Kleintje heeft gezwel....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Kleintje heeft gezwel....

Berichtdoor Barfplaats

pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Zo 17 Dec 2017, 19:24

Hmmm ja, klinkt aannemelijk.
Het is wel een feit dat vele gekende plaantaardige remedies voor katten niet gebruikt kunnen worden of je er heel voorzichtig moet mee zijn. Dat dat komt omdat ze obligaat carnivoor.zijn, klinkt wel logisch...

Thanx voor mee te kijken en dit te vinden. :-*
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 18 Dec 2017, 06:17

Pffff die cbd olie erin krijgen is nog niet zo eenvoudig. In een schepje blik, nee. Op een brokje, nee... Druppel is ook gewoon vrij groot...
Ik wil nog wel een paar zaken proberen, maar ze ruikt het er gewoon doorheen he...
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Ma 18 Dec 2017, 09:00

He wat jammer nou, hier ging het nl zonder problemen terwijl het een enorme zeurpiet is.
Zou thc of niet nou zoveel verschil maken qua smaak/geur?

De afgelopen weken kreeg ze hele vieze meuk, voor het gewone eten dus met flinke trek een flinke schep onverantwoord blik met de vloeistof...dat ging er met lange tanden in. Meestal trekt de weerzin wel wat bij na verloop van tijd maar met dit spul werkte dat niet.

Succes
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 18 Dec 2017, 09:05

Krijgen ze bij jou thc?
Bijzonder, dat ze het zo eet. Het ruikt idd wel erg kruidig en plantaardig.
Door haar normale eten wil ik het liever niet. Ze eet zo met perioden al slecht en ik wil dat haar eten aangenaam blijft. Dan geef ik het nog liever gewoon met een spuitje. Maar ik probeer eerst nog wat andere zaken.
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Ma 18 Dec 2017, 10:20

Nee geen thc, alleen cbd 2,75%. Heb je het zelf geproeft, ik vind het ook niet lekker :-\ maar dat zegt zo weinig in relatie tot smaakbeleving van katten he
Had overigens niet het idee dat het voor Cera veel deed, Catoo is er absoluut minder hysterisch door

Ik deed het hele vieze het ook niet door het gewone eten hoor, dat vind ik sneu, maar voordat ze lekker eten krijgt ..eerst het vieze.

Als ze makkelijk te 'pillen/druppelen' is zou ik dat doen..druppel &iets lekkers er achteraan.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 18 Dec 2017, 12:27

Hier ook enkel cbd. Tot nu toe toch.

Nou. Gemakkelijk is ze niet. :biggrin2: Ze protesteert en probeert weg te komen, maar als het moet ben ik daar nogal doortastend in en is het zo voorbij. En dan kreeg ze haar eten erachteraan, een snoepje wil ze dan niet ( iets van niet omgekocht worden... ::) )
Dus liever iets vinden waarin ze het zo wil eten. ;)

Ze is wel.zeker de moeilijkste van de 3 voor zoiets.
Ze is ook kampioen in iets localiseren en er precies omheen of zelfs vanonder eten...
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Ma 18 Dec 2017, 12:45

Hoe dat in NL zit, weet ik niet, maar hier in Zweden is ook cbd-olie met een smaakje verkrijgbaar, onder andere munt. Bovendien hebben ze cbd-olie geëxtraheerd in kokosolie, en dat heeft van zichzelf al een vrij lekker smaakje. Geëxtraheerd in olijfolie bestaat ook. En er is cbd-olie speciaal voor katten, met een laag gehalte cbd (1%).

Hier een paar sites met een aantal mogelijkheden. Als ik je ergens bij kan helpen, pb me dan maar.

https://www.apotek365.se/products/hampa ... ynta-400mg

https://www.holli.se/produkt/CBD20Myn

https://www.holli.se/produkt/ALCBDD3
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 18 Dec 2017, 15:57

Thanx Anne, :-* maar munt zal ze ook niet lusten. :P
En een lager gehalte is niet handig want dan moet ze nog meer krijgen. Nu is het ook maar dik 2% hoor. En idd in olijfolie...
Misschien was kokos handiger geweest, geen idee of ze dat wel eet... kan ik wel eens proberen.
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Ma 18 Dec 2017, 16:00

pearlsofpassion schreef:Thanx Anne, :-* maar munt zal ze ook niet lusten. :P
En een lager gehalte is niet handig want dan moet ze nog meer krijgen. Nu is het ook maar dik 2% hoor. En idd in olijfolie...
Misschien was kokos handiger geweest, geen idee of ze dat wel eet... kan ik wel eens proberen.

Ze hebben ook citroensmaak. :biggrin2:

Alleen de cbd voor katten heeft 1%, de rest 2% of 5%. Ik merk aan mijn oudste hond dat hij de kokos erg lekker vond, maar 'gewone' cbd-olie die ik nu heb (uit NL) smerig vindt. Maakt niet uit, ik wurg het er wel in bij hem, maar dat wil je met een kat niet. :D De kokos vond ik zelf ook veel lekkerder ruiken dan de gewone.
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Do 21 Dec 2017, 22:50

Onze kat lustte CBD glycerine (met voedingsglycerine) via het recept uit Sweet Serenity wel. Dat smaakt zoetig en ruikt ook minder "grasachtig"zoals gewone CBD olie op basis van hennep of olijfolie. Hoewel ik de olijfolie ook veel zachter vind smaken en ruiken.
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Do 21 Dec 2017, 22:52

Anne in Zweden schreef:Hoe dat in NL zit, weet ik niet, maar hier in Zweden is ook cbd-olie met een smaakje verkrijgbaar, onder andere munt. Bovendien hebben ze cbd-olie geëxtraheerd in kokosolie, en dat heeft van zichzelf al een vrij lekker smaakje. Geëxtraheerd in olijfolie bestaat ook. En er is cbd-olie speciaal voor katten, met een laag gehalte cbd (1%).

Hier een paar sites met een aantal mogelijkheden. Als ik je ergens bij kan helpen, pb me dan maar.

https://www.apotek365.se/products/hampa ... ynta-400mg

https://www.holli.se/produkt/CBD20Myn

https://www.holli.se/produkt/ALCBDD3

Wat goed overigens dat dit ook al in verschillende versies in Zweden te koop is. Die kokosolie is ook wel interessant.
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Do 21 Dec 2017, 23:47

hamada schreef:Wat goed overigens dat dit ook al in verschillende versies in Zweden te koop is. Die kokosolie is ook wel interessant.

Ze gaan er zelfs prat op dat ze alleen Scandinavische hennep gebruiken! *dikke vette joint-smiley* :biggrin2:
Siberienne
5-sterren

Berichtdoor Siberienne » Vr 22 Dec 2017, 07:30

Anne in Zweden schreef:Ze gaan er zelfs prat op dat ze alleen Scandinavische hennep gebruiken! *dikke vette joint-smiley* :biggrin2:

Nu heb ik acuut het nummer ‘Nederwiet’ in mijn hoofd. En bedankt ;)
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Vr 22 Dec 2017, 16:46

Siberienne schreef:Nu heb ik acuut het nummer ‘Nederwiet’ in mijn hoofd. En bedankt ;)

"Zwederwiet", bedoel je. ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”