Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3343853
Ik heb het lopen nog niet opgepakt. Hoofd, energie en planning hebben het deze week nog erg moeilijk met elkaar gehad. Ik heb ook de yogalessen die ik geboekt had, steeds weer afgezegd.

Ik ben wel lopend naar mijn werk gegaan, zodat ik wel een klein beetje in beweging bleef. Morgen en dinsdag heb ik weer yoga geboekt en dat gaat nu ook wel lukken. Vanmiddag wil ik thuis zelf wat krachtoefeningen gaan doen, waaronder de oefeningen die ik voor mijn knie heb gekregen. Ik heb nog niet helder wanneer ik weer tijd heb voor mijn eerste hardlooprondje, maar dat zal deze week gaan lukken en dan ben ik goed voorbereid.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3343995
Zoooow heee, yoga was pittig. Ik heb echt nul energie, zowel door de hooikoorts als door de emoties. Ik ben naar critical alingment yoga geweest, wat heel erg gericht is op je lijf juist gebruiken en bewegen. We hebben oefeningen gedaan om de schouders en bovenrug los te krijgen. Poeh he, daar reageert het lijf even flink op. Maar was wel leuk want op het eind gingen we weer op ons kop staan en dit keer kon ik het zelf en zonder giegelen :biggrin2:
Morgen lekker wandelen naar het werk en dinsdag een soft flow les. En dan zien we wel weer waar we staan en wat de volgende stap wordt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3344028
Oo Kaela sterente nog :-*
Nee sporten valt niet mee als het hoofd er echt niet naar staat.
Maar lopend naar werk en weer yoga is al weer heel wat

Hier een pauze van 3 weken gehad, jammer want ik zat op de 10 minuten achter elkaar hardlopen al. Maar ja een verstuikte enkel en dan een ondergelopen kelder hebben niet meegeholpen. Maar vandaag weer aan modus dus. Vanmorgen de draad weer opgepakt, nou ja geen idee wat ik moest doen maar ik vond om te beginnen 4x 3,2 wel leuk klinken en dat ging ook wel goed. Was wel warm. En k*T dazen, net op het einde had er toch eentje me te grazen weten te nemen. >:( >:( >:( Zie je terug in de statistieken, was tijdens rust, ging toch in een keer dat tempo omhoog :biggrin2:
En ik heb op het lopen gelet zoals er informatieve filmpjes in het barefoots topic te vinden zijn, nou dat ging eigenlijk best harder en makkelijker :D

Nu nog wat gewichtheffen erbij gaan doen en we zijn weer in sportmodus. :P
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3344039
Ik heb ook last van de enkel. Met wandelen verzwikt (met bergschoenen aan... ) en daarna overbelast. Dikke vochtzak onder het gewricht en ik loop als een manke.
Dat is ook de enkel waarvan de band gescheurd is geweest, blijft een zwakke plek. Ik herken de pijn ook, heel anders dan het Morton neuroom wat ik eerder had. Voorlopig niet hardlopen dus, en ik twijfel of het wel verstandig is om er toch weer mee te beginnen.
Misschien houd ik het wel bij gewoon wandelen, want ik heb het idee dat de extra belasting van het hardlopen er niet aan meegeholpen heeft. :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3344278
-Annemarie- schreef:Ik heb ook last van de enkel. Met wandelen verzwikt (met bergschoenen aan... ) en daarna overbelast. Dikke vochtzak onder het gewricht en ik loop als een manke.
Dat is ook de enkel waarvan de band gescheurd is geweest, blijft een zwakke plek. Ik herken de pijn ook, heel anders dan het Morton neuroom wat ik eerder had. Voorlopig niet hardlopen dus, en ik twijfel of het wel verstandig is om er toch weer mee te beginnen.
Misschien houd ik het wel bij gewoon wandelen, want ik heb het idee dat de extra belasting van het hardlopen er niet aan meegeholpen heeft. :-\
Dat kan zeker door hardlopen flink belast worden idd.
Mijn blessure had ik gewoon tijdens de huishouding, * looptmetwashandnaarbuitenenflikkertlangsdemat* opgelopen
Dus vandaag wel weer geweest toch hetzelfde gehouden als de vorige keer, even rustig beginnen en wat meer focus op snelle stapjes valt niet altijd mee.

Daarnaast ga ik ook aan de slag met de pezen van de voet enkels etc te trainen....want dat zijn eigenlijk maar ondergeschoven kindjes...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3345629
Zo, mijn eerste rondje zit er weer op!

Ik merk dat de yoga me goed begint te doen, maar dat ik nog een lange weg te gaan heb. En dat ik ook de rekoefeningen en oefeningen met het elastiek van de fysio structureler op moet pakken. Dus de komende tijd proberen een goede balans daarin te vinden. Ik heb veel gelopen en veel gerekt tussendoor.
Maar het belangrijkste is dat ik het heerlijk vond om weer op pad te zijn!
Door eelke
#3346250
Tadaaaa ik heb ook wel 5 x 1 min hardgelopen :biggrin2: in totaal een half uurtje.

Joep was mee, deed t best braaf, was een beetje uitzoeken wel zo samen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3346263
eelke schreef:Tadaaaa ik heb ook wel 5 x 1 min hardgelopen :biggrin2: in totaal een half uurtje.

Joep was mee, deed t best braaf, was een beetje uitzoeken wel zo samen.

Afbeelding

Top! :thumbup: Ziet er ook nog gezellig uit, zo samen. :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346345
Oooh wat gaaf Eelke! Ziet er reuze gezellig uit en 5*1 minuut is een mooi begin om te zien hoe je lijf er op reageert!

Pfff, ik ben net bij de masseur geweest en mijn lijf is best wel stom. Na het hardlopen van afgelopen zaterdag gelijk weer last van de knie. Niet heel erg, maar het zit gewoon nog niet goed. Zij merkte ook heel veel spanning in de beenspieren. Als je op je rug ligt horen je voeten ietsje naar buiten te zakken van ontspanning en mijn voeten steken door alle spierspanning in mijn heupen en bovenbenen kaarsrecht omhoog. Dus over gebabbeld en ik zou er echt wel slim aan doen om mij eerst eens een paar weken volledig op rekken, strekken en soepeler worden te richten.
En nou wil ik dat best doen, maar ik ben daar zo slecht in. Een beetje zelf, thuis oefeningen gaan doen. Dat doe ik 1 keer en dan vergeet ik het weer. En dat is natuurlijk ook precies de reden waarom het inmiddels op een punt is gekomen dat het me hindert, na 2 jaar krachttraining en hardlopen en veel te weinig zorg voor lengte en souplesse in de spieren.

Dus ik zal moeten bedenken hoe ik dat goed kan doen. Wat voor oefeningen en wanneer. Een mooie eerste stap is in ieder geval even het yoga rooster er bij pakken en lessen boeken. Het was natuurlijk niet voor niets dat ik had bedacht dat dat goed voor me zou zijn.
Door eelke
#3346364
Had ik ook Kaela! Kwam vanuit mijn bekken, daarom waarschijnlijk dus zo'n last gehad van mijn knie. Ik moest op mijn rug liggen en mijn voeten naar buiten en weer naar binnen draaien, een voor een (links / /rechts). Heeft goed geholpen, nu kan links ook echt weer naar buiten (dat ging dus niet). (mijn voeten vallen trouwens door mijn x benen naar binnen hoor als ik lig ;D )
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346368
eelke schreef:Had ik ook Kaela! Kwam vanuit mijn bekken, daarom waarschijnlijk dus zo'n last gehad van mijn knie. Ik moest op mijn rug liggen en mijn voeten naar buiten en weer naar binnen draaien, een voor een (links / /rechts). Heeft goed geholpen, nu kan links ook echt weer naar buiten (dat ging dus niet). (mijn voeten vallen trouwens door mijn x benen naar binnen hoor als ik lig ;D )
Maar had je dan last van de beweeglijkheid in je gewrichten? Of echt van de spieren?

Klinkt wel prima te doen, voeten draaien. Voeg ik toe aan de oefeningen! Ik heb de wekker gezet om morgenochtend een half uir youtube yoga te doen! Met daarna eventueel nog specifiek wat oefeningen voor de benen. En dat ga ik elke dag doen, ik kan dat!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346390
eelke schreef:Spieren/peesaanhechting aan de binnenkant van mijn knie.
Oke. Ik heb last van de buitenkant. Maar gezien het feit dat ik last heb van de buitenkant, mijn hamstrings en mijn kuiten, zal de binnenkant ook al wel meedoen. Dus ik gooi de oefening erin!

Heb net mijn eerst thuis yoga lesje gedaan. Ik vond dat wat gek, thuis yoga doen. Maar zo smorgens vroeg in mijn eentje lukt het goed. Dus die ga ik er in houden, meneer ligt toch vrijwel altijd langer op bed dan ik. Heb ik mooi voor ik de dag begin, al heel wat rekken en strekken erop zitten!
Vannacht heb ik heel erg veel last van mijn benen gehad en daar slechter door geslapen. Maar net na de yoga lagen mijn voeten uit zichzelf al wat naar opzij, dus het is allemaal al meer ontspannen dan gisteren! Joepie!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door