Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3323589
De afgelopen drie weken weer geveld geweest door verkoudheid en holte-ontstekingen. Nu heb ik vanmorgen eindelijk weer zin en energie, maar het is nog wel heel glad buiten en het regent heel erg. Dus ik ga naar de sportschool (nu het nog kan, heb abonnement opgezegd). Wel even wat doen en wie weet is het vrijdag dan beter weer om een klein loopje te gaan doen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3323590
Kaela schreef:De afgelopen drie weken weer geveld geweest door verkoudheid en holte-ontstekingen. Nu heb ik vanmorgen eindelijk weer zin en energie, maar het is nog wel heel glad buiten en het regent heel erg. Dus ik ga naar de sportschool (nu het nog kan, heb abonnement opgezegd). Wel even wat doen en wie weet is het vrijdag dan beter weer om een klein loopje te gaan doen.
Oh nee, blond!!! Het abonnement is al afgelopen. Oeps. Maar goed dat ik bedacht om het nog even na te kijken!
Door zurca
#3323598
Ik ben, tijdelijk, gestopt...
Door de zorgen om en voor Ziggy, de zorgen om en voor Tous daarvoor en daarna het verdriet van zijn verlies, heb ik geen "ruimte" in mijn hoofd en lijf om dingen te doen die niet perse moeten. Ik functioneer, doe mijn werk, doe het huishouden en voor heel veel meer heb ik gewoon geen fut. Zelfs de leuke dingen heb ik vaak geen zin in zoals fotograferen. Ik heb besloten er maar aan toe te geven in plaats van er tegen te blijven vechten. Van het hardlopen vind ik het zonde, heb zo lang mijn best gedaan om tot die 5 a 6 km te komen maar het is zoals het is.
Zodra ik weer kan wil ik het weer op gaan pakken.
Door zurca
#3323600
Kaela schreef:De afgelopen drie weken weer geveld geweest door verkoudheid en holte-ontstekingen. Nu heb ik vanmorgen eindelijk weer zin en energie, maar het is nog wel heel glad buiten en het regent heel erg. Dus ik ga naar de sportschool (nu het nog kan, heb abonnement opgezegd). Wel even wat doen en wie weet is het vrijdag dan beter weer om een klein loopje te gaan doen.
Fijn dat je inmiddels weer opgeknapt bent!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3323603
zurca schreef:Ik ben, tijdelijk, gestopt...
Door de zorgen om en voor Ziggy, de zorgen om en voor Tous daarvoor en daarna het verdriet van zijn verlies, heb ik geen "ruimte" in mijn hoofd en lijf om dingen te doen die niet perse moeten. Ik functioneer, doe mijn werk, doe het huishouden en voor heel veel meer heb ik gewoon geen fut. Zelfs de leuke dingen heb ik vaak geen zin in zoals fotograferen. Ik heb besloten er maar aan toe te geven in plaats van er tegen te blijven vechten. Van het hardlopen vind ik het zonde, heb zo lang mijn best gedaan om tot die 5 a 6 km te komen maar het is zoals het is.
Zodra ik weer kan wil ik het weer op gaan pakken.
Heel herkenbaar. Genoeg is genoeg, jezelf dan gaan dwingen heeft geen zin. Je weet dat je het kan en dat als je er aan toe bent je echt wel opnieuw zover zal komen. In tijden als dit moet je een beetje lief zijn voor jezelf :bigarmhug:
Door Siberienne
#3323606
Op het moment fiets ik (binnen, op de taks) en oefentherapie vd fysio. Gaat wel steeds beter, nog 2x naar de fysio en dan mag ik het zelf gaan doen. Zo’n grote bal thuis, paar gewichtjes etc en het moet kunnen.
Zodra de sneuwprut weg is, ga ik eerste stapjes zetten hoop ik
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3323617
zurca schreef:Ik ben, tijdelijk, gestopt...
Door de zorgen om en voor Ziggy, de zorgen om en voor Tous daarvoor en daarna het verdriet van zijn verlies, heb ik geen "ruimte" in mijn hoofd en lijf om dingen te doen die niet perse moeten. Ik functioneer, doe mijn werk, doe het huishouden en voor heel veel meer heb ik gewoon geen fut. Zelfs de leuke dingen heb ik vaak geen zin in zoals fotograferen. Ik heb besloten er maar aan toe te geven in plaats van er tegen te blijven vechten. Van het hardlopen vind ik het zonde, heb zo lang mijn best gedaan om tot die 5 a 6 km te komen maar het is zoals het is.
Zodra ik weer kan wil ik het weer op gaan pakken.
:bigarmhug:
Ja het is al zwaar genoeg, en soms wil je lichaam dan niet meer dan nodig is. Snap dat het je het wel zonde vind, zou ik ook hebben, maar ja er zijn belangrijkere dingen eigenlijk. :-* Gewoon weer lekker beginnen als je er weer zin in hebt.
Siberienne schreef:Op het moment fiets ik (binnen, op de taks) en oefentherapie vd fysio. Gaat wel steeds beter, nog 2x naar de fysio en dan mag ik het zelf gaan doen. Zo’n grote bal thuis, paar gewichtjes etc en het moet kunnen.
Zodra de sneuwprut weg is, ga ik eerste stapjes zetten hoop ik
Is ook wat willen sporten maar dan weer steeds weerblessures hebben. Ik had mijn conditie opgekrikt, met wat sporten. Kon ik wellicht ook weer gaan hardlopen, maar helaas voet al weken overbelast ( wellicht ontstoken aangezien ibu werkt) , was dacht ik weg maar is weer terug na het meubels tillen dat was blijkbaar te zwaar.
Dus bij deze nieuwjaarsvoornemen, eindelijk weer hardlopen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3323800
Kaio schreef::bigarmhug:
Ja het is al zwaar genoeg, en soms wil je lichaam dan niet meer dan nodig is. Snap dat het je het wel zonde vind, zou ik ook hebben, maar ja er zijn belangrijkere dingen eigenlijk. :-* Gewoon weer lekker beginnen als je er weer zin in hebt.


Is ook wat willen sporten maar dan weer steeds weerblessures hebben. Ik had mijn conditie opgekrikt, met wat sporten. Kon ik wellicht ook weer gaan hardlopen, maar helaas voet al weken overbelast ( wellicht ontstoken aangezien ibu werkt) , was dacht ik weg maar is weer terug na het meubels tillen dat was blijkbaar te zwaar.
Dus bij deze nieuwjaarsvoornemen, eindelijk weer hardlopen :biggrin2:
Ik doe dan ook weer mee!! Hoewel.. Misschien eerder...
Ik heb een hekel aan hardlopen, maar ik heb een gek lichaam. Mijn knieën zijn heel zwak, en ze worden serieus sterker door hardlopen. ::) Van de week door mijn knie gezakt, dus als het echt pijn blijft doen, start ik iets eerder ;)
Door zurca
#3334058
Zo, dit topic weer eens onder het stof vandaan gehaald evenals mijn hardloopkleding :biggrin2:
Na enige tijd alle smoesjes te hebben gebruikt om vooral niet weer te gaan beginnen, vanmiddag maar eens gekeken of ik uberhaupt nog kon rennen ::)
Het viel me niet tegen. Ik kon ruim 2km aan 1 stuk rennen, toen gestopt en daarna zeiden mijn benen "doet het lekker zelf maar" dus na nog zo'n 500 meter te hebben gerend toch weer gestopt omdat ik bang was dat ik echt zo vallen (benen voelen dan als elastiek ofzo) Maar na zo'n lange tijd niets gedaan te hebben ben ik hier wel blij mee.
Nu proberen om weer 2 a 3 maal per week te gaan, dat zal nog een uitdaging worden :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334066
Wow Zurca, dat is echt een heel fanatiek begin! Niet overhaasten hoor, als je lijf het genoeg vindt, is het genoeg!

Ik sta ook te popelen. Had met mezelf afgesproken na de vorst weer te beginnen. Want die vorst is echt te koud als je met inni mini intervallen moet beginnen. Maar gister iets te enthousiast aan de poets geweest, dus geen tijd meer en vandaag werd mijn avonddienst een tussendienst. Wel heerlijk heen en terug naar mijn werk gelopen en daarmee heb ik de afgelopen weken ook echt wel veel goeds voor mijn start conditie gedaan.

Nu is de planning woensdag. Dan heb ik zeker weten avonddienst, dus dan kan het mooi. Ik ga met iets van 5 keer 1 minuut starten en dan rustig opbouwen. Heb het gevoel bij minder dan nul te moeten beginnen en wil mijn kuiten alle kans geven goed mee te komen.
Door Kuikuhnek
#3334102
Ik ben nu lekker binnen aan het rennen.
5 km heuveltraining op de loopband, vaste snelheid 9 km/u
Doel is 10 km heuveltraining over een paar weken.
En tussendoor uiteraard buiten rennen.
Door zurca
#3334105
Ik heb even teruggelezen hier, vanaf begin september tot aan nu ben ik nog 1 keer eropuit gegaan. Toch 6 maanden niets gedaan. Ik ben dan ook wel blij met hoe het ging vandaag. Wel ben ik de afgelopen tijd weer meer gaan wandelen, dat zal misschien wat helpen. Toen de benen het vanmiddag genoeg vonden ben ik ook maar gestopt. Wil kijken of ik donderdag weer kan gaan. Nu is de kop er af, nu de knop weer om en mn best gaan doen om weer toe te werken naar die 5km waar ik gebleven was.
Door zurca
#3334106
Kuikuhnek schreef:Ik ben nu lekker binnen aan het rennen.
5 km heuveltraining op de loopband, vaste snelheid 9 km/u
Doel is 10 km heuveltraining over een paar weken.
En tussendoor uiteraard buiten rennen.
Ik vind het knap!
Als ik in Garderen liep dan ging het vals plat omhoog en dat viel zo, zo tegen.... Kon ik thuis zo 3km rennen, dat lukte mij daar met moeite.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door