Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3293631
Ik vind t zo gek... mijn hondje van 9 jaar destijds en 8 kg hebben ze toen wel geopereerd aan een gescheurde kruisband.. achteraf gezien was t haar doodvonnis overigens. Ze overleed een week of vier later. Ze had al jaren een slecht hart. Dus ik zou t je ook niet aanraden. Zeker niet op zijn leeftijd!

Hou m goed in de gaten. Teveel pijn lijden zou erg zijn. Dat heeft die schat van jou niet verdient.
#3293632
Onze Harry van ruim 5 kilo is destijds op 10 jarige leeftijd wel geopereerd. In Utrecht. Helaas hadden mijn ouders hem te lang laten doorlopen voor de operatie, dus echt helemaal goedgekomen is het toch niet meer. De vraag is ook of opereren voor Rakker op 13-jarige leeftijd nog slim is, ook omdat hij er al zo'n tijd mee loopt en artrose gevormd zal zijn. En inzichten veranderen, de operatie van Harry is ook alweer bijna 10 jaar geleden. Moeilijk hoor.
#3293654
Moeilijk Dian , gezien Rakker zijn leeftijd . Maar ja , aan de andere kant . Als hij de ingreep nog wel aan kan ? Ik weet niet hoe het met hart , lever en nieren is gesteld ?
Tessa van mij is wel geopereerd , ze was ruim 10 . We hebben eerst een vooronderzoek laten doen om hart lever en nieren te checken
Dat was allemaal in orde . De ingreep is goed geslaagd en Tessa liep /loopt weer als vanouds
Bij haar was duidelijk heel veel instabiliteit te zien in de knie . En natuurlijk , als het aan haar lag liep ze ""gewoon "" door
Tessa is binnen twee weken geopereerd

Wat ik dus wel denk : Ze gaan met dergelijk letsel compenseren , en zoeken ahw de ""beste "" manier om te bewegen /lopen
De andere knie , maar ook de rug krijgt het hierdoor flink te verduren . Risico is dat de andere kruisband ook pang zegt

Hier het topic over Tessa

viewtopic.php?f=8&t=116069&hilit=tessa+ ... +kruisband
#3293674
De da/chiropractor zei expliciet dat ze niet opereren onder de 10 kg. Daarnaast zit ik gezien zijn leeftijd ook niet te wachten op een operatie. Hij krijgt rimadyl, moet nog even weten hoe ik corta rx moet toedienen, maar dat heb ik nu ook in huis, kijken of meneer het daar beter op doet. De da heeft Rakker zijn bekken losgemaakt en hij is aanmerkelijk minder stijf. De reflex in het aangedane pootje is ook weer goed. Het enige is dat hij nu af en toe met zijn poten buiten zijn lichaam loopt, een soort van wijdbeens. Dat is even en dan staan zijn pootjes wel weer recht onder zijn lijf. Zolang het met pijnstillers goed gaat, wijzig ik niets aan het beleid. Over 2 weken moeten we weer terug naar de da, kijken hoe het dan gaat. Het "vergroeien" in zijn poot neemt wel enkele weken in beslag. Artrose heeft hij al in zijn rug, dan heeft hij het ook in zijn poot. Voor de rug krijgt hij sowieso pijnstilling, dat werkt dan ook voor zijn poot :-\
#3293681
Een van onze beren heeft vrij jong een kruisband stuk gehad en ivm zijn gedrag (at zonder probleem de dierenarts op en was ook niet echt te injecteren) niets gedaan enkel accupunctuur. Na enige tijd ging hij weer belasten en ja er kwam artrose en soms had hij een off day, hij liep meer op voorkant voet etc maar heeft er nog Een aantal jaren (tot zijn dood) aardig mee gefunctioneerd. Beterschap en wijsheid Dian.
#3293822
Dian schreef:De da/chiropractor zei expliciet dat ze niet opereren onder de 10 kg. Daarnaast zit ik gezien zijn leeftijd ook niet te wachten op een operatie. Hij krijgt rimadyl, moet nog even weten hoe ik corta rx moet toedienen, maar dat heb ik nu ook in huis, kijken of meneer het daar beter op doet. De da heeft Rakker zijn bekken losgemaakt en hij is aanmerkelijk minder stijf. De reflex in het aangedane pootje is ook weer goed. Het enige is dat hij nu af en toe met zijn poten buiten zijn lichaam loopt, een soort van wijdbeens. Dat is even en dan staan zijn pootjes wel weer recht onder zijn lijf. Zolang het met pijnstillers goed gaat, wijzig ik niets aan het beleid. Over 2 weken moeten we weer terug naar de da, kijken hoe het dan gaat. Het "vergroeien" in zijn poot neemt wel enkele weken in beslag. Artrose heeft hij al in zijn rug, dan heeft hij het ook in zijn poot. Voor de rug krijgt hij sowieso pijnstilling, dat werkt dan ook voor zijn poot :-\
Had ik toen maar geweten dat t niet hoefde! Ik had t ook zo gedaan als jij nu doet.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3297002
Ben een week of 3 geleden met Rakker bij de dierenarts van Hetty in Houten geweest. Zij is ook chiropractor. Toen heeft ze zijn bekken losgemaakt en sinds die tijd loopt hij als weer als een kievit!!Wel met pijnstilling, maar hij is weer vrolijk, speelt weer..... Gisteren weer geweest, ze heeft nog 2 plekjes onderhanden genomen, maar was zeer te vreden over het resultaat van de vorige keer en dat dat beklijft was. Ze heeft weer zijn hele rug gevoeld en hij is heel soepel in zijn rug. Ik ben zo blij, hij is mijn oude Rakker weer. Is ook niet meer zo stijf. Hij krijgt nu een combinatie van rimadyl en corta rx en hij doet het daar super op. Toen hij nog alleen rimadyl kreeg, was hij 's avonds niet vooruit te branden. Nu krijgt hij 's morgens een beetje rimadyl en 's middags een beetje corta rx door zijn eten. Stijfheid is echt ook ongeveer verdwenen. Een maand of 2 zat ik met tranen in mijn ogen naar hem te kijken, hij liep zo slecht en hij was zo stijf dat ik bang was dat hij de 13 jaar niet zou halen...... 26 april hebben we gevierd dat meneer 13 werd en ook dat hij zo opknapte..... :circle:
#3297007
Ooo, wat ontzettend fijn om te lezen! Heerlijk hè, om te zien dat je hondje toch nog herstelt terwijl je zelf al een beetje de hoop had opgegeven. Gefeliciteerd met zijn 13e verjaardag nog, en met veel levenslust op naar de 14! :-*
Gebruikersavatar
Door Dian
#3297027
Anne in Duitsland schreef:Ooo, wat ontzettend fijn om te lezen! Heerlijk hè, om te zien dat je hondje toch nog herstelt terwijl je zelf al een beetje de hoop had opgegeven. Gefeliciteerd met zijn 13e verjaardag nog, en met veel levenslust op naar de 14! :-*
ja, als hij zo door blijft gaan zie ik hem op dit vlak wel 14 worden. Nu kijk ik ook soms met tranen in de ogen als hij achter me aanholt, maar dan van blijdschap ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door