Kleintje heeft gezwel....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Kleintje heeft gezwel....

Berichtdoor Barfplaats

src_esther
5-sterren

Berichtdoor src_esther » Ma 13 Feb 2017, 23:32

Poezen zijn zo goed in wraak nemen.

Ooit een pony gekend die dat ook deed. Die stond een week lang met d'r kont naar de deur en raakte dan pas haar eten aan als je de stal had verlaten. ;D
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 16 Feb 2017, 16:37

Hoe ist met Kleintje en haar rits? Ook al uitslag gekregen van de patholoog?
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Do 16 Feb 2017, 19:06

Nee, nog niets gehoord. :-\

Ik weet niet goed hoe het met Kleintje gaat.
Ze is wat onzeker en vertrouwd me niet. :(
Haar wonde is mooi.
Ze eet al tijden niet erg veel maar valt niet af. Maar nu ik haar zoveel mogelijk laat kiezen wat ze wil eten en op verschillende momenten aanbiedt, eet ze nog minder.
Aangezien ze op pijnstilling staat geef ik wat extra vocht over haar eten en wat blik in veel water om haar nieren te spoelen. Maar nu wil ze dat blik niet meer en vertikt het nog gemalen vlees te eten. Stukken spier en orgaan gaat nog een beetje. Als het niet opgelikt kan worden, gaat het ook niet binnen. Ze likt eraan en likt het vocht op en denkt dan dat ze gegeten heeft. ::) Knagen op spier of vleesbot gaat echter ook maar traag en ze stopt snel.
Dus krijgt ze maar weinig binnen...
Hoe meer ik dus probeer haar aan het eten te krijgen, hoe erger het wordt...

Ik zal maar weer zo normaal mogelijk doen en hopen dat het over gaat. Anders ga ik een eetlustopwekker vragen.

Verder had ik gehoopt dat ze wat meer zou bewegen nu ze op pijnstilling staat. Dat haar gewrichten dan minder pijn zouden doen ed. Maar daar merk ik niets van.
Kan ook een goed teken zijn, dat ze geen artrose heeft. Maar kan ook gewoon zijn dat ze nog steeds veel ligt omdat ze zich niet goed voelt...
Ik vind dat zo moeilijk om in te schatten.
Is het van te weinig eten, of heeft ze pijn, is het van stress of nog wat anders? Is er echt iets mis?
Ik denk het niet, het valt allemaal nog onder te verwachten gedrag voor haar. Maar 100% gerust is toch ook anders.
Ik zou willen dat ze wat meer zou eten.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Do 16 Feb 2017, 19:39

Krijgt ze altijd al pijnstillers? Daar kunnen ze ook slecht van gaan eten. Eet ze niet graag een kuiken ofzo?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Do 16 Feb 2017, 19:56

Nee, ze krijgt nu pas pijnstilling. Ik ging het eens uitproberen om.te kijken of ze dan soepelder ging bewegen ivm mogelijke artrose. Maar ze kreeg het nog niet.
Werkt pijnstilling de eetlust tegen? Of is het de nierbelasting die dat doet en dus een indirect effect van pijnstilling.

Kuiken heb ik haar ook gegeven de eerste dagen maar de 2e avond liet ze het liggen. Toen liet ik haar eten uren lang staan maar dat heeft dus eerder averechts effect, lijkt het. Nu heeft ze niet de neiging toch maar te eten op de eettijden, wat ze anders wel heeft omdat het dan of niet is...
Morgen dacht ik nogmaals kuiken te proberen.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 16 Feb 2017, 20:40

Ik heb hier nooit iets gemerkt dat pijnstilling de eetlust doet remmen, maar ze hebben dan ook nooit zo'n grote rits gehad.
Mijn eerste ingeving is juist dat ze nog steeds of weer pijn heeft :-\
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Do 16 Feb 2017, 20:42

Van pijnstilling kunnen ze misselijk zijn en dan eten ze natuurlijk niet zo lekker. Van ab ook trouwens. Misschien een blikje geven ofzo. Dat ze dat wel lust. Of een lekkere kwartel.

pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Do 16 Feb 2017, 21:24

Nee, blik wil ze niet meer. De eerste dag was dat leuk maar daarna heeft ze het wel weer gehad en is vers toch leuker.
Kwartel vind ze ook niet speciaal lekker. Ze krijgt nu wel wat ze graag eet. Konijn, kalkoen, kip enz...
Vandaag was het redelijk, maar ze heeft dan ook 2 keer ipv 3 keer mogen eten. De lever ging er weer vlot in, de rest wat minder.

Ze heeft ook AB gehad. Tot gisterenavond, dus als het dat was, zou het nu moeten beteren.
Pijnstilling krijg ze nog steeds, dus pijn zou niet mogen. Of toch zeker niet een uurtje nadat ze die krijgt en daar merk ik niet meer eetlust dan de rest van de dag.

Maar vandaag ging het dus beter dan gisteren. Ik heb alle blik nu gelaten en probeer zo normaal mogelijk te doen. Eens kijken hoe het nu de volgende dagen gaat.
Morgen weer kalkoenspier, hart, nier en gemalen kipkarkas en dan zaterdag konijnkarkas en kuiken. Zou allemaal goed moeten gaan.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Do 16 Feb 2017, 21:26

Ach zo lang ze in elk geval iedere dag wat eet.

pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Do 16 Feb 2017, 21:30

hannabelgje schreef:Ach zo lang ze in elk geval iedere dag wat eet.

Ja ja, dat wel. Anders stond ik uiteraard al lang terug bij de DA op de stoep. ;)
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Za 18 Feb 2017, 13:04

Net de resultaten doorgebeld gekregen van de dierenarts. Het is kwaadaardig. Stage 3 carcinoom.
Was te verwachten he. :-\

Het ging om meerdere kleine gezwelletjes waarvan geen 1 groter dan 2 cm. De kans op uitzaaiing zou kleiner zijn wanneer ze onder die grens blijven.
Komt erop neer dat het afwachten is. Foto's ga ik nu niet laten doen. Als je daar niets op ziet wil dat niet zeggen dat ze vrij is en als je wel iets ziet zit je te wachten tot ze slechter wordt. Daar heb ik geen zin in.
Ik houdt in mijn achterhoofd dat ze uitzaaiingen kan hebben en als ze ergens last van krijgt weten we dat het daarvan kan komen. Het is op dat moment misschien wel nuttig een foto te nemen om zekerheid te krijgen.
Maar het kan ook zijn dat alles nu weg is...

Verder heb ik gisterenavond iets gedaan wat de meesten onder jullie erg drastisch zullen vinden. Maar ik ken haar en dat minder en minder eten kan echt een viscieuze cirkel worden. Toen ze gisterenavond duidelijk met zin aan haar eten begon maar na 4 muizenhapjes weeral weg wilde lopen vond ik het welletjes. En ik heb haar wat gedwangvoerd. Gewoon een normale maaltijd.
Ze vond het niet leuk uiteraard maar ook geen vreselijke ramp.
Vanmorgen ging er vanzelf en met smaak een half klein konijnenpuntmutsje in, 40gr schat ik, dus ik ben blij. Ik hoop dat ze nu weer normaal voor haar doen gaat eten. Ze is nooit een heel grote eter, normaal eet ze max 90gr per dag, maar ook geen echte mieperd.

Maandag gaan de draadjes eruit en zullen we haar ook eens wegen om te zien dat ze niet te erg is afgevallen.

Ik zou wel willen proberen haar kurkuma te geven. Voor haar gewrichten en als het tegen de kanker zou helpen, des te beter.
Verder ga ik eens lezen over cannabisolie om evt als pijnbestrijding in te zetten voor haar gewrichten. Als metacam haar eetlust vermindert wil ik dat echt vermijden, zelfs als haar nieren nog prima werken. Het blijft ook rommel.
Martine-Tom

Berichtdoor Martine-Tom » Za 18 Feb 2017, 13:07

pearlsofpassion schreef:Net de resultaten doorgebeld gekregen van de dierenarts. Het is kwaadaardig. Stage 3 carcinoom.
Was te verwachten he. :-\

Het ging om meerdere kleine gezwelletjes waarvan geen 1 groter dan 2 cm. De kans op uitzaaiing zou kleiner zijn wanneer ze onder die grens blijven.
Komt erop neer dat het afwachten is. Foto's ga ik nu niet laten doen. Als je daar niets op ziet wil dat niet zeggen dat ze vrij is en als je wel iets ziet zit je te wachten tot ze slechter wordt. Daar heb ik geen zin in.
Ik houdt in mijn achterhoofd dat ze uitzaaiingen kan hebben en als ze ergens last van krijgt weten we dat het daarvan kan komen. Het is op dat moment misschien wel nuttig een foto te nemen om zekerheid te krijgen.
Maar het kan ook zijn dat alles nu weg is...

Verder heb ik gisterenavond iets gedaan wat de meesten onder jullie erg drastisch zullen vinden. Maar ik ken haar en dat minder en minder eten kan echt een viscieuze cirkel worden. Toen ze gisterenavond duidelijk met zin aan haar eten begon maar na 4 muizenhapjes weeral weg wilde lopen vond ik het welletjes. En ik heb haar wat gedwangvoerd. Gewoon een normale maaltijd.
Ze vond het niet leuk uiteraard maar ook geen vreselijke ramp.
Vanmorgen ging er vanzelf en met smaak een half klein konijnenpuntmutsje in, 40gr schat ik, dus ik ben blij. Ik hoop dat ze nu weer normaal voor haar doen gaat eten. Ze is nooit een heel grote eter, normaal eet ze max 90gr per dag, maar ook geen echte mieperd.

Maandag gaan de draadjes eruit en zullen we haar ook eens wegen om te zien dat ze niet te erg is afgevallen.

Ik zou wel willen proberen haar kurkuma te geven. Voor haar gewrichten en als het tegen de kanker zou helpen, des te beter.
Verder ga ik eens lezen over cannabisolie om evt als pijnbestrijding in te zetten voor haar gewrichten. Als metacam haar eetlust vermindert wil ik dat echt vermijden, zelfs als haar nieren nog prima werken. Het blijft ook rommel.

Metacam is geweldig als pijnstiller maar de bijwerkingen kunnen (niet altijd maar kan dus wel!) best heftig zijn, als je agressie of iets als depressie waarneemt kan dat ook van de meta komen. Mijn pleegkat word er ronduit agressief van als hij het langer als 2 dagen krijgt, misselijk en minder eetlust zijn heel vervelend maar daar is iets aan te doen gelukkig. Mocht je dus gedragsverandering bemerken kan dat ook van de meta komen ;)
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Za 18 Feb 2017, 13:23

Oh dat kan ook nog?
Pfff... ik denk dat ik er dan maar mee stop nu.

Als ze helemaal zichzelf weer is kan ik dan nog eens proberen om te zien of ze meer gaat bewegen...
Tot nu toe merkte ik nog niets in die richting maar dat kan nartuurlijk aan de situatie nu liggen.
Martine-Tom

Berichtdoor Martine-Tom » Za 18 Feb 2017, 13:25

pearlsofpassion schreef:Oh dat kan ook nog?
Pfff... ik denk dat ik er dan maar mee stop nu.

Als ze helemaal zichzelf weer is kan ik dan nog eens proberen om te zien of ze meer gaat bewegen...

Ja, helaas wel. Geen idee hoevaak het voorkomt maar er word vaak niet aan gedacht dat het van de meta kan komen dus ik dacht ik geef het even mee. Als ze daar verder geen signalen van geeft is het goed hoor, maar hou het in je achterhoofd zou ik zeggen. Of andere pijnstilling dat is ook altijd een optie :)
Misschien is duivelsklauw iets?
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Za 18 Feb 2017, 14:43

Ik moest na een operatie 14 dagen metacam geven. In het begin vooral voor de pijnstilling, maar later omdat het ook een ontstekingsremmer is.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”