Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3343766
Cindy de Wolf schreef:Pffff nu natuurlijk het weekend thuis en dan slaat toch die twijfel weer toe...naast de incontinentie en het bij bepaalde dingen (soms) hulp nodig hebben doet ze het gewoon nog goed voor een hond van 15...er ligt nu ter discussie op tafel; terug zetten op chinese kruiden (moet ik dan bestellen) tegen de incontinentie want toen was het echt wel heel veel beter, maarja gaat dat nu ook zo zijn?? En opnieuw annabolen laten zetten...

Mijn moeder brult alleen maar inslapen. Ik zie een hond die nog wel vrolijk is, helemaal uit haar dak gaat als ik thuis kom en ik zag id Ardennen een hond die nog snuffelt nog een uurtje tot 1,5 uur kan lopen in pummeltempo en in de avond ligt te dromen van alle (wild)geurtjes. Pijn heeft ze niet, wat dat betreft is het bij Misty een erger.
Oei, dat maakt de beslissing wel een stuk lastiger inderdaad. Als ik dit zo lees, zou ik nog niet laten inslapen, want een hond die nog geniet van de omgeving en nog meer dan een uur lekker kan ronddoddelen, die is toch eigenlijk nog niet op. Pijn is een belangrijke factor om rekening mee te houden, en eetlust, en dingen als alertheid en opgewektheid. Zo te lezen is dat allemaal nog op acceptabel niveau.
Ik weet niet hoe de situatie nu is, is Dusty er nog of hebben jullie toch voor inslapen gekozen? Als ze er nog is, zou ik zeker de Chinese kruiden nog eens proberen.
Sterkte met het wikken en wegen (indien van toepassing).
#3343770
Ik heb het lastig de laatste weken.
Vorig weekend zou Kleintje 14 geworden zijn. Dat is uiteraard al lastig. De eerste verjaardag die er geen meer is.
Bovendien besef ik dat ik pakweg 2 jaar geleden echt nooit gedacht had dat ze er zo snel niet meer zou zijn. Ik zag haar, tot heel kort ervoor eigelijk, echt oud worden.
Het doet pijn als ik daaraan denk.
Het doet pijn als ik de jongens zo buiten zie in het goede weer. Want Kleintje was gek op de zon maar heeft niet voldoende tijd gekregen om aan de tuin te wennen hier. Ze was nog wat te onzeker en onbekend met de omgeving om zich helemaal op haar gemak te voelen en ongegeneerd te zonnebaden.
Je blijft je afvragen of ze het misschien nu wel had gedurfd, als ze er nog was geweest.

Ik had deze week een moeilijke dag, humeursgewijs. En dan loop ik echt wat meer verloren dan vroeger. Dan kon Kleintje me daar echt doorheen trekken. En nu is er niemand die dat kan...
Dan voel je pas echt die leegte en verlatenheid...

De frambozenstruiken staan echt mooi dit jaar. Mooi vol, rond in een haag van zo'n 80cm hoog. Mooie dichte haag.... Met een gat in het midden.
Daar ligt Kleintje begraven.
Ik wilde geen grafaanduiding oid, ik weet waar ze ligt en dat is voldoende. Maar het is eigenlijk wel heel fijn dat je het dit jaar nog ziet. Dat ze een duidelijk spoor achterlaat. Dat mag nog wel.
Ik vind het ook wel een leuk idee dat ze de volgende jaren gewoon in de omgeving opgaat. Terug 1 wordt met de natuur.
Maar voor nu ben ik blij met dat gat in m'n frambozenhaag.
#3343799
Anne in Zweden schreef:Oei, dat maakt de beslissing wel een stuk lastiger inderdaad. Als ik dit zo lees, zou ik nog niet laten inslapen, want een hond die nog geniet van de omgeving en nog meer dan een uur lekker kan ronddoddelen, die is toch eigenlijk nog niet op. Pijn is een belangrijke factor om rekening mee te houden, en eetlust, en dingen als alertheid en opgewektheid. Zo te lezen is dat allemaal nog op acceptabel niveau.
Ik weet niet hoe de situatie nu is, is Dusty er nog of hebben jullie toch voor inslapen gekozen? Als ze er nog is, zou ik zeker de Chinese kruiden nog eens proberen.
Sterkte met het wikken en wegen (indien van toepassing).
We hebben het nog een kans gegeven maar helaas moet ik toch echt erkennen dat het gewoon niet meer kan qua incontinentie, ze loopt nu ook vaak met luier. De kruiden doen wel iets maar niet veel dus mijn wasmachine draait praktisch continu, de geur in huis nou ja niet bepaald fris en fruitig ondanks al het wassen en wisselen. De anabolen zijn wel aangeslagen maar al met al vrees ik dat ik echt moet erkennen dat we op de eindstreep zijn. We zetten er 7 of 14 juni zoals het nu is een punt achter.
#3343802
Cindy de Wolf schreef:We hebben het nog een kans gegeven maar helaas moet ik toch echt erkennen dat het gewoon niet meer kan qua incontinentie, ze loopt nu ook vaak met luier. De kruiden doen wel iets maar niet veel dus mijn wasmachine draait praktisch continu, de geur in huis nou ja niet bepaald fris en fruitig ondanks al het wassen en wisselen. De anabolen zijn wel aangeslagen maar al met al vrees ik dat ik echt moet erkennen dat we op de eindstreep zijn. We zetten er 7 of 14 juni zoals het nu is een punt achter.
Wat verschrikkelijk sneu dat het toch geen houdbare situatie meer is. :( Sterkte met alles, de laatste week of weken. Je kunt in ieder geval met opgeheven hoofd zeggen dat je het alle kans gegeven hebt.
#3343818
Cindy de Wolf schreef:We hebben het nog een kans gegeven maar helaas moet ik toch echt erkennen dat het gewoon niet meer kan qua incontinentie, ze loopt nu ook vaak met luier. De kruiden doen wel iets maar niet veel dus mijn wasmachine draait praktisch continu, de geur in huis nou ja niet bepaald fris en fruitig ondanks al het wassen en wisselen. De anabolen zijn wel aangeslagen maar al met al vrees ik dat ik echt moet erkennen dat we op de eindstreep zijn. We zetten er 7 of 14 juni zoals het nu is een punt achter.
Heb je een dubbele begindosis aangehouden? Ik dacht eerst ook dat het niets deed, maar het had meer tijd nodig. Volgens mij 3 weken, waarin ik geen enkel verschil zag, en daarna bleef ze ineens droog.

:bigarmhug:
#3343822
Eef+doggies schreef:Heb je een dubbele begindosis aangehouden? Ik dacht eerst ook dat het niets deed, maar het had meer tijd nodig. Volgens mij 3 weken, waarin ik geen enkel verschil zag, en daarna bleef ze ineens droog.

:bigarmhug:
Ja, 2*2 tabletten van 1200mg voor een hond van 15kg...we zijn aankomende dinsdag 2 weken bezig. Maar het wordt echt erger ipv minder. Ze drinkt ook echt heul veul en de urine wat eruit komt is echt heel veel.
#3343826
Cindy de Wolf schreef:Ja, 2*2 tabletten van 1200mg voor een hond van 15kg...we zijn aankomende dinsdag 2 weken bezig. Maar het wordt echt erger ipv minder. Ze drinkt ook echt heul veul en de urine wat eruit komt is echt heel veel.
Hier ook! Helemaal vergeten :-[ maar het werd eerst idd erger... Maar na iets van 3 weken was dat over en is ze droog gebleven.

De dosis wat verlagen kan deze beginverergering verminderen.
#3343859
Van de week was t twee jaar geleden dat Thomas heel plots overleed.
Nu woon ik sinds kort ergens met een tuin.
En hij zou het zo geweldig hebben gevonden. Met de drie smurfen een beetje rondhobbelen op dat kleine stukje buiten.
Missen is precies niks aan.
Bijlagen
1Thomas.jpg
1Thomas.jpg (195.67 KiB) 2495 keer bekeken
#3343978
Vandaag is het twee jaar geleden dat Nox is overleden. Het doet nog steeds zeer. Wat een bijzondere hond was dat!

Het slijt wel, maar zoals vandaag zit ik weer gewoon te janken... :'(
Bijlagen
13466494_728159267326384_2802535683536969444_n(1).jpg
13466494_728159267326384_2802535683536969444_n(1).jpg (44.42 KiB) 2448 keer bekeken
#3343989
Neally schreef:Van de week was t twee jaar geleden dat Thomas heel plots overleed.
Nu woon ik sinds kort ergens met een tuin.
En hij zou het zo geweldig hebben gevonden. Met de drie smurfen een beetje rondhobbelen op dat kleine stukje buiten.
Missen is precies niks aan.
Ja, we weten allemaal dat ze een keer gaan . Maar als het zo plotseling gebeurt .... vreselijk :'(
#3344023
Ronald schreef:Vandaag is het twee jaar geleden dat Nox is overleden. Het doet nog steeds zeer. Wat een bijzondere hond was dat!

Het slijt wel, maar zoals vandaag zit ik weer gewoon te janken... :'(
:'( :'(

Echt moeilijke dagen zijn dat......

Dat hoofd van Nox....... Wat een prachthond!
#3344299
Vannacht een intense wat bizarre droom over Janouk. Ik had koorts, en voelde me ziek, dat ‘helpt’ bij dromen. Ml had hem terug gevonden op de markt (?!?) maar hij was verwaarloosd en vol teken (Yuk). Dus we namen hem ‘terug’ en ik was zooooo gelukkig, hoewel ik wel wat moeite had om te combineren met een nieuwe baan (dromen & wensen)

Wordt ik ‘s morgens wat daas wakker, kijk op mijn telefoon, was het gisteren zijn sterfdag. Na 6 jaar begin ik dat soort dagen te vergeten. En werd ik vandaag stuk minder ziek wakker. Heb wel even gehuild bij het ontwaken. Zo maf, als ik me ziek voel, komt beertje me opzoeken... hij was zo lief
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door