Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3271741
Hier valt het reuze mee tot nog toe. Vorig jaar barstte met kerst de ellende los. Oscar was toen al helemaal over de zeik. Nu horen we wel wat en we hebben ook al wel een paar keer een bibberende hond op de bank weggekropen gehad, maar heel niet zo erg en vaak als vorig jaar. Ik heb echt het idee dat er veel minder afgestoken wordt.

Nu scheelt voor ons ook wel dat vorig jaar we nu net uit een hele heftige periode met ziek zijn van Oscar kwamen en we daardoor alle drie al aan het einde van ons latijn waren. Nu gaat het juist weer boven verwachting goed met Oscar en daardoor lijkt ie toch ook minder last van de vuurwerkangst te hebben. Gisteren hebben we een stukje door het bos gewandeld voor we naar de kerstvisite gingen en heeft ie 2 kilometer lang met een big happy smile langs ons heen gesjeesd. Terwijl hij normaal na een goede 300 meter overgaat op veel snuffelen en scharrelen. Echt zo super fijn!
Door eelke
#3271747
Hier is het al oorlog. Het grasveldje zit al vol zwarte schroeiplekken, en lopen groepen jeugd met vuurwerk rond en eens in de zo veel tijd zo'n knal waarvan je tegen het plafond aan zit.

We wilden Joep wel weer gaan aanleren om alleen thuis te zijn natuurlijk, maar ik vind het toch best spannend zo. Hij geeft er niks om hoor. Joep zou alleen in de woonkamer mogen blijven, maar dat doen we nu sowieso nog niet, want ik ben als de dood dat er dan rotjong rotjes in de voortuin gaan gooien.
Door MillyMol
#3271751
Hier (Amsterdam zuidoost) valt het reuze mee! Hooguit 1 knal per dag. Zal wel veranderen zodra de vuurwerk verkoop los gaat. Tobias heeft er gelukkig geen angst voor. Eens kijken hoe Tygo reageert. Ik denk dat het wel meevalt. Tot nu toe kijkt hij niet op of om van het geluid van de hamer, niet van zwaar boorwerk (heb gisteren een prachtige foto van Tobias opgehangen, moest daarvoor een schilderij rail ophangen en met een boorhamer aan de gang), niet van de stofzuiger of de stoomreiniger: het kan zo maar eens heel erg meevallen *duimt*.
Gebruikersavatar
Door pike
#3271758
Zó blij dat we dit jaar naar Gelderland zijn verhuisd. Het is hier heel erg rustig. Voor Armagnac is echter elk knalletje er een teveel. Ging hij voorheen vanaf eind september 's middags en 's avonds al niet meer mee de straat op omdat het overal knalde, nu heeft hij de afgelopen maanden op die tijdstippen tot aan de kerst nog vrolijk meegelopen. Zaterdag echter drie rotjes bij de buren, en zondag werd er, toen hij aan het wandelen was, vuurwerk afgestoken bij een woning in het buitengebied. En alhoewel hij er nog honderden meters bij vandaan was raakte hij volkomen in paniek en nu durft hij weer enkel nog 's ochtends naar buiten.
De eigen tuin durft hij gelukkig nog wel in. Tot na nieuwjaar laat ik dat zo. Daarna ga ik weer met hem oefenen op straat, want ik denk dat hier dan niets meer wordt afgeschoten. In mijn vorige woonplaats ging het geknal na nieuwjaar gewoon door, verscheidene scholen voortgezet onderwijs vlakbij ons huis (van vmbo tot vwo) stonden daar garant voor.
Duc heeft nergens last van gelukkig.
En eigenlijk ben ik wel benieuwd naar wat er hier met oud en nieuw gebeurt wat vuurwerk betreft. Nog even geduld hebben...
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3271760
Hier (Duitsland) nog niet 1 knalletje gehoord. Verwacht ik ook niet, want zo gaat het al jaren hier. Ja, op 31 december knalt het, tussen 0.00 en 0.30 uur. Maar dat is prima te doen voor de beestjes hier.
Gebruikersavatar
Door joel
#3271771
Hier is het verschrikkelijk......het begon begin dec. met af en toe een flinke knal en de afgelopen week vanaf een uur of 16.00-17.00 uur al knallen en fluiters.....Qadir kan het geen bal schelen, maar Lizzy, doodsbang. Terwijl we toch begin dec zijn begonnen met 4x5 druppels op maat via de hol. DA :-[
Door Tanna
#3271772
Het is hier reuze stil, alleen aan de andere kant van de A16 is er veel geknal. We lopen nog steeds op ons gemak door het park, hond los.
Hopelijk blijft het zo en wordt het niet zoals jaren geleden toen er zelfs ME aan te pas moest komen een eind verderop in de wijk. Als Martine en Tom zich nu ook maar rustig houden ;) :biggrin2: :biggrin2: ..........
Gebruikersavatar
Door Hope
#3271776
Met vuurwerk hier heerlijk rustig maar de jagers alles behalve... Ik durf Nelson niet meer los te laten en de paarden schrikken soms behoorlijk.
Oudjaarsdag schieten ze hier met carbit dus dan is het altijd flink herrie maar nieuwjaarsdag is dat weer over.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3271786
Een vriend van me waar ik vaak mee loop geeft zijn honden op oudejaarsavond een paar lepeltjes advokaat.
Schijnen ze erg lekker te vinden (ei?) en hij hoort ze niet meer!
Of het goed is weet ik niet.
Door bloemetje
#3271796
Lazy Garfield schreef:Een vriend van me waar ik vaak mee loop geeft zijn honden op oudejaarsavond een paar lepeltjes advokaat.
Schijnen ze erg lekker te vinden (ei?) en hij hoort ze niet meer!
Of het goed is weet ik niet.

Alcoholpercentage 14%... Doe eens een wilde gok..
:(
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3271810
Het valt hier redelijk mee. Gisteren wel een paar knallen waar ik moeite mee had om een schrikreactie te onderdrukken. Normaal 1 á 2 keer kan dan wel, maar dit ging 3 kwartier door. Toen ik besloot dat ik het zat was de politie gebeld, toen hield het op. Ze reden een kwartier later netjes door de wijk, wel fijn om te weten dat ze reageren, helaas te laat.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3271816
Dit is het eerste jaar dat wij hier wonen en tot nu toe valt het echt heel erg mee. Er wordt meer geschoten (jagers) dan vuurwerk afgestoken.
Onze over-the-top patser buurman zit in zijn huis in Spanje, en ik hoop dat hij daar tot nieuwjaar blijft. Want dat is wel zo´n type voor heel veel vuurwerk....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door