Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3289785
Anne in Duitsland schreef:Aaah, lekkere gup! Dat koppie!
Ja , we zien meer ontspanning inmiddels . En ze durft nu ook meer te ontspannen .
In en om het huis heen gaat nu al best goed . Ik kan de woonkamer verlaten en ze blijft kalm liggen
De vorige eigenaar kon de kamer niet uit zonder dat madam het op een gillen zette
Ik kan naar de tuin lopen zonder dat ze in de alert -modus schiet , ze staat niet meer door de tuindeuren te kijken
Net even de ramen gelapt , buitendeur open . Geen hond achter me aan
Het huis verlaten en haar alleen laten is nog een te grote stap
We bouwen het heel langzaam op
En verder een consequente houding . Ze probeert natuurlijk ook uit , maar wij bepalen wat er gebeurt . En zij niet
Nog even je zin doordrijven en met Poes aankomen omdat je wilt spelen , nee !
Ze heeft een dagprogramma , en daarna is het afgelopen en uit met de pret . Eenmaal Thara nee , en over is voldoende :biggrin2:
Ze krijgt voldoende beweging , maar ook veel rust . Vanmorgen de buitendeur open , madam weer naar buiten (vogels in de tuin zijn erg verleidelijk )
Ze was bekaf van het wandelen en spelen , deur dicht en pitten .
Ik wil nog meer ontspanning zien
Verder pikt ze de dingen ook erg snel op , hmm is het etenstijd ? Braaf in de keuken liggen wachten
En ik ga uit mezelf al braaf zitten hoor , de vrouw hoeft echt niet meer te zeggen Thara zit
Ze loopt keurig netjes naast de Fiat , en ze is leergierig genoeg
#3289830
Ik schreef het vandaag nog aan de fokker ( we hebben erg veel contact en ze tonen erg veel interesse ) Wij snappen er werkelijk geen barst van dat de vorige eigenaren afstand van haar hebben kunnen doen . Ze is hier bijna drie weken , maar als wij bij wijze van afstand van haar zouden moeten nemen .... Dat zouden we niet meer kunnen
Ze is zo vriendelijk , zo lief , zo sociaal . En natuurlijk lekker ondeugend . Maar goed , zand erover . dat is geweest en we beginnen maar weer met schone lei
#3290841
Het monster is volop aan het oefenen . hap -slik - weg is veel sneller als ik honger heb
Maar wat nu ? Mot ik werken op mijn eten ::)
(Ze heeft de eerste weken gemalen vleesbot gehad . )

Maar oh zeg , het is toch wel een leuk karwei hoor
Ze liet het vleesbot eerst liggen . Hmm is er niets anders ? wat sneller op is ? ..... Nee :biggrin2:
#3291855
Vanmorgen mocht Thara weer naar haar vriendjes , een Teckel , nog een JRT en een klein hondje uit Griekenland .
Als wij daar met elkaar afspreken is er ook vaak een oudere mevrouw in een scootmobiel . Mevrouw vind het wel gezellig , die hondjes , en ze heeft ook aanspraak .
Nu had Thara al gezien dat het kleine Griekse hondje weleens een stukje meerijd op die mevrouw haar scootmobiel
Maar wij hebben natuurlijk de Fiat van Tessa mee . Nu , dacht de kleine Griek vanmorgen . Daar wil ik ook weleens in :biggrin2:
En dat beviel reuze . ( Tessa was aan de wandel ) En wat dacht Thara ? Hmm die kleine Griek in onze Fiat ? Dan ga ik eens kijken of ik het op de scootmobiel leuk vind ::)
Hmm ja , dat is best leuk om eens mee te maken , Zo , dat weet ik ook weer , ik ga nu weer rennen hoor :biggrin2:
#3292072
Ze zeggen van wel ja :biggrin2:

Even een update .

Ze begint inmiddels goed door te krijgen hoe het hier werkt .
Na de lange ochtendwandeling gaat ze uit zichzelf al rustig liggen . Ze doet een lange dut
Als de zon schijnt dan ligt madam graag buiten . Dan valt ze als een blok in slaap in de zon
De blaffende JRT uit de buurt boeit haar helemaal niets , ze reageert en niet op en slaapt gewoon door
Blaffen doet ze bijna niet , alleen als ze de deurbel hoort bv ( Ik had zoiets van kan je wel blaffen :biggrin2: )
Laatst individueel met haar op pad , en we kwamen een hond tegen die flink liep te blaffen , grommen , uitvallen , trekken aan de lijn
Het boeit haar niets . Ze is erg op mij gericht , en ze negeert het gewoon .
Kinderen en andere mensen zijn heel erg leuk . Maar niet iedereen vind een hond leuk , dat vraagt nog wel wat training
Van de week een klein kindje op een fietsje , oh wat leuk . Maar toch ben ik uiteindelijk leuker en ze gehoorzaamt . het is natuurlijk wel scherp opletten geblazen
De tuin is reuze interessant , maar ze is nog jong . Dus daarmee zijn we ook hard aan de slag . je mag bv niet naar China graven , en ook al niet in de bloemen bijten :biggrin2:
De vijver is ook onweerstaanbaar . Maar ze kan gelukkig ook op haar platte krent naar de vogeltjes zitten te kijken :biggrin2:
Speelgoed is inmiddels ook leuk , maar je moet wel allebei hetzelfde hebben ::) Speelgoed van pluche met een pieper is echt favoriet
Hersenwerkjes zijn ook cool :D
Ze taalt er niet meer naar als we niet in haar buurt zijn , blijft rustig en ontspannen liggen . Ik kan bij wijze van tientallen keren naar boven gaan
Ik ben inmiddels ook begonnen met even het huis uitgaan . Twee minuten , vijf minuten . Dat is opgenomen , en ze was stil
Al met al dus al wat meer ontspanning . En ik schreef het al , het is een erg lief sociaal en leergierig hondje
Zaterdag mag ze voor het eerst naar de d.a . Daar hebben we bewust mee gewacht , geen onnodige stress in een net nieuwe situatie
Maar aangezien we ook nogal eens naar Belgie gaan naar zoon en schoondochter moet ze toch wel een enting hebben , die gok durven we natuurlijk niet te nemen .
En dan mag ze eind April kennis maken met de tweeling
#3292380
Vanmorgen al op tijd op pad met de terrorist , lekker naar het park waar ze ook de nodige vriendjes heeft . Daar heeft ze anderhalf uur heerlijk lopen rellen
Natuurlijk had de draak weer ergens in liggen te rollen , maar we hadden een handdoek mee :biggrin2:
Toen even schoon gepoetst en haar in Tessa haar Fiat gezet zodat ze nog wat op kon drogen , er stond ook een afspraak bij de d.a :biggrin2:
Toen naar ome dokter , en dan zie je hoe je vriendin zich daar gedraagt . Hmm nou , dan wacht ik het ook maar rustig af ::)
En dan mag je naar binnen , oh gaan we eerst wat spelen ? Leuk :D Ik stink wel een klein beetje dokter . Zie je ? In mijn nek ::) Ome dokter moet natuurlijk wel je beste vriend blijven
Oh heb jij ook jammie ? Lust ik wel hoor . En toen heeft ze haar enting voor Belgie gehad . Gelijk even gewogen , ze weegt nu 6,25 kg
#3292381
Oh ja . Butler je hoeft als het aan mij ligt echt niet op te letten hoor . Ik barf alsof ik nooit anders heb gedaan
Ze beheerst het kunstje erg goed , werkt erg netjes op haar vleesbot
Het is net een vuurpijl als ze haar etensbak ziet :biggrin2:
#3293613
Dan denk je in een vier sterren restaurant te wonen ::)
Maar dat was van de week niet het geval hoor
Er lag me toch iets smerigs in mijn bak :o >:( Een rare vogel die patrijs heet
Daar was ik niet zo blij mee , maar uiteindelijk heb ik toch maar gegeten
Ik stierf van de honger , en ik kreeg ook al geen snacks . wat een stom wijf zeg >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door