Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3334107
Kaela schreef:Wow Zurca, dat is echt een heel fanatiek begin! Niet overhaasten hoor, als je lijf het genoeg vindt, is het genoeg!

Ik sta ook te popelen. Had met mezelf afgesproken na de vorst weer te beginnen. Want die vorst is echt te koud als je met inni mini intervallen moet beginnen. Maar gister iets te enthousiast aan de poets geweest, dus geen tijd meer en vandaag werd mijn avonddienst een tussendienst. Wel heerlijk heen en terug naar mijn werk gelopen en daarmee heb ik de afgelopen weken ook echt wel veel goeds voor mijn start conditie gedaan.

Nu is de planning woensdag. Dan heb ik zeker weten avonddienst, dus dan kan het mooi. Ik ga met iets van 5 keer 1 minuut starten en dan rustig opbouwen. Heb het gevoel bij minder dan nul te moeten beginnen en wil mijn kuiten alle kans geven goed mee te komen.
Goed van je dat de plannen er weer zijn om weer te beginnen!!
Ik hoop voor je dat je nu eens probleemloos kunt gaan lopen :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334115
zurca schreef:Goed van je dat de plannen er weer zijn om weer te beginnen!!
Ik hoop voor je dat je nu eens probleemloos kunt gaan lopen :)
Dat is lief van je! Dank je! Ik hoop dat jij er meer plezier in krijgt, je bent goed bezig!
Gebruikersavatar
Door devillovesangel
#3334133
Wat leuk om hier een aantal hardloper tegen te komen :)

Ik loop zelf alweer een jaar of 16, met tussenpozen, hard. 3 vervelend blessure gehad waardoor ik even uit de running was en een jaar of 10 geleden erg ziek geworden en soms ook gedwongen wordt tot rust.
Ik kan de ene week 3 x naar buiten gaan en de andere week alleen maar plat op de bank liggen, omdat mijn lijf te moe is om te bewegen.
Ondanks dat sporten ook een aanslag is op mijn lijf voel ik mij wel fitter dan in de periodes waar ik door blessures helemaal niet kon sporten.

Nov/dec/Jan minder gesport vanwege de pup, die koste mij meer energie dan ik van te voren bedacht had. Nu weer rustig aan aan het opopbouwen :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334306
Gister mijn eerste rondje gelopen! Ik heb mezelf voorgenomen heel, heel, heel rustig aan te beginnen. Mijn kuiten en schenen voelen nu heel erg goed en dat wil ik zo houden. Hoe rustiger ik begin, hoe meer kans ik mijn kuiten geef met de belasting mee te groeien. En ik heb geen haast.

Vanavond heb ik mijn eerste les yoga. Is een cursus van 3 lessen voor beginners, waarin we van alles uitgelegd gaan krijgen. Daarna mogen er twee proeflessen gedaan worden om te zien welke vorm van yoga het beste past. Ik ben heel benieuwd!
Tussen mijn werk en de yoga heb ik ook nog mijn maandelijkse massage, dus het is een mooi dagje zo.

Morgenmiddag heb ik weer tijd voor hardlopen, maar ik kijk even hoe de yoga valt. Anders kan ik van het weekend weer, want ik heb een lekker lang weekend vrij, dus mogelijkheden genoeg. Lekker!
Gebruikersavatar
Door devillovesangel
#3334314
Ik heb dit topic even doorgelezen en Karin jouw klachten lijken verdacht veel op die van mij. Spieren die vollopen en vliezen die niet verder op kunnen rekken. 16 jaar terug had ik hetzelfde probleem met mijn schenen...na een hele poos aanmodderen bleek het het loge-syndroom te zijn en dat is operereerbaar. Ik zag in dienst en rust nemen was in de eerste instantie geen optie...hierdiir werd het zo erg dat ik op een gegeven moment zelfs pijn had tijdens gewoon wandelen :(

Via een kijkoperatie snijden ze het vlies open, je moet daarna gelijk weer beginnen met lopen zodat het vlies weer dicht kan groeien maar wel met meer ruimte.
5 jaar later had ik het ook nog eens in mijn kisten en ook hier weer een kijkoperatie voor gehad.
Beide operaties stellen weinig voor en als het goed gaat wandel je dezelfde dag pijnvrij het ziekenhuis uit.
Bij mijn kuitoperatie raakt ze een ader waardoor ik aan een been een iets groter liteken heb en had ik wel pijn aan dat been naderhand(gelukkig onder narcose dus niks van gemerkt).

Ze kunnen dit trouwens alleen vasstellen door een drukmeting uit te voeren. Je krijgt dan kleine naaldjes in je schenen/kuiten en moet dan gaan hardlopen. Op die manier kunnen ze meten hoe erg het is en of het inderdaad het loge-syndroom is.
Door Siberienne
#3334338
devillovesangel schreef:Ik heb dit topic even doorgelezen en Karin jouw klachten lijken verdacht veel op die van mij. Spieren die vollopen en vliezen die niet verder op kunnen rekken. 16 jaar terug had ik hetzelfde probleem met mijn schenen...na een hele poos aanmodderen bleek het het loge-syndroom te zijn en dat is operereerbaar. Ik zag in dienst en rust nemen was in de eerste instantie geen optie...hierdiir werd het zo erg dat ik op een gegeven moment zelfs pijn had tijdens gewoon wandelen :(

Via een kijkoperatie snijden ze het vlies open, je moet daarna gelijk weer beginnen met lopen zodat het vlies weer dicht kan groeien maar wel met meer ruimte.
5 jaar later had ik het ook nog eens in mijn kisten en ook hier weer een kijkoperatie voor gehad.
Beide operaties stellen weinig voor en als het goed gaat wandel je dezelfde dag pijnvrij het ziekenhuis uit.
Bij mijn kuitoperatie raakt ze een ader waardoor ik aan een been een iets groter liteken heb en had ik wel pijn aan dat been naderhand(gelukkig onder narcose dus niks van gemerkt).

Ze kunnen dit trouwens alleen vasstellen door een drukmeting uit te voeren. Je krijgt dan kleine naaldjes in je schenen/kuiten en moet dan gaan hardlopen. Op die manier kunnen ze meten hoe erg het is en of het inderdaad het loge-syndroom is.

Het is fijn dat jij er baat bij hebt gehad maar de metingen zijn heel twijfelachtig (vaststellen te hoge druk is vrij willekeurig omdat niet echt goed bekend is wat ‘te hoog’ is) en veel mensen hebben geen baat bij de operatie en houden klachten of het komt terug. En een operatie en narcose zijn niet niks. Elke operatie heeft een risico.
Gebruikersavatar
Door devillovesangel
#3334342
Siberienne schreef:Het is fijn dat jij er baat bij hebt gehad maar de metingen zijn heel twijfelachtig (vaststellen te hoge druk is vrij willekeurig omdat niet echt goed bekend is wat ‘te hoog’ is) en veel mensen hebben geen baat bij de operatie en houden klachten of het komt terug. En een operatie en narcose zijn niet niks. Elke operatie heeft een risico.
Natuurlijk kan het zo zijn dat het voor haar niet de oplossing is, maar toen ik het las wilde ik het toch noemen...je weet maar nooit toch?
En k kies voor narcose omdat ik anders een paniekaanval krijg, normaal gesproken doen ze het met een ruggenprik(ook niet zonder risico). Bij mij viel de druk in de kuiten ook erg mee, maar omdat ik er wel behoorlijk last van had(kon amper 5 minuten hardlopen voordat ik moest stoppen van pijn) heb ik toch gekozen voor de kijkoperatie.
Bij mij hebben beide operaties wel goed geholpen, al 16 jaar geen last meer van de schenen en ook van de kuiten al 10 jaar geen last meer(ik had het in beide schenen en beide kuiten). En ik ben best een fanatieke loper(zolang de colitis geen roet in het eten gooit tenminste) 3 tot 5 x in de week, waarvan 1 zware intervaltraining en één lange duurloop van 2 -tot 3 uur. Dus de benen worden aardig belast.

En dat niet iedereen baat heeft bij dezelfde behandeling heb ik pas nog meegemaakt met een vervelende blessure aan mijn enkel. Ik heb bijna 2 jaar niet heb kunnen hardlopen, veel onderzoeken gehad en behandelingen uitgeprobeerd, zelfs nog in het gips gezeten. Uiteindelijk kwam mijn fysio erachter wat het was omdat hij op een cursus was waar een arts mijn klacht beschreef. De pees die aan de binnenzijde van de enkel loopt, loopt door een schacht en die kon daar niet goed in bewegen. Dit was te zien tijdens het maken van een echo waarbij ik mijn enkel moest bewegen..ze zag de pees dan een soort van opstropen en dit gaf irritatie, zo erg dat ook wandelen en fietsen niet meer zonder pijn ging dus ook weer gekozen voor opereren.

Mijn fysio had nog 2 andere dames met soortgelijke klachten en we zijn er alle drie aan geholpen door middel van een kijkoperatie. Bij een van de dames heeft het helaas niks uitgehaald :( Bij mee bleek het trouwens te komen door littekenweefsel in de enkel en dit drukte op de pees. Dit hebben ze weg gehaald, maar de kans bestaat wel dat dit weer terug groeit :(
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334355
Dank je devillovesangels. Ik hou het in gedachte. Ik ben nu klachtenvrij, dus ik heb nu de kans om “schoon” op te bouwen. Toen ik onder begeleiding ging lopen zat ik nog midden in de scheenbeenvlies ontsteking.

Verschil is ook wel dat ik heel gelukkig zal zijn met twee keer per week vijf km joggen. Ik ben niet ambitieus en eigenlijk ook te lui om veel meer te willen ;D . De beperkingen die het geeft, daar kan ik dan ook heel prima mee leven. Dus de kans dat ik gemotiveerd genoeg raak voor een ingreep is denk ik niet groot. Maar het is goed om te weten dat het bestaat.
Door Siberienne
#3334466
Dinsdag 2x 5,6 km (1x met en 1x zonder hond), woensdag 11 (met hond) donderdag 13 km zonder hond en vandaag ruim 20 met (relaxte) hond. Het heet alleen geen hardlopen maar langrenn (oftewel lang-lopen). Voeg er nog 2-3 sneeuwschoenwandelingen per dag aan toe en ik kom straks iig weer fit thuis ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334474
Siberienne schreef:Dinsdag 2x 5,6 km (1x met en 1x zonder hond), woensdag 11 (met hond) donderdag 13 km zonder hond en vandaag ruim 20 met (relaxte) hond. Het heet alleen geen hardlopen maar langrenn (oftewel lang-lopen). Voeg er nog 2-3 sneeuwschoenwandelingen per dag aan toe en ik kom straks iig weer fit thuis ;D
Ik denk dat je uitgeteld thuiskomt :D . Maar na een paar daagjes ben je vast wel weer uitgerust en zo te horen (en zien) is het een heerlijke vakantie!!
Door zurca
#3334696
Kaela schreef:Gister mijn eerste rondje gelopen! Ik heb mezelf voorgenomen heel, heel, heel rustig aan te beginnen. Mijn kuiten en schenen voelen nu heel erg goed en dat wil ik zo houden. Hoe rustiger ik begin, hoe meer kans ik mijn kuiten geef met de belasting mee te groeien. En ik heb geen haast.

Vanavond heb ik mijn eerste les yoga. Is een cursus van 3 lessen voor beginners, waarin we van alles uitgelegd gaan krijgen. Daarna mogen er twee proeflessen gedaan worden om te zien welke vorm van yoga het beste past. Ik ben heel benieuwd!
Tussen mijn werk en de yoga heb ik ook nog mijn maandelijkse massage, dus het is een mooi dagje zo.

Morgenmiddag heb ik weer tijd voor hardlopen, maar ik kijk even hoe de yoga valt. Anders kan ik van het weekend weer, want ik heb een lekker lang weekend vrij, dus mogelijkheden genoeg. Lekker!
Hey goed zeg dat je bent geweest! Inmiddels al een tweede keer op pad gegaan?
Enne de yoga? Hoe is dat gegaan?

Ik ben die donderdag niet gegaan ondanks dat dat wel de bedoeling was...voor "straf" afgelopen vrijdag dan maar 14 km gewandeld door de bossen :P
Maar nu ga ik mijn hardloopkleding aantrekken en eens zien hoe het gaat....zo geen zin in ::) :-[ :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334802
zurca schreef:Drie maal een km hardgelopen... Dit vonden de benen wat prettiger ;)
Nice!

Yoga was leuk! Wel echt een eerste les, veel praten, weinig doen. Maar wat we deden voelde fijn. Ik heb wel een tikje moeite met "het zweverige". Ik was ook de enige die er vooral voor fysieke redenen zat, de rest allemaal vanwege druk in het hoofd, stress en dat soort dingen. Ik wil eigenlijk gewoon "slim gymnastieken", maar dat heb ik maar niet hardop gezegd ;D .

Ik ben zondag voor de tweede keer wezen lopen. Zaterdag had ik krachttraining, dus zo paste het mooi. En ik wil zo voor de derde keer gaan, maar ik ben opgestaan met een hoofd vol snot en het regent. Nou kan mijn hoofd ook hooikoorts zijn, na die heerlijke enthousiaste lentedag van gister. Maar ik hoop wel droog te kunnen lopen, anders is het de goden wel erg verzoeken als het het begin van de griep is. En om 11.45 moet ik naar de fysio voor de laatste dry-needling in mijn bil, dus het moet wel daarvoor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door