BWR - laptop kopen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: BWR - laptop kopen

Berichtdoor Barfplaats

ChantalKrijn
5-sterren

Berichtdoor ChantalKrijn » Za 11 Mar 2017, 18:22

8 GB, ik ergerde me dood aan mijn lappie met 4 GB waar ik van alles op tegelijk wilde en steeds zat te wachten..
-Annemarie-
5-sterren

Berichtdoor -Annemarie- » Za 11 Mar 2017, 18:29

Je kan ook een laptop met 4 aanschaffen (want goedkoper), en dan extra geheugen bij prikken. Dan ben je beter af dan een duurder model waar 8 in zit. Zegt meneer nog.
Tanna
5-sterren

Berichtdoor Tanna » Za 11 Mar 2017, 18:46

pluk schreef:Volgens vl (it-er van beroep) is 4 GB voldoende voor wat je wil. Idd liefst met ssd schijf.

Mocht je video of foto willen bewerken of video games willen spelen dan raadt hij 8 GB aan.

Om te vergelijken kun je op Tweakers.net kijken. Zij hebben goede prijs/kwaliteit vergelijkingen.

Mijn lief hield daar inderdaad rekening mee.
Tanna
5-sterren

Berichtdoor Tanna » Za 11 Mar 2017, 18:49

hannabelgje schreef:Ik heb nu een Dell met 4 en dat is zo'n fijne laptop. Heeeeel blij mee na 3 hp's.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

HP gaf na twee jaar de geest, deed gewoon helemaal niks meer toen ik hem 's morgens aanzette. Nu een Dell en die gaat al 5 jaar mee.
Tanna
5-sterren

Berichtdoor Tanna » Za 11 Mar 2017, 18:55

[quote="-Annemarie-"]Meneer (ook IT-er :biggrin2: ) zegt: 8. Windows heeft steeds meer geheugen nodig om goed te werken. Dus meer is altijd beter. Maar het budget bepaalt nog steeds alles. En met 4 kan er ook nog steeds heel veel.
Hier geen specifieke merkvoorkeur.
Ik gebruik al jaren Firefox, dat bevalt prima.
Tweakers is een prima plek om informatie te zoeken! Ik noem het altijd het Barfplaats voor de technische stuff. ;D

Succes met beslissen! :)[/quote ]

Jij hebt ook zo'n fijne jongen!
Firefox bevalt mij ook prima.
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Za 11 Mar 2017, 21:07

Hier (IT-er) ook het advies dat 4 GB meer dan genoeg is. Meer kost alleen extra geld maar voegt voor wat jij ermee wilt doen niets toe. Een ssd disk zou hij wél zeker doen.
src_esther
5-sterren

Berichtdoor src_esther » Za 11 Mar 2017, 21:14

Al die MLs en VLs die IT-er zijn, waarom zijn er toch zo weinig dames IT-er?!?

Dat gezegd hebbende Firefox of Google Chrome, beide zijn geheugen vretertjes vind ik. Mijn voorkeur gaat uit naar Firefox, maar als je 40+ tabs/windows open hebt, dan wil die nog wel eens crashen. ;D Daarom heb ik de Session Manager extensie.

4G zou met wat jij wilt doen prima moeten kunnen. En als je nu op zo'n oud beestje werkt, lijkt alles heerlijk snel.
De pest is wel dat alle nieuwere software uitgaat van ruim voldoende werkgeheugen en dat wordt met elke nieuwe versie erger. Dus het idee van meneer -Annemarie- is best goed. Moet er wel nog een geheugenslot over zijn om iets bij te prikken, anders kan het toch nog duur worden. Maar je kan altijd op een later moment de keuze maken dat je extra werkgeheugen wilt en je hebt een handig mannetje thuis zitten die dat volgens mij prima kan.
SSD is best een goed idee, met een externe harde schijf voor opslag (van belangrijke zaken), want SSD is nog altijd erg prijzig.

Over Lenovo hoor ik eigenlijk bijna altijd goeie dingen.
Sinds Mac OS X (Unix based) ben ik een Apple gebruiker en mijn beestje gaat nu alweer een jaartje of 6 mee. Eigenlijk nog niet aan vervanging toe maar wel aan een upgrade dus ergens binnenkort moet ik er eens een SSD in laten zetten. 8G heb ik al, misschien dat ik voor 12G ga of 16G :-\ , want thuiswerken lukt niet meer op mijn bookje... Ik zou de upgrade misschien zelf kunnen, maar laat het graag aan iemand over die dat dagelijks doet.
Maar een Mac is buiten budget én als daar wijn overheen gaat is het nog veeel erger...

Tweaker is inderdaad het Barfplaats voor tech-stuff.
Tanna
5-sterren

Berichtdoor Tanna » Za 11 Mar 2017, 21:28

src_esther schreef:Al die MLs en VLs die IT-er zijn, waarom zijn er toch zo weinig dames IT-er?!?

Nou, ik ken er nogal wat, hoor. Een vriendin van mij is IT-docent geweest en heeft ook heel wat gepubliceerd.

En dan te bedenken dat mijn lief als twintiger na wat uitzendwerk in de bijstand was gekomen en van de gemeente van alles mocht gaan doen, zoals een tenniscursus en dergelijke onzin. Maar 800 gulden om iets met informatica te gaan doen was er niet, daar zat nu eenmaal geen toekomst in :o :-\ :-\ .
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Zo 12 Mar 2017, 00:16

Lizzy schreef:Afbeelding

Man, wat was ik trots, IBM-blauw-gespoten :smitten: bij de geboorte al

Besef je wel dat dit dateert uit een tijd dat sommigen hier nog niet geboren waren :2funny:
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 12 Mar 2017, 07:13

Angelique schreef:Besef je wel dat dit dateert uit een tijd dat sommigen hier nog niet geboren waren :2funny:

Whahahahaha ;D ;D ;D ;D

Ja ;D
Charlie Angel
Moderator

Re: RE: Re: BWR - laptop kopen

Berichtdoor Charlie Angel » Zo 12 Mar 2017, 14:31

-Annemarie- schreef:Je kan ook een laptop met 4 aanschaffen (want goedkoper), en dan extra geheugen bij prikken. Dan ben je beter af dan een duurder model waar 8 in zit. Zegt meneer nog.

Dit zou ik ook zeggen ja. Gewoon extra geheugen bij prikken. Heb ik op mijn werklaptop ook en daardoor blijft hij supersnel.
Lazy Garfield
5-sterren

Berichtdoor Lazy Garfield » Zo 12 Mar 2017, 14:45

Lizzy schreef:Whahahahaha ;D ;D ;D ;D

Ja ;D

Hahahaha, dat klopt! :)
Heb er ook zes jaar in de sales gewerkt in de tekstverwerking en de eerste IBM PC's verkocht.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op Ma 13 Mar 2017, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 12 Mar 2017, 15:20

Lazy Garfield schreef:Hahahaha, dat klopt! :)
heb er ook zes jaar in de sales gewerkt in de tekstverwerking en de eerste IBM PC's verkocht.

Heb jij Visietekst verkocht, de opvolger van IBM S6?

Leo heeft nog visietekst gerepareerd. En Systeem/6. En IBM PC's. En AS/400. In een grijs verleden :biggrin2: . En in datzelfde grijze verleden (dik 30 jaar geleden) begon ik als Call Dispatcher bij IBM en zo heb ik Leo leren kennen. De goeie ouwe tijd ;D ;D
Lazy Garfield
5-sterren

Berichtdoor Lazy Garfield » Zo 12 Mar 2017, 15:25

Lizzy schreef:Heb jij Visietekst verkocht, de opvolger van IBM S6?

Leo heeft nog visietekst gerepareerd. En Systeem/6. En IBM PC's. En AS/400. In een grijs verleden :biggrin2: . En in datzelfde grijze verleden (dik 30 jaar geleden) begon ik als Call Dispatcher bij IBM en zo heb ik Leo leren kennen. De goeie ouwe tijd ;D ;D

Ja heb ik ook verkocht maar niet zo lang, daarna ben ik in het grootverbruik van copiers gaan werken bij Nashua.
Prachtige tijd veel geld verdienen, marges zijn nu zo dun dat winkeliers er nauwelijks meer wat aan verdienen.
Ik werkte aan de Johan Huizingalaan en later in Amstelveen.
sentinel1984
2-sterren

Berichtdoor sentinel1984 » Zo 12 Mar 2017, 16:36

Het ligt helemaal aan je budget.
Zoals vele al aan hebben gegeven zou ik eerder voor 4GB + ssd gaan dan voor 8GB + normale HDD.
Het liefst beide, met oog op de toekomst.

Bij foto en video bewerking schiet 8gb ook te kort en dan moet je eigenlijk ook een dedicated grafische kaart en een sterke CPU hebben.
En als je het scherm van je laptop gebruikt om te bewerken wordt het eind resultaat ook niet zoals het zou moeten zijn (laptop schermen zijn daarvoor gewoon niet geschikt)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”