Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3292719
Ik heb hem net even gewogen en hij is nu 18,8 kilo. Hij was eerst 17,1 - dus hij is in 3 weken tijd 10% aangekomen. Nog een keer hetzelfde erbij en hij is op gewicht.
IMG_5410.JPG
IMG_5410.JPG (1.36 MiB) 2313 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3293128
Met Tungsten gaat het voorspoedig, behalve deze ene plek - die blijft rommelen. Het is een dikte die af en toe open gaat en dan komt er wat bloed of pus uit. Ik heb het sterke vermoeden dat het een ingekapseld abces is die af en toe naar buiten toe opent, maar niet echt doorbreekt. De lymfeknoop in zijn knieholte aan die kant is ook zo nu en dan wat dikker en hij blijft ietsje kreupel lopen met die poot (logisch, dit moet pijnlijk zijn). Ik heb er een tijdje groene klei op gesmeerd, maar hij verdraagt dit heel slecht - ik mag er eigenlijk niet aan komen en alles wat ik er op smeer , haalt hij er gelijk weer af. Nadat hij een stuk verband heeft doorgeslikt, durf ik het ook niet meer te verbinden. Heeft iemand nog een goed idee? Het zal van buitenaf moeten, want orale medicatie dringt niet door in een ingekapseld abces (hij heeft hier in Spanje ook al een ABkuur voor gehad die niet heeft geholpen). Ik heb colloidaal zilver zalf gekocht om te proberen, hoe erg is het als hij dat oplikt?

IMG_5444.JPG
IMG_5444.JPG (1.98 MiB) 2213 keer bekeken
Door frodo quin
#3293133
Spikkelneus schreef:Met Tungsten gaat het voorspoedig, behalve deze ene plek - die blijft rommelen. Het is een dikte die af en toe open gaat en dan komt er wat bloed of pus uit. Ik heb het sterke vermoeden dat het een ingekapseld abces is die af en toe naar buiten toe opent, maar niet echt doorbreekt. De lymfeknoop in zijn knieholte aan die kant is ook zo nu en dan wat dikker en hij blijft ietsje kreupel lopen met die poot (logisch, dit moet pijnlijk zijn). Ik heb er een tijdje groene klei op gesmeerd, maar hij verdraagt dit heel slecht - ik mag er eigenlijk niet aan komen en alles wat ik er op smeer , haalt hij er gelijk weer af. Nadat hij een stuk verband heeft doorgeslikt, durf ik het ook niet meer te verbinden. Heeft iemand nog een goed idee? Het zal van buitenaf moeten, want orale medicatie dringt niet door in een ingekapseld abces (hij heeft hier in Spanje ook al een ABkuur voor gehad die niet heeft geholpen). Ik heb colloidaal zilver zalf gekocht om te proberen, hoe erg is het als hij dat oplikt?


IMG_5444.JPG
Als je niet aan hem kan komen denk ik dat je het abces best operatief verwijdert en dan een ab kuur er achteraan. Oké, geen ideale oplossing, maar de wonde dagelijks proberen behandelen en daar niet echt in slagen omdat hij het niet toe staat lijkt mij ook niet handig.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3293143
Ik zat ook te denken aan operatief verwijderen.
Of onder roesje tenminste goed schoonmaken. Heb je geen bevriende collega zodat hij jou het niet kwalijk zou nemen?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3293149
Operatief verwijderen op die plek is niet echt mogelijk: het zit tot op het bot en er is geen extra huid, dus het is niet te hechten. Ik zou het wel onder narcose kunnen openen en opschonen, maar ik wil eigenlijk nog niet naar narcose grijpen. Hij gaat eindelijk een beetje de goede kant op - ik ben bang dat nog een lading chemicaliën in dat kleine lijfje meer kwaad dan goed doet.
Ik hoop dat zijn lichaam het alsnog zelf gaat opruimen. Het is echt al veel beter dan het was, maar abcessen aan de ondervoet zijn nou eenmaal heel hardnekkig.
We gaan eerst het colloidaal zilver nog proberen en dan zie ik daarna wel hoe het ervoor staat.
Door Anne in Zweden
#3293155
En rauwe honing of Mesitran? Dat zal hij vast willen aflikken, dus daar zou je iets op moeten vinden. Maar rauwe honing doet wonderen bij ontstekingen, ook de diepte in, heb ik hier op bp al vele malen mogen vaststellen.
Door Lizzy
#3293163
Wat zit er verder nog in die colloidaal zilver zalf?

Ik vind rauwe honing ook geen gek idee maar ik zou dan zelf wel Manuka honing nemen en minimaal +15. Als hij dat oplikt is ook geen probleem.

En misschien niet zo'n fijn idee maar trekzalf? Ik was zelf altijd heel anti teer maar las laatst een toch wel interessant artikel over teershampoo en de effectiviteit ervan en dat het veel minder schadelijk is dan lang is gesuggereerd. Waarschijnlijk blijft hij daar ook wel af? En waar vond ik dat over die teer...? Ik moest ff zoeken maar heb het gevonden: https://www.nrc.nl/nieuws/2013/01/28/te ... 31-a888441
Door Siberienne
#3293164
Is het pus wat eruit komt of korrelig materiaal?

De vraag is natuurlijk ook nog of het bot meedoet of niet; is het alleen weke delen infectie opkijk je tegen osteomyelitis met fisteling aan? Ik heb er geen verstand van hoe vaak dat voorkomt bij honden, ik kijk met 'mensen' blik hoor!
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3293257
Siberienne schreef:Is het pus wat eruit komt of korrelig materiaal?

De vraag is natuurlijk ook nog of het bot meedoet of niet; is het alleen weke delen infectie opkijk je tegen osteomyelitis met fisteling aan? Ik heb er geen verstand van hoe vaak dat voorkomt bij honden, ik kijk met 'mensen' blik hoor!
Wat er uit komt is lichtgeel en vloeibaar, ruikt als pus.
En ik heb me inderdaad ook afgevraagd of er bot meedoet, de teen waar de bult boven zit ziet er wel licht geatrofieerd uit. Maar dat kan ook komen omdat hij die teen al maanden (? het ziet er uit als een heel oud proces) nauwelijks belast. Verder is het een afgeronde gladde bult, voelt heel stevig aan, en hij lijkt boven het bot te liggen (maar ik heb helaas geen rontgenogen). Op de dagen dat er geen troep uitkomt mag ik er aan zitten, dan is zijn lymfeknoop ook klein. Als het rommelt mag ik er niet naar kijken. Het is zo´n beetje 3 dagen rustig, 1 dag prut.

Het houdt hem in elk geval niet tegen om urenlang met zijn nieuwe broertje te spelen!
IMG_5464.JPG
IMG_5464.JPG (2.8 MiB) 2082 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3293266
Lizzy schreef:Wat zit er verder nog in die colloidaal zilver zalf?
Colloidaal zilver, colloidaal goud, tarwekiemolie, glycerol, stearinezuur, cacaoboter, kamille, vit A, vit E, arnica, viola tricolor, rozenolie
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door