Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334859
Oke het was geen griep en geen hooikoorts, maar een van de ergste migraineaanvallen in jaren. En voor ik dat doorhad heb ik nog ei op brood gegeten, gatver wat ben ik misselijk geweest.

Morgen heb ik avonddienst. Maar even zien hoe het dan gaat.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3335050
Gister de tweede yogales en nu dikke spierpijn! En een kop vol snot, dus ik voel me reuze fit. Maar het was heel erg leuk en ik heb al besloten dat zolang de financien het toelaten in hierna wel een leskaart wil.
Door Too
#3335067
Kaela schreef:Gister de tweede yogales en nu dikke spierpijn! En een kop vol snot, dus ik voel me reuze fit. Maar het was heel erg leuk en ik heb al besloten dat zolang de financien het toelaten in hierna wel een leskaart wil.
:biggrin2:

Yoga is echt heel fijn voor je lijf
goed drinken de uren na een les!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3335120
Too schreef::biggrin2:

Yoga is echt heel fijn voor je lijf
goed drinken de uren na een les!
De beginnerscursus is van 20.00-21.30 en liep een half uur uit. En ik moest weer heel vroeg op, dus thuis al snel naar bed gegaan. We krijgen wel elke keer een kopje thee aan het einde van de les.

Ik ga het lesrooster eens bestuderen om te zien wat na volgende week qua tijd en soort les interessant is om te gaan uitproberen. Ik ben helemaal geen avondmens, dus hopelijk hebben ze iets leuks op een moment dat ik overdag kan. En dan zal ik zeker goed drinken na de les! Spierpijn valt inmiddels al weer heel erg mee!
Gebruikersavatar
Door devillovesangel
#3335121
Ik vind yoga ook echt fijn. Ik ben best een stijve hark en yoga maakt dat een stuk minder :biggrin2: Voorheen was er op vrijdagavond een yogales bij de box waar ik crossfit, maar er was te weinig animo. Ik vond het juist een fijne combinatie...eerst een training en dan yoga als cooling down.
Omdat het binnen mijn abbonement viel kon ik dit makkelijk doen, maar naast het hardlopen en crosfitten ook nog ergens yogalessen gaan volgen gaat ik financieel niet trekken. Het zou fijn zijn als ze het weer in het rooster opnemen...
Door Siberienne
#3335156
Leuk dat het zo goed beviel Kaela!


Hier geconstateerd dat we in 11 dagen zo’n 170 km gelanglauft hebben. Meer dan ik dacht. Telt toch door (bijna) elke dag op de latten staan. Ik schat zo 2/3 met en 1/3 zonder hond. Zelfs de honden zijn moe. Maar ja, die springen bij onze sneeuwschoen wandelingen ook nog eens door de diepe sneeuw....

En vaak ook nog een yoga practice om de boel soepel te houden, erg lekker bezig geweest!

Nu paar daagjes rust, thuis eens kijken waar we weer mee gaan beginnen. heb iig weer wat meer ‘conditie’ :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door devillovesangel
#3335344
De bedoeling was een duurloop van 19 km, maar na 12km was ik behoorlijk verstijfd en heb ik hem ingekort tot 15 km. Van een lange duurloop wordt ik altijd wel wat stijver, door het langzame tempo, maar de kou maakte het nog erger en het leek mij verstandiger om lekker thuis te gaan opwarmen :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3335359
Wow Siberienne, dat is een heel sportieve vakantie geweest. Is alles ook goed gegaan op de boot? Dat was met een van de twee heren toch een beetje een dingetje vooraf?

Ik kan me goed voorstellen dat de kou de verstijving verergert Devilovesangel. Gelukkig kun je dan inkorten en 15 km is nog een heel eind!

Ik heb zaterdag krachttraining gedaan en gister paardrijles gehad. Ik heb zo ongeveer overal spierpijn, maar vooral in mijn hele buik. Heb ik goed mijn best gedaan!
Morgen plasma doneren, woensdag staat er weer een loopje op het programma. En als ik nou slim ben (en dat ben ik op zich best wel :P ) ga ik vandaag even lekker aan het rekken, strekken en rollen met de foamroller. Zodat ik woensdag ook echt lekker fris en fruitig ben!
Door zurca
#3335384
Iedereen is (weer) aardig sportief bezig goed hoor!!

Fijn dat de yoga bevalt Karin. Ik zal eens gaan rondkijken of het in ons dorp ook ergens gegeven wordt. En er is over lezen wat het nu precies is want ik heb er ook een wat "zweverig" beeld bij :-[ ;)
Siberienne, zo dat is een behoorlijk actieve vakantie geweest. In zo'n prachtige omgeving zal dat geen straf geweest zijn en dan ook het meeste samen met je hondjes.... heerlijk genieten zal dat zijn.
Devillovesangel, pfhoeee 15 km....wat een eind zeg! Knap!

Het lukt mij nog niet om ook op de donderdag te gaan hardlopen. Sindskort werk ik op de dinsdagavond en de donderdagochtend ook een paar uurtjes. De dinsdagmiddag werk ik een uurtje of 3 a 4 en woensdag werk ik heel de dag. 7 uur beginnen tot het werk klaar is (meestel zo tussen 16 uur en 17 uur.) Lichamelijk best zwaar werk. Nu dus op donderdagochtend ook werken ook weer om 7 uur beginnen. En daar moet mijn lichaam aan wennen.
Vanmiddag hardlopen gaat 'm door de kou niet worden. Heb vanmorgen al 6.5 km gewandeld, deels, door de polder en de wind is daar echt heel gemeen koud.
Door Siberienne
#3335495
Yoga heeft ook zweverige aspecten. Soms moet ik mijn best doen om niet in de lach te schieten. 1x invaljuf gehad die ik helemaal niks vond. Maar mijn eigen juf is een leuk mens. En dat is wel belangrijk, dat je je thuis voelt bij de docent(e). Sfeer is bij ons relaxed, iedereen heeft eigen motivatie om te komen en da’s ok. En bij mijzelf scheelt het soms per les wat ik ‘meeneem’. Wel bekangrijk; meldt het als je klachten hebt ergens, dat wordt bij ons nadrukkelijk gezegd. Want het gaat niet om het behalen vd houding, maar meer om hoe ke het doet dan om ‘hoe ver’ je komt en Sons zijn aanpassingen nodig en gewenst. Manlief en ik doen nu even lang aan yoga, sommige houdingen zijn voor mij appeltje eitje en voor hem niet te doen en omgekeerd. En zelfs van les tot les wisselt dat nog wel bij mij. Jezelf dan toestaan ‘tandje minder is ook goed’ was een goed leermoment ....

Ik vond jet heerlijk weer eens goed fysiek bezig te zijn geweest.

@karin boot ging redelijk, maar Spot vindt het nog steeds geen feest. Volgend jaar verzinnen we denk ik toch wat anders. Hij had een hele handdoek compleet versnipperd, dus toch wel stress gehad...
Door Too
#3335520
Onze yoga-juf heeft het , als je het heel moeilijk vindt, over de intentie.... het is je intentie een houding uit te voeren en dat is wat telt
Dat maakt het een stuk beter te verteren als het er niet helemaal zo uitziet als bij haar :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3335586
Ik heb zelf een tijdje yoga gedaan waarbij de oefeningen (asana's) werden uitgevoerd op je ademhaling waardoor je in een flow komt. De focus lag gelukkig niet op lenigheid want ik ben echt een stijve hark ;D Deze juf was ook niet zweverig ingesteld maar gericht op ontspanning en lekker bezig zijn.
Tegenwoordig doe ik pilates. Dit is sterk gericht op het versterken van de 'core'. Gelukkig weer een juf die niet zweverig is ingesteld. Eenmalig pilates gehad van een vervanger, die was wel meer zweverig en dat is dus duidelijk niet mijn ding :biggrin2:

Kortom, hoe zweverig het is hangt heel sterk af van degene die het geeft ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3335824
Met mijn intentie was niets mis gisteren tijdens de laatste yogales. Ik heb op mijn kop gestaan ;D

Van het weekend maar even een leskaart kopen en gaan bekijken welke lessen ik uit ga proberen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3335834
Yoga staat idd. Nog op mijn lijstje, maar ook ik ben bang voor te zweverig. Dat hmmmmmmmmm etc. Is niet aan mij besteed. Liever sportyoga of zo. :biggrin2: Dat jezelf steeds verder rekken en concentreren op houding etc, dat is hetgeen ik wel zou willen.

Oja iemand een leuk beginners hardloopschema? :biggrin2: Als ik vandaag niet weer hoofdpijn heb ga ik vanmiddag eens weer beginnen :D
Wil het weer 2 a 3 x per week gaan doen. Maar ik heb nu nog overgewicht ( 10 kg ) en een hardloopconditie van niks ::) Dus dat moet de eerste weken zeker rustig opbouwen
Gebruikersavatar
Door devillovesangel
#3335843
Kaio schreef:
Oja iemand een leuk beginners hardloopschema? :biggrin2: Als ik vandaag niet weer hoofdpijn heb ga ik vanmiddag eens weer beginnen :D
Wil het weer 2 a 3 x per week gaan doen. Maar ik heb nu nog overgewicht ( 10 kg ) en een hardloopconditie van niks ::) Dus dat moet de eerste weken zeker rustig opbouwen
Ik vind dit erg fijne schema's :) https://www.runnersworld.nl/hardloopschema-s/
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door