Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3270834
1ste Kerstdag : Biologische runderrollade met stoofpeertjes en hasselbach aardappelen.
Toetje Ben&Jerry ijs
2e Kerstdag : Zelfgemaakte goulashsoep uit de vriezer met een broodje
Toetje Ben&Jerry ijs

We houden het lekker simpel, doe nooit veel bijzonders met feestdagen.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op vr 23 dec 2016, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3270835
Kerstavond: andijviestamppot met rookworst en uitgebakken spekjes,

Eerste kerstdag: Macaroni uit de oven
Toetje: ijs en zelfgebakken tulband.

Tweede kerstdag heb ik de borrel en het dessert geloot. Borrel word een mooie plank met tapanades, vleeswaren, kleine gehaktballetjes, tomaatjes, sandwiches met zalm en franse kazen. En voor het dessert heb ik zelf merenques gemaakt en daar maak ik een eton mess mee, maar met griekse yoghurt ipv slagroom.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3270837
1e kerstdag eten we bij mijn schoonfamilie, bij een tante van mijn man zijn we dit jaar met 3 gezinnen. Meestal betekend dit dat we de hele middag volgepropt worden met allerlei lekkere hapjes en afsluiten met een klein buffetje met vlees, vis en salades.
2e kerstdag gourmet bij mij thuis met mijn moeder, broertje met zoon en mijn zusje. We hebben via besteld via mijn schoonmoeder bij de Hanos, en vlees... Ik moet nog ff bedenken wat voor salades ik daar bij ga zetten
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3270840
Kerstavond is voor ons samen (alhoewel je dat ook maar nooit zeker weet met ons maargoed ;D )
Dan eten we zijlende (=super mals rundvlees) en ik heb geen idee wat nog meer erbij.

1e kerstdag is bij mijn ouders. Dan is het verdeeld. Mijn ouders doen de voorgerechten, wij het hoofdgerecht en broer + vrouw het nagerecht.
Ik heb schoonmama gevraagd een mega beenham (in de been) te maken, want dat kan ze zo goed en scheelt mij enorm werk.
Daarbij maak ik een courgette met munt en citroen salade, gekarameliseerde (in suiker en sinaasappelsap) krieltjes en als het lukt nog wat venkelpuree.

2e kerstdag is bij mijn schoonouders. Mijn schoonfamilie is o.a. Arabisch, Antilliaans, Indonesisch, Engels en Nederlands dus de tafel staat altijd vol met diverse gerechten.. én een mega beenham.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3270841
Kerstavond samen met meneer pannenkoekjes bakken op de gourmetset.

Eerste kerstdag komt mijn mama en doen we een lunch-lekkere hapjes tafel met het thema kaas. Ik heb 4 harde kazen, 3 zachte kazen, kaasbroodjes en een kaasbreekbrood, olijfjes en kaaskoekjes, met stokbrood en toastjes.
Savonds doen we dan gourmet, voor meneer vega en voor mama en mij met vlees.

Tweede kerstdag vieren we met de schoonouders en laten we ons verrassen. Gokje: rollade, spersieboontjes in spek, aardappeldingen, soep vooraf, ijs en zelfgemaakte tiramisu toe.
Door Dreetje
#3270846
Kerstavond - eet ik alleen (meneer heeft middagdienst) zal vast wel wat te snaaien zijn

1e kerstdag - schoonmoeder komt eten
garnalencocktail
spruiten/stoofperen/salade
rollade/rib eye
aardappeldingen
grand dessert

2e kerstdag
Brunch met zoon en schoondochter
Ik denk niet dat er daarna nog wat gegeten wordt :)
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3270847
Eerste Kerstdag eten we bij mijn ouders. Mijn moeder heeft dan schorsenerensoep, runderstoof en hertenstoof (van wilde hert), groenten en iets van aardappeltjes. Ik maak daar stoofpeertjes bij. En als toetje een bitterkoekjesparfait met kaneelroom.
Tweede Kerstdag gaan we met mijn schoonouders ergens brunchen. Wel lekker want dat is maar 2 uur en dan is het klaar.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3270848
Werkelijk nog geen idee! 1e kerstdag bij mijn zus dan viert ze meteen haar verjaardag (ik neem wel wat lekkere drankjes en kaasjes enzo mee) en 2e kerstdag zie ik nog wel! Gelukkig is supermarkt open dus ik zie het wel wat ik nog kan scoren dan! Ik geloof dat mijn dochters wilden gourmetten dus dat zal wel zoiets worden.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3270849
Eerste kerstdag verjaardagsvisite dus moeten maar zien wat er dan van 'normaal' eten na een dag snaaien.

Tweede kerstdag moeten we nog even zien. Mijn moeder maakt dan waarschijnlijk wel een quiche en mosterdsoep. Moeten even zien of we daar dan heen gaan ivm vervoer. Zusje en zwager zijn er niet bij omdat ze in Azië zitten.
Door Siberienne
#3270850
1e kerstdag gaan we naar mijn schoonmoeder. Zij maakte vroeger altijd stoofpotje van wild zwijn, koken gaat niet meer zo goed dus ga ik me daar dit jaar aan wagen. Toetje Limburgse vlaai ;) kan haar geen groter plezier doen dan dat.

Op de weg terug rijden we langs Yerseke en halen we een plateau schaal en schelpdieren en kreeftensoep; dat eten we twee kerstdag met z'n 2-en op. Met een lekker flesje wijn erbij en een salade

Kerstavond weet ik nog niet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3270853
Nog niet echt een idee. Heb het een en ander in huis gehaald, maar moet nog tot een concrete eenheid komen. Heb al dagenlang last van een keelontsteking, hoest me de tandjes en heel lastig...proef niks, maar heb ook nergens zin in, dus dat is allemaal niet fijn voor de inspiratie en motivatie. Goed, we hebben nog een paar dagen.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3270855
Lizzy schreef:Ja, kom maar op lieve mensen, wat eten we met kerst? Wat ga je voor lekkers maken?????
Wat eten jullie met de kerst Lizzy?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door