Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3324479
eelke schreef:Gewoon al weer een jaar verder! Ben met Joep gaan lopen in het gebied waar we toen vorig jaar de laatste wandeling hebben gedaan.
En eenmaal thuis kwam Dont look back in anger van Oasis op de radio. Net als vorig jaar toen ik de afspraak voor het inslapen had gemaakt. Dik potje brullen, zak karamel toffees weggegeten en gaan werken, en zo ging de dag wel voorbij. Nu hebben we alle eerste keren wel gehad.
Afbeelding
Dikke knuffel, brullen en troost voedsel horen bij elkaar.

Die 1e keren vond ik het allerergst, ik weet wel dat ik voor de 1e keer met Pr1mo naar de rivier ging zonder Rocco....het was maar goed dat daar niemand was.
Denk dat ik wel een half uur heb zitten janken en Pr1mo maar naar me kijken met een blik van....zeg....gaat er nog iets gebeuren?
#3324794
eelke schreef:Gewoon al weer een jaar verder! Ben met Joep gaan lopen in het gebied waar we toen vorig jaar de laatste wandeling hebben gedaan.
En eenmaal thuis kwam Dont look back in anger van Oasis op de radio. Net als vorig jaar toen ik de afspraak voor het inslapen had gemaakt. Dik potje brullen, zak karamel toffees weggegeten en gaan werken, en zo ging de dag wel voorbij. Nu hebben we alle eerste keren wel gehad.
Och Eelke, deze had ik helemaal gemist. Het is ook allemaal wat. Goed dat je gedaan hebt wat voor jou goed voelde, dikke :bigarmhug:

Vandaag hier een half jaar. En ik voel me zo raar. Aan de ene kant wil ik er niet teveel bij stil staan, aan de andere kant giert het door mijn lijf.
Vorige week hadden we een etentje. Vorig jaar in hetzelfde weekend ook, toen met een theaterbezoek er achteraan. Toen hebben we Oscar in de parkeergarage gezet en heeft ie het super goed gedaan. Dat zijn dingen die heel erg terugkomen als je dan weer hetzelfde gaat doen. Ook nu met het vuurwerk, dat rare gevoel van blij zijn dat ie dat niet meer mee hoeft te maken. En het gevoel dat we nu niet naar het vakantie huisje moeten, maar hoe fijn dat vorig jaar wel was.

Nou ja, dat spookt dan zo door mijn gedachten heen en net als alle andere emotionele momenten hoort dat erbij en gaat het ook vanzelf weer over.
#3324796
Kaela schreef:Och Eelke, deze had ik helemaal gemist. Het is ook allemaal wat. Goed dat je gedaan hebt wat voor jou goed voelde, dikke :bigarmhug:

Vandaag hier een half jaar. En ik voel me zo raar. Aan de ene kant wil ik er niet teveel bij stil staan, aan de andere kant giert het door mijn lijf.
Vorige week hadden we een etentje. Vorig jaar in hetzelfde weekend ook, toen met een theaterbezoek er achteraan. Toen hebben we Oscar in de parkeergarage gezet en heeft ie het super goed gedaan. Dat zijn dingen die heel erg terugkomen als je dan weer hetzelfde gaat doen. Ook nu met het vuurwerk, dat rare gevoel van blij zijn dat ie dat niet meer mee hoeft te maken. En het gevoel dat we nu niet naar het vakantie huisje moeten, maar hoe fijn dat vorig jaar wel was.

Nou ja, dat spookt dan zo door mijn gedachten heen en net als alle andere emotionele momenten hoort dat erbij en gaat het ook vanzelf weer over.
Ja, dat wordt wel minder inderdaad. Ik had echt wel heel erg veel moeite met alle kerstliedjes op de radio. Ik koppel muziek toch wel heel erg aan gebeurtenissen. Inmiddels gaat dat wel weer, want kerstliedjes = kerst, en kerst is ook samenzijn met fijne mensen. Dat verband heb ik wel weer een beetje weten te leggen inmiddels.
We hebben natuurlijk vorig jaar al een kerst en een oud en nieuw zonder Gijs gehad. We vieren dat nu ook weer niet thuis, Joep kan overal mee naar toe. En dat vind ik echt hartstikke gezellig. En makkelijk, want daardoor hoeven we niet vroeg naar huis. En toch had ik liever dat ik hem met Gijs achterliet in de keuken. Maar ja, het is niet anders... :-\

Jullie vullen je feestdagen misschien nu ook wel heel anders in?
#3324805
eelke schreef:Ja, dat wordt wel minder inderdaad. Ik had echt wel heel erg veel moeite met alle kerstliedjes op de radio. Ik koppel muziek toch wel heel erg aan gebeurtenissen. Inmiddels gaat dat wel weer, want kerstliedjes = kerst, en kerst is ook samenzijn met fijne mensen. Dat verband heb ik wel weer een beetje weten te leggen inmiddels.
We hebben natuurlijk vorig jaar al een kerst en een oud en nieuw zonder Gijs gehad. We vieren dat nu ook weer niet thuis, Joep kan overal mee naar toe. En dat vind ik echt hartstikke gezellig. En makkelijk, want daardoor hoeven we niet vroeg naar huis. En toch had ik liever dat ik hem met Gijs achterliet in de keuken. Maar ja, het is niet anders... :-\

Jullie vullen je feestdagen misschien nu ook wel heel anders in?
Zulke nieuwe koppelingen zijn belangrijk. Want hoe zeer rouwen er ook bij hoort, verder gaan zeker ook!

Ja, we vieren de feestdagen nu wel anders, net als zoveel andere dingen. We hebben in het afgelopen half jaar meer samen gedaan als in de zes jaar dat we Oscar hadden.
En aan de ene kant zouden we het nog jaren en jaren voor hem over gehad en aan de andere kant staan we onszelf ook wel toe om te genieten van de mogelijkheden die we nu hebben. Want het is nu zoals het is en Oscar komt niet terug als we alleen maar verdrietig op de bank blijven zitten.
Op 5 december is de trouwdag van mijn ouders. Dit jaar konden we samen naar mijn moeder toe om daar te eten. En het was fijn om samen er voor mijn moeder te kunnen zijn en het was fijn dat ik niet in mijn eentje de hele reis moest ondernemen. En dat zijn ook vaak wel momenten dat we samen aan Oscar denken en het er even over hebben. Dus dat is dan ook wel weer fijn.

Ik denk dat ik morgen de middagwandeling het moeilijkste ga vinden. Normaal ging ik altijd na de lunch met Oscar eruit. En dan een flink eindje (voor zover dat dan kon de laatste jaren), want een beetje beweging was erg welkom tussen al die overdadige maaltijden. En voor hem ook, zo braaf als hij dan altijd in zijn bench lag. Ik ben heel benieuwd hoe dat morgen gaat, misschien ga ik toch wel even in mijn eentje of misschien willen er mensen mee. Of misschien is het pokkeweer en heb ik de behoefte niet. We zien het wel, maar anders zal het zijn.

En nou ik dit schrijf denk ik ook aan de enige oud en nieuw die we bij mijn schoonouders door hebben gebracht. Toen was Oscar nog niet bang voor vuurwerk en liepen we tussen de vuurwerkbommen door op oudjaarsavond. Deed hem niets.
#3324845
Ik heb vandaag harder gehuild dan de afgelopen ruim 13 maanden. Gewoon omdat ik hem nog zo vreselijk mis..... En huilend verzucht dat ik toch echt hoop dat ik over 10 jaar niet meer om Joep huil. Waarop Eddie heel opbeurend zei dat hij dat niet zag gebeuren. ::) :-X Joep was zo mijn speciaaltje..... Soms is het ruk. En dan kijk ik, maar weer de fotoserie die destijds van hem gemaakt is samen met Joris.
IMG_20171224_151009_607.jpg
IMG_20171224_151009_607.jpg (181.04 KiB) 2187 keer bekeken
#3324934
Pauline schreef:Ik heb vandaag harder gehuild dan de afgelopen ruim 13 maanden. Gewoon omdat ik hem nog zo vreselijk mis..... En huilend verzucht dat ik toch echt hoop dat ik over 10 jaar niet meer om Joep huil. Waarop Eddie heel opbeurend zei dat hij dat niet zag gebeuren. ::) :-X Joep was zo mijn speciaaltje..... Soms is het ruk. En dan kijk ik, maar weer de fotoserie die destijds van hem gemaakt is samen met Joris.

IMG_20171224_151009_607.jpg
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
#3324936
Pauline schreef:Ik heb vandaag harder gehuild dan de afgelopen ruim 13 maanden. Gewoon omdat ik hem nog zo vreselijk mis..... En huilend verzucht dat ik toch echt hoop dat ik over 10 jaar niet meer om Joep huil. Waarop Eddie heel opbeurend zei dat hij dat niet zag gebeuren. ::) :-X Joep was zo mijn speciaaltje..... Soms is het ruk. En dan kijk ik, maar weer de fotoserie die destijds van hem gemaakt is samen met Joris.

IMG_20171224_151009_607.jpg

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Ik moest na een jaar ook nog heel hard huilen om Janouk, maar nu na zes jaar is dat minder ..

Alleen, hoeveel ik ook van ‘nouk en ‘Nak hield, spot is mijn speciale hond. Als due gaat kunnen ze me wegdragen. Dussss geen garantie inderdaad. En toch ook mooi hoe diep jullie band was. Dat verdriet is ok, het mag er zijn

Sorry voor de typefouten, zit in de auto
#3325045
Zo onmogelijk ls het lijkt: verdriet slijt met de jaren ;)

Mijn lieve Borke is er volgend jaar zomer alweer 7 jaar niet meer. In deze laatste dagen van het jaar ben ik daar altijd blij om, want vuurwerk en Borke dat was geen fijne combi.

Voor Lola en Haley onze poezen was het vuurwerk ook nooit fijn. Twee jaar zijn zij er alweer niet meer. Dat na een kleine 40 jaar katten gehad te hebben.

Sofi kon het niets schelen, die vond het allemaal wel interessant. Dat wilden we alleen wel zo houden, dus we lieten haar nooit alleen thuis of in de auto in deze tijd van het jaar. Zo waren we dan eigenlijk opgesloten in ons eigen huis, want Sofi was geen hond die je overal mee naartoe kon nemen, zoals Borke.
Nu genieten we dus van onze vrijheid. We gaan lekker veel op pad en genieten daarvan.

En Paulien ik dacht ook dat ik nooit zou stoppen met mijn verdriet om Borke, maar uiteindelijk voelt het toch rustiger.
Het was fantastisch en uniek, nooit zal ik meer zo’n hond hebben! Maar het is goed zo :-* :kerstzwaai:
#3325099
Pauline schreef:Ik heb vandaag harder gehuild dan de afgelopen ruim 13 maanden. Gewoon omdat ik hem nog zo vreselijk mis..... En huilend verzucht dat ik toch echt hoop dat ik over 10 jaar niet meer om Joep huil. Waarop Eddie heel opbeurend zei dat hij dat niet zag gebeuren. ::) :-X Joep was zo mijn speciaaltje..... Soms is het ruk. En dan kijk ik, maar weer de fotoserie die destijds van hem gemaakt is samen met Joris.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door