Kleintje heeft gezwel....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Kleintje heeft gezwel....

Berichtdoor Barfplaats

Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 13 Dec 2017, 09:25

pearlsofpassion schreef:Ik ga hier nog even update geven. Ik heb het hier en daar al eens gezegd, maar bij Kleintje is een paar weken terug een 2e gezwel verwijderd. Geen nieuwe uitzaaiing, maar een stukje melklijst dat achtergebleven was.
Spijtig genoeg was dit een zeer snelgroeiend en kwaadaardig gezwel zodat tegen dat ik het merkte, haar lymfeknoop al geinfecteerd was.
Ze heeft dus officieel kanker, bijna zeker uitgezaaid. Eens het in de lymfe zit, zit het overal...

We hebben na veel overwegen, besloten geen verdere behandelingen te laten doen. Ookal biedt chemo bij dit soort tumor heel mooie vooruitzichten, we zien het praktisch niet haalbaar dat leefbaar voor haar te houden. Om het kort te zeggen zou ze 6-8x een week 'besmettelijk' zijn van de chemo en zouden we haar moeten opsluiten. Voor een kat die zo aanhankelijk is, vinden wij dat niet leefbaar.
Dus bereiden wij ons voor op een afscheid, binnen dit en een jaar.
Zucht....

Er zijn foto's genomen en er zijn geen uitzaaiingen zichtbaar. Een klein onduidelijk plekje maar waarschijnlijk niets... Dus dat is goed nieuws.
Maar die zullen er spijtig genoeg, zo goed als zeker wel komen.

We gaan haar zo goed mogelijk ondersteunen met oa cbd-olie. Als er nog mensen ideetjes hebben, graag.
En wie weet, gebeurt er een klein mirakeltje en mag ze nog wat langer mee of kunnen we het proces wat vertragen. Wij zouden al blij zijn als ze de zomer nog goed mag beleven.
We gaan zoveel mogelijk van haar genieten.
En dat doet zij ook. Ze speelt af en toe nog wat en komt heel veel knuffelen en op schoot liggen. Zelfs 's nachts. :)

Ach gossie, ik vind het zo sneu voor jullie en voor Kleintje :'(
Ik hoop dat jullie nog een tijd van haar mogen genieten :-*
Is Pau D'Arco nog een idee om te geven? (even op goegelen...?). Geen idee of ze dat ook eet, zou je het door haar eten doen...
frodo quin
5-sterren

Berichtdoor frodo quin » Wo 13 Dec 2017, 13:44

Ik dacht dat cortisone werkte bij lymfeklierkanker, maar misschien haal ik iets doorheen of leid ik verkeerd af dat het lymfeklierkanker is.

Iig veel sterkte!
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Wo 13 Dec 2017, 13:47

Ik weet niet wat lymfeklierkanker precies wil zeggen. Dit is alleszinds begonnen in de melkklieren en uitgezaaid naar de lymfeknoop. Niet ontstaan in de lymfeklier.
Cortisonen helpt altijd wel. Maar dat koopt gewoon wat tijd. Zover zijn we niet, voor mij is dat een laatste redmiddel en zeker niet iets om al in te zetten als er nog geen uitzaaiingen vb in de longen zichtbaar zijn.

@Lizzy, we hebben cbd-olie besteld en ga golden paste maken. Denk je dat het verstandig is vanalles door elkaar te geven? Of let je daar toch beter wat mee op?
Ik zal er eens op googlen. Misschien wordt het me dan meer duidelijk wat voor iets het is...
frodo quin
5-sterren

Berichtdoor frodo quin » Wo 13 Dec 2017, 14:01

pearlsofpassion schreef:Cortisonen helpt altijd wel. Maar dat koopt gewoon wat tijd.

Volgens mijn da indertijd hangt het af van het type tumor. Het zou volgens haar voor sommige tumoren werken als chemo, maar ik weet daar verder niets van af.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 13 Dec 2017, 14:38

pearlsofpassion schreef:Ik weet niet wat lymfeklierkanker precies wil zeggen. Dit is alleszinds begonnen in de melkklieren en uitgezaaid naar de lymfeknoop. Niet ontstaan in de lymfeklier.
Cortisonen helpt altijd wel. Maar dat koopt gewoon wat tijd. Zover zijn we niet, voor mij is dat een laatste redmiddel en zeker niet iets om al in te zetten als er nog geen uitzaaiingen vb in de longen zichtbaar zijn.

@Lizzy, we hebben cbd-olie besteld en ga golden paste maken. Denk je dat het verstandig is vanalles door elkaar te geven? Of let je daar toch beter wat mee op?
Ik zal er eens op googlen. Misschien wordt het me dan meer duidelijk wat voor iets het is...

Golden Paste en CBD olie gaan prima naast elkaar. Ik zou echter zelf wel olie met THC geven want precies THC heeft een goede uitwerking bij kankercellen. Ik weet niet of je facebook hebt? Polder Cannabis, echt zo'n fijne leverancier : https://www.facebook.com/Polder-Cannabi ... 969180729/
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Wo 13 Dec 2017, 15:01

Ja, ik weet het. Maar Meneer durft niet. En ik respecteer dat.
Eerst maar eens cbd en als ze daar goed op reageert kan ik het er nog eens over hebben.
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Wo 13 Dec 2017, 16:36

Wat sneu voor jullie allemaal, dat Kleintje nog maar weinig tijd gegund lijkt te zijn. Maar wie weet ligt er een piepklein wondertje in het verschiet... Ik hoop het voor jullie! Sterkte met Kleintje.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Wo 13 Dec 2017, 19:10

Ik hoop mee op een wonder! :-*

Wietolie kan je ook vrij makkelijk zelf maken.
Aprilsnow
5-sterren

Berichtdoor Aprilsnow » Vr 15 Dec 2017, 22:58

Wat verdrietig :-\ Geniet van de tijd die jullie nog samen hebben. Met heel veel knuffel momentjes.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 16 Dec 2017, 08:32

pearlsofpassion schreef:Ja, ik weet het. Maar Meneer durft niet. En ik respecteer dat.
Eerst maar eens cbd en als ze daar goed op reageert kan ik het er nog eens over hebben.

Mag ik vragen waarom meneer PoP dat niet durft?

Overigens, nog even over de Pau D'Arco: dit kun je prima combineren met Golden Paste en CBD. Mocht je een paar capsules willen gewoon om te kijken of je het weg krijgt bij haar door haar eten: geef je maar een gil, ik kan er zo een paar voor je opsturen.
pearlsofpassion
Moderator

Re: Kleintje heeft gezwel....7

Berichtdoor pearlsofpassion » Za 16 Dec 2017, 08:42

Lizzy schreef:Mag ik vragen waarom meneer PoP dat niet durft?

Overigens, nog even over de Pau D'Arco: dit kun je prima combineren met Golden Paste en CBD. Mocht je een paar capsules willen gewoon om te kijken of je het weg krijgt bij haar door haar eten: geef je maar een gil, ik kan er zo een paar voor je opsturen.

Omdat het cannabis is he. Gewoon uit buikgevoel omdat het drugs is, wat ik echt wel begrijp. En daarnaast ook omdat hij schrik heeft haar onopgemerkt te drogeren. Ik heb al gezegd dat we het stilletjes opbouwen en haar goed in het oog houden, maar ja...

Ik ga het nog eens bekijken, maar ik houdt je voorstel in mn achterhoofd hoor. ;)
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Za 16 Dec 2017, 09:14

Lizzy, wat voor capsules zijn dat? Van die olie-capsules als visolie?
Want qua dosering is dat bij zo'n poesje van 3,5kg natuurlijk wel wat lastig...

Tis op zich wel interessant maar ik vind terug dat het vooral bij borstkanker helpt omdat het oestrogenen bestrijd. En dat borstkanker gevoed wordt door oestrogeen, lijkt me logisch. Vandaar ook de verhoogde kans bij pilgebruik.
Maar Kleintje is nu net 10 jaar gesteriliseerd (dwz eierstokken eruit) maakt die dan nog oestrogeen aan? Dat vraag ik me af... En als dat niet zo is, heeft het dan wel zin?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 16 Dec 2017, 11:53

pearlsofpassion schreef:Lizzy, wat voor capsules zijn dat? Van die olie-capsules als visolie?
Want qua dosering is dat bij zo'n poesje van 3,5kg natuurlijk wel wat lastig...

Tis op zich wel interessant maar ik vind terug dat het vooral bij borstkanker helpt omdat het oestrogenen bestrijd. En dat borstkanker gevoed wordt door oestrogeen, lijkt me logisch. Vandaar ook de verhoogde kans bij pilgebruik.
Maar Kleintje is nu net 10 jaar gesteriliseerd (dwz eierstokken eruit) maakt die dan nog oestrogeen aan? Dat vraag ik me af... En als dat niet zo is, heeft het dan wel zin?

Als je meer wilt weten over Pau D'Arco in relatie tot kanker kan ik je echt aanbevelen om op Engelstalige websites te zoeken. Het is natuurlijk nog nooit wetenschappelijk bewezen he, dat Pau D'Arco nuttig kan zijn maar de wat meer alternatieve websites laten zien dat het bij meerdere vormen van kanker werkzaam is.

Het is poeder dat in een capsule zit die je makkelijk kunt open maken.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 16 Dec 2017, 11:56

Ik lees net dat je het niet aan katten moet geven!!!!
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Za 16 Dec 2017, 20:34

Ah oh, goed dat je het leest!
Dat had ik nog niet tegengekomen. Heb je een linkje, of wat zeggen ze erover?

De cbd- olie is hier ontvangen. Dus gaan we eens proberen hoe ze daarop reageert.
Ik ga ook eens kijken of het voor Luis iets kan doen. Das zo'n enorme stresskip, vandaar...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”