Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3265931
MarijeEnBoomer schreef:Waarom zou je het willen? Je gaat toch wel dood! :biggrin2:
Ik ga graag dood in maatje 38 :biggrin2:

Nee, even zonder dollen. Ik heb nu een peesplaatontsteking in mijn andere voet. En mijn goede schouder begint langzaam nare neigingen te vertonen richting een frozen shoulder. Dus roer om. Alle ongezonde/ontstekingsbevorderende voedingsmiddelen uit het voedselpakket. Eigenlijk zou koffie er ook uit moeten. Maar dat gaat me nou net 1 brug te ver.
#3265945
Lizzy schreef:Erna, roken is niet lekker schat :-* . Stop er maar eens 10 jaar mee, dan weet je niet wat je meemaakt :-X

O daar hoef je niet eens 10 jaar voor gestopt te zijn, 2,5 jaar is mee dan voldoenden :-X

Ik schaam me gewoon met terug werkende kracht voor de stank ik mijn medemens mensen heb aan gedaan :-[
Kanonnen wat is dat spul goor :yucky:

Veder heb ik zelf ook wel aan stoppen met suiker gedacht maar ik moet echt al zo veel laten staan en ben gewoon bang dat ik helemaal niks meer kan eten :-\
Had net tijdens het eten even gekeken en ja in de mayonaise zat ook suiker :(
Ik zou wel wat exstra engergie kunnen gebruiken en voor elza zou het ook wel fijn zijn, maar ik zou die eerste 2 tot 6 weken zonder fruit echt niet door komen :-\
Maar goed ergens lijkt het me toch wel wat, als ik het zou doen heb ik wel geen last van vieze koffie :biggrin2:


Nog even een heel ander idee, had ergens een product gezien wat koffie zetten met ijs water.
Zo zou de koffie niet zo'n bitter smaak krijgen en zou veel beter zijn dan koffie die met heet water gezet word.
Misschien is dat ook een oplossing voor je?
#3265947
Ik heb jááááren lang koffie gedronken met 4 of 5 klontjes suiker. Wel zwart. Dat wel. Tot ik op een gegeven moment het belachelijke inzag van zoveel suiker in de koffie (of zo weinig koffie in de suiker). En toen ben ik cold turkey gestopt met suiker in de koffie.

Nu moet ik wel zeggen dat de koffie in die tijd niet uit een automaat kwam, maar gewoon met de hand gezet werd. Schepje zout op de koffie, eventueel een lepeltje Buisman. En dan valt het allemaal best wel mee.
#3265949
wennen aan koffie zonder suiker heeft mij een half jaar gekost ...
na 3 maanden kreeg ik op het werk per ongeluk weer eens met suiker en dat vond ik toen nog ontzettend lekker!!
na nog eens 3 maanden hetzelfde verhaal en toen vond ik het pas vies.

het kan dus nog even duren, maar eenmaal gewend zonder wil je nooit meer terug naar met.
#3265955
Ik ben niet afhankelijk van koffie, meer een gezelligheidsdrinker. Zoals ik ooit ook een gezelligheidsroker was.
Om mij koffie te laten drinken moest er suiker en melk in. Dan was het nog te doen. Sinds een paar jaar drink ik zonder suiker, wel met melk.
Nu vind ik koffie nog steeds niet je van het. Als ik twijfel over de kwaliteit neem ik thee, of water. Of niks.
Thuis drink ik dus zonder suiker, met melk. En als ik ergens anders sociaal gezien niet onder koffie uitkom ook alleen met melk, suiker voegt niets meer toe.
En overall: vieze koffie wordt hoe dan ook niet lekkerder met suiker.


Lizzy, sterkte met de koffie zónder. :bigarmhug:
#3265972
Lizzy schreef:Ik ga graag dood in maatje 38 :biggrin2:

Nee, even zonder dollen. Ik heb nu een peesplaatontsteking in mijn andere voet. En mijn goede schouder begint langzaam nare neigingen te vertonen richting een frozen shoulder. Dus roer om. Alle ongezonde/ontstekingsbevorderende voedingsmiddelen uit het voedselpakket. Eigenlijk zou koffie er ook uit moeten. Maar dat gaat me nou net 1 brug te ver.
Hoe lang zit je nu zonder suiker? Ik vond op den duur alles vies. Ik wilde gewoon zoet. ::)
Als je toch aan het afkicken bent kan je misschien ook wel meteen van de koffie afkicken? :sofa:
#3265979
Ronald schreef:Ik heb jááááren lang koffie gedronken met 4 of 5 klontjes suiker. Wel zwart. Dat wel. Tot ik op een gegeven moment het belachelijke inzag van zoveel suiker in de koffie (of zo weinig koffie in de suiker). En toen ben ik cold turkey gestopt met suiker in de koffie.

Nu moet ik wel zeggen dat de koffie in die tijd niet uit een automaat kwam, maar gewoon met de hand gezet werd. Schepje zout op de koffie, eventueel een lepeltje Buisman. En dan valt het allemaal best wel mee.
Dat komt hij bij mij nog steeds niet. Automatenkoffie vind ik geen drinken. Absoluut niet. Met de hand gezet is gewoon de lekkerste. Een fatsoenlijk koffiezetapparaat kan ook. Maar koffie uit een automaat... gatsie wat daaruit komt is in de loop der jaren alleen maar smeriger geworden en heeft vaak niets meer met koffie te maken. En dat proef je heel goed als je gewend bent pure, zwarte koffie te drinken.
#3266006
src_esther schreef:Lees ik nou goed dat veel mensen helemaal geen (geraffineerde) suiker meer tot zich nemen? Petje af.
Een zoetekauw ben ik niet en ik vind dat er in veel te veel dingen (tegenwoordig) suiker zit, maar soms iets zoetigs hou ik wel van en zonder chocolade kan ik echt niet.
Ik heb heel soms wel chocola (zo eens in de 4 weken rond PMS-tijd heb je daar zomaar behoefte aan ::) ), maar dan 92% cacao, dus dan is de hoeveelheid suiker echt heel klein.
#3266010
Ronald schreef:Ik heb jááááren lang koffie gedronken met 4 of 5 klontjes suiker. Wel zwart. Dat wel. Tot ik op een gegeven moment het belachelijke inzag van zoveel suiker in de koffie (of zo weinig koffie in de suiker). En toen ben ik cold turkey gestopt met suiker in de koffie.

Nu moet ik wel zeggen dat de koffie in die tijd niet uit een automaat kwam, maar gewoon met de hand gezet werd. Schepje zout op de koffie, eventueel een lepeltje Buisman. En dan valt het allemaal best wel mee.
Vier of vijf klontjes?! Wow, dat is veul :biggrin2: . Hoe lang heb je de koffie goor gevonden zonder suiker?

Ik vind dat ik echt heerlijke koffie heb, met mijn Bialetti. Maar oh bleh, wat smerig zonder suiker (drinking coffee as we speak).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door