Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3316908
Siberienne schreef:1 DP = 1 dogpower

Shadow mocht mee ;D

Beterschap voor iedereen!
Aaaaah. Ik dacht al wel die richting op, maar kon het toch niet precies bedenken!

Jammer dat je twee maanden niet hebt kunnen lopen Zurca. Dan zul je inderdaad wel een flinke stap terug moeten doen. Maar als je het eenmaal weer oppakt, gaat het ook best snel hoor, het is even door die zure appel heen bijten!

Ik merk hier wel al veel positiefs van de weer opgepakte krachttraining. Nu 4 weken mee bezig en ik voel me er weer een stukje sterker en fitter door. Ik let ook weer wat op mijn voeding en de weegschaal is ook alweer iets aardiger. Erg blij mee!
Door zurca
#3316977
Ja...die weegschaal.... :P Door het hardlopen begon die ineens ook best aardig te doen (al hoef ik eigenlijk geen gewicht kwijt maar iets strakker in m'n vel vond ik wel prettig), inmiddels heb ik'm weer in een hoek geschoven...."ineens" was tie niet meer aardig :-X ::)
Door Siberienne
#3317068
@zurca: Twee maanden is inderdaad een lange pauze maar wie weet pik je het snel weer op!

@kaela: lekker van de krachttraining! Die van mij begint ook effect te hebben. Vandaag een oefening die we in het begin ook deden om even te checken en het ging een heel stuk beter!

Ik wil proberen morgen een stukkie te lopen. Waarschijnlijk met een DP want ik vind dat gewoon gezelliger ;)
Door zurca
#3319074
Inmiddels was het bijna drie maanden geleden dat ik was wezen hardlopen.
Na elke keer een smoes te bedenken, na elke keer echt niet kunnen want... vanmiddag mn hardloopschoenen aangedaan en gegaan.
Ik ben niet ontevreden, 3.5 km hardgelopen met 1 stop om op adem te komen en te rekken/strekken. Nu proberen vol te houden en weer 2 a 3 keer per week te gaan.
Door Kuikuhnek
#3319085
Was op Terschelling dus al een paar weken geleden, maar zo lekker gelopen.

Edit: plaatje lukt niet, maar 13 km gelopen, duinen, wind tegen, door de bossen en over het strand.
Zo lekker.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3319097
Kuikuhnek schreef:Was op Terschelling dus al een paar weken geleden, maar zo lekker gelopen.

Edit: plaatje lukt niet, maar 13 km gelopen, duinen, wind tegen, door de bossen en over het strand.
Zo lekker.
Lekker hoor, op vakantie lekker uitwaaien
zurca schreef:Inmiddels was het bijna drie maanden geleden dat ik was wezen hardlopen.
Na elke keer een smoes te bedenken, na elke keer echt niet kunnen want... vanmiddag mn hardloopschoenen aangedaan en gegaan.
Ik ben niet ontevreden, 3.5 km hardgelopen met 1 stop om op adem te komen en te rekken/strekken. Nu proberen vol te houden en weer 2 a 3 keer per week te gaan.
Dat valt niets tegen toch, om nog 3,5 km te kunnen lopen?

Hier wil het niet. Ik zit echt weer terug op de 1 en 2 minuten intervallen en ik krijg het niet voor elkaar om vaker dan 2 keer achter elkaar te gaan. Dus van opbouw is geen sprake en dat is enorm frustrerend.
Ik ben wel lekker met de zaterdag cirquittraining bezig en ben een en ander op de sportschool aan het uitproberen. Heb een keer Zumba gedaan (achterin de zaal, bij de andere stijve harken) en afgelopen vrijdag yoga. Zou vanavond bodybalance gaan proberen, maar de les ging niet door.

Ik heb wel het idee dat yoga goed is om te blijven doen, want ik ben heel stijf en heb hele korte spieren. De rest is meer in de trant van: als ik dan niet hardloop, dan wel iets anders.

Het hardlopen heeft ook meerdere redenen dat het niet lukt. Het weer moedigt niet aan, de intervallen frustreren, als ik me niet fit voel op de momenten dat ik tijd heb vrijgemaakt om te gaan hardlopen zijn er niet echt andere momenten dat het kan. En uiteindelijk ook simpelweg net niet genoeg motivatie, want anders ging ik wel.

Eigenlijk doe ik er gewoon verstandig aan om zo mijn bedje in te kruipen en morgenochtend tijdens mijn speciaal er voor ingeplande tijd ook gewoon even te gaan. Het zijn ook allemaal smoezen en excuses. Stom!
Door zurca
#3319100
Nee, het viel me zeker niet tegen. Was op pad gegaan met het idee om, hopelijk, een km te kunnen hardlopen. Dan ff bijkomen, weer een km, dan nogeens ff bijkomen en dan maar zien of ik er nog een km uit kon persen :P Dus ben tevreden met hoe het nu ging.

Klinkt allemaal ook heel bekend, de "smoesjes"...geen zin....slecht weer.... Maar ik baalde ook wel stevig van mezelf, weer iets niet vol kunnen houden. Dus hopelijk is dit weer de start van een nieuwe begin :)

Wel jammer Karin dat het gewoon niet lekker wil gaan bij je! Maar...je doet er wel andere dingen naast en dat vind ik knap!
Morgen lekker de hardloopschoenen aan en gewoon je intervaltraining doen en daarna trots op jezelf zijn dat je toch maar mooi bent geweest!!
Door Kuikuhnek
#3319106
En als hardlopen niet je ding is dan helaas toch? Niks rotter dan om iets te doen waar je eigenlijk geen zin in hebt.
Bewegen is belangrijk maar als dat iets anders is dan hardlopen so be it.
En inderdaad respect dat je toch van alles probeerd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3319114
Kuikuhnek schreef:En als hardlopen niet je ding is dan helaas toch? Niks rotter dan om iets te doen waar je eigenlijk geen zin in hebt.
Bewegen is belangrijk maar als dat iets anders is dan hardlopen so be it.
En inderdaad respect dat je toch van alles probeerd.
Dat is ook zeker waar, hardlopen is geen moeten. Maar ik weet dat als ik straks weer wat langer aaneengesloten kan lopen, dat ik het dan heerlijk vind. En dat begint voor mij al als ik weer op intervallen van 5 a 6 minuten zit, dan kom ik alweer thuis met zo'n heerlijk gevoel.
En mijn doel is vanaf het begin een bescheiden 5 km geweest, maar ik wil zo graag dat kunnen.

En elke keer als ik tegen mezelf zeg "laat dat hardlopen dan, ga iets anders doen', dan knaagt dat. Dus kennelijk wil ik het wel. Alleen dat begin...

Ik denk dat ik dit denkproces even iets bewuster nodig heb en wat flinker voor mezelf moet zijn. Dus ik zit nu aan mijn ontbijt en de hardloopschoenen staan klaar! En ik bedacht me ook dat ik tot nog toe extreem voorzichtig gestart ben, maar ik heb nog geen een keer last van mijn kuiten gehad, dus ik ga nu, ondanks twee weken niet lopen, toch lekker een interval of twee erbij pakken. Hoe eerder het weer ergens op lijkt, hoe makkelijker het weer wordt!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3319127
zurca schreef:Nee, het viel me zeker niet tegen. Was op pad gegaan met het idee om, hopelijk, een km te kunnen hardlopen. Dan ff bijkomen, weer een km, dan nogeens ff bijkomen en dan maar zien of ik er nog een km uit kon persen :P Dus ben tevreden met hoe het nu ging.

Klinkt allemaal ook heel bekend, de "smoesjes"...geen zin....slecht weer.... Maar ik baalde ook wel stevig van mezelf, weer iets niet vol kunnen houden. Dus hopelijk is dit weer de start van een nieuwe begin :)

Wel jammer Karin dat het gewoon niet lekker wil gaan bij je! Maar...je doet er wel andere dingen naast en dat vind ik knap!
Morgen lekker de hardloopschoenen aan en gewoon je intervaltraining doen en daarna trots op jezelf zijn dat je toch maar mooi bent geweest!!
I did it!

En waar ik de laatste keer met mijn erg voorzichtige inslag 1-1-2-2-1-1 liep, heb ik vandaag 5*2 gelopen. Ging prima, niet in de laatste plaats omdat ik door de andere sporten ook echt wel weer lekker sterker en stabieler aan het worden ben.
Thuis heel uitgebreid gerekt en gestrekt, en de kuitjes gerold met de foamroller. Heerlijk.

Ja, dit wil ik toch echt wel! Laten we er weer lekker voor gaan Zurca! Want hoe gaaf is het als je na 3 maanden niet lopen jezelf versteld doet staan van wat je nog kan! Na alle keren dat je het zo moeilijk en niet leuk vond, heeft je lichaam je dit terug gegeven!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3319389
Kuikuhnek schreef:Goed bezig, nu langzaam door gaan. En het plezier vasthouden.
Vanmorgen weer gegaan, na een hele zware dag gisteren en een veel te kort nachtje. Nu 6 keer 2 minuten gelopen, na in de opwarming ook al 2 keer een minuut. Nu wel heel ietsje last van de kuiten, maar nog zeer acceptabel en dat heeft weer tot dinsdag om weg te trekken. En ondanks dat ik de rest van de dag uitgeteld was, gaf het weer een goed gevoel!
Door Siberienne
#3319390
Goed zo Karen! Lekker bezig.
Kulkuhnek ; heerlijk zo op Terschelling!


Hier effe geen lopen, wat overbelast bij de krachttraining en ineens schoot er een pees goed in de stress, zodanig dat ik ‘s nachts wakker lag vd pijn. Was even niet fijn. Maar goed, ben paar keer goed los gemaakt, trainingen aangepast en ik word al sterker en dit komt ook wel weer goed.

Op het moment fiets ik, en dus 2x per week trainen bij de fysio en yoga. En jut en jul kunnen weer voor de step (koud genoeg) en zo hun energie kwijt, kan ik toch genieten van de DP ;)
Door Kuikuhnek
#3319396
Kaela schreef:Vanmorgen weer gegaan, na een hele zware dag gisteren en een veel te kort nachtje. Nu 6 keer 2 minuten gelopen, na in de opwarming ook al 2 keer een minuut. Nu wel heel ietsje last van de kuiten, maar nog zeer acceptabel en dat heeft weer tot dinsdag om weg te trekken. En ondanks dat ik de rest van de dag uitgeteld was, gaf het weer een goed gevoel!
Zo heerlijk dat gevoel. En als je eenmaal loopt en in die flow komt, zalig.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3319534
Siberienne schreef:Goed zo Karen! Lekker bezig.
Kulkuhnek ; heerlijk zo op Terschelling!


Hier effe geen lopen, wat overbelast bij de krachttraining en ineens schoot er een pees goed in de stress, zodanig dat ik ‘s nachts wakker lag vd pijn. Was even niet fijn. Maar goed, ben paar keer goed los gemaakt, trainingen aangepast en ik word al sterker en dit komt ook wel weer goed.

Op het moment fiets ik, en dus 2x per week trainen bij de fysio en yoga. En jut en jul kunnen weer voor de step (koud genoeg) en zo hun energie kwijt, kan ik toch genieten van de DP ;)
Oeh wat balen Siberienne. Gaat het weer beter nu? Leuk dat je weer kan steppen en van de DP kan genieten zo! Dan komt het lopen later wel weer, zo ben je ook lekker bezig en kun je je energie ook kwijt.

Ik ga de 13de een proefles yoga doen. Ik ben niet vergeten dat jij zei dat ik daar veel aan kan hebben. Ik ben heel benieuwd!
Kuikuhnek schreef:Zo heerlijk dat gevoel. En als je eenmaal loopt en in die flow komt, zalig.
Vanmiddag met 2 koude regenbuien lukte het toch net iets minder goed ::) Maar dus wel mooi 3 keer geweest deze week!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door