Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3337754
Ik kijk inderdaad wel veel op mijn klokje. Zeker nu met die hele korte intervallen, die zijn voorbij voordat je er erg in hebt. Maar ik durf met mijn kuitjes niet op gevoel te lopen. Mijn conditie overschrijdt altijd de belastbaarheid van mijn kuiten en dat merk ik altijd te laat.

Ik zou gisteren gaan hardlopen, maar na een hele dag (en dan bedoel ik echt de hele dag, wat een volksverhuizing was het) schoonmaken, kwam ik gisteravond haast niet meer van de bank. Ik moet zo naar de fysio, dus afhankelijk van de behandeling doe ik vandaag niets, een wandeling naar mijn werk of vanavond nog een loopje. En dan donderdag weer, dus dat is anders ook wel te overzien.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3337759
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik volg het strikt omwille van mijn bescherming. Enerzijds ter uitdaging als het eens moeilijker loopt en anderzijds ter bescherming als ik me topfit voel , en dan gauw te veel doe waarvan ik de volgende dag de rekening krijg. Ik heb nl. Te lange spieren en pezen en die zijn erg gevoelig voor overbelasting.
Ik hoef eigenlijk niet op mijn horloge te kijken want die trilt en maakt een geluidje als een interval eindigt/begint.
Door zurca
#3337768
Ik heb wel makkelijk praten besef ik mij ook... Als je blessuregevoelig bent dan is het wel verstandig om goed bij te houden wat en hoe ver je loopt.

Hopelijk heb ik donderdag nog genoeg energie om weer een rondje te gaan doen.
Door Siberienne
#3337798
Ik moet vd fysio lopen zonder hijgen en zonder pijn(tjes) en dan van daaruit schema maken, dus niet dat ik mezelf ‘uitpers’ hoor ;) vandaag nogal hoofdpijn maar misschien da’k straks toch even probeer.
Laatst gewijzigd door Siberienne op di 10 apr 2018, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3337806
Vandaag ook weer geweest. Ging wat moeizamer. Meer hijgen vooral. Kan aan het warmere weer gelegen hebben en aan de toch op en neer bospaden. Maar ik heb het toch maar volgehouden :D
Uiteindelijk voelde dat toch goed :biggrin2:
Kunnen we morgen schaamteloos uit eten :biggrin2: ;D

Wellicht morgen ook maar rennen aangezien mijn enige wandelschoenen vol met zeewater zijn gelopen ::) golf kwam veel hoger dan gedacht....
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3337812
Goed bezig Kaio! Het is ook wel heel warm opeens he. Vorige week nog in de winterbroek en jasje aan, nu in de zomerkleren.

Ik skip vandaag, ben vanmiddag met een migraineaanval naar huis gegaan. Gelukkig heb ik hem goed weg kunnen slapen, maar hardlopen is nu echt teveel van het goede. Maar morgen zou ik doneren en dat zeg ik nu af, want dat gaat niet goedkomen zo kort na een aanval. Dus dan kan ik, als ik me dan beter voel, juist wel gaan hardlopen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3337957
Whoop whoop, heerlijk gelopen.

Was om 15.00 uur klaar met werken, naar huis gefietst. Daar bleken mijn aardbeienplantjes al geleverd te zijn, dus die eerst geplant. En toen samen met meneer mijn ronde gedaan. Hij houdt mij lopend bij ;D , dus zo lang ik nog korte intervallen loop kan hij mee. Was heerlijk in de zon.

Ben op zulke momenten heel erg blij met mijn nieuwe urenverdeling. Eerst deed ik 4*8 met 1 dag vrij. Nu werk ik mijn uren over 5 dagen verspreid en dat geeft zo fijn de ruimte voor middagen zoals deze.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338567
Ook lekker zo even na je werk er nog tijd voor hebben ;)

De laatste keer stond er enorm veel wind op vakantie en was het maar 10 graden, dat ging dus redelijk. Nu bijna een week verder, afgelopen maandag geweest en moet vandaag dus ook nog... oh oh, maar minimaal 14 draadjes warmer. En ik moet ophogen best wel wat....Ben benieuwd hoe me dat gaat bekomen nu het plots warmer is......
Maar ja moet me wel weer aan schema houden, van mezelf :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3338595
Hoe ging het Kaio? Mij lijkt dat je met zo’n temperatuurstijging best rekening mag houden. Iets minder lopen is nog steeds lopen he!

Ik heb gister 13*1 minuut gelopen. En dan ben ik met twee minuten tussendoor wandelen alweer dik 40 minuten onderweg. Ik had het gister ook erg warm, maar ik doe het beter op warmte dan op kou. Dus ik vond het wel lekker in mijn korte broekje.
Ik begin wel op het punt te komen dat ik boven mijn huidige conditie begin te komen. Gister na het lopen echt wel hele moeie benen. Maar daar worden we beter van!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338600
Ik was om 16 uur gegaan. Wel een route met schaduw.
Ging me nog verbazend goed! :D Kan meer als ik denk dus :biggrin2: Ik heb 2x 5,3 en 2x 3,2 gedaan.
Gaf wel weer een lekker gevoel .
Heb nu nog een broek over de knieën, hoop na een paar maanden weer een korte aan te kunnen :biggrin2:

Jij ook goed bezig! 13 x 1 minuut is ook al heel wat met dit weer! Alhoewel het wel fijner weer is dan harde wind, vrieskou of regen he!
Jammer dat ik niet morgens kan met dit weer ( hondjes gaan voor he die krijgen dan de lange wandelingen)
Door Siberienne
#3338612
Ik vond het te warm. Heb vorige week donderdag en zaterdag gelopen, wilde eigenlijk dinsdag weer maar er kwam wat tussen en ik vond het wandelen gisteren als zo heet. Nu voel ik me een slapperd :biggrin2: :biggrin2: nu jullie wel gewoon zijn gegaan. Nou liep het hier wel tegen de 30C... en ja. jut en jul gaan voor, die krijgen de koelste loopjes.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338619
;D
Ik heb tegen mezelf gezegd er is altijd wel iets mis met het weer, geen smoesjes :biggrin2:

Ik moet wel een heel wat water tanken vantevoren, tijdens heb ik 300 ml bij me die was ook op. En daarna moet ik ook nog water tanken
Anders krijg ik hoofdpijn...trouwens heb ik met dit weer ook met niks doen moet echt water blijven drinken
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338652
Zo weer geweest. Merk wel verschil tussen schaduw en in de zon. Duh...
In de zomer wordt het wel even kijken ivm dazen maar die zijn er gelukkig nog niet dus zorgen voor later...

En heel fijn, het laatste stukje gaat bergop in de volle zon... :wall: :boxing: haha nog ff uitsloven op het laatst.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3338704
Kaio schreef:;D
Ik heb tegen mezelf gezegd er is altijd wel iets mis met het weer, geen smoesjes :biggrin2:

Ik moet wel een heel wat water tanken vantevoren, tijdens heb ik 300 ml bij me die was ook op. En daarna moet ik ook nog water tanken
Anders krijg ik hoofdpijn...trouwens heb ik met dit weer ook met niks doen moet echt water blijven drinken
Dat is wel waar, maar met grote temperatuurverschillen en vooral warmte moet je toch ook wel oppassen. Wil niet zeggen dat je niet moet gaan hoor, maar wel goed opletten. Je lijf wordt er ook niet beter van als je door de warmte bevangen raakt of zoiets.

Lekker dat je vandaag ook weer fijn gelopen hebt! Ik heb vandaag geskipt. Want morgen gaat sporten niet door vanwege teveel afmeldingen voor de les. Dus dan kan ik lekker uitslapen en op mijn gemak aan de slag. Heb vanavond lekker in de tuin gewerkt, moest ook nodig gebeuren.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338737
Ja warmer als dit moet het niet zijn voor mij om te rennen. Met genoeg water ging dit wel nog.
Tuin werken daar vond ik het wel te warm voor :biggrin2: ( ligt op zuiden grotendeels,moet toch maar eens een grote boom planten of zo ....)
Vandaag gaan we andere sport doen, eerst in een dik duikpak wurgen, ::) en dan het water in :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door