Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door WillyP
#3272422
Er wordt hier flink geknald vanaf vandaag. Maar last hebben we er niet van. Peter heeft zijn vogels allemaal binnen, ook de konijnen heb ik naar binnen gedaan (ze lopen altijd lekker los, hadden er geen last van, maar voor de zekerheid toch een nacht in hun hok). Honden hebben er totaal geen last van. Ik ben zo blij dat ik normaal mijn ronde kan doen met ze. De kat houdt zich stil en slaapt vooral.
Oftewel, het gaat hier goed.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Door Eef+Stippels
#3272427
Het gaat er hier inmiddels behoorlijk aan toe. Bella heeft sinds het eind van de ochtend niets meer gedaan en zit aan ons vastgeplakt. Ik vind het erg sneu voor haar. Gelukkig is Xindy een goed voorbeeld, die is zo chill :cool: En vindt het geweldig al die extra snacks :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3272428
Het valt hier nog steeds erg mee. Wel af en toe een knal en als je buiten loopt schrikken de hondjes wel. Maar binnen klinkt het hetzelfde als dichtslaande autodeuren (ik vraag me elke keer af wie er op de oprit staat ::) ).
Maar het is tot nu toe goed te doen.
:kerstzwaai:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3272441
Mandarijn schreef:Duidelijk dat het 18u is geweest. De oorlog Is uitgebroken!!!

Hier zijn nu juist de ramen laten trillende klappen voorbij. Nu alleen het normale vuurwerk. Vanmiddag flinke knallen, o.a. carbid wat nu juist weer voorbij is ;)
Hier is dus weer wat rust, gelukkig. Ik heb er overigens meer last van dan dinky, die ligt gewoon rustig te slapen en luieren ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3272443
Moyra ligt heerlijk rustig bij de oppas, en blijft daar tot morgen. Ver buiten het durp en dus geen overlast. :)

Hier valt het nog wel mee, we zijn net thuis dus geen idee hoe het de afgelopen dagen was.
Gebruikersavatar
Door harmanda.olthof
#3272450
Hier iets beter de dagen voor oud en nieuw doorgekomen dan vorig jaar. Met dank aan homeopathische middelen. Wel geregeld bang dat wel. Maar nu is Boco echt bang. Ligt naast mij te trillen en hijgen en kijkt bij elke harde knal verschrikt om zich heen. Ik kan de kamer niet meer uit zit aan me vast geplakt. :( En het is nog niet eens 0.00uur.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3272459
De buurman is begonnen...en die gaat nog uren door helaas :-X
Scott is redelijk alert en blaft soms maar gelukkig niet bang. Snuffeldozen 1 is ingezet, tegen 12 uur krijgt hij de grote snuffeldoos waarmee hij wel even bezig is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3272461
Mandarijn schreef:Duidelijk dat het 18u is geweest. De oorlog Is uitgebroken!!!
Ik vraag me echt weleens af hoe dat moet zijn voor vluchtelingen uit oorlogsgebied die hier zitten. Zouden die goed worden ingelicht, opgevangen en begeleidt? Volwassenen kan je nog wat uitleggen maar kleine kindjes...

Ik ben voor verbod op vuurwerk en carbit en dan een nationaal vuurwerk op bepaalde plaatsen. Het is voor zoveel dieren en mensen niet leuk meer.

Vannacht komen die verrekte wensballonnen weer over :-X
Kunnen we weer in de tuin staan hopen dat er nergens brandt uitbreekt door die pokkedingen. Leuk hoor, zo'n ding in de stad oplaten. 3x raden waar ze weer neerkomen, in het buitengebied dus. Morgen eerst weer de wei aflopen voor de paarden naar buiten kunnen. Wat dar betreft heb ik liever vuurwerk, dan heb je in elk geval niet dat levensgevaarlijke afval op je terrein. >:(
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3272462
Flow is al naar opa en oma gebracht. Met de auto want het lijkt wel oorlogsgebied bij tijd en wijle. We dachten net dat de buurman een hekel aan ons had, maar het was slechts een voetzoeker die uit koers was geraakt en langs de voordeur siste en in de nis bleef liggen. Niet fijn.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3272464
Wij zitten zo afgelegen, krijgen heel weinig mee.
Heel af en toe hoor je iets in de verte, maar dat is dan echt van kilometers verderop.

Hier is een algeheel vuurwerkverbod voor de hele gemeente, er mag enkel met een ontheffing van de burgemeester (die ruimschoots van te voren aangevraagd dient te worden, voor bedrijven)
Vind ik helemaal niet erg:
http://www.zuidwestlimburg.be/nieuws/mag-vuurwerk

Sterkte voor iedereen wie zijn dieren zitten te bibberen...
Door Mandarijn
#3272469
Hope schreef:Ik vraag me echt weleens af hoe dat moet zijn voor vluchtelingen uit oorlogsgebied die hier zitten. Zouden die goed worden ingelicht, opgevangen en begeleidt? Volwassenen kan je nog wat uitleggen maar kleine kindjes...

Ik ben voor verbod op vuurwerk en carbit en dan een nationaal vuurwerk op bepaalde plaatsen. Het is voor zoveel dieren en mensen niet leuk meer.

Vannacht komen die verrekte wensballonnen weer over :-X
Kunnen we weer in de tuin staan hopen dat er nergens brandt uitbreekt door die pokkedingen. Leuk hoor, zo'n ding in de stad oplaten. 3x raden waar ze weer neerkomen, in het buitengebied dus. Morgen eerst weer de wei aflopen voor de paarden naar buiten kunnen. Wat dar betreft heb ik liever vuurwerk, dan heb je in elk geval niet dat levensgevaarlijke afval op je terrein. >:(
En wat dacht je van militairen/veteranen met ptss. (Heb nu een collega van de brandweer die in Mali zit)

Verder heb ik dienst dit weekend. Wordt sowieso een container blussen en hopelijk ontstaat er geen brand door die wensballonnen. Hier komen ze nl ook over.
Door judith1967
#3272474
Dorian is vanmorgen om half 11-11 uur nog naar buiten geweest,om 18.30 wilde hij echt niet meer,dus laat het maar dan maar pas als het wat rustiger is.
Hier ook een buur/buren met flinke knallers.
Zo rond 22.30 krijgt Dorian nog een half tabletje om de rest van de nacht door te komen.
Snuffeldoosje staat klaar,ook nog wat ingepakte knuffels om lekker te scheuren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door