Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3277570
Hier nog een Bregje-fan :) Zij verstaat de kunst er voor je hond een feestje van te maken naar de dokter te gaan! Gaat met enorm veel liefde, plezier en geduld met ze om.
Puppy Jip had zich in spel geblesseerd. Ik had - wgns haar leeftijd, de zorgen die ik al had nav de giardia waar ze nog mee kampte én de stress nav wat Daantje toen net een paar weken eerder was overkomen - geen moment afgewacht: meteen een afspraak gemaakt om te laten kijken of het niks ernstigs was.
Bregje heeft Jippie zó lief onderzocht dat die het geweldig gezellig vond. Jip lag te knuffelen en te spelen op de onderzoekstafel :biggrin2: Bregje moest er erg om lachen en nam alle tijd, ondanks dat wij wgns de verkeerssituatie fors te laat waren. En ze berekende (desondanks) slechts de helft van de in overleg voor alle zekerheid genomen foto's.
Lijkt me ontzettend leuk om de spannende stappen en voorpret rondom het nest (deels) door haar geholpen te worden!
Door Lizzy
#3278338
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ze staat op 6.77!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ovulatie heeft plaats gevonden! Morgen weer prikken! Donderdag waarschijnlijk (als ze goed door stijgt) insemineren.
#3278345
;D ;D ;D
Je moest het nog eens kwijt?? :biggrin2:
Spannend Lizzy, érg leuk!!

Waarom moet je trouwens progesteron prikken in Eersel, kan dat niet in samenwerking met je eigen dierenarts? Of doet die dat niet? Of wil je gewoon liever alles in Eersel, kan natuurlijk ook.
Door Lizzy
#3278354
Parelridder schreef:;D ;D ;D
Je moest het nog eens kwijt?? :biggrin2:
Spannend Lizzy, érg leuk!!

Waarom moet je trouwens progesteron prikken in Eersel, kan dat niet in samenwerking met je eigen dierenarts? Of doet die dat niet? Of wil je gewoon liever alles in Eersel, kan natuurlijk ook.
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I am shitting my pants ;D ;D ;D ;D ;D

Ik doe progesteron prikken in Eersel omdat zij ook moeten insemineren en ik wil alles in 1 hand. Zodat we samen na kunnen denken over hoe of wat. Dit komt zo krap met bevroren sperma. Bij een normale dekking leeft het sperma een dag of 5 binnen in de teef. En als de ovulatie heeft plaats gevonden moeten de eitjes nog 2 dagen rijpen. Dus gut, een dagje vroeger is met een natuurlijke dekking geen probleem. Maar, je teef moet ook nog maar doorstijgen. Zaadjes die bevroren zijn geweest leven maar een uur of 6. Dus dat is erg kritisch. Die moeten echt ingebracht worden op het moment dat de eitjes te penetreren zijn. En dat hele proces willen/wilde we graag in 1 hand houden. Zij prikken, zij bepalen, zij insemineren.

Vandaag trouwens een super bezoek gehad bij Bregje en Maarten. Super overleg gehad over hoe en wat we wanneer gaan insemineren. We hebben vier "vials" tot onze beschikking. We hebben in goed onderling overleg besloten dat we 2 inseminaties gaan doen van 1 vial, dus 2 vials in totaal. Maarten zegt heel droog "als daar nu 12 pups uitkomen, want het sperma is van uitzonderlijke kwaliteit volgens de kliniek in de USA, dan insemineren we bij je volgende nestje maar 1 vial :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: ". Grappenmaker, die Maarten :biggrin2:

Het was vooral grappig omdat Bregje net daarvoor aan ons had verteld dat we met 4 tot 6 pups uitzonderlijk blij mogen zijn (we zijn met iedere pup blij!!!). Het was echt een fijn bezoek vandaag. Alles klopte.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door