Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3347588
Zo, dat was 4 x 2 en ik had het gevoel dat 5 x 2 ook wel had gekunnen, maar ik doe het maar netjes rustig aan. Volgende keer wel 5 x 2 en daarna 3 x 3 denk ik :) baby stapjes, maar goed, de boel moet goed kunnen wennen hé. Wel lastig plannen zo met de warmte...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3347594
Goed bezig :thumbup:

Nou moet ik hier ook weer eens gaan beginnen nu mijn heuppijn over is , geloof dat ikl helemaal overnieuw kan beginnen :'( Dat vind ik wel enorm balen.
Maar nu ook even kijken wanneer ivm warmte . S' Morgens is al hondjes tijd, misschien wel direct erna nog dan, hoef toch niet zo lang , da's dan wel weer een voordeel met opnieuw beginnen ::)
Door eelke
#3347596
Ja da's wel fijn, dat Joep mee kan, twee vliegen in een klap. Hoewel niet helemaal vlekkeloos want die wil nog wel eens bij een grasspriet blijven of een ander pad in slaan ofzo.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3347610
Ik durf dat niet zo heel goed met dit weer met newfy's, qua afstand kan het wel makkelijk. Alhoewel het morgens helemaal niet zo warm is :g: hmm
Maar Fozzy durf ik sowieso niet nu , omdat ie vrijdag zo ziek was.
Hihi toen ik Fozzy meenam mocht ie echt niet stoppen tijdens het rennen, dat is alles behalve handig ::) . Ik had een commando rennen en wandelen, tijdens wandelen mocht er wel gesnuffeld en gedaan worden maar rennen was rennen .
Door eelke
#3348659
Nou dat was 2-3-3-2 en het gaat eigenlijk zo makkelijk! Ik vind het maar grappig. Conditioneel kan ik makkelijk langer maar ik doe het maar niet want pezen en knieën enzo die ook de kans moeten krijgen.
Door El_Kato
#3348662
Sinds ik aan het sporten ben doe ik ook hardlopen af en toe op zo’n band. Heb in het verleden wel eens een clinic start to run gedaan maar heb eigenlijk altijd binnen no time erg last van mijn schenen. Toendertiid dure schoenen via Runnersworld laten aanmeten hielp niet nu een poging aan het doen op mijn Merrel barefooties. Ook hierbij heb ik in no time last van mijn schenen maar loop verder eigenlijk ook niet op de Merrels dus daar kan het ook aan liggen. Doe het maar rustig aan en als ik te veel last krijg ga ik wat anders doen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3348676
Dat gaat lekker Eelke! Super dat je je aan je planning houdt! Als je conditioneel meer kan, doe je het waarschijnlijk rustig aan genoeg voor je pezen en botten. En daar ga je later plezier van hebben, als je die basis nu legt!

Jammer dat je zo snel last krijgt El Kato! Schenen zijn een lastige met hardlopen en niet iets waar je doorheen kan lopen. Maar als je het zo afwisselt heb je genoeg leuks te doen!

Ik ben braaf met mijn yoga bezig en merk dat ik echt de goede kant op ga. Bij de masseuse was goed te zien dat er minder spanning in mijn spieren zit (voetjes staken niet meer recht omhoog als ik op mijn rug lag). Ik merk bij sommige houdingen dat het net wat makkelijker gaat. En dat is waar het om gaat, niet om het eindresultaat in een houding, maar om langzaam je lichaam ontwikkelen. Ik merk ook dat ik dit prettig vind, het voelen, luisteren naar je lichaam en met je lichaam samenwerken ipv "dingen afdwingen". En na sommige lesjes heb ik dikke spierpijn, dus het is ook wel echt sporten!
Ik wil vanaf volgende week ook weer naar mijn werk gaan lopen. Twijfel alleen nog of ik dat op mijn wandelschoenen of barefoots ga doen. Ik merk dat mijn lijf het barefoot lopen wel fijner vindt, maar ik heb niet echt geschikte barefoots voor langere loopafstanden. Misschien nu maar op mijn wandelschoenen en dan eerst goede barefoot wandelschoenen aanschaffen voor ik daar echt langere einden op ga lopen.
En als het lopen dan langere tijd goed gaat mét soepeler worden door de yoga, dan ga ik het hardlopen er weer bij pakken. Maar eerst soepelheid, dat voelt nu enorm belangrijk.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3348678
El_Kato schreef:Sinds ik aan het sporten ben doe ik ook hardlopen af en toe op zo’n band. Heb in het verleden wel eens een clinic start to run gedaan maar heb eigenlijk altijd binnen no time erg last van mijn schenen. Toendertiid dure schoenen via Runnersworld laten aanmeten hielp niet nu een poging aan het doen op mijn Merrel barefooties. Ook hierbij heb ik in no time last van mijn schenen maar loop verder eigenlijk ook niet op de Merrels dus daar kan het ook aan liggen. Doe het maar rustig aan en als ik te veel last krijg ga ik wat anders doen.
Je hebt ook van die compressiekousen voor te rennen, die kunnen wel eens helpen bij zo'n scheenproblemen. Bij mijn wreefpijn hielp het en bij ml hielp het ook bij zijn scheenpijn. Betwijfel alleen of ze in de barefoots passen .
Door eelke
#3348716
Kaela schreef:Dat gaat lekker Eelke! Super dat je je aan je planning houdt! Als je conditioneel meer kan, doe je het waarschijnlijk rustig aan genoeg voor je pezen en botten. En daar ga je later plezier van hebben, als je die basis nu legt!

Jammer dat je zo snel last krijgt El Kato! Schenen zijn een lastige met hardlopen en niet iets waar je doorheen kan lopen. Maar als je het zo afwisselt heb je genoeg leuks te doen!

Ik ben braaf met mijn yoga bezig en merk dat ik echt de goede kant op ga. Bij de masseuse was goed te zien dat er minder spanning in mijn spieren zit (voetjes staken niet meer recht omhoog als ik op mijn rug lag). Ik merk bij sommige houdingen dat het net wat makkelijker gaat. En dat is waar het om gaat, niet om het eindresultaat in een houding, maar om langzaam je lichaam ontwikkelen. Ik merk ook dat ik dit prettig vind, het voelen, luisteren naar je lichaam en met je lichaam samenwerken ipv "dingen afdwingen". En na sommige lesjes heb ik dikke spierpijn, dus het is ook wel echt sporten!
Ik wil vanaf volgende week ook weer naar mijn werk gaan lopen. Twijfel alleen nog of ik dat op mijn wandelschoenen of barefoots ga doen. Ik merk dat mijn lijf het barefoot lopen wel fijner vindt, maar ik heb niet echt geschikte barefoots voor langere loopafstanden. Misschien nu maar op mijn wandelschoenen en dan eerst goede barefoot wandelschoenen aanschaffen voor ik daar echt langere einden op ga lopen.
En als het lopen dan langere tijd goed gaat mét soepeler worden door de yoga, dan ga ik het hardlopen er weer bij pakken. Maar eerst soepelheid, dat voelt nu enorm belangrijk.
Nou, het is ook wel leuker, als je merkt dat je nog wel meer zou kunnen, dat smaakt naar meer zeg maar. Al is dit nog drie keer niks, ik denk dat dit meer is dan ik in heel mijn leven heb kunnen rennen, want ik ben er totaal niet opgebouwd. Maar goed, zolang het zwemmen nog steeds niet gaat... wil toch wel een beetje fit blijven.
Het lijkt me erg tof om 5 km te kunnen rennen. Maar dat is nog een grote ver van mijn bed show.

Volgende keer 4 x 3 denk ik. Maar dat zal pas woensdag zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3349116
ja :D

Wel weer op week 1 begonnen ::) :'( (4x 2,2) Maar volgens mij kan ik zo doorstomen naar week 2 want ging prima :D
Wel bloody hot! (ik moet in de zon lopen aangezien het in de schaduw stikt van de dazen )
En voor het eerst op mijn nike freerunning schoenen. Dat is ook best anders...
Door Siberienne
#3349337
Ben voorzichtigjes weer begonnen

Kreeg deze Ted talk;



En het geweldig motiverende boek ‘the cool impossible’ van Eric orton

De focus ligt nu op barefoot & fun :) ;) ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3349377
Net terug van de eerste keer aerial yoga. Dat is gaaf! Het ziet er onwijs moeilijk uit, maar ik heb al allerlei dingen gedaan waarvan ik dacht dat ik het nooit zou kunnen! Zoals deze (foto's zomaar van internet geplukt hoor ;D ):

Afbeelding

En deze

Afbeelding

Ga wel spierpijn krijgen, het was goed te doen, maar ook hard werken!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door