat dan ook via de verzekering? Ik denk meer en meer dat ik ook eens standaard af en toe massages of sportmassages moet nemen. ::) wordt oud :P . Hier moet je voor fysio eerst naar ha, maar goed als je betalen wilt kan dat natuurlijk ook zonder. En je hebt nog massage salons, of sportmassages. De pijn op scheenbeen en wreef wordt nl. Ook direct gelinkt aan hardlopen ( en overgewicht >:( ) was net zo lekker bezig. Voel me er zo veel prettiger bij.

En hahaha veel plezier bij je penny-kamp :biggrin2:
Door Siberienne
#3339871
Kaio schreef:Oo dat vind ik wel fijn een flow , en niet door hebben wat degene naast je prutst, zien ze jouw gepruts namelijk ook niet ;D
Ok yogaplace is dus een goede school, had hem al gevonden, en ligt ook erg in de buurt.
De basishoudingen van dat kaartje lukken me wel maar perfectioneren is een 2e. De moeilijkste vind ik nog been omhoog en dan teen vasthouden, wordt altijd kriebelelig van tenen en vasthouden eraan etc. ::)

Wel vervelend dag je nog steeds ziek bent. :-\
Uiteindelijk gaat het niet om de eindhouding bereiken maar om hoe je richting een houding gaat ;)
Bij zo’n houding als teen vasthouden en been omhoog mag je eigenlijk niet trekken. Dus je begint met knie vasthouden en gebogen been en als je meer ruimte hebt ga je verlengen. Zoiets ;) ;) ;) in het Ashtanga yoga boek van David Swenson staan ook de tussenstappen genoemd en het is helemaal oké om die te gebruiken. Sommige houdingen ‘kan’ ik ook niet maar dat heeft soms ook bv met bouw te maken. Sommige dingen kan mijn lichaam niet zonder forceren. Gewoon omdat mijn benen erg lang zijn tov van mijn rug. Je kunt beter een tussenstap vanuit de goede spieren doen dan een houding bereiken vanuit forceren in de verkeerde hoek. Maar goed, daar helpt goede les dus bij ;) ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3339906
Kaio schreef:Wat fijn dat je gelijk langs kon bij de fysio. Wel handig zo. Is dat dan ook via de verzekering? Ik denk meer en meer dat ik ook eens standaard af en toe massages of sportmassages moet nemen. ::) wordt oud :P . Hier moet je voor fysio eerst naar ha, maar goed als je betalen wilt kan dat natuurlijk ook zonder. En je hebt nog massage salons, of sportmassages. De pijn op scheenbeen en wreef wordt nl. Ook direct gelinkt aan hardlopen ( en overgewicht >:( ) was net zo lekker bezig. Voel me er zo veel prettiger bij.

En hahaha veel plezier bij je penny-kamp :biggrin2:
Hier kun je gewoon zo naar de fysio en ik heb een pakket waarin 18 behandelingen betaald worden. En 10 shihatsu massages, die ik krijg van iemand die ook triggerpointmassage kan. Dat doe ik om mijn schouders los te houden zodat ik minder vaak naar de fysio hoef.
En ik heb inmiddels heel veel vertrouwen in de fysio waar ik heen ga. Er zijn er meerdere in de praktijk, ik ga tot nog toe steeds bij 2 van de heren en ik heb een goed gevoel bij ze. Dus dan ga ik met dit soort dingen ook graag direct naar hen toe, zonde van de tijd om eerst langs de huisarts te gaan.

Knie doet al wat minder pijn, zal zo weer goed rekken voor het slapen gaan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3340241
Gisteren gerend in het bos. Met mijn nieuw heus kort broekje en ...kniekousen :biggrin2: , ja die compressiekousen, scheelt toch echt wel! :D
Maar er zaten van die lange heuvel op stukken bij, dat is nog best een aanslag op mijn conditie of zo, ik heb een partij :censored2: :censored2: :censored2: maar wel doorgegaan al was het tempo wat lager dan.
Zo eens kijken of ik vandaag nog kan , want morgen kan ik zeker niet.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3340304
Heuvels lopen is een flinke verzwaring van je training, dus ik geloof wel dta het heel pittig was!

Ondanks dat ik helemaal geen tijd voor hardlopen heb en de voorgeschreven rust dus uitstekend past, heb ik zo zin om te lopen. Goed teken natuurlijk, ik hoop dat die mindset niet verminderd in de komende anderhalve week!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3340599
Toch zin hebben om te lopen is toch wel fijn! Ik herinner je je er over anderhalve week nog wel aan :P :biggrin2:

Hier dacht ik dat mijn enkel meeviel maar toch niet helemaal achteraf na rennen. En dat komt niet eens door het rennen >:( . Was maandag met het door de vliegenslierten naar buiten lopen met een volle wasmand, ja ff snel snel, half op de buienmat gestapt met een voet, dus die zwikte om, maar had er verder geen last van, dus gewoon toch wezen hardlopen. Maar nu 2 dagen later toch wel. Stom zoiets >:( Kun je gewoon lekker hardlopen zonder blessures, blesseer je je tijdens huishoudcorvee >:(
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3342842
Ik kom hier ook even kijken. :)

Vorige week Vivo trailrunners gekocht, in eerste instantie voor wandelen/bergwandelen. Het kriebelde al een poosje om weer wat te gaan doen naast het wandelen met Moyra. Dat stelt tegenwoordig niet meer zoveel voor, mevrouw snuffelt liever dan dat ze flink doorloopt en dat mag van mij ook! Maar daar krijg ik geen conditie van.
Merk aan mijn lijf dat ik wel meer beweging nodig heb. Sportschool vind ik niks, fietsen ook niet. Blijft lopen over.
Ik wil ook graag iets wat ik kan doen op het moment dat het mij uitkomt, vaste clubjes met vaste tijden is niet altijd even handig.

Een jaar of wat geleden heb ik een paar lessen Chi-walking gedaan. Ga dat nu doortrekken naar 'barefoot' hardlopen. Gezocht naar een metronoom en intervaltrainig app voor op de telefoon. Schema van Anyones in Tilburg meegekregen, weer wat filmpjes gekeken over die specifieke looptechniek en opbouw.

Vanmorgen liep ik met Moyra in het bos en dacht: ik ga gewoon beginnen. Ik had soepele kleding aan, en de goede schoenen. Metronoom op 180 bpm aan en gaan. ;D
De eerste week begin je met 5x1 minuut rennen en 5x2 minuten wandelen. Dat was nog wel te doen. :biggrin2:
Moyra vond het maar raar, moest regelmatig een sprintje trekken om aan te sluiten. Verder ga ik ook alleen trainen, maar dit kwam gewoon zo uit en ik wilde heel graag starten.
En nu nog volhouden. :coolsmiley:
Door eelke
#3342843
Hmmm ja. Ik heb net ook 2 x 1 min gerend ;D

Ik wilde morgen starten, maar ik liep net al op zo'n rustig paadje dat ik dacht, ik kan wel ff iets.

Morgen naar een doodlopend bospad waar Joep los kan en ik dan heen en weer kan rennen. Eens kijken of het wat wordt. Ik denk van niet ::) maar goed, ik mis het zwemmen dus dan is dit conditioneel wel fijn...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3342844
Tja hier kink in de kabel door het verzwikken. En ik wou deze week weer iets rustiger opstarten...Maar ja he heb heel wat anders te doen nou ::) ja goed aan mijn stappen kom ik wel ::)

Maar jullie zijn goed bezig :thumbup:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3342952
Goed bezig Annemarie en Eelke! De start is het aller moeilijkste, dus go for it, dan wordt het alleen maar makkelijker en leuker!

Ik ben nog niet weer begonnen. Mocht van de fysio na de vakantie weer beginnen. Maar het heuveltjes lopen en vele autorijden hebben er niet voor gezorgd dat ik pijnvrij was. En toen overleed dit weekend mijn lieve tante, dus zowel de planning als de emoties zijn erg overhoop. Geeft niets, weekje extra rust doet de knie goed merk ik en volgende week ga ik het weer rustig oppakken.
Had ook net een yoga leskaart met aardig wat lessen gekocht, maar ik zag mezelf nu niet op de mat. Dan zijn groepslessen en loskomende emoties toch niet een hele aanlokkelijke combi. Ook dat komt volgende week wel weer en dan heb ik zo veel lessen dat ik ook goed aan de slag kan!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3343169
Kaela schreef:Goed bezig Annemarie en Eelke! De start is het aller moeilijkste, dus go for it, dan wordt het alleen maar makkelijker en leuker!

Ik ben nog niet weer begonnen. Mocht van de fysio na de vakantie weer beginnen. Maar het heuveltjes lopen en vele autorijden hebben er niet voor gezorgd dat ik pijnvrij was. En toen overleed dit weekend mijn lieve tante, dus zowel de planning als de emoties zijn erg overhoop. Geeft niets, weekje extra rust doet de knie goed merk ik en volgende week ga ik het weer rustig oppakken.
Had ook net een yoga leskaart met aardig wat lessen gekocht, maar ik zag mezelf nu niet op de mat. Dan zijn groepslessen en loskomende emoties toch niet een hele aanlokkelijke combi. Ook dat komt volgende week wel weer en dan heb ik zo veel lessen dat ik ook goed aan de slag kan!
Gecondoleerd met het overlijden van je tante, Kaela. :'(

Nou, de start is zeker het moeilijkst. Hoe ga ik volgende week overleven? :D
Vanmorgen vroeg gelopen. Daarna gewerkt. Vanmiddag flink gefietst. Toen nog in de tuin bezig geweest.
Ik kom niet meer uit mijn stoel! :P ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3343181
Dank jullie wel Annemarie en Eelke. Gister was de crematie, had eerst een workshop in Noord-Brabant. Logistiek kon het allemaal wel, maar het was een slopende dag.

Al met al sta ik nu te trappelen om weer te gaan lopen, maar ik heb eerst een fotoklus te klaren en dan de komende dagen eerst maar zien hoe het met de energie is. Heb komende week best wel veel momenten dat ik kan gaan, dus alle vrijheid.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3343553
Nou, ik neem even een pauze. :-[

Flink spierpijn, en ik lees overal dat je daar voorzichtig mee moet zijn. Ik ga dus niet doordrukken, maar eerst even herstellen. Waarschijnlijk toch weer te hard gegaan. Ik vind het nu eigenlijk ook veel te warm. :-X
Lopen jullie door met deze temperatuur?
Door zurca
#3343644
Kerin, nog gecondoleerd met het verlies van je tante.
-Annemarie- schreef: Lopen jullie door met deze temperatuur?
Ja maar dan 's avonds pas tegen 20.30 uur of later. Kan slecht tegen de warmte maar vorige zomer lukte het aardig om te blijven gaan. Hoop dat het me nu weer gaat lukken ;)
Verder gaat het hardlopen met ups en downs...dan loop ik een aantal weken met regelmaat om er daarna weer de brui aan te geven :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door