Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3364773
Gisteren naar de fysio geweest omdat mijn muisarm last geeft. Hij heeft mijn nek en schouders en elleboog gekraakt. De spieren moeten nu zelf weer gaan ontspannen en anders helpt hij die volgende week nog een handje.

Vanmorgen yoga gedaan en wat een verschil! Ik heb weer kracht in mijn arm en ik kon houdingen die eerst niet lukte. Heerlijk!

Mijn sportschool abonnement is geregeld. Nog een weekje fulltime opleiding en dan kan ik ook een of twee keer per week naar de sportschool naast de yoga. Ik ben al begonnen met braaf eten (ipv alle troep die er voor mijn neus komt naar binnen werken). Ik zeg goed bezig :)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3364900
De bottenkraker, wat een uitkomst. :D

Lekker dat je sportschool abo geregeld is en je alvast begonnen bent met netjes eten.

Ik heb vandaag, sinds jaren, weer 5km gerend!! In 35 min. Mag nog wel sneller maar niks gaat in een keer. Sinds dat ik een goed appje heb is het als een trein gegaan! :dog:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3364972
Goed bezig! :thumbup:


Hier heb ik weer last van mijn peesplaatontsteking :'( echt waar zo gauw ik weer met wat voor sport aan de gang ga...en verder valt het me op dat het vooral rond dit jaargetijde is dat ik er veel last van heb. Vochtig weer? Kan dat echt invloed hebben?
Nouja des te belangrijker om die overtollige kilo's er eens van af te krijgen >:(
Maar dus hardlopen is helaas ook weer verder van de baan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3366906
Nou, het gaat gebeuren hoor, ik ga zo voor de eerste keer naar de sportschool! Lesje Aquasportief volgen. Ik heb een enorme drempel om het weer op te pakken en mijn lieve vriendin gaat altijd naar de aqua lessen. Dus ik ga met haar mee, samen is het makkelijker. En de aqua lessen lijken me ook een mooi begin om mijn hele luie lijf weer wat in beweging te krijgen.

Afgelopen zondag heb ik een XL les yoga gevolgd. De laatste les van de juf, zo jammer dat ze weggaat. Als afscheidsles hebben we naar de Ploeg toegewerkt. Dat was wel echt een afscheidscadeautje, mijn buikspieren denken nu nog aan haar ;D. Over twee weken worden haar lessen over genomen door een meneer. De eerste mannelijke docent in de yogaschool (en ik ben er nog niet uit hoe hem te nomen, juf klinkt goed, maar meester wordt toch een beetje raar). Ik hoop dat hij ook leuk les geeft, want deze yogavorm vind ik erg leuk en leerzaam.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3372129
Hoe is het met ieders sportiviteiten? ;)

Sinds de vorige keer dat ik hierin schreef heb ik een zweepslag gehad en heb ik rust moeten houden. Sinds 3 weken mag ik weer en ren nu de 5K met 9.1 km/u! Zo fijn! Ik heb nog wel een beetje last van mijn kuit maar er is niks meer stuk en ik mag dus gewoon rennen van de fysio. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3372133
o wat fijn!
Hier nog steeds een voet die nog niet helemaal OK is, dus van hardlopen kan ik alleen nog maar dromen, en zal dus ook als het weer kan van 0 moeten starten weer. Ik mis het wel zeker met weer zoals vandaag, ik vind dan een stukje rennen gewoon een heerlijk bevrijdend gevoel geven.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3372146
Mocht je weer gaan beginnen, ik kan de de App 5K runner aanraden! De eerste weken zijn gratis en daarna kun je kiezen uit een abonnement van 8 weken (dacht ik) of de app volledig aanschaffen. Dat laatste heb ik gedaan omdat het maar een euro scheelde en ik nog wel eens luie periodes heb waarna ik weer het eea moet opbouwen. :biggrin2:
Je kunt je eigen afspeellijst aanzetten naast de app. Die blehrt gewoon door je muziekje. ;D
Door Siberienne
#3372193
Afgelopen vakantie lang-gelopen (langlaufen dus). Laatste dag toch van 26 km. Daarbij nog elke dag een stuk op sneeuwschoenen gewandeld met de mannen. Denk dat wandelen thuis licht aan gaat voelen en wil behalve nordic walken ook weer gaan rennen en misschien skiken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3372214
Ik zit wat in de medische molen. Sinds een dik half jaar heb ik veel last van hormonale migraine. En dat haalt elk plan en voornemen onderuit. Daar heb ik het wel moeilijk mee, maar dat helpt ook niet, dus ik accepteer het maar. Ik probeer zoveel mogelijk yoga te doen, te fietsen en te wandelen. Om toch een beetje in beweging te blijven.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3373569
Wat vervelend Kaela! Hopelijk hebben ze iets voor je dat de migraine afneemt.

Ik heb sinds afgelopen zaterdag weer een zweepslag. :-X :-X
Misschien door hypermobiel, misschien doordat spier nog net niet sterk genoeg was enzenz..
Ik mag iig niet hardlopen en traplopen. Wel wat wandelen en fietsen gelukkig maar niet te gek.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3373926
Charlie Angel schreef:Cool!!
:biggrin2:

Nou is Aerial Yoga meestal veel makkelijker dan het eruit ziet. De meeste houdingen zien er ingewikkeld uit, maar zijn door de hulp van het doek juist vrij eenvoudig. Deze niet! Wat een tour om hier te komen! Zie maar hoe rood mijn been in, we moesten een behoorlijk ingewikkelde en niet al te comfortabele draai maken.
En ik had 3 man hulp nodig om eruit te komen ;D . Op zich was het vrij eenvoudig, met een koprol, alleen als je het voor het eerst deed was het een hele tegennatuurlijke beweging, dus je moest echt geholpen worden om de goede kant op te bewegen.
Deze les is de enige soort yogales waarin veel gepraat wordt en we elkaar helpen. Want het is zo gaaf om te ervaren! De juf doet het eerst voor en dan kijkt iedereen zo van "holy crap, dat kunnen wij noooooooit!" En samen lukt het dan toch!

En dit is ook echt hard werken, ik heb drie dagen spierpijn rondom mijn ribben en in mijn armen gehad. We moeten soms echt met onze armen omhoog het doek in klimmen, of zoals hier aan je armen hangen. Is veel meer "sport" dan ik dacht dat yoga zou zijn. En dat is goed voor mij ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door