Hoe is het met degenen die hun huisdier moeten missen ?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht
Eef+doggies
5-sterren

Re: Hoe is het met degenen die hun huisdier moeten missen ?

Berichtdoor Eef+doggies » Do 06 Jun 2019, 22:09

He toch... :'(
:-* :-* :-*

Wandor en Yindra konden op het laatst hun plas ook niet meer zo goed ophouden. En er komt wat plas uit een hond van 45 kg... Toch heb ik ook vaak gedacht dat ik nog met liefde jaren die plassen had opgeruimd..
src_esther
5-sterren

Berichtdoor src_esther » Do 06 Jun 2019, 22:29

Pauline schreef:Over het algemeen gaat het goed, kan ik het handelen dat Joris er niet meer is.

Maar vandaag heb ik een stukje vloer in de olie gezet en dat moet drogen. Nu lijkt het precies op een plas.... En soms plaste Joris in de kamer. Nu denk ik elke keer als ik die plek zie: Oh.... Joris heeft in de kamer, oh nee Joris is er niet meer. Ben alwel 10 keer in tranen uitgebarsten. Dat je zelfs een plas in de kamer missen kunt. Mijn kleine ouwe jongen...., mijn spiegeltje, ik mis je meer dan ik ooit had kunnen denken.

Dat maakt het misschien ook nog wel heftiger. Maar ook mooi. Pfff, ik kan er er nog niet heel veel bij voorstellen, maar vrees met grote vrezen.
Pauline
5-sterren

Berichtdoor Pauline » Do 06 Jun 2019, 23:00

src_esther schreef:Dat maakt het misschien ook nog wel heftiger. Maar ook mooi. Pfff, ik kan er er nog niet heel veel bij voorstellen, maar vrees met grote vrezen.

Joep was mijn eens-in-je-leven-hond, dat was nou eenmaal zo. Toen hij moest gaan ben ik door een hel gegaan. Ik heb daarna altijd gedacht dat het minder zwaar zou zijn als Joris zou gaan. Niet omdat ik minder van hem hield, maar gewoon omdat ik dat dacht. Nou dat heb ik dus helemaal fout gedacht. Waarschijnlijk heeft het er ook mee te maken dat ik na Joep, Joris nog had en verder moest gaan. Joris heeft mij er doorheen gesleept. Nu Joris er niet meer is, is er na 29 jaar eigen teckels "niets" meer. En dat niets is mijn keuze hoor, maar toch......

Niet teveel vrezen Esther. :-* Want je weet: een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest. Geniet van elk moment, dat heb ik gelukkig ook gedaan. En nogmaals ik heb er vrede mee dat onze ouwe jongen moest gaan, zijn tijd hier zat erop. Maar je hebt van die momenten.

jorisenik.jpg
jorisenik.jpg (137.09 KiB) 145 keer bekeken
Laika
5-sterren

Berichtdoor Laika » Vr 07 Jun 2019, 07:33

Pauline schreef:Joep was mijn eens-in-je-leven-hond, dat was nou eenmaal zo. Toen hij moest gaan ben ik door een hel gegaan. Ik heb daarna altijd gedacht dat het minder zwaar zou zijn als Joris zou gaan. Niet omdat ik minder van hem hield, maar gewoon omdat ik dat dacht. Nou dat heb ik dus helemaal fout gedacht. Waarschijnlijk heeft het er ook mee te maken dat ik na Joep, Joris nog had en verder moest gaan. Joris heeft mij er doorheen gesleept. Nu Joris er niet meer is, is er na 29 jaar eigen teckels "niets" meer. En dat niets is mijn keuze hoor, maar toch......

Niet teveel vrezen Esther. :-* Want je weet: een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest. Geniet van elk moment, dat heb ik gelukkig ook gedaan. En nogmaals ik heb er vrede mee dat onze ouwe jongen moest gaan, zijn tijd hier zat erop. Maar je hebt van die momenten.

jorisenik.jpg

Wij hebben altijd 2 of meer honden gehad en ik heb ook veel steun gehad aan de honden die achterbleven. Het gat was minder groot zeg maar. Nu hebben we alleen Seven nog. Bij haar willen we geen 2e hond vanwege haar gezondheid maar ik merk wel dat ik nog banger geworden ben dat zij er ook zo maar niet meer kan zijn. Het besef dat ze al 9 wordt dit jaar (waarvan 7,5 jaar al in de reservetijd) maakt het niet makkelijk.
src_esther
5-sterren

Berichtdoor src_esther » Vr 07 Jun 2019, 11:50

Pauline schreef:Joep was mijn eens-in-je-leven-hond, dat was nou eenmaal zo. Toen hij moest gaan ben ik door een hel gegaan. Ik heb daarna altijd gedacht dat het minder zwaar zou zijn als Joris zou gaan. Niet omdat ik minder van hem hield, maar gewoon omdat ik dat dacht. Nou dat heb ik dus helemaal fout gedacht. Waarschijnlijk heeft het er ook mee te maken dat ik na Joep, Joris nog had en verder moest gaan. Joris heeft mij er doorheen gesleept. Nu Joris er niet meer is, is er na 29 jaar eigen teckels "niets" meer. En dat niets is mijn keuze hoor, maar toch......

Ja, we genieten zoveel als mogelijk en we hopen dat hij dat ook doet ondanks dat hij niet elke minuut van de dag onze aandacht krijgt.
Pauline
5-sterren

Berichtdoor Pauline » Vr 07 Jun 2019, 12:08

src_esther schreef:Ja, we genieten zoveel als mogelijk en we hopen dat hij dat ook doet ondanks dat hij niet elke minuut van de dag onze aandacht krijgt.

Dat zit vast helemaal goed! :-*
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Bar-plaats”