Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3288085
Lizzy schreef:Wat adviseert die dierenarts? Die moet een cursus titeren gaan doen. Het wat de fokker zegt. De rest reageer ik zo op, ik sta te koken.
Mijn temperatuur stijgt ook met de minuut Lizzy. Hahaha
Baal hier zo intens van. Dacht hierin een goede dierenarts gevonden te hebben en nu slaat de twijfel gewoon enorm toe :(
#3288086
Angelique schreef:Dat dat bloed even ligt maakt niet uit. Ik vermoed dat de 13de de antistoffen nog niet weggeweest zijn, de enting dus totaal niet is aangeslagen en de maternale antistoffen nu wel weg zijn. Jammer dat er op de 13de niet eerst getiterd is.
Wat Lique zegt.
#3288087
DJ_Doerak_Tucker schreef:Inderdaad aannemelijk wat Angelique zegt. Dat kan haast het enige antwoord zijn, maar is de maternale immuniteit zo snel weg bij zo'n hoge titer?
Ja dat kan bij MI. Mijn pups stonden met 7 weken op 5 voor Parvo en 2 weken later volledig op 0. En zijn toen dus gevaccineerd.
Door Lizzy
#3288133
KimikŌji schreef:Neeeeee :( Puppycursus afgezegd daarnet.
Kreeg de uitslag van de titerbepaling door. Hij staat, nadat hij op 13 februari DHP heeft gehad, op 0 voor Parvo en Leverziekte. 0!!!!!!!! Wil het niet riskeren om met een onbeschermde pup op een veldje te gaan staan met hondjes die wie weet waar vandaan komen.

Ben aan het uitzoeken hoe dit kan. Wellicht zijn er hier mensen die daar hun licht op willen laten schijnen?
de situatie:
26-01-2017: Titerbepaling. 6 weken oud. Uitslag: P: 4.5, H: 3, D: 1.
13-02-2017: DHP enting. Datum stond in paspoortje geschreven door fokker, dus dat advies netjes gevolgd.
06-03-2017: P:0, H:0, D:1

Nu...de dierenarts heeft het bloed gisterenavond afgenomen en vanochtend/in de loop van vandaag getest. Kan dit een afwijkend beeld geven? Heeft mijn dierenarts iets heel erg verkeerd gedaan waardoor die uitslag niet klopt? een 0 kun je niet verkeerd interpreteren of aflezen, dus daar zal het hem niet in zitten. Dat het bloed op moment van onderzoek op 0 stond voor P en H, dat geloof ik (strip krijg ik opgestuurd).
Baal hier zo ontzettend van! Fokster heeft Tannetje Koning alvast een bericht gestuurd en geprobeerd te bellen om te kijken of je dat "oude" bloed nog wel kunt testen. Maar wat als dat niet zo is? Ben er niet goed in om mijn dierenarts de les te lezen :( Weet ook niet of dat mijn plek is. Maar als hierdoor die titerbepaling voor de kat z'n viool was...dan is t ook nog eens weggegooid geld geweest he. T minst belangrijke in dit verhaal, maar principieel dan wel een dingetje.
Je pup had op 13/2 niet gevaccineerd moeten worden maar getiterd. Er was kennelijk nog maternale immuniteit en dan slaat je enting gewoon niet aan. Helaas pindakaas. De uitvoering is niet goed geweest, sorry.

Ik zou nu enten en dan over 3 weken titeren. En 2 keer vaccineren is dus echt gelul van je dierenarts :-X . Waarom zou je 2 keer vaccineren? Het hele idee van titeren is dat je zo min mogelijk hoeft te vaccineren. Dus als je nu vaccineert en over 3 weken titert en de enting is goed aangeslagen, is er geen enkele reden om daarna weer te vaccineren! Sterker nog, je kunt dan gewoon weer titeren op 1 jarige leeftijd.

Oh, wat ik nog wel wilde vragen: staat pup nu op 6/3 echt voor Parvo op 0 en HCC op 0 ? Is er echt nul niks nada stip?
#3288134
KimikŌji schreef:Mijn temperatuur stijgt ook met de minuut Lizzy. Hahaha
Baal hier zo intens van. Dacht hierin een goede dierenarts gevonden te hebben en nu slaat de twijfel gewoon enorm toe :(
Hahahaha ;D ;D ;D

Hij of zij is misschien een goeie DA maar titeren kan ie niet, helaas. Ik heb een schurft aan dierenartsen die meevreten uit de titerruif maar eigenlijk geen flets idee hebben wat ze doen :-\
Gebruikersavatar
Door KimikŌji
#3288139
Lizzy schreef:Je pup had op 13/2 niet gevaccineerd moeten worden maar getiterd. Er was kennelijk nog maternale immuniteit en dan slaat je enting gewoon niet aan. Helaas pindakaas. De uitvoering is niet goed geweest, sorry.

Ik zou nu enten en dan over 3 weken titeren. En 2 keer vaccineren is dus echt gelul van je dierenarts :-X . Waarom zou je 2 keer vaccineren? Het hele idee van titeren is dat je zo min mogelijk hoeft te vaccineren. Dus als je nu vaccineert en over 3 weken titert en de enting is goed aangeslagen, is er geen enkele reden om daarna weer te vaccineren! Sterker nog, je kunt dan gewoon weer titeren op 1 jarige leeftijd.

Oh, wat ik nog wel wilde vragen: staat pup nu op 6/3 echt voor Parvo op 0 en HCC op 0 ? Is er echt nul niks nada stip?
Yup. Dat wordt het plan van aanpak idd.
Strip mog niet met eigen ogen gezien en vertrouw niet op foto ivm belichting. Krijg m vrijdag.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door