Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3346395
Ja mijn theorie was dat mijn been een andere beweging maakte tijdens het lopen, en dat mijn spieren en pezen dat dus niet zo tof vonden en daardoor zeer gingen doen.

Ik vind dat ook moeilijk, die oefeningen blijven doen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346468
marina schreef:Welke YouTube juf heb je kaela?
Ik ben groot fan van yoga with kassandra!
Adrienne! Een collega van mij had haar aangeraden en ze heeft een 30-dagen programma op youtube staan. Dus die ga ik doen.
Wat voor smaakje yoga is Kassandra?

Ik heb voor volgende week 2 critical alignement lessen en 1 hatha yogales gepland op de yogaschool. Hatha yoga heb ik nog niet gedaan, dus ben wel benieuwd. Op die dagen doe ik niet ook nog youtube. Dus dan doe ik langer over de 30 dagen, maar das prima natuurlijk.
Door marina
#3346482
Oja die ken ik ook, maar ik had niets met haar. Ben toendertijd snel afgehaakt.
Kassandra is voornamelijk vinyassa en Yin yoga. Dagelijks red ik hier helaas niet, maar probeer zeker 4/5 keer per week te doen. Heb er echt baat bij! Niet meer voor het hardlopen, dat triggert tevaak migraine bij mij, maar met paardrijden en werken merk ik echt verschil in houding en lichaamsbesef.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346488
marina schreef:Oja die ken ik ook, maar ik had niets met haar. Ben toendertijd snel afgehaakt.
Kassandra is voornamelijk vinyassa en Yin yoga. Dagelijks red ik hier helaas niet, maar probeer zeker 4/5 keer per week te doen. Heb er echt baat bij! Niet meer voor het hardlopen, dat triggert tevaak migraine bij mij, maar met paardrijden en werken merk ik echt verschil in houding en lichaamsbesef.
Yin Yoga heb ik weer minder mee. Zo zijn we allemaal verschillend. Fijn dat je er zoveel baat bij hebt, dat hoop ik ook te bereiken.

De les van vanmorgen viel me zwaar. Ik ben moe, chagrijnig en ik heb geen zin in mijn dienst vandaag. Blegh. Maar dat hoort in het klaagtopic ;D
Door Siberienne
#3346494
Kaela schreef:Yin Yoga heb ik weer minder mee. Zo zijn we allemaal verschillend. Fijn dat je er zoveel baat bij hebt, dat hoop ik ook te bereiken.

De les van vanmorgen viel me zwaar. Ik ben moe, chagrijnig en ik heb geen zin in mijn dienst vandaag. Blegh. Maar dat hoort in het klaagtopic ;D
Sterkte ermee! Bij yoga kom je alles in jezelf tegen, irritant maar nuttig ;)

Na weer een klacht op een nieuwe plek ben ik even gestopt met lopen en ga fietsen, skiken en yoga doen. Frustrerend maar mijn rug werkt (nog) niet mee waardoor ik op andere plekken overbelasting krijg.

Want, Karin, een knie probleem ligt vaak niet bij de knie of zelfs maar in het been. Er lopen krachtlijnen door ons lijf en de pijn uit zich lang niet altijd op het pijnpunt ;)

http://stretchingyourlife.com/myofascial-lines/
Door eelke
#3346648
Zo, dat was 7 x 1 min. Woensdag of donderdag dan 4 x 2, had ik bedacht. Of 2 x 2 en 4 x 1 ofzo, afhankelijk van hoe het gaat. Wel gezellig zo met Joep.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346755
eelke schreef:Zo, dat was 7 x 1 min. Woensdag of donderdag dan 4 x 2, had ik bedacht. Of 2 x 2 en 4 x 1 ofzo, afhankelijk van hoe het gaat. Wel gezellig zo met Joep.
Leuk Eelke! Gewoon lekker voelen en ervaren. En beter rustig aan opbouwen. Ik zou of een langer interval, of langer in totaaltijd doen. Dus bijvoorbeeld 2*2 en 3*1 of 3*2. Ik weet het, het is maar een minuutje, maar je intervallen verlengen is meer belasting voor je lichaam dan een minuutje erbij.
Siberienne schreef:
Sterkte ermee! Bij yoga kom je alles in jezelf tegen, irritant maar nuttig ;)

Na weer een klacht op een nieuwe plek ben ik even gestopt met lopen en ga fietsen, skiken en yoga doen. Frustrerend maar mijn rug werkt (nog) niet mee waardoor ik op andere plekken overbelasting krijg.

Want, Karin, een knie probleem ligt vaak niet bij de knie of zelfs maar in het been. Er lopen krachtlijnen door ons lijf en de pijn uit zich lang niet altijd op het pijnpunt ;)

http://stretchingyourlife.com/myofascial-lines/
Skiken? Was dat?

Vandaag weer critical alignment yoga gedaan. Das weer heel anders, maar zo fijn. Weer een stuk ruimte in de schouders gekregen en een bijna handstand echt op de handen gedaan (niet met zo'n bankje). Echt leuk. Thuis liet ik het aan meneer zien en die vond het toch ook wel gaaf :biggrin2:
Door Siberienne
#3346771
Kaela schreef:Leuk Eelke! Gewoon lekker voelen en ervaren. En beter rustig aan opbouwen. Ik zou of een langer interval, of langer in totaaltijd doen. Dus bijvoorbeeld 2*2 en 3*1 of 3*2. Ik weet het, het is maar een minuutje, maar je intervallen verlengen is meer belasting voor je lichaam dan een minuutje erbij.



Skiken? Was dat?

Vandaag weer critical alignment yoga gedaan. Das weer heel anders, maar zo fijn. Weer een stuk ruimte in de schouders gekregen en een bijna handstand echt op de handen gedaan (niet met zo'n bankje). Echt leuk. Thuis liet ik het aan meneer zien en die vond het toch ook wel gaaf :biggrin2:

Klinkt goed, die yoga
Skiken is soort skeeleren met stokken op luchtbandjes zodat je ook iets off-road kan en met remmen. Is langlauftraining, aardige Total body workout :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346784
Siberienne schreef:Klinkt goed, die yoga
Skiken is soort skeeleren met stokken op luchtbandjes zodat je ook iets off-road kan en met remmen. Is langlauftraining, aardige Total body workout :biggrin2:
Zo ziet die meneer er ook uit, gespierde spijker!

Grappig, leuk dat je zo je langlauf hobby ook gewoon hier kan doen!
Door Siberienne
#3346792
Kaela schreef:Zo ziet die meneer er ook uit, gespierde spijker!

Grappig, leuk dat je zo je langlauf hobby ook gewoon hier kan doen!

Helaas heb ik die spieren nog niet zo ;D ;D ;D
Ik heb eerst rolski’s gehad maar dat ging me te snel, en die dingen hebben geen remmen. Best eng. En ben een keer gevallen en ribben gebroken omdat ik op stok terecht kwam. Skiken is beter maar laatste jaren kwam het er niet van. Voordeel van hardlopen ks dat het met hond kan, skiken niet. Althans, zo suïcidaal ben ik niet. Ik zie me al gaan achter de reeen aan .... maar goed, nu lijkt het een goede oplossing om spierpijn te krijgen :biggrin2: :biggrin2:
Door eelke
#3346911
Kaela schreef:Leuk Eelke! Gewoon lekker voelen en ervaren. En beter rustig aan opbouwen. Ik zou of een langer interval, of langer in totaaltijd doen. Dus bijvoorbeeld 2*2 en 3*1 of 3*2. Ik weet het, het is maar een minuutje, maar je intervallen verlengen is meer belasting voor je lichaam dan een minuutje erbij.
Het werd inderdaad 3 x 2. Omdat ik nu savonds liep en dat triggert mijn darmen blijkbaar ::) sochtends heb ik dat al gehad door koffie enzo... werden dus rondjes rond het huis nu.
Door eelke
#3346919
Het is trouwens wel flauw. Ik was gisteren bij de ergotherapeut voor mijn schouder, en die fiepte nogal over overbelasting en te veel doen enzo ::) en daarna hadden we het over spierpijn en dat spierpijn ook wel normaal is zei ze, en dat sommige mensen dan weer beginnen met hardlopen en dan 'maar' 2 km rennen en dan toch al spierpijn hebben.

Maar 2 km. ::) en dan fiepen op mij dat ik globaal door de week gezien te veel doe. Amehoela.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346924
eelke schreef:Het is trouwens wel flauw. Ik was gisteren bij de ergotherapeut voor mijn schouder, en die fiepte nogal over overbelasting en te veel doen enzo ::) en daarna hadden we het over spierpijn en dat spierpijn ook wel normaal is zei ze, en dat sommige mensen dan weer beginnen met hardlopen en dan 'maar' 2 km rennen en dan toch al spierpijn hebben.

Maar 2 km. ::) en dan fiepen op mij dat ik globaal door de week gezien te veel doe. Amehoela.
Oh dat soort dingen kan ik ook slecht tegen. "Ja ik heb al in jaren niet gelopen, dus ik ben met een klein rondje begonnen hoor, vond 5 km wel genoeg om mee te beginnen".

WTF!

Maar ja, het ene lijf is het andere niet. Sommige mensen kunnen dat, zonder (gek veel) schade aan hun lijf. Sommige mensen raken al geblesseerd als ze de hardloopschoenen uit de kast pakken ::) .
Door eelke
#3346925
Kaela schreef:Oh dat soort dingen kan ik ook slecht tegen. "Ja ik heb al in jaren niet gelopen, dus ik ben met een klein rondje begonnen hoor, vond 5 km wel genoeg om mee te beginnen".

WTF!

Maar ja, het ene lijf is het andere niet. Sommige mensen kunnen dat, zonder (gek veel) schade aan hun lijf. Sommige mensen raken al geblesseerd als ze de hardloopschoenen uit de kast pakken ::) .
Nee dat is ook zo, en voor sommige mensen kan dat ook heel goed, maar jeetje, piep dan niet tegen mij over overbelasting, en zeggen dat ergotherapeuten daar allergisch voor zijn, ik doe al zo weinig verder ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door