Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3282187
Ben zo lang stil geweest nadat ik me hier een tijdje geleden heb aangemeld. Lees lekker regelmatig mee, maar zie dat er vaak zulke fijne reacties en tips worden gegeven dat het afdoende is om in stilte te volgen. Toch wil ik proberen weet ietsje actiever te zijn op dit forum, want de hele feeling hier vind ik erg fijn!

Laat ik maar eens beginnen met het voorstellen van onze nieuwe telg. Shiba-man Ōji. Hij woont nu een klein weekje bij ons en man oh man wat is het leuk, vermoeiend, hilarisch, hard werken en genieten :)

Grote zus Kimiko van 11.5 moet nog even wennen, maar doet het super knap. Samen met Ōji doet ze de "zit" en "af" oefening mee. Op die manier pikt hij het nog sneller op dan hij al vanuit zichzelf zou doen.
Vanaf dag 2 ben ik zijn persoonlijke portier na elke dut, maaltijd of speelkwartier. Hij gaat braaf voor de deur van het balkon zitten en doet daar netjes zijn behoefte op het speciaal voor de gelegenheid aangeschafte kunstgras.
3x per dag gaat hij samen met Kimiko naar buiten. Een oefening in geduld voor mij en Kimiko. Wandelen aan het lijntje gaat dan wel vrij vlot, maar elke vogel en voorbij waaiend blaadje moet natuurlijk overpeinsd worden. 1x per dag gaat hij er even met mij alleen op uit. Auto's kijken aan een drukke weg, op een bankje bij de school zitten of gewoon even buiten snuffelen.

Eten was nogal een dingetje de eerste dagen. Hij at niet. Zelfde voer als bij de fokker. KVV van Duck. Ik ben dit uiteindelijk gaan mengen met Barfmenu (de fijnere versie voor katten en pups) en wat stukjes gekookt ei en kipfilet. En dan blieft hij het wel. Enorme snoepkont is het dus! Hopelijk krijg ik hem de komende dagen zover dat hij de kip en het ei niet meer nodig heeft. Daarna gaat hij helemaal over op Barfmenu.

Vanavond gaat hij kennismaken met de dierenarts. Even snuffelen en volgestopt worden met lekkers. Maandagavond terug naar de dierenarts voor zijn titerbepaling. Titer op 6 weken was super netjes. Alle waarden waren echt hoog. Mama gaf hem dus super bescherming mee!

Onze stoere Ōji.
Hij is een dikke, gezonde, sociale allemansvriend met heerlijke streken!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door KimikŌji op di 07 mar 2017, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door KimikŌji
#3282203
Anne in Duitsland schreef:Ooow, ik dacht dat beren niet meer gehouden mochten worden als huisdier! ;D :smitten: Wat een lekker bolletje wol! Trouwens, grote zus mag er ook zijn. Veel plezier met elkaar!
Haha het is het eerste dat mensen zeggen als ze hem zien. "Wat een leuk beertje!". Als ik ze er dan op wijs dat Kimiko hetzelfde ras is, kijken ze je soms vol ongeloof aan. Zelfs mensen die vragen of hij dan nog helemaal zwart moet worden hahaha.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door