Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3330517
Ronald schreef:Vandaag kwam ik iemand tegen: "Waar zijn je honden?"... Dat is dan wel weer even slikken.
:-* :-* :-* :-* :-* :-*

Aan de ene kant vind ik het heel verdrietig en confronterend als mensen naar Joep vragen, aan de andere kant vind ik het geweldig dat mensen zich Joep herinneren.
#3330528
Sonja schreef:Yes! :groupwave2:
Gisteren zijn er 6 pups geboren. 4 reutjes en 2 teefjes. Wij hebben eerste keus voor een teefje. Nu nog aftellen tot het moment dat we haar kunnen ophalen.
En natuurlijk gaan we tussentijds kijken!
:mbounce:
Heerlijk Sonja! Geniet alvast van de voorpret dat er zo meteen een klein boevenmeisje bij jullie komt wonen :-*
#3330672
Ooohhhhhh :smitten:

Wil je ons op de hoogte houden? Want de bouvier is nou net een ras waarvan ik denk, ja, dat zou serieus nog wel eens iets kunnen zijn. Maar ik heb me er dus verder totaal nog niet in verdiept, want we hebben nog steeds het standpunt dat er geen hond bij komt (en als ik me dan ga inlezen...).
#3330748
Angelique schreef:Ach gosjie :-\

Maar wat een mooie ouderwetse teef!
Ja, ze is wel echt Old Skool hè? :biggrin2:
De fokker fokt al jaren bouviers en is bij de oude werklijnen gebleven. Doet zelf ook hobbymatig KNPV met zijn honden. Met deze teef heeft zijn vrouw een uitstapje naar de mondioring gemaakt en niet zonder resultaat, want afgelopen jaar was ze 3e op het WK. Papa van dit nestje is een IPO-hond.
eelke schreef:Ooohhhhhh :smitten:

Wil je ons op de hoogte houden? Want de bouvier is nou net een ras waarvan ik denk, ja, dat zou serieus nog wel eens iets kunnen zijn. Maar ik heb me er dus verder totaal nog niet in verdiept, want we hebben nog steeds het standpunt dat er geen hond bij komt (en als ik me dan ga inlezen...).
Natuurlijk Eelke! Bouviers zijn ook heel leuk! Maar er zijn wel grote verschillen in zowel uiterlijk als karakter tussen de verschillende bloedlijnen (werk- of showlijnen), dus mocht je verdere interesse hebben dan is het wel goed om te weten wat voor jou de beste match zou zijn. Ik ken veel fokkers uit zowel de werk- als de showwereld, dus kan je daarin altijd advies geven.

En zodra ik meer foto's heb om hier te plaatsen zal ik wel een nieuw topic daarvoor starten. ;)
#3330836
Sonja schreef:Ja, ze is wel echt Old Skool hè? :biggrin2:
De fokker fokt al jaren bouviers en is bij de oude werklijnen gebleven. Doet zelf ook hobbymatig KNPV met zijn honden. Met deze teef heeft zijn vrouw een uitstapje naar de mondioring gemaakt en niet zonder resultaat, want afgelopen jaar was ze 3e op het WK. Papa van dit nestje is een IPO-hond.



Natuurlijk Eelke! Bouviers zijn ook heel leuk! Maar er zijn wel grote verschillen in zowel uiterlijk als karakter tussen de verschillende bloedlijnen (werk- of showlijnen), dus mocht je verdere interesse hebben dan is het wel goed om te weten wat voor jou de beste match zou zijn. Ik ken veel fokkers uit zowel de werk- als de showwereld, dus kan je daarin altijd advies geven.

En zodra ik meer foto's heb om hier te plaatsen zal ik wel een nieuw topic daarvoor starten. ;)
Ja leuk! Ik zoek (zoals ik het nu in mijn hoofd heb) een stoerder type hond, maar ook weer niet formaatje newf. En herders vind ik vaak snel te druk en zenuwachtig. Ik heb het idee dat een bouvier relaxter is zeg maar. Of moet een bouvier ook echt werken? Ik heb daar het idee bij (zoals met Joep) dat als je daar regelmatig een uitdagende wandeling mee maakt, dat het dan verder oké is. Niet dat je eindelijk ballen moet gooien of hersenwerk moet doen om ze tevreden te houden.
Het zijn eigenlijk kuddebewakers toch? Ik ga me nu toch maar wel even inlezen.

Ik hoop dat het nog lang duurt want we willen dus eigenlijk geen tweede hond (en Joep is nog maar 8) maar je kunt er nooit vroeg genoeg bij zijn om vast wat te oriënteren. En je ziet ze verder ook vrij weinig.
#3330844
eelke schreef:Ja leuk! Ik zoek (zoals ik het nu in mijn hoofd heb) een stoerder type hond, maar ook weer niet formaatje newf. En herders vind ik vaak snel te druk en zenuwachtig. Ik heb het idee dat een bouvier relaxter is zeg maar. Of moet een bouvier ook echt werken? Ik heb daar het idee bij (zoals met Joep) dat als je daar regelmatig een uitdagende wandeling mee maakt, dat het dan verder oké is. Niet dat je eindelijk ballen moet gooien of hersenwerk moet doen om ze tevreden te houden.
Het zijn eigenlijk kuddebewakers toch? Ik ga me nu toch maar wel even inlezen.

Ik hoop dat het nog lang duurt want we willen dus eigenlijk geen tweede hond (en Joep is nog maar 8) maar je kunt er nooit vroeg genoeg bij zijn om vast wat te oriënteren. En je ziet ze verder ook vrij weinig.
Bouviers zijn, mits ze voldoende beweging krijgen, over het algemeen in huis vrij relaxt. Hoeveel behoefte ze hebben aan beweging verschilt wel een beetje van hond tot hond en de werklijnen hebben doorgaans wel wat meer beweging en uitdaging nodig dan de showlijnen. Maar alle boeven die ik heb gehad (allemaal werktypes) hadden als het ware 2 standen: in huis merkte je vaak nauwelijks dat je een hond had, tot het moment dat je de riem pakte, dan waren ze ineens enthousiast. Ze hadden allemaal wel redelijk wat behoefte aan beweging en wat uitdaging op zijn tijd. Ik trainde meestal 2 a 3 keer per week en verder ging ik wandelen en/of lekker spelen met een balletje. Fietsen deed ik ook wel met ze. Maar had ik een keer een dag wat minder tijd, dan pasten ze zich daar ook aan aan.
Het zijn inderdaad veedrijvers en kuddebewakers die ook wel over een stukje zelfstandigheid beschikken. Ze zijn goed trainbaar, maar doen wel vaak wat langer over het aanleren van nieuwe oefeningen dan bijvoorbeeld een herder. Daar staat dan weer tegenover dat als ze een oefening eenmaal beheersen, ze 'm ook nooit meer vergeten. Je kunt met een boef bij wijze van spreken 2 jaar niet trainen, 'm afstoffen en dan doet hij het weer alsof hij het gisteren nog heeft gedaan.
Waaks zijn ze natuurlijk wel!
#3331093
Precies een jaar geleden , en nu met het mooie winterweer moest ik er weer even aan denken :'( :-* :-* :-*
De allerlaatste vakantie met Tessa . Even een weekje naar Friesland , niet te ver meer weg met de oude tut
We hadden erg lekker weer , en wat genoot tutje nog . Zo nu en dan nog even een gek momentje
vakantie friesland 292.JPG
vakantie friesland 292.JPG (3.74 MiB) 1678 keer bekeken

vakantie friesland 456.JPG
vakantie friesland 456.JPG (3.5 MiB) 1678 keer bekeken


Lekker mee in het koetsje
vakantie friesland 739.JPG
vakantie friesland 739.JPG (3.52 MiB) 1678 keer bekeken


En even lekker ergens naar binnen en bij baasje op schoot , wat had je toen al een smal koppie , 2,5 maand later moesten we je laten gaan
Je had een prachtig leven gehad , en zo wilden we ook eindigen . Je was ons te lief , we wilden je niet laten lijden
Jij was ons lieve kleine (b)engeltje . je had een geweldig lief karakter :-* :-* :-* :-* :-*
#3331110
Prachtige plaatjes van Tessa.
Dierbaar zijn ze he, zulke ‘laatste keer’ foto’s.

Wij gaan over een maandje weer naar Noorwegen, naar het gebied waar we ook onze laatste Noorwegen vakantie met de vorige twee honden hadden. Daar zijn ze altijd heel dichtbij ons, voor mijn gevoel. En dat is fijn.

Ik schreef daarover op mijn blog en heb daar ook de laatste foto’s met honden van die vakantie op staan
http://huskyheren.blogspot.nl/2016/05/i ... etjes.html
00878E33-8D67-415B-8021-E911C86EEBB4.jpeg
00878E33-8D67-415B-8021-E911C86EEBB4.jpeg (321.03 KiB) 1654 keer bekeken
Chenak had toen ook al een smal bekkie, zien we nu, en vanwege de kou een extra jas aan. Hij werd strammer en kon zichzelf minder goed warm houden. Maar hij genoot wel van de sneeuw en het buiten zijn.
#3331161
Hier gaat het ronduit slecht. Ik heb geen tijd gehad om het verlies van Ramses een beetje kunnen verwerken. Het volgende verlies zit er aan te komen. Vandaag hebben we de afspraak gemaakt om Skik vrijdag in te laten slapen. Het arme beest is volledig de weg kwijt. Dit was al een tijdje aan de gang maar sinds Ramses er niet meer is is het veel erger geworden. Alleen als hij slaapt is hij rustig maar eenmaal wakker blaft hij, jankt hij en is hij onrustig en de weg kwijt weet niet meer waar zijn drinkbak is etc. Ik slaap nu al weken beneden want ook snacht's wil/kan hij niet alleen zijn. Gelukkig is mijn dochter deze week thuis omdat ze nog geen stageplaats heeft gevonden maar anders had ik niet naar mijn werk kunnen gaan want hem alleen laten is geen optie meer. Daarnaast is bij hem ook die klote hartkwaal vastgesteld en is hij heel zwak in zijn achterpoten hij zakt er regelmatig doorheen. Ik vind het vreselijk moeilijk maar dit is geen leven meer voor hem. Dus nog even en ik heb geen hond meer. Raar idee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door