Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3273062
Merel:
Perel (n.a.v. toffe peer)
Kruinemans (n.a.v. haar kruin)
De bouwvakker (n.a.v. haar ongeëvenaarde gespit: help mijn hond is klusser)

Maartje:
Tante haas (n.a.v. haar tante-rol ten opzichte van Daantje en het vangen van een haas in diens puppytijd, tot Daantjes grote opwinding)
Taartje (het is nogal een portret, een rare taart)
Tante pollewop (haar gedrag roept dat soort lollige namen op)

Daantje:
De dreumes (ze was gedurende 3 jaar de jongste en heeft die naam gehouden want is een heel aandoenlijke hond gebleven)
Ieuw (als in "Iew is er ook weer", vanwege het IEW-geeuw geluid wat ze vanaf dag 1 nog altijd maakt na wakker worden)
Poppetje (omdat ze zo ontiegelijk lief is)

Jip:
Knorretje (vanwege het genoeglijke kreunen wat ze doet als je haar knuffelt of op tilt)
Pippert (combi tussen Jip en hippen, ze springt erg graag en bizar behendig)
De hummel (ze is momenteel de jongste)
#3273065
Wat leuk om allemaal te lezen!

Uhm hier hebben ze ook bijnamen uiteraard :biggrin2:

Kaio:
Muppiepuppie, puppie, muppie. Ja waarom eh? De fokker riep altijd pupppy puppy puppy, die konden we ook altijd gebruiken om aandacht te krijgen van hem en denk dat zo die andere namen onstaan zijn.
En Mighty Muppie, gewoon omdta ie gewelding is :biggrin2:
Volgens mij heeft ie heel lang geleden ook bijnaam Zwelgje gehad, tijdens de pubertijd, spreekt voor zich ;)

Maci:
Dombo: Ja serieus die hond is soms echt te!
Neuroloogje: omdat neurootje zo onaardig klinkt.
Stinkiewinkie, Winkie, Stinkerd, Stink(ie): euh ja meneer stinkt vaak vanwege huidproblemen, en ook vanwege zijn lekkere luchtjes die hij kan maken
Matseflats: klint leuk
Schweinehund: spreekt voor zich
Kwijlbakkus: spreekt voor zich
Mager skelet: helaas heeft hij vaak periodes met ondergewicht.


Fozzy:
Fozzelwozzel, Fozzelman, gewoon naam verbastering
Slungelpungel: Dat was tijdens de pubertijd. Hij zag eruit joh :biggrin2:
Demondoggy: Tja :biggrin2:
Piliewielie, Piel, eh Pi*mel: eh gekregen omdat ie de andere honden nogal eens verzorgd ergens ::)
Schnoedel: de nieuwe van de duitse juf ;D Gewoon omdat ie echt een stuk onbenul kan zijn.
#3273089
Leuk topic dit! :)

Shanti
Shantepant, tja ehm dat is gewoon ontstaan
Schweinhund omdat ze tijdens het zoeken vroeger als een varktentje klonk.
Vleermuis, die oren he. :P Was vooral toen ze opgroeide heel toepasselijk
Witkop, zo noemde mijn vader de samojeed van mijn oma altijd en die naam is gewoon overgegaan op Shanti toen wij een witte hond kregen. En de samojeed van mijn tante is ook een witkop dus als we daar zijn is zo lekker duidelijk wie hij bedoelt. ::)

Boeke
Boekje, Boekjewoekje, Boogie, Boogiewoogie, allemaal verbasteringen op zijn naam.
Stinkerd, vanwege de scheten die hij soms laat
Stoere puppiewuppie, want hij vind zichzelf heel stoer
Schaap, want hij is nou eenmaal een schaap met die krulvacht.
Draak, lijkt me duidelijk :P
Zwartkop, want hij is niet wit
En op het moment, lampekap. :biggrin2: Die arme hond heeft van het likken op fijn voorpootjes ontsteking gekregen dus moet daar nu vanaf blijven zodat het goed kan genezen. En die ontaarde baasjes van hem lachen er gewoon om, de kap is ook nog roze trouwens. ;D

En van de katten, onze ragdoll Luna.
Lunepuun, klinkt leuk.
Mevrouw de koningin, lijkt me duidelijk toch. :P
Prinses op de erwt, omdat ze het liefst op minimaal 2 kussens op elkaar ligt.
Pluizebol, vanwege haar prachtige zachte vacht.

Onze zwarte kater Frummel,
Frummeltje pummeltje, omdat hij flink lomp kan doen maar voor een kater heel slank is dus met verklein woorden erbij.
Monster, tja dat is hij nou eenmaal.

En onze rode poes Mara heet eigelijk gewoon altijd Mara.
Soms noem ik haar Aardappel omdat ze daar zo op kan lijken als ze op schoot ligt.
#3273107
Debbie, had wel bijnamen, maar niet om haar te roepen, ze was namelijk doof :biggrin2:
Deborah van Witteveen, haar stamboomnaam
Debsel
Olev Botjnek, bijnaam gegeven door meneer Chooky, waar het vandaan komt???
:-[ :-[ :-[ Bontgevoerde zak met stront op pootjes :-[ :-[ :-[ Wel heel liefkozend gezegd hoor :P :biggrin2:

Bambi
Voornamelijk Bambix genoemd, het bekte gewoon lekker.
Soms Baaaaaami ;D

Chooky
Chookeltje, Chookelientje, Chookelina, Linalina, Chooksel, Chookiepoekie
Ze was gewoon lief! :'(
In het begin ook wel stofzuiger genoemd ::)

Flea
Fliepiep, Flipflap, Flappie omdat hij grappig en lief is.
Ook wel Hontie genoemd, tja, omdat het een hontie is :D

Tommes
Meestal Poetie genaamd, of Poetiemauw
Ook wel Tommie

Pixie
Ze is er nog maar heel even, maar heeft nu al een paar bijnamen:
De kleine poes (spreekt voor zich)
Monster (spreekt ook voor zich)
Poekiewoekie / Poelewoelie (spreekt ook voor zich)
#3273171
Joep heet oepsefloeps, domme blonde, of ploep. Of gewoon oeps. Of Sjoep. Zo noemde een kindje wat nog niet goed kon praten hem. Daar komt dan weer Soepie vandaan. Zo heeft hij er nog wel meer denk ik.

Gijs; Gijsjepijsjepuppiebeertje. Of gewoon puppy. Of draak. Behoeft geen uitleg denk ik. :) Oh en soms kamerpony. En ik noemde hem ook vaak liefje want dan luisterde hij beter.

Samen noemde ik ze de guppen. :-\
#3273188
Nog wat vergeten, realisderde ik me toen ik het mezelf gisteren hoorde zeggen
Parelridder schreef:Merel:
Perel (n.a.v. toffe peer)
Kruinemans (n.a.v. haar kruin)
De bouwvakker (n.a.v. haar ongeëvenaarde gespit: help mijn hond is klusser)
Stinkerd (ze rolt graag in al wat geurt en jumpt graag in iedere sloot..)

Maartje:
Tante haas (n.a.v. haar tante-rol ten opzichte van Daantje en het vangen van een haas in diens puppytijd, tot Daantjes grote opwinding)
Taartje (het is nogal een portret, een rare taart)
Tante pollewop (haar gedrag roept dat soort lollige namen op)

Daantje:
De dreumes (ze was gedurende 3 jaar de jongste en heeft die naam gehouden want is een heel aandoenlijke hond gebleven)
Ieuw (als in "Iew is er ook weer", vanwege het IEW-geeuw geluid wat ze vanaf dag 1 nog altijd maakt na wakker worden)
Poppetje (omdat ze zo ontiegelijk lief is)

Jip:
Knorretje (vanwege het genoeglijke kreunen wat ze doet als je haar knuffelt of op tilt)
Pippert (combi tussen Jip en hippen, ze springt erg graag en bizar behendig)
De hummel (ze is momenteel de jongste)
Pipo (in de nestperiode heb ik wekelijks met alle teefjes 1 op 1 gespeeld en noemde ik hen dan Puppy. Toen ze Jip werd leidde dat tot de mix (PuppyxJip=) Pippie en daar volgde al snel Pipo uit, de reden zal duidelijk zijn :biggrin2:
#3273219
Wat een leuk topic.

Sam: Sverige Sam omdat hij zo geniet van de vakanties in Zweden.
De Samster, omdat hij ondanks zijn formaat (cavalier) zo stoer kan zijn.
Samsalabamsa, als variant op zijn naam

Spike: Spikeydikey
Spiekel

Vlekkie: recente huisgenoot dus we kwamen nog niet verder dan Vlekkiedek :-\ en Meisje

Joy werd de matrone genoemd, en Nugget ivm haar goudkleurige vacht, en Meisje/ Meis.

Poes Midget wordt Midgetmuis genoemd omdat ze vroeger :-X klein en tenger was, Tigre vanwege de vele muizen die ze vangt.

Poes Nymphea werd Nymphje en Dame genoemd
#3273263
Wat een leuk topic !

Doortje = Draakje..... tja.... tis mn enige hond die als ik haar roep, omkijkt,lacht en dan nog een rondje vd zaak rent.... die mee gaat naar een gehoorzaamheids wedstrijd, en onderweg naar de ring nog even een andere hond op vreet om dan eerste te worden... Ze is helemaal geweldig, maar heeft eeh wat boevestreken :D
Ohja en ik noem haar vaak "mn meisje", en daar luistert ze haast nog beter naar dan haar eigen naam. Ze voelt ook echt als "mijn meisje" , de klik met haar is echt MEGA.

Foxy noemen we vaak stinkywinky omdat ze zo vaak in de viezigheid ligt te rollen.... en als we haar roepen is het vaak "poppetje".... geen idee waar dat er is ingeslopen. Als ze gewassen en gefohnd is dat lijkt ze op een speelgoed hondje. Maar tis een woord waar ze erggoed naar luistert :)

Vivi wordt vaak viveltje.... of gewoon puntneus ;p
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door