Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BlissSpirit
#3258282
Dreetje schreef:

Ik doe de slowcooker eigenlijk nooit aan als ik ga werken.
Hoe doe je dat bv met kip wat maar 3 a 4 uur hoeft te slowcooken?
Als ik ga om 08.00 uur de deur uit ga en om 17.15 uur weer thuis ben zou ik een
timer kunnen gebruiken maar dan zit de kip een groot aantal uren ongekoeld in de pan.
Als hij op High 3/4 uur moet, dan zet ik hem op Low. Dan verdubbeld de bereidingstijd. En mijn ervaring is dat een uurtje langer vaak niet veel uitmaakt.
Als we echt een hele dag weg zijn, dan kies ik een recept wat lang moet, meestal met rund.
Maar Pulled pork bijv. heeft vaak al een uurtje of 8/10 nodig.
Maar goed, ik werk geen hele dagen, dus vaak kan ik het op een later tijdstip aanzetten voor gerechten die korter moeten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door evelyn02
#3258283
Laten jullie zo'n apparaat ook aanstaan als je weg bent en de honden thuis zijn? Ik durf eigenlijk geen elektrisch apparaat te laten werken als ik weg ben omdat ik bang voor kortsluiting ben!
Door MillyMol
#3258287
evelyn02 schreef:Laten jullie zo'n apparaat ook aanstaan als je weg bent en de honden thuis zijn? Ik durf eigenlijk geen elektrisch apparaat te laten werken als ik weg ben omdat ik bang voor kortsluiting ben!
Haal je je koelkast, vriezer, tv, lampen, wekker, koffiezetter etc. dan elke dag van het stroomnet los??? :???:
Door sella
#3258288
Ik laat de slowcooker ook aan als we slapen.
Wij hebben een keer kortsluiting in de tv gehad, ik merkte omdat ik niet kon slapen dat het licht uitging, dus kijken, hond meteen luid geven(lab) van onraad opgepast.
Rook de stank uit de tv en heb die uitgezet en ramen geopend.
De rookmelder is nooit afgegaan omdat ik al wakker was.

Onbewust staat er natuurlijk heel veel nog aan he, de koffiemachine, radio, tv allemaal standby, vaatwasser, droger, wasachine.
De cv ketel draait ook altijd.

Op je vraag als ik weg ga: Ja, eerlijkeheid gebied me dat ik dat ook al deed toen ik nog slowcookte in de oven.

De honden gaan meestal mee, of het staat aan om zo te kunnen eten als we thuis komen van het strand.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3258289
Ik heb er ook een, en gebruik hem best veel.
Ik vind het heerlijk op zondag, dan ben ik de hele dag op de club en heb ik geen zin meer om te koken, dus hoppa pan aan en gewoon lekker en gezond eten als ik terug kom ipv patat of pizza.
Pas nog op aanraden van Hilje bone broth in gemaakt voor Harry.
En ik laat hem dus rustig aan staan als ik weg ben
Door MillyMol
#3258292
Wat is een goed merk slowcooker?
Crockpot? Zie zoveel merken en types voorbij komen als ik er op google, dat ik door de bomen het bos niet meer zie... :o
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3258295
Ik ben gewoon raar Martine. Ik houd van koken en stoven op gas, gewoon super ouderwets. Toen ik de cooker uit de verpakking had, had ik zoiets van: "Oh dat ga ik niet voldoende gebruiken". Had ik natuurlijk eerder kunnen bedenken.... Ik gebruik wel vaak de römertopf, dat dan wel weer.
Door sella
#3258297
Ik heb een crockpot overgenomen van iemand van 4.5 liter en ben er erg blij mee. Ook omdat de pot erg sierlijk is en dus zo op tafel kan.
Echter ik twijfel of ik er nog 1 bij zo willen omdat ik voor meerdere personen hier net te kort aan heb.(meer dan 5 volwassenen)
Door evelyn02
#3258299
Ik maakte er ook nooit een probleem van tot vrienden. van ins kortsluiting in de broodbakmachine kregen.... Sindsdien laat ik geen apparaten draaien die verwarmen. zoals broodbakmachine en wasmachine. Misschien onzin maar het voelt voor mij beter.
Door - pien -
#3258302
hannabelgje schreef:Kijk beslist ook eens naar slowcooker freezermeals. Dat is helemaal fantastisch.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ja die! Ik heb het niet nodig maar ik heb ze een tijdje voor een vriend van mij gemaakt die dat goed kon gebruiken :)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3258303
MillyMol schreef:Wat is een goed merk slowcooker?
Crockpot? Zie zoveel merken en types voorbij komen als ik er op google, dat ik door de bomen het bos niet meer zie... :o
Ik heb geen crock pot maar een .... Hobbs. Ik kon deze toevallig bestellen van de kerstbon/cadeau van mijn werk, dus ik was al heel blij dat ik een slow cooker kon bestellen, stond op mijn verlanglijstje. Deze is niet groot maar voldoende voor 2 a 3 personen.
Door Borke
#3258304
Ik zou niet weten wat ik met zo'n ding zou moeten?

Stoofdingen gaat hier fantastisch met goede pannen en dan op een programmeerbare inductieplaat. Ik merk dat ik steeds meer weerzin krijg tegen al die huishoudelijke apparaten die wij in de loop der jaren hebben aangeschaft...
Door hannabelgje
#3258306
Borke schreef:Ik zou niet weten wat ik met zo'n ding zou moeten?

Stoofdingen gaat hier fantastisch met goede pannen en dan op een programmeerbare inductieplaat. Ik merk dat ik steeds meer weerzin krijg tegen al die huishoudelijke apparaten die wij in de loop der jaren hebben aangeschaft...
Als je heel de dag van huis bent dan gaat het niet in de pan. Dan is een slowcooker reuze handig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Borke
#3258309
hannabelgje schreef:Als je heel de dag van huis bent dan gaat het niet in de pan. Dan is een slowcooker reuze handig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Dat kan ik me goed indenken dat het dan handig is, maar dat zou voor mij dan ook de enige reden zijn, met toch een twijfel van de veiligheid...
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3258316
Pauline schreef:Ik ben gewoon raar Martine. Ik houd van koken en stoven op gas, gewoon super ouderwets. Toen ik de cooker uit de verpakking had, had ik zoiets van: "Oh dat ga ik niet voldoende gebruiken". Had ik natuurlijk eerder kunnen bedenken.... Ik gebruik wel vaak de römertopf, dat dan wel weer.
Ik gebruik ook graag en vaak de romertopf. Heerlijk ouderwets uit de oven koken. Helaas is mijn oliebrandertje overleden en heb ik geen nieuwe meer kunnen vinden (en heb er ook niet heel hard naar gezocht). Ik kook graag op gas.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door