Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3284238
Wie heeft er ervaring hiermee? Ik heb Parkinson. De oorzaak van deze ziekte is onbekend. Genezing is onmogelijk. De reguliere geneeskunde kent alleen maar- tijdelijke- symptoombestrijding. Ik voel me nog steeds heel goed ( ruim 4 jaar nadat ik de diagnose kreeg), maar toch vraag ik me af of ik niet iets kan doen om verdere 'aftakeling' te voorkomen/vertragen. Nu had ik nog nooit van mesologie gehoord en ik wil niet in de onterecht hoopgevende kwakzalverij belanden, maar om de een of andere reden krijg ik hierbij toch een goed gevoel. Wie kan mij advies geven?
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3284353
Nee, geen ervaring mee gelukkig.
Maar ik zag laatst wel een filmpje van een meneer met Parkinson die echt ernstige tremoren had. Hij gebruikte iets van cannabis (ik weet niet meer of het olie was of iets anders) en binnen 10 minuten waren zijn tremoren volledig weg en ook was hij weer verstaanbaar.
Misschien ook iets wat je kunt uitzoeken/opzoeken?

Sterkte Lida, vind het een vreselijke ziekte.
Door Martine-Tom
#3284355
constance.blokzijl schreef:Nee, geen ervaring mee gelukkig.
Maar ik zag laatst wel een filmpje van een meneer met Parkinson die echt ernstige tremoren had. Hij gebruikte iets van cannabis (ik weet niet meer of het olie was of iets anders) en binnen 10 minuten waren zijn tremoren volledig weg en ook was hij weer verstaanbaar.
Misschien ook iets wat je kunt uitzoeken/opzoeken?

Sterkte Lida, vind het een vreselijke ziekte.
Dat was CBD olie idd
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3284362
Mesologie ken ik niet persoonlijk. Ik gebruik wel CBD-olie maar word soms een beetje eng van het feit dat jan en allemaal brult dat het zo ongeveer overal voor helpt. Een soort van Haarlemmerolie krijg ik het gevoel.
Voorwaarde voor mij is dat ik in het alternatieve circuit toch ook bewust kies voor een arts. CBD-olie op advies van een arts doet voor mijn tremor erg weinig. Maar m'n bloeddruk is nu keurig.
Ik heb gekozen voor een klassiek homeopathisch arts. Hierbij wordt het zelfherstellend vermogen van je lichaam een impuls gegeven en dat merk ik serieus.
Moet er bij zeggen dat ik best mijn voeding wil aanpassen maar wel op een manier die ik prettig vind. Zo weinig mogelijk suiker en geen snelle koolhydraten.
Geen pakjes, geen zakjes, maar als het zo uitkomt wel weer vleeswaren zoals lever en rookvlees. Daar zit dan weer suiker en andere troep in.
En 's avonds m'n glaasje rode wijn vindt de arts geen probleem.

Denk dat een klassiek homeopaat ook voor jou van betekenis kan zijn door jouw lichaam te helpen strijden tegen de Parkinson.
Zoek eens op internet naar constitutietypes en kijk of je wat van jezelf herkent.
Door Esther Q
#3284376
MargaS schreef:Mesologie ken ik niet persoonlijk. Ik gebruik wel CBD-olie maar word soms een beetje eng van het feit dat jan en allemaal brult dat het zo ongeveer overal voor helpt. Een soort van Haarlemmerolie krijg ik het gevoel.
Voorwaarde voor mij is dat ik in het alternatieve circuit toch ook bewust kies voor een arts. CBD-olie op advies van een arts doet voor mijn tremor erg weinig. Maar m'n bloeddruk is nu keurig.
Ik heb gekozen voor een klassiek homeopathisch arts. Hierbij wordt het zelfherstellend vermogen van je lichaam een impuls gegeven en dat merk ik serieus.
Moet er bij zeggen dat ik best mijn voeding wil aanpassen maar wel op een manier die ik prettig vind. Zo weinig mogelijk suiker en geen snelle koolhydraten.
Geen pakjes, geen zakjes, maar als het zo uitkomt wel weer vleeswaren zoals lever en rookvlees. Daar zit dan weer suiker en andere troep in.
En 's avonds m'n glaasje rode wijn vindt de arts geen probleem.

Denk dat een klassiek homeopaat ook voor jou van betekenis kan zijn door jouw lichaam te helpen strijden tegen de Parkinson.
Zoek eens op internet naar constitutietypes en kijk of je wat van jezelf herkent.
Is dat CBD-olie van de apotheek? Ik heb begrepen dat die erg zwak is van samenstelling.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3284380
volgende week ga ik voor de eerste afspraak naar een mesologe in Hoogezand.
Ik heb al veel dingen geprobeerd voor mijn klachten en een mesoloog heb ik nog niet ontmoet maar het spreekt mij ook wel aan.
Door Lida. S
#3284383
Laika schreef:volgende week ga ik voor de eerste afspraak naar een mesologe in Hoogezand.
Ik heb al veel dingen geprobeerd voor mijn klachten en een mesoloog heb ik nog niet ontmoet maar het spreekt mij ook wel aan.
Ik heb ook in Hoogezand een kennismakingsgesprek aangevraagd bij Debbie Barkema. Ben benieuwd wat jij er van vindt. Wil de mij op de hoogte houden?
Gebruikersavatar
Door Laika
#3284385
Lida. S schreef:Ik heb ook in Hoogezand een kennismakingsgesprek aangevraagd bij Debbie Barkema. Ben benieuwd wat jij er van vindt. Wil de mij op de hoogte houden?
Ja hoor, ik laat je wel weten wat mijn bevindingen zijn.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3284470
in het filmpje gebruiken ze geen cbd olie maar wietolie met thc
voor mijn restlesslegs gebruik ik voor het slapen ook thc olie ... verder heeft thc een goede uitwerking op mijn reuma :)
Door DJ_Doerak_Tucker
#3284636
Mocht je klassieke homeopathie overwegen n.a.v. het bericht van Marga dan kan ik je Jolanda Groote in Nieuw-Buinen aanraden. Ook goed te doen qua afstand voor jou.
Door Lida. S
#3284680
DJ_Doerak_Tucker schreef:Mocht je klassieke homeopathie overwegen n.a.v. het bericht van Marga dan kan ik je Jolanda Groote in Nieuw-Buinen aanraden. Ook goed te doen qua afstand voor jou.
Ik ben me aan het oriënteren. Jolanda Groote is ook een goede optie
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door