Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3269453
pearlsofpassion schreef:Is de vader compleet onbekend, of enkel het ras?
Is de kleur die hij heeft van de moeder of moet die van de vader komen.
Want ik kan mij vergissen, maar komt die kleur niet enkel voor bij nogal grote rassen?

Hoeveel wegen de pups nu en hoe oud zijn ze? Misschien kan je daaruit opmaken of het iets grotere of toch echt kleine hondjes worden?
Er zijn ook chihuahuas met deze tekening (De mama van Tom bijvoorbeeld ;) ) en tom zag er als baby ook zo uit :-*
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3269459
Gonnie schreef:Ik zit in een dilemma......

Wij hebben Bruut (5,5 jaar) en Storm (3,5 jaar) beide Labrador. Nu heeft een vriendin van mij een nestje mengelmoes. Mama klein (ras onbekend en papa ook).
Wat moet ik nou doen. Ik zou er heel graag nog een kleintje bij hebben.

Iemand ervaring met 2 grote en een kleintje?
Lastig om daar zo antwoord op te geven. Je kunt zelf wel beslissen of jouw roedel Labradors lomp is of niet.
En dan ben je er zelf bij om het te begeleiden, als je er een kleintje bij komt.


Voor honden van buiten de roedel ga ik met Pauline mee.
Pauline schreef:Ik zeg niet doen. Ik heb zelf een klein ras (al denk ik dat ze megagroot zijn) en heb aan den lijve ondervonden hoe kwetsbaar ze zijn en dan was er hier niet eens sprake van een grote hond. Maar als zo'n kleintje in spel onder de voeten gelopen wordt door de labjes..., nou dan kan er toch echt wel het één en ander fout gaan.
Door smulpaap
#3269463
Ik weet het niet hoor , maar je Labjes zijn nog relatief jong ... en lomp ? En ook nog eens met zijn tweetjes
Ik zou hier echt heel goed over nadenken .

Mijn inmiddels bejaarde Russeltje kwam hier als pup , toen hadden we o.a nog twee Herders . Die waren beiden al wat ouder en dat ging prima
Ze waren beiden heel voorzichtig met haar
Door Martine-Tom
#3269473
Pauline schreef:Black en tan kan ook van de JR komen of van een teckel.
Pincher kan ook nog.
Gebruikersavatar
Door pike
#3269476
Ik zou het niet doen, klein bij groot.
Mijn laatste fauve Duc is een beetje veel te groot geworden en zo'n 12 cm groter dan de ander. Jak is tegen de 11 kg en Duc zo'n 17 en ondanks dat Duc een iele, lichte hond is kunnen die twee niet samen stoeien of spelen zonder dat Jakkie in de kreukel komt te liggen. Dus die maakt zich altijd wijselijk uit de voeten. En dat is erg jammer. Ik kan niet met die twee samen een spelletje doen want Jakkie wordt dan compleet geplet. En voor Jakkie is het natuurlijk ook niet leuk. Met Pike ging het nog wel, die was net zo groot als Jakkie maar wel een stoere bink met zware botten en 15 kg.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3269479
Dat had ik met Joep en Joris al.... Joep was zo'n 3 kilo zwaarder dan Joris, maar een echte beuker en rauwdouwer. Joris speelt liever verfijnder, maar dat zat er met Joep niet in. Heel even vonden ze het allebei leuk, dan knalde Joep tegen Joris aan en wilde Joris niet meer spelen. Behalve als het achter elkaar aanrennen was, dan was Joris sneller en dat vond ie wel leuk.
Door bloemetje
#3269483
Ik wel. Mijn kleintjes vinden het geweldig zo een grote stoere zus. We voelen ons allemaal ook zoveel veiliger met haar. Ze spelen alleen niet samen. Ze willen wel maar moeilijk om daarvoor een modus te vinden als t verschil zo een veertig kg is. Maar knuffelen is ook fijn. Zo een groot lijf is lekker warm vinden ze. Zelfs de poezen liggen er dan bij.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#3269488
Lizzy schreef:Ah, dus de beslissing is al genomen?

Nee hoor nog lang niet. de handen zijn van mijn kennis die ze thuis heeft. Ik heb echt nog geen beslissing genomen.
Maar ik weet dat jullie altijd foto;s willen zien ;)
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3269490
Hoe klein is klein? En wat voor bouw? Wordt het een kleine middenslag (formaat schnauzer) met een vierkante bouw, dan is het iets om te overwegen.
Blijft het kleiner en heeft het meer een lange vorm (teckel oid) dan zou ik het sowieso niet doen...

En bij de overweging zou ik zeker meenemen waarom je er een kleinere bij wil... is het omdat je van knuffelen houdt en er graag 1 op schoot wil? Of omdat je ze er schattig uit vindt zien? (Ik roep maar wat hoor!)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3269492
Heel schattig Gon. Maar eerlijk.. nee. Ik zou er met die lompe lola van mij geen kleine frommel bij willen hebben. Doodeng, 1x een lompe actie, (en dat hebben labs onbedoeld nog weleens :biggrin2: ::) ) en je hebt schade. Ik vind het heel schattig en mijn hart is er ook groot genoeg voor maar om frommel te beschermen zou het niet mijn keus zijn.
Gebruikersavatar
Door pike
#3269493
bloemetje schreef:Ik wel. Mijn kleintjes vinden het geweldig zo een grote stoere zus. We voelen ons allemaal ook zoveel veiliger met haar. Ze spelen alleen niet samen. Ze willen wel maar moeilijk om daarvoor een modus te vinden als t verschil zo een veertig kg is. Maar knuffelen is ook fijn. Zo een groot lijf is lekker warm vinden ze. Zelfs de poezen liggen er dan bij.
Ook dat doen ze hier niet. Ieder zoekt zijn eigen plekje. En als Jak ergens ligt waar Duc wil liggen kijkt hij hem gewoon weg. Staat net zo lang naar hem te staren tot hij opstaat en ergens anders gaat liggen.
Door smulpaap
#3269500
bloemetje schreef:Ik wel. Mijn kleintjes vinden het geweldig zo een grote stoere zus. We voelen ons allemaal ook zoveel veiliger met haar. Ze spelen alleen niet samen. Ze willen wel maar moeilijk om daarvoor een modus te vinden als t verschil zo een veertig kg is. Maar knuffelen is ook fijn. Zo een groot lijf is lekker warm vinden ze. Zelfs de poezen liggen er dan bij.
Tessa ging altijd bij Amber op haar rug liggen :biggrin2:
Door Lil
#3269508
Tja...

Afbeelding

Verschil is ruim 50 kg en verschil in formaat is nog vele vele malen groter. Niet bewust voor gekozen hoor, het is zo gekomen en het is geweldig. Zo liggen ze dus de hele dag (of op de bank). Ze spelen ontzettend veel samen. Vooral in huis. Buiten rennen ze samen, maar helaas is Jones (de grote) zelden los buiten.

Maar dan is meneer dus in huis heel rustig en ligt maar wat en is hij buiten aan de lijn. Toch trapt hij af en toe op de uk. Beslist niet altijd zijn fout! Je moet niet alleen de grote leren rustig doen (spelen heb ik de grote geleerd dat hij knuffel in de bek pakt dan kan hij kleintje niet te hard happe ) je moet vooral kleintje heel erg goed leren niet onder, voor en over de grote te lopen. Mijne heeft daar een ontzettend handje aan voor en tussen zijn poten (en mijn voeten grrrr) te lopen. Gevaarlijk voor alle partijen.

Het vergt veel begeleiding en kan ook ontzettend fout gaan. Gaat het goed is het heel leuk. Maar wat doe je als het fout gaat? Wat doe je als het niet leuk is? Kun je ze heel veel begeleiding geven? Kun en wil je ze scheiden van elkaar als nodig? Ik zou er goed over nadenken. Hoe geweldig dit nu gaat, als ik zelf kan kiezen gaat dit niet (meer) gebeuren. Extreem groot niet en extreem klein niet en in combi al helemaal niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door