Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3313538
Wow, mooi Siberiene! Dat is echt een leuke omgeving om in rond te rennen! Hoe is het met je vriend gegaan? Heeft hij de tocht volbracht? Wat een monsterprestatie!

Ik had vandaag de proefles krachttraining. Of nou ja, ik heb gekeken, want ik heb de afgelopen week griep gehad en meedoen was nog geen optie. Vond het wel erg leuk, het is een heel kleinschalig bedrijfje wat vooral personal training doet en small group training. Sfeer was goed, oefeningen waren mij allemaal bekend en de uitvoering past goed bij mij.
Dus ik ga me hier voor opgeven en dan in ieder geval de eerste 3 maanden ook nog 1 keer per week met mijn buddie op de sportschool. Daarna zien we wel verder, ik vind het financieel een beetje to much om het beide te blijven doen, maar eerst zo de boel maar weer eens oppakken en dan zien we over drie maanden hoe we verder gaan voor wat betreft de krachttraining.
Komende week heb ik een hele rare week voor de boeg, maar vanaf die week er na heb ik weer een redelijk normale planning en ga ik het hardlopen ook weer echt inplannen. Komt alles weer mooi op de rit.
Door zurca
#3313865
Hardloopkleding is de tas niet uit geweest in Limburg ::)
Dus hard bezig mezelf op te peppen om weer te beginnen, misschien vanavond als het weer het een beetje toelaat...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3314308
zurca schreef:Hardloopkleding is de tas niet uit geweest in Limburg ::)
Dus hard bezig mezelf op te peppen om weer te beginnen, misschien vanavond als het weer het een beetje toelaat...
Nou, het weer is echt motivatie nummer 1 momenteel he ::)

Ik heb vanmorgen mijn eerste sportles gehad. Het zal steeds een afwisseling tussen TRX en cirquittraining worden. Dit keer was het veel TRX. Ik heb zomaar het vermoeden dat ik morgen wel een beetje last ga hebben :cool:
Door Siberienne
#3315785
In de vakantie een keer of 5 gelopen. 3 keer kleine rondje vanuit ons huisje (bijna 4 km) en twee keer wat langer, maar dat was met 2 (!) DP. Jut en jul waren zo ongedurig dat ik dacht, laat ze maar eens werken...
Wel beetje vals gespeeld door Shadow zijn 'niet trek tuig' aan te doen, omdat ik zeker bergaf anders niet zeker weet waar ik eindig. Hij vindt dat ook niet zo'n punt, hij trekt iha toch niet zo, draaft gewoon netjes mee. Het is echt wonderlijk hoeveel minder (!) ze trekken als we draven. Spot was echt niet te harden soms in het bos, bleef van links naar rechts en naar voren snokken (beetje overprikkeling) en dan tuigje om. Commando 'hike' en hup, daar is de focus, we gaan en hij kijkt wel maar loopt gewoon keurig door. Niks geen gesnok.... ok, tenzij er iets oversteekt oid. En omlaag gaat wel lastiger met hond.

Vond ik ook enige nadeel aan lopen met honden aldaar: je kunt met hun niet lekker bergaf stuiteren want dan ga ik te hard eindigen. Er moet altijd nog geremd kunnen worden ;)

Maar goed: we hadden lol. Vooral de ene keer bult-op dat ze wel allebei in hun harnas konden hangen en ze een hertje oid roken. Pfffff...

Paar plaatjes van mijn trail avontuurtjes;
IMG_3380.JPG
IMG_3380.JPG (1.52 MiB) 2324 keer bekeken
Uhm.. is dit nog een pad? Gelukkig konden we naar links voor de mega plas
IMG_3321.JPG
IMG_3321.JPG (1.86 MiB) 2324 keer bekeken
Schoentjes eindelijk van modder voorzien
IMG_3320.JPG
IMG_3320.JPG (1.71 MiB) 2324 keer bekeken
Want hier moest ik doorheen
Laatst gewijzigd door Siberienne op za 30 sep 2017, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Siberienne
#3315788
IMG_3234.JPG
IMG_3234.JPG (806.84 KiB) 2324 keer bekeken
Niet genomen tijdens het rennen, maar hier ging mijn rondje langs,
IMG_3265.JPG
IMG_3265.JPG (1.51 MiB) 2324 keer bekeken
Klaar voor de (her) start

Sinds we thuis zin 1 ronde gelopen, ging best aardig. 1x 13 en 1x 8 minuten, tempo nog steeds rond de 6 min de km. En nog steeds braaf 2x per week naar krachttraining bij de fysio, ook dat gaat vooruit. Mijn rug kan meer hebben. Nu ook inmiddels een aardig setje oefeningen op thuis te doen, dus ga proberen dat ook nog 1x per week extra te doen. Op vakantie ook gelukt om 6x te oefenen in twee weken. Sta versteld van mezelf, ik ben meestal niet zo'n consequente oefenaar...

Moest wel even lachen; fysio was gewichtjes voor mij uit de kist aan het zoeken. 1 kilo. Hij moest nogal graven want die gebruikt hij bijna nooit. :P Tsja, krachttraining is een relatief begrip :biggrin2: ;D
Door Siberienne
#3315817
Kaela schreef:Wow, mooi Siberiene! Dat is echt een leuke omgeving om in rond te rennen! Hoe is het met je vriend gegaan? Heeft hij de tocht volbracht? Wat een monsterprestatie!

Ik had vandaag de proefles krachttraining. Of nou ja, ik heb gekeken, want ik heb de afgelopen week griep gehad en meedoen was nog geen optie. Vond het wel erg leuk, het is een heel kleinschalig bedrijfje wat vooral personal training doet en small group training. Sfeer was goed, oefeningen waren mij allemaal bekend en de uitvoering past goed bij mij.
Dus ik ga me hier voor opgeven en dan in ieder geval de eerste 3 maanden ook nog 1 keer per week met mijn buddie op de sportschool. Daarna zien we wel verder, ik vind het financieel een beetje to much om het beide te blijven doen, maar eerst zo de boel maar weer eens oppakken en dan zien we over drie maanden hoe we verder gaan voor wat betreft de krachttraining.
Komende week heb ik een hele rare week voor de boeg, maar vanaf die week er na heb ik weer een redelijk normale planning en ga ik het hardlopen ook weer echt inplannen. Komt alles weer mooi op de rit.
Had je berichtje helemaal gemist! Ja, hij heeft de tocht volbracht. Er wel langer over gedaan dan 'nodig' (lees paar fouten gemaakt die veel tijd gekost hadden) maar hij loopt alweer zijn rondjes, en probeert mijn man over te halen tot samen trainingskampen enzo :biggrin2: ;D ze gaan hun gang maar! Manlief heeft ook heerlijk gelopen in de Morvan, zijn knie gaat eindelijk ook echt beter dus da's ook mooi. Zijn ambitie is wat bescheidener nog ;) ;) ;) maar hij heeft er weer lol in.

Jij nog naar training geweest? Klinkt goed!

@dinky dank je! ;) zeg ik ook tegen mezelf hoor, moest er wel even om lachen..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3315820
Siberienne schreef:Had je berichtje helemaal gemist! Ja, hij heeft de tocht volbracht. Er wel langer over gedaan dan 'nodig' (lees paar fouten gemaakt die veel tijd gekost hadden) maar hij loopt alweer zijn rondjes, en probeert mijn man over te halen tot samen trainingskampen enzo :biggrin2: ;D ze gaan hun gang maar! Manlief heeft ook heerlijk gelopen in de Morvan, zijn knie gaat eindelijk ook echt beter dus da's ook mooi. Zijn ambitie is wat bescheidener nog ;) ;) ;) maar hij heeft er weer lol in.
Wat gaaf!

Lol is altijd het belangrijkste. Je foto's met de hondjes zijn ook heerlijk! Echt lekker samen genieten!

Ik heb inmiddels 2 lessen krachttraining gehad. De eerste keer echt mega spierpijn, vorige week gewoon spierpijn. Afgelopen dinsdag en vrijdag mijn eerste rondjes weer hardgelopen. Ben dus mooi terug bij af met 1 en 2 minuten intervallen en die vallen me nog zwaar ook. Echt een domper, maar ja.

Wat ik vooral heel naar vind, is dat mijn beenspieren savonds, als ik ga slapen, een soort stuiptrekkingen krijgen. Iemand enig idee wat dat is? Het gebeurd alleen als ik in slaap aan het vallen ben, dus ik denk dat het iets met ontspannen te maken heeft. Maar door die stuiptrekkingen kan ik niet slapen en na een tijdje doet het ontzettend zeer. Meestal helpt een flinke massage wel, maar daar ben ik dan weer een beetje afhankelijk van mijn meneer van. Die dat elke keer weer lief doet, alleen gister lag ie al te snurken. Ik moet zeggen, na de twee rondjes was het wel heel erg. Normaal is het oncomfortabel, nu was het echt pijnlijk.

Vanmorgen was de derde les krachttraining, maar mijn hormonen gooiden heel flink roet in het eten. Nu mag ik hopelijk woensdag inhalen, als er plek is. Morgen verwacht ik me wel weer fit te voelen, maar nou twijfel ik tussen een rondje lopen of naar de sportschool. Ik weet niet zo goed of ik te hard van stapel loop als ik morgen weer ga lopen, al is dat normaal gesproken in een schema vrij normaal om na 1 rustdag weer te gaan, toch?
Door Siberienne
#3315823
Op zich zou een rustdag ertussen genoeg moeten zijn, probeer ik in de opbouw ook aan te houden.

Met die krampen, had ik in de vakantie ook een beetje last van. Heel onrustige benen alleen deed het bij mij niet echt zeer. Ik denk dat het te maken heeft met spieren die aan het wennen zijn aan inspanningen. Ga je uit, ga zij nog even nafeesten. De rotzakken. Gaat het weg als je de spier die krimpt bewust even beweegt?

Je zou evt wat extra magnesium kunnen proberen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3315825
Siberienne schreef:Op zich zou een rustdag ertussen genoeg moeten zijn, probeer ik in de opbouw ook aan te houden.

Met die krampen, had ik in de vakantie ook een beetje last van. Heel onrustige benen alleen deed het bij mij niet echt zeer. Ik denk dat het te maken heeft met spieren die aan het wennen zijn aan inspanningen. Ga je uit, ga zij nog even nafeesten. De rotzakken. Gaat het weg als je de spier die krimpt bewust even beweegt?

Je zou evt wat extra magnesium kunnen proberen?
Als ik wakker genoeg ben om bewust te bewegen, is het direct weg. Maar begin in dan weer in slaap te zakken, komt het terug.

Ik slik wel al magnesium, maar wat extra is misschien wel even goed. Ik slik een merk waar je 3 keer per dag een pil van moet en ik neem er alleen smorgens 1. Vanuit het idee dat je voedingsstoffen vooral uit je voeding moet willen halen en niet volledig uit pillen. Maar ik belast mijn beenspieren nu natuurlijk wel opeens veel meer, dus misschien is tijdelijk meer slikken geen verkeerd idee.
Door Siberienne
#3316880
Hoe is het met de lopers hier?

Afgelopen week maar 1x gelopen, ik vond het zaterdag te nat en toen werd ik zondag wakker met blaasontsteking. En dat loopt niet :-X

Ik ging wel hard vorige week, keurige 5:30 de km maar was met 1 DP. Scheelt toch wel blijkbaar, hoewel hij op 't laatst niet meer sleurde.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3316883
1 DP?????

Met een blaasontsteking loopt niet nee. Met een kneuzing op je scheenbeen door keihard stoten ook niet. En deze week is het weer lastig plannen, zucht. Idee is nu om woensdagmorgen een heel klein rondje te doen voordat ik naar Utrecht ga. En dan zondag weer. Het hele idee van mijn nieuwe rooster komt nog niet zo uit de verf helaas.
Door zurca
#3316892
Ik ben nu inmiddels een maand of twee niet wezen hardlopen. Ik loop al weken met een "ben niet ziek maar het zit er aan te komen gevoel" en vorige week kwam het dus er aan en was ik snot verkouden. Nu niet echt ziek meer maar ik voel me echt nog niet top.
Ik wil proberen volgende week weer een keer te gaan en vrees met grote vrezen dat ik ook terug bij af ben :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door