Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3359661
eelke schreef:Is zwemmen dan niks Kaela?
Wow jullie denken fijn mee!

Ik vind zwemmen heel erg leuk, maar niet in het openbare zwembad. Ik heb vroeger op wedstrijdzwemmen gezeten en dan werkt het niet zo om tijdens de banentrek uurtjes te gaan zwemmen. Iedereen vind mij dan lastig en ik iedereen. Eerst deden ze nog wel 1 of 2 banen afzetten voor de snelle zwemmers, maar dat doen ze jammer genoeg niet meer.

Kettlebells vind ik niets Els. Ongetwijfeld een goede workout, maar ik vond alle oefeningen met kettlebells stom.

Kickboksen lijkt me erg leuk Sam28. Hebben we ook wel gedaan tijdens de personal training en vond ik leuk (en pijnlijk de dag er na!). Zou ik eens moeten zoeken wat hier in de buurt zit en of dat te combineren is met mijn onregelmatige rooster.

Siberienne, ik probeer in het dagelijks leven zoveel mogelijk te fietsen en te wandelen. Maar in de praktijk is zoveel mogelijk nog steeds niet heel erg veel. Lang niet genoeg om de conditie te verbeteren in ieder geval. Ruk dat het bij jou zo tegen zit, hopelijk kun je snel weer wat doen!
Door eelke
#3359663
Is er dan geen zwemclub in je buurt waarbij je je kunt aansluiten, die echt trainen?

Ik herken je probleem wel. Al is het hier wel de regel dat de langzame links zwemmen en de snelle rechts. Ik ben dan een snelle schoolslag, dus ik zit dan een na rechtst, in de golfslag van alle borstcrawlers. Da's wel opletten dat je niet verzuipt.

Bij een zwemclub heb je meteen wat druk van afgesproken trainingen en dus niet helemaal alleen jezelf hoeven motiveren?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3359664
eelke schreef:Is er dan geen zwemclub in je buurt waarbij je je kunt aansluiten, die echt trainen?

Ik herken je probleem wel. Al is het hier wel de regel dat de langzame links zwemmen en de snelle rechts. Ik ben dan een snelle schoolslag, dus ik zit dan een na rechtst, in de golfslag van alle borstcrawlers. Da's wel opletten dat je niet verzuipt.

Bij een zwemclub heb je meteen wat druk van afgesproken trainingen en dus niet helemaal alleen jezelf hoeven motiveren?
Nadeel van een zwemclub is dat er dan ook wedstrijden enzo bij gaan horen enzo. Daar heb ik allemaal niet zo'n zin meer in. Het gaat echt om gewoon lekker in beweging zijn.

Ja dat is wel opletten dat je niet verzuipt ja!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3359671
Een vriendin van me is lid van de reddingsbrigade en zwemt dan ook met hen. Ze zwemt ook bijzonder hard.
Ik weet niet waar je woont maar ik ken een goede club in Utrecht en Enschede. Ik vind kickboksen ook erg lekker, helaas zit de kickbokstoestand aan de andere kant van de stad en praktijk leert dat ik dan dus niet meer ga.
Door Siberienne
#3359686
Kaela schreef:Nadeel van een zwemclub is dat er dan ook wedstrijden enzo bij gaan horen enzo. Daar heb ik allemaal niet zo'n zin meer in. Het gaat echt om gewoon lekker in beweging zijn.

Ja dat is wel opletten dat je niet verzuipt ja!
En een triatlon club? Ik weet bv hier in de buurt dat die vrij laagdrempelige zwemtrainingen hebben zonder wedstrijden in het zwemmen
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3359728
Wat een leuke tips allemaal!

Ik herken het bij mezelf ook dat hardlopen best zwaar is en hoe zwaarder mijn lijf is hoe eerder kans op overbelasting. Dat is niet de meest ideale combi nee.

En nu wilde ik ook weer iets gaan doen, na maanden stil gelegen te hebben plus een lichaam dat hard op zijn flikker heeft gehad, maar helaas is de sportkelder nog niet gereed, kan wel boven iets doen. Dus toen dacht ik, ik heb nog kettlebells liggen, maar daar zat dus toen zulke suffe iinstructievideo's bij dat ik dat echt niet volhield, dodelijk saai. Dus Amy opgezocht en dat leek me toch anders. En inmiddels zit mijn eerste workout erop, en die 20 minuten gingen in een flits voorbij :D En voelt weer heerlijk. :) bedankt Els :biggrin2:

Ik vind groepslessen altijd lastiger in te richten, ben vaker savonds al weg en als het te laat is zo'n les stuiter ik de hele nacht het bed uit. En weekends lukt ook niet echt. Dus ja zelf doen is handiger, dus workout video's en hardlopen.
Alhoewel dat kickboksen lijkt me echt ook wel gaaf, maar geloof dat ik eerst toch even wat ritme moet gaan vinden in alles.

Hopelijk weet je ook nog iets te vinden Kaela
Door El_Kato
#3359750
Wij sporten sinds mei/juni bij een sportschool hier in de buurt, de dichtsbijzijnde om het zo makkelijk mogelijk te maken/houden :). En ondanks dat het zo een landelijke prijsvechter is schrok ik toch wat van het abonnement! We hebben dan ook de groepslessen extra en maandelijks opzegbaar en dat is volgens mij ook de duurste variant. Maar wilde eerst eens kijken hoe fanatiek we zijn en niet gelijk een jaar ergens aan vast zitten. We gaan toch wel 2 a 3x in de week. Meestal een groepsles bodypump, kickboxen, grid of cx works. Dat vinden wij de leukste lessen. Deze zijn intensief, je merkt dat je echt wat gedaan hebt en niet zo van de huppel daar zijn we nl niet zo van. Ik ben er eigenlijk wel enthousiast over ben niet extreem afgevallen maar mijn lijf toont wel beter en voelt ook beter. Merk ook duidelijk verschil wanneer ik een lange wandeling heb gemaakt ben veel minder stijf daarna en heb veel minder last van heupen en benen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3362291
Ooooooh my, ik heb spierpijn van de yoga!

Gisteren twee uur lang aerial yoga gedaan en het was zooooo leuk. We mochten heel lang ondersteboven bungelen en hebben precies mijn probleem gebieden heel erg gerekt. Heerlijk! En nu voel ik dus wel dat dat ook hard werken was voor de spiertjes!

Van actie over wat te doen qua sporten is verder nog niet veel gekomen, omdat ik nu vrij plotseling 7 weken full time in opleiding zit. Maar ik ga via mijn werk weer lid worden van de sportschool. Het is een hele luxe sportschool, met sauna en zwembad. En sinds kort staat op dinsdag een hele lieve vriendin achter de balie, dus de dinsdagavond lijkt me dan een geschikte avond. Komt er nog een gezellig aspectje bij. Wat ik dan precies ga doen verzin ik nog wel.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3363968
Hoe is het met sportief BP?

Ik ben even blij, ik ben bijna aan het einde van mijn 5K run app.
5K betekend binnen de app dat je 35min kunt hardlopen, ik zit nu op de 25min en dat ging vanochtend heel lekker (dat is 3,5km). Ik wil morgen 4 kilometer lopen met een pauze op de 2. Ik moet de kat van een vriendin voeren en vind dat ik dat wel heen en weer hardlopend kan doen. :)
Lang geleden dat ik zo lang heb kunnen volhouden. Ik wil me in januari voor een 5K run inschrijven die eind januari is. Dan hou ik wat motivatie. ;D
Door Siberienne
#3363971
Ik heb 3x gelopen afgelopen week, 2x zonder en 1x met 1 dp motor erbij. 3x3,5 minuut ongeveer, dus met wandelpauze en so far so good.

Daarbij ga ik 2 pw nordic walken maar fat moet ik uitbreiden nu naar 4-5pw vd sportarts en dat is nog wel een ding. Maar goed, de schouder gaat vooruit, ook meer oefeningen erbij. Nieuw jaar nieuwe voornemens

Dp=dogpower. Shad zag reeen ...
Door Siberienne
#3363984
sam28 schreef:Lekker! Maar wat is een dogpower motor?
Een vd honden aan de heupgordel. Als die volle bak gaan sleuren ga je ineens heeeeel hard (2 honden probeer ik niet eens- geen idee waar ik dan eindig
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3363987
Siberienne schreef:Een vd honden aan de heupgordel. Als die volle bak gaan sleuren ga je ineens heeeeel hard (2 honden probeer ik niet eens- geen idee waar ik dan eindig
ik heb vorige week een paar honderd meter met die 2 joekels gerend tijdens de wandeling :biggrin2: Was best grappig. Fozzy rent normaal sowieso voorop, zonder te trekken, en Oli ging dus precies ernaast rennen. :D Ok afremmen is wel een puntje . Ik dacht karretje erachter

Verder ben ik nog niet aan het hardlopen, daarvoor moet ik eerst minimaal 4 kg kwijt. Ik sport nu met zware gewichten, dat is heel stuk minder blessure gevoelig dan hardlopen. Als dat allemaal loopt en ik weer wat fitter ben dan denk ik pas aan hardlopen. Hoop wel dat dat over een maand of 2 dus kan
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door