Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3290333
Kinnie schreef:Ik werk in de zorg en doe juist bijna enkel nachtdiensten...
Ik ben een avondmens en totaal geen vroege vogel normaal gezien. Ik vind het heerlijk!
Ook juist voor de honden... Ik ben alleen en met de nachtdiensten ben ik overdag dus altijd thuis. De wandelingen gaan dan gewoon door en evt andere afspraken. Ik kan overdag veel beter minder slapen of gebroken slapen dan 's nachts.
Ik vind die onregelmatigheid juist fijn, kan altijd makkelijk vrij vragen zonder dat het dagen kost, want dan werk ik op een andere dag wel terug. 9-17 is voor mij niet weg gelegd
Laat jij je hond dan gewoon alleen? Dat vind ik hier geen optie. Dus dan ziet ze me niet veel in een week waarin in nachtdienst heb. Dan zou ze om 21.00 uur richting mijn ouders gaan en kan in haar pas in de middag van de bolgende dag halen. Kan ze een paar uurtjes bij mij zijn en dan moet ze weer terug naar mijn ouders. Als mijn ouders niet op kunnen passen dan heb ik geen idee wat ik met haar moet doen. Dat vind ik dus echt niks. Normaal slaapt ze bij mij, dat gaat overdag echt niet lukken vrees ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3290568
hannabelgje schreef:Laat jij je hond dan gewoon alleen? Dat vind ik hier geen optie. Dus dan ziet ze me niet veel in een week waarin in nachtdienst heb. Dan zou ze om 21.00 uur richting mijn ouders gaan en kan in haar pas in de middag van de bolgende dag halen. Kan ze een paar uurtjes bij mij zijn en dan moet ze weer terug naar mijn ouders. Als mijn ouders niet op kunnen passen dan heb ik geen idee wat ik met haar moet doen. Dat vind ik dus echt niks. Normaal slaapt ze bij mij, dat gaat overdag echt niet lukken vrees ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
's Nachts zijn ze dan alleen ja. Normaal slapen ze bij mij, maar dan beneden en ze slapen gewoon net als anders in de nacht dus geen probleem. Overdag liggen ze dan bij mij en aangezien ik eerst een eind op pad ga voor ik naar bed ga slapen ze lekker mee en rond 14u kom ik er weer uit en gaan we weer op pad. Lig er dan dus tegen 10u in zoiets tot 14. En na die wandeling in de middag ga ik op de bank hangen of liggen, net wat uitkomt of de plannen zijn.
Ik persoonlijk vind dit veel prettiger dan wanneer ik overdag zou werken. Dan hebben ze en in de nacht niks aan mij (wantja dan slaap ik) om vervolgens overdag ook nog eens weg te zijn. Ik vind dit wel een prettig idee en de honden varen er prima bij
#3290571
Kinnie schreef:'s Nachts zijn ze dan alleen ja. Normaal slapen ze bij mij, maar dan beneden en ze slapen gewoon net als anders in de nacht dus geen probleem. Overdag liggen ze dan bij mij en aangezien ik eerst een eind op pad ga voor ik naar bed ga slapen ze lekker mee en rond 14u kom ik er weer uit en gaan we weer op pad. Lig er dan dus tegen 10u in zoiets tot 14. En na die wandeling in de middag ga ik op de bank hangen of liggen, net wat uitkomt of de plannen zijn.
Ik persoonlijk vind dit veel prettiger dan wanneer ik overdag zou werken. Dan hebben ze en in de nacht niks aan mij (wantja dan slaap ik) om vervolgens overdag ook nog eens weg te zijn. Ik vind dit wel een prettig idee en de honden varen er prima bij


Maar dan kan jij dus toe met 4 uur slaap per etmaal? Dat zou mij nooit lukken, denk dat dat ook wel een bepalende factor is.

Al denk ik al met al dat voor honden die er tegen kunnen om alleen te slapen, het weinig uitmaakt wanneer het baasje slaapt. Maar met Zoë is het wel een groot nadeel. Wanneer hoor je meer?
#3290574
Ik denk dat je er alleen maar achter komt door het te proberen omdat ieder mens er weer anders op reageert. Lichamelijk en geestelijk. Hoe ga je om met slaapgebrek, maar ook lichtgebrek als je overdag moet slapen, nou zal dat met de zomerdag wel meevallen. Met eten op andere tijden enz.
Ik werk alleen snachts maar dan om de dag. Dus ook onregelmatig maar toch heb ik een ritme weten te krijgen.
Alleen in het weekend klopt het niet en dat zijn de lastigste dagen.
De ene nacht slaap ik hooguit vijf uurtjes, de volgende probeer ik de tekort gekomen slaap weer in te halen.
Het is belangrijk dat jij een voor jou passend ritme weet te krijgen.
#3290660
Hier ook onregelmatige diensten.
Nooit problemen gehad met de honden die draaiden gewoon mee met het ritme.
Als ik een nachtdienst had dan uitlaten voor ik naar mijn werk ging, als ik thuis kwam weer uitlaten.
Dan lekker slapen en dan rond 14:00 uur weer uitlaten en dan weer slapen.
Geen enkel probleem. En de dagen dat ik vrij was overdag lekker het bos in.
Is al eerder genoemd maar voorwaarts roterend is het meest ideaal.
Ik werk sinds mijn 23 ste onregelmatig en het bevalt me prima.
Het is alleen slecht voor je lichaam. Ik eet dan ook de laatste jaren niet meer tijdens een nachtdienst en probeer een normaal eet ritme te houden.
Als ik ga voorslapen gebruik ik of melatonine of droomsap.
Na mijn dienst val ik vanzelf in slaap.
Succes met je sollicitatie.
#3290661
Kaela schreef:Maar dan kan jij dus toe met 4 uur slaap per etmaal? Dat zou mij nooit lukken, denk dat dat ook wel een bepalende factor is.

Al denk ik al met al dat voor honden die er tegen kunnen om alleen te slapen, het weinig uitmaakt wanneer het baasje slaapt. Maar met Zoë is het wel een groot nadeel. Wanneer hoor je meer?
Neuhh, dat red ik ook niet zeker niet als ik meerdere nachtdiensten heb. Ik bedoel ik slap gebroken dan. Dat vind ik het fijnst, ook om te voorkomen dat (wat eerder ook gezegd is) ik me een mol voel in de winter. Maar dus ook voor de honden, dat zij hun normale ritme behouden. Dat hebben ze niet als ik overdag werk, ik vind dit voor hen dus prettiger (en voor mezelf ook)
#3290827
Tien ik nog voor het carshsaringbedrijf telefoneerde (tot afgelopen zomer), werkte ik ook in ploegendienst. Vreselijk vond ik dat. Ik kon gewoon niet wennen aan die wisselende diensten. Een late dienst tot 22- of 23u. vond ik helemaal erg. Dan was ik echt laat thuis, omdat het ov dan niet meer regelmatig rijdt. En voordat ik dan in bed lag was het 3 uur in de nacht. Want hoewel ik enorm moe was, was ik ook hieperdepiep en kon daarom niet meteen slapen. Om 7 uur was het dan uit met de rust, omdat de gemeentelijke reinigingsdienst dan met de vuilniswagen komt en enorm veel kabaal maakt bij het legen van de containers.

Gelukkig heb ik in al die tijd maar 1 keer nachtdienst gedraaid. De opdrachtgever heeft toen ineens besloten dat de niet Duitse telefonisten geen nachtdienst meer mochten draaien, omdat de Duitse klanten boos waren dat ze Door een Engelstalige medewerker ter woord werden gestaan...

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door